@Czescku tuli muuten tuosta edellisestä viestistäsi mieleen eräs mielenkiintoinen seikka omasta perheestäni. Minun molemmat vanhemmat ovat olleet omien perheidensä kuopuksia (ja isä tulee sentään kuusilapsisesta suurperheestä) joten näin ollen minä olen saanut kasvaa esikoislapsena perheessä, jossa kaikki muut perheenjäsenet ovat kuopuksia. Sekaan ei mahdu edes yhtään "väliinputoajaa", sillä minulla kuten äidillänikin on vain yksi sisarus.
Monesti olen saanut kuulla että muistutan välillä kovasti äitini veliä, heh. Kai minä olen perinyt niin tunne- kuin ulkonäköpuolella enemmän äitini suvun puolelta geenejä. Mua ja iskää yhdistää lähinnä jääräpäisyys, yhtä kuiva huumori ja penkkiurheiluharrastus. Melkein kaikessa muussa voikin kyllä sitten todeta että olen tullut selvästi enemmän äitiini kuin isääni. Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin itken esimerkiksi takuulla useammin kuin mitä pikkusiskoni, joka harvemmin tunteilee muiden nähden muutenkaan. Taidan olla meistä kahdesta sisaruksesta muutenkin se ällöromanttinen tunteiden näyttäjä. Heh, on nämä geenit vaan jännä juttu. Melkoista lottoarvontaa jopa etten sanoisi.
Olen joutunut todistamaan vasta enoni sekä isäni äidin kuolemaa. Jälkimmäisen kohdalla purskahdin itkuun vasta tämän haudalla kukkia heittäessä ja omaa muistopuhetta pitäessäni. Isän velin kuolema sen sijaan otti niin minulla kuin isällänikin todella, todella koville ja silloin tuli itkettyä usein ja vuolaasti. Tämä eno oli sellainen mies, josta lähes tulkoon koko suku piti ja rakasti.
Niin ja tosiaan ettei unohdu, osaanotot täältäkin
@UnenNukkuja lle ja tämän perheelle!