Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 949
  • 66 851

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään pitää sitten lunastaa se lupaus ajomieheksi menemisestä. Sain onneksi painokkaasti puhuttua miehen lapselle sen verran totuuksia ettei hän enää ruinannut mukaan. Saavat tulla sitten kaatopaikalle tai lahtihallille jos jotain saadaan. Kohta mennään...
 

Liitteet

  • 4E5C32B9-6C63-4149-A27D-A13F88725710.jpeg
    4E5C32B9-6C63-4149-A27D-A13F88725710.jpeg
    70,7 KB · kertaa luettu: 290

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Maustetytöt - Tein kai lottorivini väärin

Ohi mennyt tämmöinen helmi. Pitkään aikaan parasta suomalaista musiikkia. Yksinkertaista ja erilaista. PMMP ja Kössi Sundqvist kuuluu kovaa tästä biisistä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ja sittemmin kaipaamme ketjua missä @Valapatto voi jakaa nokkeluutensa. Toivottavasti siihen saisi sitten yhtyä itsekukin.

Oliskohan tarvetta myös jollekin ns. opetusketjulle? Opetetaan palstan perustoimintoja, ketjun avaamista jne.
 
K

Kiekkokatsoja

Siirsin kelloni. Olohuoneen kello on nyt makuuhuoneessa. Makuuhuoneen kello keittiössä. Microaaltouunin + kellon sijoitus olikin vaativampi juttu. No saunassa nyt.
Parempi ehkä näin, kuin että mannet kääntää kellot.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pähkäilin tässäkin ketjussa perjantaina sitä mitä minun pitäisi lauantaina tehdä. Kerrottakoon nyt tässä ketjussa siis miten lopulta lauantaini vietin. No minä valitsin nyt sitten sen toiminnallisemman päivän ja oikeastaan toiminnallisemman vuorokauden kauantaille. Tällä kertaa en jäänyt kotiin katselemaan urheilua vaan olin koko lauantain, aina aamuyöhön asti jossain muulla kuin himassa.

Vietin ihan kivan lauantain ja samalla vapaapäivän vaikka hieman pettymyksiäkin vuorokausi sisälsi. Aloitin lauantain kylpyläreissulla. Pyöräilin noin kuuden kilometrin matkan ja vierailin Aulangon kylpylässä. Uin ja saunoin siellä reilun tunnin ajan. Lähdin ensin matkaan joskus yhdeksän aikaan aamulla. mutta vähän aikaa pyöräiltyäni tajusin etten ollut pakannut mukaani lainkaan uimahousuja. Heh, nolo unohdus. Uimaan menossa ja uimahousut jäävät kotiin. No palasin näitä uimahousujani hakemaan mutta kotona tajusin että olen ne muuton jäljiltä laittanut johonkin ja äkkiseltään en niitä löytänyt.

Päätin kuitenkin mennä Aulangolle ja jouduinkin sieltä ostamaan 19 eurolla uudet uikkarit. Hieman kalliit olivat nämä uimahousut ja sen vuoksi uimareissulle tulikin hintaa, mutta kun uimaan halusin silloin päästä. Uimaan lopulta pääsinkin mutta olin etukäteen laatimaani aikataulua hieman jäljessä. Ei siinä muuten mitään olisi ollut, mutta kello 13 alkoi jo teatteriesitys Hämeenlinnan kaupunginteatterissa johon myös minulla oli lippu ostettuna.

No kävin saunomassa ja uimassa kylpylässä. Saunat olivat ihan hyvät, varsinkin siitä höyrysaunasta tykkäsin. Väkeä siellä oli jo heti aamsuta paljon ja altaita kuitenkin melko vähän niin uiminen oli hieman hankalampaa. No kyllä siellä polskimaankin pääsi kuitenkin, eli ihan kiva oli tämä kylpyläreissu. Vaikka jäihän tuo hieman pettymykseksikin, olisi toivonut siellä olevan enemmänkin tilaa uida.

Vähän jälkeen kahdentoista lähdin polkemaan AUlangolta takaisin kaupunkiin päin. Tulomatkallani sitten poikkesin siellä Hämeenlinnan kaupunginteatterissa. Siellä pyöri sen niminen näytelmä kuin Gabriel, tule takaisin. Olin jossain tuota kuultu kehuttavan ja sen takia odotin näytelmältä melko paljon. Minulle näytelmä jäi kuitenkin lieväksi pettymykseksi. Sellaista paikallaan junnaamista paljon. Juoni olisi saanut olla nopeampi tempoisempi.

Näytelmän jälkeen tulin kotiin, söin ja join kahvit. Olin hetken aikaa kotonani ja sen jälkeen lähdin Rinkelinmäelle vai mikä lie Pohjantähti-areena se nykyään onkaan, niin katselemaan HPK:n ja Kärppien välistä peliä. Tuo peli oli hyvä, laadukas, viihdyttävä ja nopeatempoinen. Tykkäsin katsella peliä vaikka HPK sen 3-0 johdon menettikin pelin aikana.

Lätkämatsin jälkeen lähdin takaisin kaupungille. Kävin ensin katselemassa sen uuden Joker-elokuvan leffateatterissa. Tuo elokuvahan on loistava, tästäkin kyllä näyttää olevan tekstiä muiden nimimerkkien ansiosta jo tuolla toisaalla. Joten ei tästä sen enempää. Elokuvan jälkeen menin vielä Mariskan keikalle sellaiseen ravintolaan kuin Suisto. Mariskan keikasta voi kyllä todeta samat sanat kuin taannoisesta Neljän ruusun keikastakin, eli paljoa en odottanut mutta yllättävän paljonkin sain. Mariska on aika hyvä laulaja ja keikka oli hieno.

Joskus puoli kahden aikaan aamuyöllä olin takaisin kotona. Kävin heti nukkumaan. Kokonaisuutena jäi kivat muistot tästä viikonlopusta. Rahaa paloi jonkin verran, mutta onneksi sitä nyt jää vielä onneksi säästöönkin tämän kuukauden jälkeen kiva summa. Jos joskus on ollut vaikeaa taloudellisesti eikä siitä ole pitkääkään aikaa vielä niin nyt näyttää rahatilanne valoisalta. Tosin kun siitä ei ole vielä pitkää aikaa kun on saanut senttiä oikein huolella venyttää niin pitäisi osata elää nytkin sitten säästeliäämmin. Joskus voi irroitellta mutta ei jatkuvasti. Sellainen kerran kuussa jotain toimintaa on ihan hyvä määrä.
 
Kertokaa mielestänne ruokia/juomia, jotka on hyviä joko pelkästään kuumana/lämpimänä, mutta ei kylmänä tai sitten päinvastoin mitkä ruoat/juomat ovat hyviä kylmänä, mutta lämmitettyä yksilöä ette voi syödä tai juoda.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kertokaa mielestänne ruokia/juomia, jotka on hyviä joko pelkästään kuumana/lämpimänä, mutta ei kylmänä tai sitten päinvastoin mitkä ruoat/juomat ovat hyviä kylmänä, mutta lämmitettyä yksilöä ette voi syödä tai juoda.

Miksi?
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kertokaa mielestänne ruokia/juomia, jotka on hyviä joko pelkästään kuumana/lämpimänä, mutta ei kylmänä tai sitten päinvastoin mitkä ruoat/juomat ovat hyviä kylmänä, mutta lämmitettyä yksilöä ette voi syödä tai juoda.
Glögi tulee ensimmäisenä mieleen ensimmäiseen kohtaan ja maito jälkimmäiseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onneksi on talvigummit autossa alla. Saas nyt nähdä onko ulkona vielä valkoista maassa kun aamu valkenee... maa oli valkoisena kun ilta hämärtyi. Huonosta ajokelistä on varoiteltu säätiedoituksessa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kertokaa mielestänne ruokia/juomia, jotka on hyviä joko pelkästään kuumana/lämpimänä, mutta ei kylmänä tai sitten päinvastoin mitkä ruoat/juomat ovat hyviä kylmänä, mutta lämmitettyä yksilöä ette voi syödä tai juoda.
Julkisoikeuden professori (nyk. emeritus) määritti taannoin yliopistolla korruption rajan seuraavasti: "virkamiehen lahjontaa ei ole kylmä voileipä ja lämmin olut, mutta kylmä olut ja lämmin voileipä ovat."
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tähän aikaan vuodesta sopii erityisen hyvin Kotiteollisuuden Satu peikoista -kappaleen osuus

Aamun koittaessa
Ilta jo hämärtää


Olemme me kieltämättä hieman omalaatuinen kansa, kun asustamme hämärillä metsämailla täällä pohjan perukoilla eikä kieltämme ymmärretä juuri missään muualla maailmassa.
 

Glove

Jäsen
Kävin lenkillä ja sain sykemittarin mukaan kerättyä 88% päivän aktiivisuudesta. Taidan kerätä tuon lopun 12% kulkemalla sohvan ja jääkaapin väliä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä kävin bussilla Tikkurilassa kun olin kai joku 10-vuotias. Pikkusisko oli mukana kyllä, en siis ollut yksin. Mutta ei ollut tuttuja aikuisia mukana. Ei katottu jääkiekkoa Tikkurilassa vaan mentiin jonnekin taloon piirtämään hiilipiirrustuksia ja tehtiin savesta krokotiili. Jollain kesäkuvaamataitokurssilla oltiin. Maalasin siellä myös Vantaanjoella taulua, joku mummo sanoi että se haluaisia ostaa sen 50 markalla ja sovittiin että se tulee huomenna ostamaan sen kun saan sen valmiiksi. Ei se mummo sitten kuitenkaan seuraavana päivänä tullut. Olin jo suunnitellut minkälaisia karkkeja olisin sillä 50 markalla ostanut. Vein sen perkeleen taulun sitten kotiin ja pidin sitä vitun hienona ku se olis muka jollekin mummollekin kelvannut. Vähän vanhempana tajusin että se olikin oikeastaan aika saatanan ruma se taulu.

Tykkään syödä jäätelöä kylmänä. Kahvi on hyvää kuumana. Mutta jos on liian kuumaa kahvia niin suuhun tulee pipi. Kuuma jäätelö on hankalaa koska se valuu niin kovin. Mummot ei saisi valehdella taulujen ostoista.

Autossa on talvirenkaat, toisessa autossa ei, mutta tiistaina vaihtaa joku siihenkin talvirenkaat. Viikonloppuna olin kylpylässä, kävin siellä myös luistelemassa ja keilaamassakin. Oli siellä vaimo ja lapsikin. Rahaa meni. Pizzaa söin, se oli kuumaa, juomana ollut kokis oli kylmää. Kaljaa join saunaosastolla, se oli kylmää, saunassa oli kuumaa. Mummoja oli altaalla myös, mutta ne ei luvanneet ostaa minulta taulua. Ei minulla semmoista olisikaan myytävänä ollutkaan, sekin taulu jonka Vantaanjoen varrella maalasin on kai jo roskiksessa. Vaari teki siihen semmoset kehykset joskus. Nyt on vaarikin ollut kylmänä jo hyvän tovin. Toivottavasti on se valehteleva tauluostajamummokin.

Vesi oli kylpylässä lämmintä, paitsi kylmäaltaassa se oli hurjan kylmää. Jäähallissa vesi oli niin kylmää että se oli jäätä. Keilahallissa ei ollut vettä. Siellä heittelimme keilapalloja ja keilat kaatuivat. Mummo saatana.

Minulla on housut jalassa ja paita päällä. Päässäni on hiuksia. Hengitän. Olen elossa.

Vitun mummo.
 

Nick Neim

Jäsen
Minä kävin bussilla Tikkurilassa kun olin kai joku 10-vuotias. Pikkusisko oli mukana kyllä, en siis ollut yksin. Mutta ei ollut tuttuja aikuisia mukana. Ei katottu jääkiekkoa Tikkurilassa vaan mentiin jonnekin taloon piirtämään hiilipiirrustuksia ja tehtiin savesta krokotiili. Jollain kesäkuvaamataitokurssilla oltiin. Maalasin siellä myös Vantaanjoella taulua, joku mummo sanoi että se haluaisia ostaa sen 50 markalla ja sovittiin että se tulee huomenna ostamaan sen kun saan sen valmiiksi. Ei se mummo sitten kuitenkaan seuraavana päivänä tullut. Olin jo suunnitellut minkälaisia karkkeja olisin sillä 50 markalla ostanut. Vein sen perkeleen taulun sitten kotiin ja pidin sitä vitun hienona ku se olis muka jollekin mummollekin kelvannut. Vähän vanhempana tajusin että se olikin oikeastaan aika saatanan ruma se taulu.

Tykkään syödä jäätelöä kylmänä. Kahvi on hyvää kuumana. Mutta jos on liian kuumaa kahvia niin suuhun tulee pipi. Kuuma jäätelö on hankalaa koska se valuu niin kovin. Mummot ei saisi valehdella taulujen ostoista.

Autossa on talvirenkaat, toisessa autossa ei, mutta tiistaina vaihtaa joku siihenkin talvirenkaat. Viikonloppuna olin kylpylässä, kävin siellä myös luistelemassa ja keilaamassakin. Oli siellä vaimo ja lapsikin. Rahaa meni. Pizzaa söin, se oli kuumaa, juomana ollut kokis oli kylmää. Kaljaa join saunaosastolla, se oli kylmää, saunassa oli kuumaa. Mummoja oli altaalla myös, mutta ne ei luvanneet ostaa minulta taulua. Ei minulla semmoista olisikaan myytävänä ollutkaan, sekin taulu jonka Vantaanjoen varrella maalasin on kai jo roskiksessa. Vaari teki siihen semmoset kehykset joskus. Nyt on vaarikin ollut kylmänä jo hyvän tovin. Toivottavasti on se valehteleva tauluostajamummokin.

Vesi oli kylpylässä lämmintä, paitsi kylmäaltaassa se oli hurjan kylmää. Jäähallissa vesi oli niin kylmää että se oli jäätä. Keilahallissa ei ollut vettä. Siellä heittelimme keilapalloja ja keilat kaatuivat. Mummo saatana.

Minulla on housut jalassa ja paita päällä. Päässäni on hiuksia. Hengitän. Olen elossa.

Vitun mummo.
Tämä meni selkeästi väärään ketjuun, vaikka oletkin ignoressani.

 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä meni selkeästi väärään ketjuun, vaikka oletkin ignoressani.


Tää oli kyl vähän tämmönen all stars -matkiminen, eikä yksittäiseen nimimerkkiin kohdistuva.

Vaikka enhän mä tiiä mitä kirjoitit koska olet ignoressa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös