Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 656
  • 66 747

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Oispa itsekin äijjjä.

Alkoholistin elämä kaikkine puolineen olisi kutakuinkin se viimeinen ja surkein vaihtoehtoni elää elämää. Jos pitäisi valita 10-20 vuotta yhtäjaksoista ryyppäämistä ja sitten kuolema tai lopetuspiikki saman tien, niin valitsisin jälkimmäisen vaihtoehdon.

Tämä viesti on näin la keskipäivällä lähetetty kuntosalilta. Kuntopyörällä tässä lämmittelen 20-30 min alkuun, niin voi vielä kirjoitella.
Onneksi elämässä on vielä lukuisia muitakin vaihtoehtoja kuin kuntosali, alkoholismi tai lopetuspiikki.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onneksi elämässä on vielä lukuisia muitakin vaihtoehtoja kuin kuntosali, alkoholismi tai lopetuspiikki.
En väittänytkään, että kaikkien pitäisi käydä kuntosalilla. Otin kuntosalin mainittavaksi, koska juuri sitä halveksittiin ja kuntosalilla olin.

Sitä paitsi ei elämäni ole kuntosalia. Yksi toiminto muiden seassa. Tällekin päivälle on monenlaista muutakin ohjelmaa tiedossa. Ja eilen olin erään yhtyeen/artistin keikalla.

Mutta alkoholistin elämä on paskinta paskaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuntuu siltä kuin tarvitsisin jotain elämäntapaohjausta tai vastaavaa. Jotain missä opetettaisiin minkälaisia valintoja elämässä kannattaa tehdä, miten sitä rahaa kannattaisi käyttää ja minkälaista vastuuta aikuisen ihmisen pitäisi pystyä kantamaan. Tai jotain tällaista ohjausta ja tukea elämää varten.

Tässä kuukaudessa olen nimittäin alkanut elämään ehkä liiankin toiminnallista elämää, tulohini nähden ainakin. Kaikki mikä raha on tullut on myös kutakuinkin mennytkin. Ja säästöt vielä kaupan päälle. No joo, tässä kuukaudessa on ollut maksettavana ylimääräisenä isona rahana myös tuo vuokravakuus. Ehkä ensi kuukausi on sitten taas normaalimpi kuukausi tulojen ja menojen suhteen kun ei ole mitään isompaa maksettavana. Tai ainakaan pitäisi olla.

Se olisi hyvä jos tuloista jäisi jonkin verran säästöönkin rahaa. Mutta nyt olen käyttänyt melkein kaikki saamani rahat. No mutta pääasia on tietenkin että olen selvinnyt taas tästäkin kuukaudesta ja ainoastaan yksi lasku tuossa pöydällä on vielä maksamatta.

Minulla on tunne kuin eläisin tällä hetkellä liiankin holtitonta elämää. Olen paljon menossa esimerkiksi viihteelle. No, näitä asioita on kyllä aina mahdollista ajatella toiseltakin kantilta. Esimerkiksi viime viikonlopun riennot eivät kauheasti rahaa kuluttaneet kun ravintolassakin illalla join lähinnä vain vettä ja tänäänkin olen menossa ilmaiseen Sibelius-fantasiatapahtumaan illalla.

Ja se rahapelaaminen pitäisi saada kuriin. Huomenna koitan ehtiä perehtyä noihin eri paikkoihin joista sitä apua peliongelmaan voi saada. Ensi kuussa koitan tosissani ainakin vähentää reilusti peleihin menevää rahamäärää. Sitäkin kautta jäisi jo ihan kivasti rahaa säästöön.

Nyt kuitenkin vietän sitä iltaa taas ja koitan nauttia olostani. Ensin olen katsellut tässä pari tuntia Ykkösen futista, sitten lähden kohta Pohjantähti-areenalle katselemaan HPK:n lätkämatsia ja illalla sitten olisi sitä Sibelius fantasiaa tarjolla. Tämä toki säävarauksella sillä fantasia-tapahtumaa on myös Hämeenlinnan torilla ja en mene sinne kovin heikoilla keleillä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Siellä on Joensuussa sitten isot bileet tänään. Onko @Evil vielä hereillä ? Ilkka Alanko on menossa mukana, tai pitäisi olla. Onnea myös @Sämppäri !
Olen hereillä, mutta ei ole tuo pesis ikinä oikein kiinnostanut. Odotat takakentällä räpsä ojossa, josko kerrankin joku osuisi ja lentäisi tänne asti se pallo, tai odotat kotipesässä että pääsisit lyömään ne kolme väistämätöntä hutia ja palaisit ykköselle. Ihan ihme laji, ei mitään tekemistä urheilun kanssa. Vähän kuin se Ameriikan kainalopallo. 20 sekuntia tapahtuu, sitten 20 minuuttia odotellaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Evil

Äjjällä on meno päällä. Hyvä! Määkin oon kait näitä vanhempia piaruja. Kerros miälipitees Creedence Clearwater Revivalista. Mulle tosi tärkee rytmiryhmä. Setäni viimenen toive oli että sen monttubileissä soitetaan Cotton Fields. Isäukko on kans viimesellä maililla ja se mut tutustutti tohon bändiin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
@Evil

Äjjällä on meno päällä. Hyvä! Määkin oon kait näitä vanhempia piaruja. Kerros miälipitees Creedence Clearwater Revivalista. Mulle tosi tärkee rytmiryhmä. Setäni viimenen toive oli että sen monttubileissä soitetaan Cotton Fields. Isäukko on kans viimesellä maililla ja se mut tutustutti tohon bändiin.
Kyllähän herra Fogertyn säveltaide jaksaa aina miellyttää. Lempibiisejäni ovat mm. Green River, Born on the Bayou sekä Run Through the Jungle. Soololevyiltään sitten The Old Man Down the Road, Walking in a Hurricane ja Premonition, joka on hauska biisi. Siinä riffi ja säkeistö on kutakuinkin yksi yhteen Springsteenin Cover Me’n kanssa, ja kertosäe puolestaan Jumpin’ Jack Flash eli Hyppivä Hannu Salama. ”It’s aaaaalrighttt...”
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Evil

Siirsin tänne kun ei nää nyt kaiketi onnellisuusketjuun kuulu.

Eli piti kysymäni tämmööstä että kun oot ollut opetusalalla, niin ootko huomannut jonkunlaista taantumista/ petraamista nuorison piirissä ja mitkä asiat ovt taantuneet ja mitkä parantuneet noin vaikka äidinkielen taikka yleistiedon saralla? Mää muuten kirjotan tahallaan tälläin manselaisittain kun saa lauseita lyhennettyä ja oon muutenkin vähän outo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
@Evil

Siirsin tänne kun ei nää nyt kaiketi onnellisuusketjuun kuulu.

Eli piti kysymäni tämmööstä että kun oot ollut opetusalalla, niin ootko huomannut jonkunlaista taantumista/ petraamista nuorison piirissä ja mitkä asiat ovt taantuneet ja mitkä parantuneet noin vaikka äidinkielen taikka yleistiedon saralla? Mää muuten kirjotan tahallaan tälläin manselaisittain kun saa lauseita lyhennettyä ja oon muutenkin vähän outo.
No äidinkielessä oikeastaan kaikki on mennyt alaspäin. Kun ei lueta, luetun ymmärtäminen kärsii. Samaa vauhtia taantuu myös kirjoittaminen. Yleistieto on jännä asia, ennen se meni suunnilleen Gaussin käyrällä eli todella fiksuja ja todella hölmöjä oli vähän, suurin osa oli sellaista keskitasoa. Nykyisin todella fiksuja ja asioista kiinnostuneita on edelleen aika vähän, mutta se keskiluokka on taantunut melko tyhmiksi. Kun ei kiinnosta maailma niin ei se kiinnosta, minkäs teet. Energiajuomat, kännykkä ja mopo kiinnostaa, ne tekee onnelliseksi...

Muutos ilmenee lähinnä siinä, että ei enää ajatella tätä päivää pidemmällä tähtäimellä. Ei lapsi mieti ensi viikkoa, ensi vuotta eikä loppuelämää. Se miettii vaan, että just nyt mulla pitää olla kivaa ja viihdykettä. Ei osata odottaa mitään, kaikki on saatava heti ja ilmaiseks ja sokeroituna ja ekana.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mä oon ainakin satakolme kertaa kännissä meinannu kirjottaa tänne jotain mun taustoista mitä kukaan ei tiärä. Mistä sitä aitoo absinttia sais...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onhan meillä kaikilla luurankomme, joista kukkaan ei tiijä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hengissä olen ja melkolailla kunnossakin. Torstai-iltana alkoi päätä särkeä ihan vietävästi ja nakkasin "pari" nappia naamariin. Päänsärky oli niin vietävää että varmaan sillä hetkellä kun kävin nukkumaan niin ajattelin että voisin vain nukkua niin ei satu. Heräsin tokkuraisena, pahoinvoivana ja pää edelleen kipeänä keskellä yötä. Mies vei sairaalan, epäiltiin aivoverenvuotoa, ei ollut. Olin lähinnä opiaattipöllyssä... Nyt on pari päivää lepäillyt. Päänsärky onneksi hävisi... Migreeniä ehkä. Tutkitaan lisää myöhemmin ehkä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Voe video, nyt käyp katteeks. Mie olen vain votka- ja olutpöllyssä...
No joo, enpä tiedä. Niistä lääkkeistä tuli kyllä aika huono olo. Liika taitaa olla aina liikaa...

Ja nyt käyn nukkumaan. En välttämättä saa heti unen päästä kiinni kun olen torkkunut viime aikoina aika paljon. Täällä muuten sataa...
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Kirjoitatteko te joskus viestin ja sitten kun oikoluette sitä, mietitte että voi vittu onko tuo edes järkevää suomea? Vai olenko minä vain vajaa? Pitäisiköhän niitä kirjoja sittenkin lukea, jos sillä oppisi kirjoittamaan omaa äidinkieltään...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kirjoitatteko te joskus viestin ja sitten kun oikoluette sitä, mietitte että voi vittu onko tuo edes järkevää suomea? Vai olenko minä vain vajaa? Pitäisiköhän niitä kirjoja sittenkin lukea, jos sillä oppisi kirjoittamaan omaa äidinkieltään...
En ole koskaan oikolukenut mitään. Kirjoitan vain valmista tekstiä. Gradunikin oli sillä hetkellä valmis, kun löin siihen viimeisen pisteen. Oikoluku on niitä varten, jotka tekevät virheitä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoitatteko te joskus viestin ja sitten kun oikoluette sitä, mietitte että voi vittu onko tuo edes järkevää suomea? Vai olenko minä vain vajaa? Pitäisiköhän niitä kirjoja sittenkin lukea, jos sillä oppisi kirjoittamaan omaa äidinkieltään...
Joskus ainakin kun luen omia viestejäni jälkeenpäin, epäilen että Yodalle sukua olla saatan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
@Evil

Äjjällä on meno päällä. Hyvä! Määkin oon kait näitä vanhempia piaruja. Kerros miälipitees Creedence Clearwater Revivalista. Mulle tosi tärkee rytmiryhmä. Setäni viimenen toive oli että sen monttubileissä soitetaan Cotton Fields. Isäukko on kans viimesellä maililla ja se mut tutustutti tohon bändiin.
Muistui tuossa mieleen vuosi 85, jolloin olin juuri tutustunut Creedenceen. Luin Soundista, että Fogertyltä tulee oma levy, Centerfield. Ostin sen ja tykkäsin kovasti. Sitten seuraavana vuonna mieheltä oli taas tulossa albumi, Eye of the Zombie. Jo nimikin kuulosti lupaavalta, joten tilasin Epeltä ennakkoon. Auta armias kun paketti saapui ja sain levyn kuunteluun. Isoin pinkka löyhkäävää paskaa ikinä. Niin huonoa musiikkia, että vieläkin puistattaa. Että meni John ja teki tuollaisen. Yhtä isoja pettymyksiä on ehkä olleet vain Maidenin Powerslave loistavan Piece of Mindin jälkeen ja AC/DC:n Fly On The Wall.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mä löin tänään välit poikki erään heebon kaa, kenen kanssa oltiin enemmän tai vähemmän läheisiä frendejä reilu pari vuotta. Tuntuu samaan aikaan sekä pahalta että hyvältä. Pahalta siksi, että mieluusti sitä ei joutuisi tekemään tällaisia päätöksiä, mutta toisaalta hyvältä, koska oloni on tuon päätöksen sisäistämisen jälkeen nyt selvästi vapautuneempi ja iloisempi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onhan tää kendoaika nyt oikeesti ihan vitun paska keskustelupalsta.

Toisaalta kun en ole vielä parempaakaan löytänyt.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Sitten seuraavana vuonna mieheltä oli taas tulossa albumi, Eye of the Zombie. Jo nimikin kuulosti lupaavalta, joten tilasin Epeltä ennakkoon. Auta armias kun paketti saapui ja sain levyn kuunteluun. Isoin pinkka löyhkäävää paskaa ikinä. Niin huonoa musiikkia, että vieläkin puistattaa. Että meni John ja teki tuollaisen. Yhtä isoja pettymyksiä on ehkä olleet vain Maidenin Powerslave loistavan Piece of Mindin jälkeen ja AC/DC:n Fly On The Wall.

Samana vuonna 1986 ilmestyi myös Neil Youngin Landing On Water. Ennen tuon levyn löytymistä olin jo tutustunut Youngin 70-luvun klassikoihin Everybody Knows This Is Nowhere, Harvest, After The Goldrush, Rust Never Sleeps (ja mitä niitä nyt oli) sekä pariin hienoon 90-lukulaiseen (Harvest Moon, Mirrorball), joiden myötä minä entinen Metallican kuuntelija aloin ymmärtämään hyvän musiikin päälle. Sitten nappasin kirjastosta mukaan tuon Landing On Waterin, jonka surkea kansikuvan töherröskin olisi pitänyt jo varoittaa mitä on tulossa. Ja se oli niin surkea että en tuon n. 25 vuotta sitten tapahtuneen kerran jälkeen ole levyä suostunut kuuntelemaan. Toki myöhemmin on paljastunut että tekihän se tuolla 80-luvulla mm. jo surkean rockabilly-virityksen Everybody’s Rockin’. Musta 80-luku päättyi Youngin osalta vasta 1989 kun loistava Freedom ilmestyi ja palautti artistin raiteilleen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Iisoppi Sä oot takasin! Huh kun pelästysin sitä viästiäs. Sori, en oo stalkkeri mutta moni muukin oli täälä sinästä huolissaan. Huva homma.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Miettikääpä jos HIFK:n kakkosveskari perustaisi pizzerian, jossa olisi kotiinkuljetuspalvelu. Sloganina voisi olla:

"TILAA PIZZA - TIETYSTI FRANS TUO HIMAAN!"
 
Viimeksi muokattu:

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Komeessa syyskelissä lenkki ja kauppareissu heitetty. Matkaan tarttui koiranpaskapussien(joista tosin luovuin matkalla), rinssinakkia, kivikylänpyörykkää, pekonia ja coctailpiirakkaa. Tohon kokkelit ja pavut sun muut päälle, niin myöhäinen "hotelliaamiainen" on valmis. Ensin nautin kyllä pikkasen kuningasvettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös