Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 567
  • 66 813

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Voihan sitä kerjätäkin, tai lotota tai ottaa yhteyden Nigeriaan. Rikokset ovat myös.

Oikea vastaus:

TOIMEENTULOTUKI
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos rahatilanteeni olisi enemmänkin solmussa ja olisin ahtaalla taloudellisesti niin olisiko minun mahdollisuus hakea myös Kelalta sitä toimeentulotukea?
Toimeentulotukea voi kyllä hakea ja Kela sitten päättää myöntääkö sitä. Käsittelyajat on vissiin jotain viikon luokkaa. Muuta en osaa sanoa...
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Oonko ainoa, kuka jaksaa katsoa vielä 2020 Simpsoneita? Meinaan minulle tuo paskahuumori uppoaa aina. Nyt alko Subilta tulemaan vielä iltaisin se 32. Kausi, jossa ihan upouusia jaksoja
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toimeentulotukea voi kyllä hakea ja Kela sitten päättää myöntääkö sitä. Käsittelyajat on vissiin jotain viikon luokkaa. Muuta en osaa sanoa...

Ok. Pitää kai hakea sitten ensin tuota toimeentulotukea ja katsoa kuinka käy.

Tänään tuotti hieman ihmetystä ja pahaa mieltä kun vuokraisäntä soitti. Minulla on vuokranmaksupäivä joka kuun 5.päivä mutta tässä kuussa vuokra ei ole mennyt vieläkään maksuun?

Minulla on välitystili jonka hoitajan pitäisi maksaa puolestani vuokrat ja sähkölaskut. Kun sitähän varten se tili kai lähinnä on että ainakin nuo elämän tärkeät menot tulee hoidettua. Nyt on kuitenkin jotain vialla kun vuokra ei olekaan mennyt vieläkään maksuun.

Minä en itse ollut tuosta asiasta edes tietoinen ennen kuin vuokraisäntä soitti minulle. Ennen pystyin sentään tarkastelemaan pankkitiedoissa välitystilinkin tilannetta mutta syksyllä se meni kaupungin omistukseen jolloin en näekään tilin tietoja niin vain enää. (Kyllä rahat silti säilyvät ainoastaan minulla.)

Täytyy huomenna heti olla välitystilinhoitajaan yhteydessä ja kysyä missä mennään. Rahaa olisi pitänyt kyllä olla käytettävissä vuokran maksuun. No ehkä siellä on vaikka joku sairastapaus? Välitystilinhoitaja sairastunut ja kukaan muu ei ole hoitanut sitten asiaa hänen puolestaan?
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
@vilperi 5 päivä oli sunnuntai ja eilen oli pyhä, joten jos mennyt maksuun tänään ja eri pankista niin ei välttämättä heti näy.

Aika mulkku vuokraisäntä jos soittelee perään kun vuokra on päivän tai kaksi myöhässä.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Varsinkin jos nuo kaksi päivää ovat pyhäpäiviä.

Jep, just näin. Jos vuokra menisi vaikka automaattisesti tililtä maksuun 5.1., se ei silti näkyisi välttämättä vielä tänään vuokrantajan tilillä. Ja pidän mulkkuna myös tuollaista kuumottelua vaikka nuo eivät pyhäpäiviä olisikaan, jos nyt ei viikon päästä eräpäivästä maksua kuulu niin on jo OK kysellä saataviaan. Ei parin päivän jälkeen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tänään tuotti hieman ihmetystä ja pahaa mieltä kun vuokraisäntä soitti. Minulla on vuokranmaksupäivä joka kuun 5.päivä mutta tässä kuussa vuokra ei ole mennyt vieläkään maksuun?
Siis onko sulla vuokranantajana moottoripyöräkerho vai viron mafia? Ei kai nyt mikään vuokraisäntä oikeasti soittele vuokran perään vaikka olisi reilustikin myöhässä. Kuulostaa oudolta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
On.

Tätä ei voi kiistää edes ko. joukkueen kannattaja. Tai en minä tiedä.

Jatkankin, että eihän kukaan muu kuin Jokerien kannattaja ole enää kiinnostunut seurasta, vaikka YLE ja Kikkeli3 pakottaakin Jokereita urheilu-uutislähetyksiin ennen Liigaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi 5 päivä oli sunnuntai ja eilen oli pyhä, joten jos mennyt maksuun tänään ja eri pankista niin ei välttämättä heti näy.

Aika mulkku vuokraisäntä jos soittelee perään kun vuokra on päivän tai kaksi myöhässä.

No en minä tuota vuokraisäntää nyt nähdyn perusteella vielä mulkuksi kutsuisi mutta pirun tarkalta vaikuttaa. Kun muistelee että syksyllä olisi antanut avaimet asuntoon kaksi viikkoa aiemmin jos olisi maksanut 100 euroa niin onhan tässä valitettavasti ollut toiminnassa ihmetyksen aiheita.

Vuokra-asia ei kuitenkaan ratkennut vielä tänäänkään. Tänään kyllä sain jo yhteyden välitystilin hoitajaan mutta ilmoitti viestissä että tutkii asian huomenna. Eli eiköhän tämä jo huomenna ratkea.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jatkankin, että eihän kukaan muu kuin Jokerien kannattaja ole enää kiinnostunut seurasta, vaikka YLE ja Kikkeli3 pakottaakin Jokereita urheilu-uutislähetyksiin ennen Liigaa.

Minä olen HPK-kannattaja mutta seuraan silti mielellään myös Jokereiden edesottamuksia. Tänään olikin kiva kun tuli sekä Jokereiden KHL-peli että Kerhon peli, eivätkä ne tulleet päällekkäin niin kuin yleensä vaan kivasti siten että kun toinen loppui niin toinen alkoi. On tänään ollut seurattavaa.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jatkankin, että eihän kukaan muu kuin Jokerien kannattaja ole enää kiinnostunut seurasta, vaikka YLE ja Kikkeli3 pakottaakin Jokereita urheilu-uutislähetyksiin ennen Liigaa.
Onhan ja miksei olisi? Mikä siinä peissä on niin huonoa, ettei sitä voi katsoa?
Minä olen HPK-kannattaja mutta seuraan silti mielellään myös Jokereiden edesottamuksia. Tänään olikin kiva kun tuli sekä Jokereiden KHL-peli että Kerhon peli, eivätkä ne tulleet päällekkäin niin kuin yleensä vaan kivasti siten että kun toinen loppui niin toinen alkoi. On tänään ollut seurattavaa.

Yleensä vastustan kaikkea oranssia, mutta juurikin näin. Ihan hyvää lätkää siellä pelataan. On Mörköä ja muuta mukavaa edesottamusta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oonko ainoa, kuka jaksaa katsoa vielä 2020 Simpsoneita? Meinaan minulle tuo paskahuumori uppoaa aina. Nyt alko Subilta tulemaan vielä iltaisin se 32. Kausi, jossa ihan upouusia jaksoja

Tuleehan noita silloin tällöin vielä katseltua, vaikka onkin nähnyt kaikki jaksot jo aiemmin. Hyvä sarja oli. Harmi, kun loppui siihen 12. kauteen, mutta kai se on paras lopettaa ennen kuin ideat loppuu.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tuleehan noita silloin tällöin vielä katseltua, vaikka onkin nähnyt kaikki jaksot jo aiemmin. Hyvä sarja oli. Harmi, kun loppui siihen 12. kauteen, mutta kai se on paras lopettaa ennen kuin ideat loppuu.
Onneksi tajusivat tehdä saman Game of Thronesin kanssa. Kuuden kauden jälkeen tyylikäs loppu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onhan ja miksei olisi? Mikä siinä peissä on niin huonoa, ettei sitä voi katsoa?

En tiedä, koska en ole katsonut Jokerien otteita sen lakattua olemasta minulle vuonna 2013. Venäjälle jäi lännestä Krimin-kekkuloinnin jälkeen vain Jokerit, Pasilan SKA, PaSKA. Joo, vanha vitsi mutta oma_keksimä.

Vaan olen kuullut, että Ха́ртвалл Аре́наan mennään katsomaan pelin tasoa. Raksilassa, Rinkelinmäellä, Nordiksella, Isomäessä ja Hakametsässä katsotaan pelin tason lisäksi myös kotijoukkuetta, joka voi voittaa mestaruuden tai on voittanut sitten vuoden 2002 jotakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei ole ollut mikään kova kuhina tuolla lintujen ruokintapaikallani. Muutamia tali- ja hömötiaisia siinä käy. Ei ole näkynyt pyrstötiaisten laumoja tai tikkoja. Oravakin pysytellyt näkymättömissä. Ei se nyt niin paha ole kun ei käy rohmuamassa kaikkia ruokia. Silti vähän ihmettelen missä kaverit on. Läski kyllä lähti yhtenä päivänä lipettiin ja luulen että harakat vei sen. Niitä on näkynyt mutta ei ne oikeen mitään saa irti näistä pikkulinnuille tarkoitetuista ruokintalaitteista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tervetuloa seuraamaan tämän hetken Euroopan parasta joukkuetta venäläisten salaiseen tukikohtaan! Tarjoan mehun, hampparin ja Jokerit-kaulahuivin.

Kiva :) Ei se kyllä niin salainen tukipiste tai -kohta ole. Julkinen salaisuus korkeintaan.

E: Käykö muuten Areenassa vielä Suomen valuutta vai pitääkö ostaa leikkirahoja että saa mehua ja liinoja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös