Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 153
  • 66 804

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tänään oli pimeää, jo klo 17.
Vajaan parin kuukauden ajan pimeys lisääntyy, mutta sitten mennään valoa kohti.

Tämä jos jokin on asiapuhetta. Ei paskanjauhantaa vaan täynnänsä faktaa. En nyt kuitenkaan ehdota, että ketju tällaiselle, miten kävi viimeksikin. @FASlapsi voisi vähän ottaa mallia, se sika.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tänään oli pimeää, jo klo 17.
Vajaan parin kuukauden ajan pimeys lisääntyy, mutta sitten mennään valoa kohti.
Tämä jos jokin on asiapuhetta. Ei paskanjauhantaa vaan täynnänsä faktaa. En nyt kuitenkaan ehdota, että ketju tällaiselle, miten kävi viimeksikin. FASlapsi voisi vähän ottaa mallia, se sika.
Nähdäkseni tuo alussa oleva viesti on lakonisessa anttihyrymäisyydessään Finlandia-tasoa. Sen lisäksi tuumailu on selkeä intertekstuaalinen viittaus Pasila-sarjan Pekka Routalempeen, mikä on osoitus hyvästä mausta tv-viihteen saralla. Sieluni silmin näen BBC:n ja Sir David Attenborough'n sanovan nuo samaiset sanaset, samalla kun hän kyykkii savannilla kaukaa kohteliaasti eläimille tilaa jättäen. Luonnontieteestä jaetaan Nobelin palkintojakin, se jos mikä on asiallista.

Tuon viestin kuuluisi saada Finlandia-, Nobel- ja Venla-palkinto, sekä siihen pitäisi tästä lähtien viitata aina arvonimellä Sir Viesti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Maassa on lunta niin ei voi enää haravoida. No oli kyllä jo melko pimeää kun tulin kotiin niin olisi pitänyt haravoida otsalampun kanssa joten ei haitannut että oli lunta maassa eikä voinutkaan haravoida. Jäi sitten aikaa "tärkeemmille" hommille... Hain talvikenkiä ja -takkeja komerosta ja vein sinne sandaaleja yms. kesäisiä kenkiä. Kesätakit on viety alakertaan pesemistä varten. Olen siis vähitellen siirtymässä talviaikaan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
ongelma on kuulemma se, että hyvät ihmiset ovat liian ujoja, kusipäät ynnä muut liian rohkeita. Jotenkin tuolla tavalla se lausahdus meni
Öö, en mä ainakaan koe että musta olisi kasvanut viime vuosina jotenkin mulkku jätkä vaikka puhunkin nykysin tuntemattomille varsin rohkeasti, joskus jopa läppää heittäen. Oikeastaan mun olisi aika vaikea tulla hyväksi nykyisessä työssäni, jos olisin sellanen ujo hissukka joka ei uskalla edes avata suutaan. En mä siis nyt ihan täysin osta tuota argumenttia, vaikka pointin sisäistänkin. Sanotaanko, että omalta osaltani ujosta ja omiin oloihin vetäytyvästä toukasta kasvoi aina puhelias, kaikille hymyilevä sosiaalinen perhonen.

Sosiaalinen lahjakkuushan mun luonteessa on aina ollut evidentti, siinä vaan oli lapsena se ongelma kun en koskaan koulussa ns. sopeutunut joukkoon niin mun itsetunto raiskattiin jo peruskoulussa niin paskanriekalaleiksi, että siinä meni oikeasti aivan sika monta vuotta ennen kuin uskalsin avautua tunteistani kellekään perheeni ulkopuolella. And look at me now...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tuo totemus liittynee enemmänkin ihmisten menestymiseen elämässä ja hyvän aseman saavuttamiseen kuin persoonallisuuteen. Eli no problemos, Smitty. Olen minäkin nykyisin aiempaa rohkeampi veikkonen ja heitän liikaakin läppää muiden kesken, mutten pidä itseäni kovin suurena kyrpänä. Voi tosin ollakin, että menestymiseen vaaditaan tietynlaista röyhkeyttä ja rohkeutta olla tarpeen tullessa kovaakin kovempi. Huipullehan ei ole koskaan helppoa tietä.
Jees, kyllä mä tajusin että et kohistanut tuota sun sitaattiasi minuun, kunhan nyt koin tarpeelliseksi hieman oikaista. Ja tottahan se on, että monen hyvän ihmisen piilevät kyvyt peittyvät pelon ja vaatimattomuuden varjon alle. Kuka vaan meistä pystyy saavuttamaan elämässä hienoja ja mahtavia asioita mutta oikeasti tosi harvalla on riittävästi uskoa itseensä raivata tiensä ylös.

Jos mä jotain oon oppinut tällä elämän polulla, niin jotenkin kummasti sillä kun vaan uskoo siihen omaan juttuunsa ja paiskii päivittäin määrätietosesti duunia eikä anna tiettyjen ulkopuolisten kommenttien häiritä, niin ihan oikeasti ihminen pystyy vaikka ja mihin. Toisaalta teit sitten mitä vaan niin aina joku on sulle kateellinen, vaikkei välttämättä aina sitä suoraan iilmaisisikaan, joten luonteenlujuuttahan se vaatii aivan perkeleesti toteuttaa ne syvimmät unelmansa ja haaveensa. Se vaan kun aivan liian harva oikeasti lähtee jahtaamaan sitä isoa unelmaansa vaan tyytyy ns. ok elämään, jolla tulee hyvin toimeen.

Eikä sellaisessa elämässä toki mitään väärää ole, mutta mua itseäni on vaan jo tosi pitkään kiehtonut ihmismieli ja nykyisin myös sekin, mitä positiivista sillä on mahdollista saada aikaan. En mä väitä näkeväni vielä lopullista päämäärääni horisontissa ja tuskin tulen sitä vielä toviin kirkkaana hahmottamaankaan, mutta nykysin elän kuitenkin elämääni sillä asenteella, että yritän joka päivä saada aikaan enemmän hyvää kuin pahaa ympärilläni ja olla osana luomassa positiivista muutosta mun omassa elinympäristössä. En mä voi oikeastaan muuta itseltäni vaatiakaan. Olen lähtökohtaisesti ystävällinen ja mukava kaikille, ihan jo siksikin koska joskus se pienikin ystävällisyyden ele saattaa tehä sen toisen päivästä edes ripauksen paremman. Ja kyllä se mun elämän suurin nautinto tulee siitä kun saan tehä jonkun muun onnelliseksi. Eniten mä täytyn siitä.

Ai niin, lisätään tähän loppuun vielä hemmetin tärkeä korostus: ympäröi itsesi oikeilla ihmisillä. Kun sun ympärillä on oikea tukiverkosto ja ihmisiä jotka välittävät ja haluavat sun menestyvän eikä epäonnistuvan, niin lopulta taivas on rajana.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hiekkalaatikko-osiolle olisi tarvetta, kun täällä on ihan alaikäisiäkin, jotka voivat Kierrätyskeskuksen raaoista jutuista saada huonoja vaikutteita.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Valmistelin aamupäivällä kynttilämuotit laittamalla niihin sydänlangat. Nyt kun on syönyt niin voi ruveta valamaan niitä. Siinä menee sitten iltapäivä mukavasti... Ei viitsi levätä laakereillaan vaikka on vapaapäivä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hiekkalaatikko-osiolle olisi tarvetta,
Minulla on täällä pieni hiekkalaatikko kun kynttilämuotit laitetaan pystyyn (kosteaan) hiekkaan. Suippopäiset muoviset shampanjalasit pysyy siinä hyvin pystyssä. Toinen syy on se että jos muotista, kaikesta teippaamisesta huolimatta, karkaa kynttilämassaa niin se jää hiekkaan joka myös (kylmänä) jähmettää massan äkkiä eikä tule isoja vahinkoja. Itsellä tuota massan karkaamista ei oikeastaan koskaan tapahdu.
 

redpecka

Jäsen
Nyt täytyy pitää vähän taukoa tosta homoketjusta kun on niin maailmaa ymmärtävä olotila, että tykkään lähes järjestäen kaikista viestiestä siellä. Kokee inflaatiota kohta tää diggausbuttoni. Se on jo aika kuluneen näköinenkin ja tahrainen. Täytynee ostaa uus näyttö.

Kohta alkaa SaiPa-Ässät -peli. Tai en tiedä koska se alkaa kun on kellot sekaisin ja hirvee jetlaaki vieläkin päällä sunnuntaista.
 

redpecka

Jäsen
Suunnilleen 5,5 tuntia vielä tähän tiistaipäivän kiekkohelmeen. Mukavaa kun pelataan tiistaisin edes vähän, ettei aina vaan keskiviikkoisin ja viikonloppuisin.
Ookoo, täytyy kalibroida keleksit tän mukaan.

Mukava saada vieraita toiselta puolelta maailmaa. Atu-Pekka burns to LPR for the first time in this season tuoden mukanaan maanisdepressiivisen Ässät, josta ei tiedä missä sairauden vaiheessa tänään vetelevät. (Huom! Modet! En sanonut heitä vammaisiksi!)

Toisen kerran tulevat kylään sitten heti lauantaina helmikuussa.

P.S. Tuleeko @teemu73 kans?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Talvi tuli eikä heti lähtenyt pois. Täällä on maa ihan valkoisena ja eilen tuli vielä vähän lisää lunta. Kyllä tämä tästä vielä sulaa pois kun ei tämä voi olla se ns. lopullinen lumi joka kestää kevääseen saakka. Viime vuonna tuli muuten täällä lunta suunnilleen samoihin aikoihin lokakuussa. Minulla on kuvia siitä.
 
K

Kiekkokatsoja

On muotia huolehtia vähemmistöjen oikeuksista, mutta kuka huolehtii että enemmistöllä olisi suunnilleen samankaltaiset oikeudet?

On muotia ihmetellä väärintekijöitä, mutta kuka välittää niistä, joita kohtaan toimitaan väärin?

On muotia tehdä yliherkästi vastakkainasettelua, mutta miksei keskitytä siihen, että yleensä kaikilla menisi asiat oikein?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jahas, tänään Nordikselle. En edes muista milloin viimeksi olen siellä käynyt.
Mutta ex halusi katsoa KK:ta ja aikoinaan lupasi/halusi, sieltä kun on kotosin, lähteä Kouvolaan matsiin (tämä siis ennen liigaansa ja KHL-aikakautta) ja sinne saakka en mene matsiin. Hjallishalliin kun eivät tule, niin kun kerran maksoi, miin mikäs siinä. Ja kun ollaan hyvissä väleissä, niin miksei.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jahas, tänään Nordikselle. En edes muista milloin viimeksi olen siellä käynyt.
Mutta ex halusi katsoa KK:ta ja aikoinaan lupasi/halusi, sieltä kun on kotosin, lähteä Kouvolaan matsiin (tämä siis ennen liigaansa ja KHL-aikakautta) ja sinne saakka en mene matsiin. Hjallishalliin kun eivät tule, niin kun kerran maksoi, miin mikäs siinä. Ja kun ollaan hyvissä väleissä, niin miksei.

Hyvää oikaisuhoitoa, sinustakin tulee vielä IFK-fani, kunhan uskot siihen itse!
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tässä kun saunasta tulin ja katselin valokuitumodeemin vilkkumista pimeässä, niin mietin ettei varmaan eilen tasan 50 vuotta sitten pojat arvanneet mihin tuo muutaman kirjaimen lähttäminen toiseen tietokoneeseen toisi tullessaan. Liekö olisi naurattanut hyvin, kun olisi sanottu, että teidän tekniikkaa tullaan peräpohjolassakin käyttämään laajasti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikä tuossa siis mitään pahaa ole. Noinhan nuo approt menevät (tosin lappeen Rannassa olivat nimeltään Lötköttelyt). Itsekin tullut osallistuttua moisiin ihan tarpeeksi usein (eikä yleensä ollut mitään muistikuvia loppuillasta, kun mitään naisten sarjoja noissa ikinä suorittanut).
Minun opiskeluaikana ei Lahdessa mitään approja ollut... Joku tapahtuma oli jossa opiskelijat kiersi tehtävärasteja joille tutorit oli tehtävät suunnitellut. Minä olin yhden jätkän kanssa Oldissa ja meidän rastin tehtävä oli laittaa näppäimistöön takaisin siitä irroitetut kirjaimet. Hölmöä on se etten minä ollut edes tutori mutta tekniikan laitoksen rastille tarvittiin väkeä niin lupasin mennä.

Jotain pisteitä niistä suorituksista annettiin ja lahjonta oli juomapainotteista. Jokusen haalarimerkin sain myös mutta ei minulla kyllä haalaria ollut... Loppu illasta oltiin kyllä aika naamat. Olin tullut pyörällä ja tarkoitus oli ajaa kotiin. No aika paljon tuli taluteltua mutta hitto kun pyörällä tulin niin myös sillä palaan... Minä mitään taksia ota vaikka ehkä olisi kannattanut. Ei ollut tarkoitus ryypätä eikä varsinkaan mennä Divaan jatkoille kun seuraavana päivänä oli koe... luulisin että matikan koe. Krapulassa vetäisin nopeasti kokeen läpi ja tulos oli keskinkertainen. Lämmöllä kuitenkin muistelen tuota tapahtumaa (siis iltaa, koetta en niinkään vaikka matikasta tykkäänkin).

Edit. Kappalejako lisätty
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Johanna Tukiaisen juttuja joskus luin. Hän itse kirjoitteli (kirjoittaa varmaan vieläkin, otaksun) kaikenlaista turhaa sontaa sekä ohessa haukkui eri mieltä olevat kateellisiksi näädiksi.

Sitten voi myös haukkua muut kyynistyneiksi, katkeriksi setämieheksi samalla kun korostaa omaa positiivisuuttaan ja muuta erinomaisuuttaan.

Kaava on sama, sanamuodot vain vaihtelevat.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Johanna Tukiaisen juttuja joskus luin. Hän itse kirjoitteli (kirjoittaa varmaan vieläkin, otaksun) kaikenlaista turhaa sontaa sekä ohessa haukkui eri mieltä olevat kateellisiksi näädiksi.

Sitten voi myös haukkua muut kyynistyneiksi, katkeriksi setämieheksi samalla kun korostaa omaa positiivisuuttaan ja muuta erinomaisuuttaan.

Kaava on sama, sanamuodot vain vaihtelevat.

Yksi semmoinen elämän merkkipaalu saavutettiin alkukeväästä kun Tukiainen käski ihmisten rukoilla meidän festaria vastaan. Tuli semmoinen lämmin olo.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Yksi semmoinen elämän merkkipaalu saavutettiin alkukeväästä kun Tukiainen käski ihmisten rukoilla meidän festaria vastaan. Tuli semmoinen lämmin olo.
Vieläkös Tuskassa on näinä lopunpäivinä portin edustalla joku Army from hell eli joirenkin helluntalaisten piruntorjuntapatteristo pommittamassa festaria koordinaatein yläkerran tulenjohdolle, toivoen kaikkea aina vesisateesta sähkövikoihin? Ysäriltä muistan kun Markku Koiviston & Nokian hihhuprikaatin sissipäällikkö Riku Rinne elvisteli tehneensä kommandojensa kanssa täsmäiskuja erinäisiin pahuuden pesiin kuin Otto Skorczeny ikään ja jälkikin oli vähintään yhtä tehokasta. Jumankauta, Kissinkin olivat pistäneet polvilleen. Tuon vihtahousun eliittiyksikön.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vieläkös Tuskassa on näinä lopunpäivinä portin edustalla joku Army from hell eli joirenkin helluntalaisten piruntorjuntapatteristo pommittamassa festaria koordinaatein yläkerran tulenjohdolle, toivoen kaikkea aina vesisateesta sähkövikoihin? Ysäriltä muistan kun Markku Koiviston & Nokian hihhuprikaatin sissipäällikkö Riku Rinne elvisteli tehneensä kommandojensa kanssa täsmäiskuja erinäisiin pahuuden pesiin kuin Otto Skorczeny ikään ja jälkikin oli vähintään yhtä tehokasta. Jumankauta, Kissinkin olivat pistäneet polvilleen. Tuon vihtahousun eliittiyksikön.

Eipä taida olla vuosiin ollut. Meiltä lähti yksi venue alta helluntalaisen toimitusjohtajan takia. Viime vuonna ”sattumalta” eksyi noin kymmenen hengen porukka rukoilemaan tapahtumapaikan edustalle festarien aikana. Turun Sanomissa on tietty joka vuosi muistettu yleisöpalstalla vaatia festaria lakkautettavaksi. Tänä vuonna Turun kaupunginjohtaja uhkasi peruuttaa festarin. Aikaisemmin eräs Vasemmistoliiton puheenjohtaja/nykyinen ministeri uhkasi tapahtumapaikkaa konkurssilla ja juhli Facebookissa bändiperuutuksia... Suomessa on kiva harrastaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näköjään tänään taas M junan appro. Näyttää olevan joka vuosi keskiviikkoisin kun minulla on treenit illalla ja joudun junaa käyttämään ja joka vuosi sama juttu eli mennessä haalaripukuiset ovat vielä ihan normaaleja, kun ovat vasta aloittaneet kierroksensa, ja kun palaan takaisin kuuluu junassa ja asemilla hirveä haalaripukuisten pitämä känniälämölö.

Eikä tuossa siis mitään pahaa ole. Noinhan nuo approt menevät (tosin lappeen Rannassa olivat nimeltään Lötköttelyt). Itsekin tullut osallistuttua moisiin ihan tarpeeksi usein (eikä yleensä ollut mitään muistikuvia loppuillasta, kun mitään naisten sarjoja noissa ikinä suorittanut). Mutta siis tuli vain mieleen, että näinköhän @Punamusta on parin vuoden päästä tuolla hurvittelemassa, jos tänne pk-seudulle eksyy opiskelemaan.
Itellä jäi välistä kun rahatilanne ei olis kestänyt. Siellä on kyllä kiva mennä junalla välejä. Approilla on kiva olla. Tosin nykyään menee vähän suorittamiseksi kun pitää jotain 20 baaria käydä läpi seuraavan haalarimerkin saamiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös