Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 363 602
  • 66 900

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Uudet alokkaat aloittaa tänään. Kyllähän sen tiesin kun @SMT kertoi siitä täällä. Mietin vaan että kuinka moni mies menisi armeijaan jos se ei olisi silleen vähän niin kuin pakollista. Yksi veljeni ystävä olisi saanut C-paperit huonon näön takia mutta hän halusi välttämättä mennä armeijaan ja siellä hän sitten teki toimistohommia ja söi sotkussa munkjeja armeijan ajan. Ei tullut kuulemma armeijakavereita eikä paljon inttijuttuja (kerrottavaksi). Mutta tulipahan armeija käytyä.

Ja tsemppiä @SMT !
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ei oo tainnutkaan stadin maankamaralla olla tänä talvena vielä näin "paksua" lumipeitettä kuin tänä aamuna? Mitä mainioin reippailusää siis! Pitäiskö sitä käydä jopa ihan aamulenkillä kohta kun oon saanut kahvin naamariin ja peseytynyt?
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Armeijasta jäi positiiviset muistot, joista suurin osa on 18 vuoden aikana jo unohtunut. Pari juttua kuitenkin hymyilyttää. Alokasleirillä (helmi-maaliskuussa?) oli todella kylmä jakso ja sisälle et pääse. Oltiin metsässä ryynäämässä pimeässä ja jo alkoi kylmyys puremaan. Lunta oli ilmeisesti satanut sen verta paljon, että en huomannut ojaa, jonka yli olin etenemässä. No jalka siitä hangen ja ohuen jään läpi sinne ojan pohjalle missä oli vettä polveen asti. Ei jalka kauan siellä ollut, mutta kumisaapas jalassa, niin sehän hörppäs vettä mukavasti. Siinä alkoi äkkiä muodostumaan aika infernaalinen vitutus, kun tiesi, että varasukat on teltalla ja harjoituksen kestosta ei ollut mitään tietoa. No vedin sen loppuun kunnialla ja jalkakin saatiin kuivaksi sen jälkeen.

Oltiin loppusodassa lohtajalla ja meillä asesepillä ei siinä vaiheessa ollut enää mitään käyttöä( ei ollut kyllä oikeasti missään vaiheessa koko puolen vuoden aikana) ja meidän teltta oli aika erillään muusta osastosta. Päivät meni ruokailuja lukuunottamatta teltalla aurinkoa ottamassa tai sodessa. Otettiin ihan rauhassa siinä aurinkoa ja siitä teltan vierestä käveli jostain muusta varuskunnasta joku skappari. Hän alkaa huutaa, että kenen luvalla te makaatte täällä kesken päivää ja meidän varustus ei ole sotilaallinen. Kerrottiin yli-luutnantin nimi kenelle hän voi soittaa. 10 sekunttia skappari siinä hiljaa mietti sanojaan ja alkoi sen jälkeen nauramaan ja totesi ennen lähtöään:” LAITTAKAA NYT EDES HOUSUT JALKAAN”.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No hyvinpä alkaa tämäkin vuosi. Mutsi ilmoitteli että mummo on saanut aivoinfarktin. Sairaalassa on ja ei vielä sen kummempaa tietoa. On se nyt kuitenkin jo melkein 90, joten tästä ei luultavasti kovin hyvin selvitä. Tässä nyt pitäisi sitten mutsia rauhoitella puhelimessa ja töitäkin pitäisi tehdä. Ja on maanantai.

Armeijasta puhuminen onkin tässä vaiheessa paljon mukavampi vaihtoehto. Onhan se sellainen paikka, että sitä joko vihaa tai sen kestää. Ei se nyt niin kivaa ole missään vaiheessa (paitsi tietysti jälkeenpäin), mutta on siinä jotain sellaista että se pikkupoika pyssyleikkeineen kaivautuu esille.

Kaikennäköistä viheltäjää siellä kyllä näkee, ja siinä joukossa voi tuntea itsensä yllättävänin normaaliksi. Ja helppoa hommaahan se on kun ei juuri tartte itse ajatella mitä tehdä ja minne mennä. Yleensä on aivan vitunmoinen kiire ja häslinki päällä, ja sitten odotetaan.

Paineltiin Paseilla yks kaunis kesäilta aivan hirveätä vauhtia johonkin Hämeenlinnan metsiin ja sitten venattiin päivä kun muut osastot olivat ajelleet ihan mihin sattuu. Ampiainen pisti rystysten väliin ja lapanen turposi kaksinkertaiseksi. Yliluti vittuili kun ase oli puhdas ammuntojen jälkeen - sanoin että on vähän vaikea puristaa liipaisimesta kun käsi on melonin kokoinen. Jollain pillerillä se turvotus hellitti, ja sitten lasettelinkin pari lippaallista metsikköön ihan vaan ylilutin mieliksi.

Joo paska vuosi tästäkin tulee, mutta leuka rintaan ja...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
U20 finaalin loppuhetkillä taidettiin saada selitys sille, miksi luonnonvaroiltaan maailman rikkain valtio pystyy tuottamaan pitkät päikkärit päivittäin nukkuvien italialaisten kanssa yhtä suuren kansantuotteen.

Näinhän se oli. Ja kaikki on muiden syytä. Venäjä hävisi, Kanada ei hävinnyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sen verran on tullut lunta että sain latusen tehtyä omaan pihaan ja pellolle ja pääsin vähän hiiksimään. Nyt päivän vähitellen alkaessa hämärtyä laitoin "kynttilämassan" sulamaan vesihauteeseen ja ajattelin tehdä vähän sytykkeitä kun edelliset alkaa olla loppu.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV

Tuolla kun pääsee räimimään tauluja kovilla niin siinä tuntee itsensä aika mieheksi.

Eihän nuo rynkytkään ole enää kuin ennen. Poika ollut nyt puoli vuotta kehissä, ja kun kävin valapäivänä Vekaralla, sillähän oli joku taittuvaperäinen seiskakuuskakkonen. Toista oli ennen. Parempaa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tänään muuten tuo uusin Tuntematon YLE ykkösellä klo 21 alkaen. jos joltain jäänyt väliin niin suosittelen. Huippuleffa eikä vähiten loistavan Eero Ahon soittaessa tahtipuikkoa Rokkana. Näyttelijöistä huonoa suoritusta on vaikea löytää muutenkaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään muuten tuo uusin Tuntematon YLE ykkösellä klo 21 alkaen. jos joltain jäänyt väliin niin suosittelen. Huippuleffa eikä vähiten loistavan Eero Ahon soittaessa tahtipuikkoa Rokkana. Näyttelijöistä huonoa suoritusta on vaikea löytää muutenkaan.
Luojan kiitos Jäsper Phääkköstä ei ole tuotu pilaamaan tuota leffaa. Aivan loistava ja todentuntuinen teos. Vähän kun olisit itse sodassa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaa, koska minun joutuu joka tapauksessa kylille, niin taidanpa siis talloa Lux-reitin.
Niin, ei mulla mitään asiaa ollut, mutta kunhan kehuskelen, että alan melkein toipia juhlapyhistä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tänään muuten tuo uusin Tuntematon YLE ykkösellä klo 21 alkaen. jos joltain jäänyt väliin niin suosittelen. Huippuleffa eikä vähiten loistavan Eero Ahon soittaessa tahtipuikkoa Rokkana. Näyttelijöistä huonoa suoritusta on vaikea löytää muutenkaan.
Ja jos löytyy C More niin siellä on vielä se pidennetty sarjaversio tästä uudesta Tuntemattomasta. Se on itse asiassa vielä parempi kuin tämä uusi leffa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Luojan kiitos Jäsper Phääkköstä ei ole tuotu pilaamaan tuota leffaa. Aivan loistava ja todentuntuinen teos. Vähän kun olisit itse sodassa.

Joo ehkä niinkin. Tässä Tuntemattomassa tuo legendaarinen lause "En tullut tänne kuolemaan, vaan tappamaan" pitää kouriintuntuvasti otteessaan. Kaikki on viimeisen päälle tehty ammattitaidolla ja tosiaan tuon tuskan tuntee mitä tuo sota oikeasti varmasti on. Yhtä helvettiä ja selviytymistä.

Löysin myös tämmöisen tekstin netin syövereistä; Elokuva nimittäin rikkoi Guinnessin ennätyksen räjähteiden määrässä yhdessä kohtauksessa. Räjähteitä käytettiin hulppeat 70,5 kiloa. Aiemmin johtopaikkaa piti Spectre.

Ei siellä ole säästelty.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Kyllä tuo on härskiä touhua. Itsekin jouduin Oulun Äimäraution kynsiin, kun saivat puhuttua "huippupalkkaiseen" myyntityöhön joskus aikoinaan. Nauratti tuo lehtijuttu, koska aivan sanasta sanaan meitäkin ohjeistettiin toimimaan noin. Ehkä paras oli se, että "pystyn juuri nyt tarjoamaan tämän hinnan, koska se tilaus kerkeää vielä tulevaan erään". No ei mulla moraali antanu periks tehdä sitä hommaa. Täyttä vanhuksien kusetusta. Kerran joku vanhus oli valmis ostamaan saatanan kalliin rempan, mut helvetti kun säälitti niin paljon, nii neuvoin miettimään yön yli. Ja onneks mitään ei kuulunut. Nuorille jos sait myytyä jotain, se oli ns. lottovoitto. Ei ihan joka päivästä. Pystyit tienaamaan yhessä päivässä vajaa 2 tonnia hyvän kaupan provikoilla, mut ei vaan itsellä anna moraali periksi. Esimiehet neuvoivat moraaliongelmaan, että kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä kukaan pakota allekirjoittamaan kauppakirjoja. No ei pakota, mut kyllä siinä omatunto kolkuttaa kun oot ollu jonkun himassa 4 tuntia ja paskaa puhumalla vakuutellut, miten tarvitsette juuri tämän remontin ja näet omin silmin, että olisi näillä ehkä tärkeämpääkin käyttöä niille tuhansille euroille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hitto, jäi kyllä sytykkeet tekemättä kun tuli yllätysvieraita. Minä sitten vihaan yllätyksiä. Tai ihmisenhän pitää mennä mukavuusalueensa ulkopuolelle (kun se jotenkin kasvattaa tms.). Eli Iisoppi rakastaa yllätysvieraita... No onneksi tajusivat lähteä jo pois niin pääsee jatkamaan sytykehommia.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Raveista en mitään tiedä, mutta tämä YLEn uutinen pisti silmään: Vaikea pistää enää paremmaksi – Markku Hietaselta voittoja peräti kahdeksalta eri vuosikymmeneltä!

Hattu päästä! Hieno ura.
Tämä on kyllä hattu päästä saavutus. Hietasella on voittoja jotain 2400 ja vähän päälle koko uralla. Pohjoismaiden eniten voittoja ottanut ohjasta on Jorma Kontio joka saavutti viime vuoden lopulla 11000 voiton rajan. Siinäkin on hieno saavutus.
Itsehän seuraan raveja joten tämä nostatti hymyn huulille,että joku linkkasi tämän myös tänne. Kiitos siitä!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä kun tuota omaa viestihistoriaa tutkii niin aika mielenkiintoisesti olen muuttunut kirjoittelijana tänne keskustelupalstalle. Pistää silmään että ennen en paljoa kirjoitellut edes kierrätyskeskukseen muuta kuin lähinnä sitten kalsarikänniketjuun. Nykyään en juuri muualle kirjoittelekaan kuin tänne Kierrätyskeskukseen. Ennen kirjoittelin jääkiekosta tänne reilusti enemmän. No ehkä tässä taas muuttuu takaisin entiseen vähitellen? Tai ainakin toiveenani on alkaa taas kirjoittelemaan jääkiekosta ja muusta urheilusta reilusti enemmän.

Sitä en jaksanut tutkia milloin tuo minun muutokseni on suunnilleen tapahtunut mutta veikkaan sen tapahtuneen joskus silloin samoihin aikoihin kuin kuntoutumiseni alkoi? Eli joku muutama vuosi sitten.

Kyllä minä urheilua seuraan tänä päivänä ehkä jopa enemmän kuin ennen. Olen parin viime vuoden aikana seurannut jääkiekkoa ehkä eniten kuin koskaan aiemmin elämässäni. Kun nyt minulla on taas ollut mahdollisuus katsella jääkiekkoa laajalla skaalalla. Tiedä sitten mistä tuo muutos johtuu?

No koko illan olen pähkäillyt sellaista asiaa että mitä ihmeen kakkua se oli jota joskus syötiin? Mutta muuta en muista tästä kuin ehkä sitä oli minun valmistujaisjuhlissa ja isän kuuskymppisjuhlissa vuonna 2009, kakku oli pirun hyvää ja kakun valmistaja ei suostunut reseptiä antamaan?

Mitään muuta en kakusta sitten muistakaan, en nimeä, en ainesosia, en tekijää. En mitään muuta ja tämähän on niin pirusti mieltä vaivannut. Juuri kukaan muu ei voi oikeastaan varmaan edes auttaa minua tässä asiassa. Äiti sen kakun varmaan muistaisi jos vielä eläisi. Kakku on jotain harvinaisempaa joten en usko että reseptiä löytyy netistäkään. Sisko ehdotti että olisi ollut jotain Vihtorin kakkua ja ehdotti tekijääkin, voihan se näin ollakin.

Pirusti jää vaivaamaan mieltä tällaiset asiat kun ei muista jotain. Kakku oli kyllä pirun hyvää sen muistan. Se oli melkein kuin täytekakkua eli makeaa ja kylmässä säilytettävää kakkua se oli. Sitä pakastettiinkin meillä kun saimme sitä hyvin harvoin syödä. Siksi söimmekin sitä säästeliäästi.

Yritin hakea täältä Jatkoajan keskustelupalstalta viestihistoriastanikin jos olisin joskus tuosta kakusta täällä kirjoittanut mutta en löytänyt mitään tietoa. Silloin pistikin silmääni tuo muutos kirjoittajana.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Kyllä kun tuota omaa viestihistoriaa tutkii niin aika mielenkiintoisesti olen muuttunut kirjoittelijana tänne keskustelupalstalle. Pistää silmään että ennen en paljoa kirjoitellut edes kierrätyskeskukseen muuta kuin lähinnä sitten kalsarikänniketjuun. Nykyään en juuri muualle kirjoittelekaan kuin tänne Kierrätyskeskukseen. Ennen kirjoittelin jääkiekosta tänne reilusti enemmän. No ehkä tässä taas muuttuu takaisin entiseen vähitellen? Tai ainakin toiveenani on alkaa taas kirjoittelemaan jääkiekosta ja muusta urheilusta reilusti enemmän.

Sitä en jaksanut tutkia milloin tuo minun muutokseni on suunnilleen tapahtunut mutta veikkaan sen tapahtuneen joskus silloin samoihin aikoihin kuin kuntoutumiseni alkoi? Eli joku muutama vuosi sitten.

Kyllä minä urheilua seuraan tänä päivänä ehkä jopa enemmän kuin ennen. Olen parin viime vuoden aikana seurannut jääkiekkoa ehkä eniten kuin koskaan aiemmin elämässäni. Kun nyt minulla on taas ollut mahdollisuus katsella jääkiekkoa laajalla skaalalla. Tiedä sitten mistä tuo muutos johtuu?

No koko illan olen pähkäillyt sellaista asiaa että mitä ihmeen kakkua se oli jota joskus syötiin? Mutta muuta en muista tästä kuin ehkä sitä oli minun valmistujaisjuhlissa ja isän kuuskymppisjuhlissa vuonna 2009, kakku oli pirun hyvää ja kakun valmistaja ei suostunut reseptiä antamaan?

Mitään muuta en kakusta sitten muistakaan, en nimeä, en ainesosia, en tekijää. En mitään muuta ja tämähän on niin pirusti mieltä vaivannut. Juuri kukaan muu ei voi oikeastaan varmaan edes auttaa minua tässä asiassa. Äiti sen kakun varmaan muistaisi jos vielä eläisi. Kakku on jotain harvinaisempaa joten en usko että reseptiä löytyy netistäkään. Sisko ehdotti että olisi ollut jotain Vihtorin kakkua ja ehdotti tekijääkin, voihan se näin ollakin.

Pirusti jää vaivaamaan mieltä tällaiset asiat kun ei muista jotain. Kakku oli kyllä pirun hyvää sen muistan. Se oli melkein kuin täytekakkua eli makeaa ja kylmässä säilytettävää kakkua se oli. Sitä pakastettiinkin meillä kun saimme sitä hyvin harvoin syödä. Siksi söimmekin sitä säästeliäästi.

Yritin hakea täältä Jatkoajan keskustelupalstalta viestihistoriastanikin jos olisin joskus tuosta kakusta täällä kirjoittanut mutta en löytänyt mitään tietoa. Silloin pistikin silmääni tuo muutos kirjoittajana.
Minkä värinen kakku oli kyseessä, oliko siinä kermavaahtoa yms yms?
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitkästä aikaa tuli tehtyä pizza. Vai pitäisikö se sanoa pitsa. Ensin mainittu on kyllä mulle tutumpi tässä asiassa. En muista olenko kertaakaan aiemmin laittanut kanaa täytteeksi. Tämä kokeilu kannatti. Lisäksi täytteisiin kuuluivat salami, punasipuli ja mozzarella sekä tietysti tomaattisose pohjalle. Sipulin meinasin jopa unohtaa, vaan pääsi se mukaan ja sopi hyvin.

Pohja muuten onnistui hyvin. Jotenkin sen kanssa on ollu yleensä vaikeuksia, vaan nyt se onnistui. Pitänee tehdä pian uudestaan, niin näkee oliko vain tuuria.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tänään muuten tuo uusin Tuntematon YLE ykkösellä klo 21 alkaen. jos joltain jäänyt väliin niin suosittelen. Huippuleffa eikä vähiten loistavan Eero Ahon soittaessa tahtipuikkoa Rokkana. Näyttelijöistä huonoa suoritusta on vaikea löytää muutenkaan.
Olipa kyllä hyvä versio. Alusta asti en tosin kerennyt nähdä, mutta sen mitä näin, oli hyvää. Ja Vesala alasti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaa-a, missäköhän tässä pitäisi alkaa hakemaan rahaa? Vielä kyllä on rahaa sen verran että esimerkiksi tästä kuukaudesta selviän, mutta jostainhan minun pitäisi periaatteessa saada vielä rahaa lisääkin tässä kuussa?

Olen toistaiseksi saanut vain tässä kuussa Kelalta asumistuen ja työeläkevakuutusyhtiöltä näitä kahta viimeistä työkokeiluviikkoa koskevan kuntoutusrahan. Kuun kahdelta viimeiseltä viikolta pitäisi saada myös jostain rahaa?

Tässä on nyt kai ratkaisevassa roolissa se että jatkuuko työni tuolla työkokeilupaikalla? Mutta onko asiani niin kauan pattitilanteessa kunnes tuo jatkoni ratkeaa? Jos en jatka töissä niin voin hakea sitten taas PAMilta ansiopäivärahaa mutta sitäkin voi hakea kai vasta takautuvasti niin että hakee sitä vasta helmikuun alussa?

Jos rahatilanteeni olisi enemmänkin solmussa ja olisin ahtaalla taloudellisesti niin olisiko minun mahdollisuus hakea myös Kelalta sitä toimeentulotukea?

Hieman on taas kinkkinen tilanne minun mielestäni tämä taloustilanteeni ja se että mistä kaikkialta voin tukia saada. Osaako joku neuvoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös