Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 364 912
  • 66 904

ace

Jäsen
On tuo Niemisen Toni kyllä huikea äijä parisuhteidensa kanssa. Nainen vaihtuu tiuhaan ja kaikki käydään lehtien palstoilla läpi, erot ja uudet ”rakastumiset”.

Välillä tämä oma, pettymysten jälkeen valittu sinkkuus vaivaa päätä, mutta ennemmin tämä kuin tuo Tonin tapa. Anytime.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haha nynnyt syö kädestä. Kun alahuuli on tarpeeksi väpättänyt niin ne alkaa piipittelee jotain.
Nynnyt antaa kaljan kädestä, jos joku vähän piipittää.

Olis tuolla varmaan sopivampiakin ketjuja, mutta eilen musta mies ryösti mut Kaisaniemen puistossa. Kaljan pyysti kädestä ja otti tölkistä kiinni, vaikka sanoin etten anna ja sitten alkoi tulla päällekäymiseleitä. No puolikas tölkki meni. Hitto olis ennemmin vaikka hengen vienyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän tästä nyt voisi nousta ja lähteä kahvin keittoon. Johan tässä on reilu puolitoista tuntia valvottu ja kellokin alkaa olla kuusi. Ulkona näyttäisi olevan pikkasen pakkasta (katsoin mittarista). Kyllä mies mahtaa yllättyä kun on kahvit valmiina ja sapuskat pöydässä kun hän nousee ylös sängystä. Jos ei sitten jo herää kun kömmin ylös. Tokkopa mutta pitää lähteä kuitenkin varovasti ettei liikaa metelöi tai hytkytä sänkyä. Että hyvää huomenta maailma!
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
On tuo Niemisen Toni kyllä huikea äijä parisuhteidensa kanssa. Nainen vaihtuu tiuhaan ja kaikki käydään lehtien palstoilla läpi, erot ja uudet ”rakastumiset”.

Välillä tämä oma, pettymysten jälkeen valittu sinkkuus vaivaa päätä, mutta ennemmin tämä kuin tuo Tonin tapa. Anytime.
Vielä kun Toni vetäisi nykäsenä viinaa, saataisiin enemmän käänteitä. Naisissa varmaan on vika, Toni on syytön ja uhri.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Katselen tuota Suomen versiota Varastojen metsästäjistä. Ohjelmaahan katsoo oikein mielellään, kunhan katsoja ei ole liian tosikko. Meklarilta pääsee voice crackejä, kaikki huutajat tuntuvat puhuvan kirjakieltä ja yksi huutajista tuo jostain ihmeellisestä periaatteesta aina koiransa mukaan. Kerrankin Suomi versio jota ei ole vedetty täysin pieleen, muttei se tässä formaatissa mahdollista varmaan edes olisi
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei käy. Pääasialliset maksuvälineet ovat kiristys ja uhkailu Venäjän malliin, mutta joissain kojuissa myös otetaan ruplia vastaan. Ainoastaan pestynä.

Saako sieltä vielä 0.16818792646151104 eurolla askin KOCMOC-savukkeita? Voiko vaihtaa karkkipapereita tai Jameksia poloniumiin? (Yks naapuritalon muija on haukkunu mua.)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jatkokuviot tuolla työkokeilupaikallani ovat nyt tänään varmistuneet. Työvuoroni päätteeksi allekirjoitin nimittäin uuden kolmen kuukauden sopimuksen työkokeilusta. Tämä työkokeilu sitten suoritetaankin työvoimatoimiston kautta.

Toivon että tässä on kyseessä muutakin kuin työkokeilupaikan mahdollisuus saada hyvä? työntekijä ilmaiseksi riveihinsä. No eiköhän, ainakin keittiön emäntä vakuutteli että tarkoitus on saada minut työkykyiseksi jälleen. Ja tiedä vaikka sitten tuon kolmen kuukauden jälkeen irtoaisi sitä työtä palkkatuellakin, etenkin kun kesäkin alkaa olemaan jo silloin lähellä.

Toisaalta varmaan ihan hyväkin tuollainen työkokeilun jatko, saan lisää työkokemusta ja sitä myöden mahdollisuudet päästä sen jälkeen muuallekin töihin varmaan kasvaa?

Tänään tuo vuokra-asiakin sitten selvisi. Se tuntuu kyllä liian vaikealta kirjoitettavaksi tänne mutta yritän parhaani.... Välitystililtä ei ole sen vuoksi maksettu vuokraa koska työeläkevakuutusyhtiöstä ei oltu maksettu tässä kuussa vielä kuin reilu viisisataa euroa tukea. Tämä oli pätevä syy jättää vuokra ajallaan maksamatta.

Sen sijaan minun tililleni oli tuolta siirretty kuun alussa 400 euroa. Että vähän ihmetyttää tuo välitystilinkin toiminta. Mikseivät ilmoittaneet minulle heti ettei välitystilillä ole tarpeeksi rahaa vuokran maksuun? Olisin heti siirtänyt toiselta tililtäni sinne satasen, niin kuin tein nyt sitten ja vuokra tulee vihdoin maksettua.

Ja mikseivät silloin kun siirsivät rahaa tililleni niin katsoneet jääkö sinne riittävästi rahaa vuokran maksuun? En minä kuitenkaan pyytänyt sieltä mitään rahaa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Se on pitkälti vaihtokauppaa. Nailonsukat ovat haluttuja, kun ei niitä sillä puolella valmisteta. Kannattaa sujauttaa muutama paketti niitä pompan taskuun jos Ilmalan-laivalle on suuntaamassa.
Mitenkäs jääkiekkomailat, puiset toki? Jos uskomme Markku Jokisipilän mainiota Punakone ja vaahteranlehti -kirjaa, mailojen valmistus ei Neuvostoliitossa onnistu yrityksistä huolimatta, ne ei vaan osaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jatkokuviot tuolla työkokeilupaikallani ovat nyt tänään varmistuneet. Työvuoroni päätteeksi allekirjoitin nimittäin uuden kolmen kuukauden sopimuksen työkokeilusta. Tämä työkokeilu sitten suoritetaankin työvoimatoimiston kautta.

Toivon että tässä on kyseessä muutakin kuin työkokeilupaikan mahdollisuus saada hyvä? työntekijä ilmaiseksi riveihinsä. No eiköhän, ainakin keittiön emäntä vakuutteli että tarkoitus on saada minut työkykyiseksi jälleen. Ja tiedä vaikka sitten tuon kolmen kuukauden jälkeen irtoaisi sitä työtä palkkatuellakin, etenkin kun kesäkin alkaa olemaan jo silloin lähellä.

Toisaalta varmaan ihan hyväkin tuollainen työkokeilun jatko, saan lisää työkokemusta ja sitä myöden mahdollisuudet päästä sen jälkeen muuallekin töihin varmaan kasvaa?
Erittäin hieno homma, että taidat tykätä kyseisestä työstä ja paikasta hyvinkin paljon. Asia ei minulle kuulu, mutta haluan silti mainita, että kannattaa oikeasti pitää puolia tuon palkkauksen kanssa, ettei sitten huomaa olleensa yhtäkkiä vuosikausia "ilmaiseksi" töissä. Ihmiset ja virastot osaa olla tuossa asiassa hyvinkin kaksinaamaisia, olkoon kuinka hyvä ja motivoitunut työntekijä tahansa ja niin kauan, kun ihmiset eivät sitä tiedosta (en tarkoita sinua henkilökohtaisesti, vaan yleensä) niin tuota järjestelmää osataan käyttää myös erittäin karulla tavalla hyväksi.

Korostan, että tuo pätkä saattaa tuoda paljon hyvää ja tuohon todellakin uskotaan, mutta ei tässä maassa ole oikeastaan ainuttakaan syytä, miksi pitäisi työskennellä ilman palkkaa "työkokeilujen" nimissä, ainakaan siis pitemmän päälle. Palkkatuki onkin sitten jo täysin eri asia ja tuohon oikeasti tsemppiä.

Yksinkertainen neuvo: - pidä puolesi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Erittäin hieno homma, että taidat tykätä kyseisestä työstä ja paikasta hyvinkin paljon. Asia ei minulle kuulu, mutta haluan silti mainita, että kannattaa oikeasti pitää puolia tuon palkkauksen kanssa, ettei sitten huomaa olleensa yhtäkkiä vuosikausia "ilmaiseksi" töissä. Ihmiset ja virastot osaa olla tuossa asiassa hyvinkin kaksinaamaisia, olkoon kuinka hyvä ja motivoitunut työntekijä tahansa ja niin kauan, kun ihmiset eivät sitä tiedosta (en tarkoita sinua henkilökohtaisesti, vaan yleensä) niin tuota järjestelmää osataan käyttää myös erittäin karulla tavalla hyväksi.

Osasinkin odottaa että joku tähän viestiini tällä tavalla vastaa. Ja ihan aiheesta. Nyt yhä myös vaikka pernaveikko on jo paremmilla mailla. Hänhän tästä samasta asiasta melko monestikin minulle kirjoitti silloin kun olin viime vuoden keväällä työkokeilussa ja onhan tässä kyllä järkeä.

Pitää tosiaan yrittää pitää puolensa. Nyt on varmasti vielä ihan ok tehdä kolmas työkokeilujakso lyhyen ajan sisällä, mutta ei näitäkään määräänsä enempää kannata tosiaan tehdä.

No kai tuossa onkin jonkinlaisia rajoituksiakin ettei noita työkokeiluja voi niin vain sopiakaan? Työeläkevakuutusyhtiö ei varmasti olisi enää suostunutkaan tekemään uutta työkokeilusopimusta ja varmaan työkkärinkään kautta ei voi kuin maksimissaan kuusi kuukautta olla samassa työpaikassa työkokeilussa.

Ja en tiedä miten tuo finanssipuoli menee? Saisinko rahaa suoranaisesti käteen yhtään enempää olisin sitten työttömänä kotona, työkokeilussa tai palkkatuella töissä tai jopa palkkatöissä. Aina kasvaa sitten tuohon ulosottoonkin menevä rahamäärä, vaikka onhan sekin aina kotiinpäin kun ulosottovelka lyhenee.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En tiedä, koska en ole katsonut Jokerien otteita sen lakattua olemasta minulle vuonna 2013. Venäjälle jäi lännestä Krimin-kekkuloinnin jälkeen vain Jokerit, Pasilan SKA, PaSKA. Joo, vanha vitsi mutta oma_keksimä.

Vaan olen kuullut, että Ха́ртвалл Аре́наan mennään katsomaan pelin tasoa. Raksilassa, Rinkelinmäellä, Nordiksella, Isomäessä ja Hakametsässä katsotaan pelin tason lisäksi myös kotijoukkuetta, joka voi voittaa mestaruuden tai on voittanut sitten vuoden 2002 jotakin.

En kykene ymmärtämään mikä on pointti poikottiin, paitsi tietty vastaisuus itä-naapuriamme kohtaan. Heillä nyt vain sattuu olemaan hyvin erilaiset standardit ja moraali joissain asioissa. Aivan kuten on kauempana idässä tai vaikka Etelä-Amerikan valtioissa. Raha-liigojen moraali on minusta hyvin olematon missä hyvänsä. Eli jokseenkin yhtä arvoton läpi maailman. Venäjän oligarkit tai sheikit Englantilaisten jalkapallojoukkueiden omistajina ovat samaa kerhoa. NHL:n omistajia ei edes tiedetä ja mitähän koiruuksia sieltäkin löytyy?
Yhtä hyvin voisi lopettaa Espanjan (jalkap.) maajoukueen seuraamisen Katalonian ongelmien vuoksi tai vaikkapa eräiden NHL-joukkueiden seuraamisen USAn maailman laajuisten toilausten takia.
Sitä paitsi Krim on pitkään Venäjää ja ollut vasta 50-luvulta Ukrainaa + suurvallan (pienen/entisen?) geopoliittiset näkemykset. Antaa Slaavien hoitaa omat soppansa. Helsingin Jokerit ei kyllä siihen sotkuun kuulu tai kuuluu ihan yhtä paljon kun Syyrian sotkuun tai Irakin sotku kuuluu NHL sotkuun.

Kuulopuheet on aina kuulopuheita. Ipallakaan ei taida olla yhtään mitään meriittiä määrittelemääsi ajankohtaan. Menestymättymyyden jos ottaa syyksi, niin aika moni kannataja eri joukkueista joutaisi jäämään kotiin. Pitännee supistaa Liigaa muutamalla joukkueella, että saadaan siitä mielenkiintoisempi? Ei varmaankaan?

Seuraan kaikkea jääkiekkoa ja jalkapalloa junnuista muijiin ja kaikkia suomessa pelaavia joukkueita ja jopa joidenkin harjoituksiakin. Vielä monesti livenä ja omalla rahalla maksaen.

Nyt menen siis saunaan avaan oluen ehkä kylmän saksalaisen oluen, hörppien sitä lauteilla. Aaaah!
 

MegaForce

Jäsen

Kyllä tuo on härskiä touhua. Itsekin jouduin Oulun Äimäraution kynsiin, kun saivat puhuttua "huippupalkkaiseen" myyntityöhön joskus aikoinaan. Nauratti tuo lehtijuttu, koska aivan sanasta sanaan meitäkin ohjeistettiin toimimaan noin. Ehkä paras oli se, että "pystyn juuri nyt tarjoamaan tämän hinnan, koska se tilaus kerkeää vielä tulevaan erään". No ei mulla moraali antanu periks tehdä sitä hommaa. Täyttä vanhuksien kusetusta. Kerran joku vanhus oli valmis ostamaan saatanan kalliin rempan, mut helvetti kun säälitti niin paljon, nii neuvoin miettimään yön yli. Ja onneks mitään ei kuulunut. Nuorille jos sait myytyä jotain, se oli ns. lottovoitto. Ei ihan joka päivästä. Pystyit tienaamaan yhessä päivässä vajaa 2 tonnia hyvän kaupan provikoilla, mut ei vaan itsellä anna moraali periksi. Esimiehet neuvoivat moraaliongelmaan, että kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä kukaan pakota allekirjoittamaan kauppakirjoja. No ei pakota, mut kyllä siinä omatunto kolkuttaa kun oot ollu jonkun himassa 4 tuntia ja paskaa puhumalla vakuutellut, miten tarvitsette juuri tämän remontin ja näet omin silmin, että olisi näillä ehkä tärkeämpääkin käyttöä niille tuhansille euroille.
Itsekin ollut samanlaisessa firmassa töissä. Lopetin kun alkoi vituttamaan juuri tuo, että jossain eläkeläisen luona istui tuntitolkulla ja kaupat sai tehtyä vain puhumalla niin paljon paskaa ettei itsekään oikein uskonut siihen asiaan. Ei saanut edes sanoa että myydään remonttia vaan sekin piti muotoilla toisin. Kertaakaan en nuorelle pariskunnalle myynyt.

Hyvä jos tähän asiaan puututaan Kilpailu- ja Kuluttajaviraston taholta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pitää kohta neuloa villasukkia itselle kun noissa kaikissa alkaa olla reikiä. Muille olen tehnyt mutta nyt pitää kyllä jo ajatella itseään. Olen perinyt mummini (äidin äiti) vastuun sukkien neulomisessa... ja myös hänen puikot ja langat (langat on jo käytetty). En ole ihan mummini veroinen sukissa mutta ihan hyvää jälkeä teen (kun itse kehun). Nallella mennään tällä hetkellä, 7veljestä on vähän paksua.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ohjelmassa tänään (kaikkia kiinnostaa) :
Kuntosalila pullistelu, suursiivouksen jatkaminen, suihkussa käyminen ja ensitreffit. Huh, jänskättää.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ohjelmassa tänään (kaikkia kiinnostaa) :
Kuntosalila pullistelu, suursiivouksen jatkaminen, suihkussa käyminen ja ensitreffit. Huh, jänskättää.
Olen ennustaja.

Tänään klo 11.33

banaaninviljelijä

"joo toi treffikumppani just ilmotti että on ripulissa. Paskaaks tässä mitään enää viittii siivota kun kaljaakin on. No, salilla sentään kävin. Ja suihkussakin viime viikolla."
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Olen ennustaja.

Tänään klo 11.33

banaaninviljelijä

"joo toi treffikumppani just ilmotti että on ripulissa. Paskaaks tässä mitään enää viittii siivota kun kaljaakin on. No, salilla sentään kävin. Ja suihkussakin viime viikolla."
Ei ole ainakaan vielä osunut, paitsi tuo salilla käynti, sen tein. Nyt ruokaa ja sen jälkeen siivousta lisää, mitä olen jo jatkanut. Kävin kyllä salilta tullessa ostamassa neljä pientä olutta, ei sillä määrällä ryypätä. No, behkä jenkit mutta ei suomalaiset.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei ole ainakaan vielä osunut, paitsi tuo salilla käynti, sen tein. Nyt ruokaa ja sen jälkeen siivousta lisää, mitä olen jo jatkanut. Kävin kyllä salilta tullessa ostamassa neljä pientä olutta, ei sillä määrällä ryypätä. No, behkä jenkit mutta ei suomalaiset.

Ja mitä ripuli haittaa, tulee rööri avoimeksi. Ei mitään haittaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ja mitä ripuli haittaa, tulee rööri avoimeksi. Ei mitään haittaa.
Totta, ei huomaakaan, kun tuikkasen kakkoseen.
Perhana. Näin ruuan päälle ajattelin pienen pienen ruoka levon, vaan tuo robotti päätti tulla mun huoneeseen. En pitäisi sitä edes päällä nyt, kun on suursiivouksen meneillään, vaan kun näyttö on rikki, niin toimii joka perjantai samaan aikaan. Tosin oli jossain vaiheessa varmaan kolme kuukautta toimimatta, meinasin heittää jo mäkeen. Niin sitten yhtäkkiä yksi perjantai se päätti toimia. Meinasin paskoa alleni, kun säikähdin niin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
"ja muu turhailu on johtanut viikon kakkuun." - Modet, sekä sedät että tädit muita unohtamatta, bolding is mine

Olen palstavaikuttaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös