Jaha, perjantai-ilta ja siten kohta koko vkonloppu ohi. Maanantai klo 8 on lähempänä kuin uskookaan.
No sitähän on ihan turhaa sitten koko viikonloppua edes viettää tällä ajatustavalla? Lyhythän viikonloppu on ja nopeasti se on ohi, mutta koitetaan nyt ensin nauttia kuitenkin siitä ja sitten voivotella kun se on ohi? Ei ainakaan vielä silloin voivotella kun viikonloppu tosiaan just alkoi.
Minä olen oppinut vähentämään voivottelua jopa sunnuntaisin. Silloinkin enemmän nautin siitä vapaasta kuin surkuttelen viikonlopun ohi menemistä. Vasta maanantai-aamuna voi surkutella silloin kello kuudelta kun herää pirteänä uuteen työviikkoon. Tosin ensi viikon maanantaina maanantai-fiilistä helpottaa se kun työvuoro loppuu silloin jo kahdeltatoista ja on vain neljän tunnin pituinen. Se on mukava, pehmennetty lasku takaisin työmaailmaan.
Tämänkin viikon neljä työvuoroa olivat vain normaalin kuuden tunnin sijaan viiden tunnin pituisia kaikki ja normaalisti kun työtunteja olisi neljän työpäivän viikolla kertynyt yhteensä 24 tuntia, niin nyt niitä kertyi vain 20 tuntia. Syytä en tiedä työvuorojen lyhentymiseen mutta näemmä jaksamisessa näkyi heti selvästi jo tuollainenkin lyhennys työviikossa. Nytkin jaksaa paremmin valvoa vielä tänne asti perjantai-iltana, normaalisti olisin mennyt jo joskus ysiltä maate.
No, parempi kuitenkin niin silti että tämä työvuoron lyhennys oli vain väliaikainen juttu ja ensi viikolla on sitten taas minulle normaaleja kuuden tunnin työpäiviä tiistaista lähtien.
Tänään viikonloppuun sai kivan startin muuten. Olin lätkäpelissä ja siinä HPK kylvetti Ässiä maalein 4-1. Ja peliä ennen olin duo Umpivintin keikalla, soittivat Irwinin kappaleita. Duo Umpivintti koostuu siitä selostajasta Jani Alkiosta ja jostakin Hampparista joka oli ihan Irwinin näköinen. Hyvin vetivät ja jatkoivat keikkailua pelin jälkeen mutta minä lähdin pelin jälkeen heti kotiin. Katselemaan lisää urheilua, tietenkin.
Ja lihapiirakka kahdella nakilla oli jälleen taattua laatua jäähallilla. Tykkään varsinkin siitä sipulirouheesta mitä lihiksen väliin saa pistää.