Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 499
  • 66 806

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tää jonne muistaa näköjään. Hienoa.

*avaa sepalustaan*
Jostain muistini sopukoista tuli mieleen joku biisi, missä laulettiin noin. Väitän, että muutaman vuoden vanhempi serkkuni on näyttänyt sen minulle joskus ala-asteella. Samaan kastiin menee kyllä Kalle eläinten ystävä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Elin hieman heikomman hetken eilen illalla kun luulin paljastavani ja tunnustavani synkimmän salaisuuteni. Mutta olin sittenkin väärässä, luuloni olivatkin harhaluuloja ja oikeastaan hyvä niin. Se on toisaalta hassua mitä kaikkea etenkin hieman vainoharhaisuuteen syyllistyvä ihmismieli voikaan kuvitella. Mutta ei se maailma tainnutkaan eiliseen vielä romahtaa. Nyt on mieli sitten huojentunut.

Luotin tähän Jatkoajan keskustelupalstaan ja sen eri nimimerkkeihin silloin kun luulin tunnustavani jotain merkittävämpää asiaa ja hyvä että luotin. Taas näytti tämä palsta sen että kyllä tähän voi luottaakin. Sain fiksuja ja asiallisia vastauksia sekä en joutunut ainakaan vielä minkään pilkan teon kohteeksi vaikka väärässä olinkin ja se on onni se.

Voin siis jatkaa kirjoitteluani tänne varmasti. Täällä on fiksua porukkaa, niin nuorempaa väestöä kuin jo kokeneempaakin kaartia. Minä itse kuulun varmaan siihen keskiluokkaan. Täytän syyskuussa 35 vuotta.

Tämä viikko ollut muutenkin jokseenkin valoisa ja lupauksia herättävä. Sain tuon "synniksi" luulleen asian vihdoin pois harteiltani ja vaikuttaisi siltä että muutkin asiat kyllä ratkeavat kunhan on kärsivällinenkin.

Olen pääsemässä työkokeiluun sinne yhteen kuntoutuslaitokseen. Kävin siellä tapaamassa keittön pomoa tiistaina ja se tapaaminen oli myös lupauksia herättävä. Sekä sitten vaikka tuntuukin välillä että kun on merkintöjä luottotiedoissa niin aivan kuin asunnon etsiminen olisi kuin etsisi neulaa heinäkasasta mutta kyllä niitäkin vuokranantajia sittenkin löytyy jotka on valmiita antamaan asunnon vuokralle minunkinlaiselleni ihmiselle.

Pitää vain jaksaa etsiä ja soitella läpi eri asuntoja, joskus voi saada tylyjäkin vastauksia mutta välissä voi olla niitäkin jotka ei vanhoista merkinnöistä luottotiedoissa niin välitäkään. Tänäänkin sain sovittua jo kaksi asuntonäyttöä vaikka tilanteeni kerroinkin mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti.

Tänään kävin tuossa lähigrillillä. Sieltä saa aivan mahtavan makuisia hampurilaisaterioita. Tykkään siis niistä todella paljon, mutta ei siellä grillilläkään viitsi kuin noin kerran kuukaudessa käydä. Muuten laihtuu liikaa lompakko ja kroppa taas lihoo liikaa.

Juu, ehkä tämä elämä tästä lähtee vielä nousukiitoon. Olisi jo taas aikakin. Ja huomenna alkaa siis Liigan harjoitusottelut Pitsiturnauksella. Sitä odottaessa. Varmasti on mielenkiintoista seurata niitä pelejä netin välityksellä, vaikka kuvaa en näekään.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomenna poksautellaan shamppanjaa, itketään onnesta ja mennään uimaan suihkulähteelle, kun voitetaan mahdollisesti kymmenes(!) koko maan arvostetuin mestaruus, eli Pitsimestaruus! Mahdollista toki on myös, että kohtaamme katkeran tappion, jonka seurauksena avataan negatiivisuusketjut ja vaaditaan potkua kaikille.

Se olis toverit 12 tuntia ja kiekko tipahtaa jäähän. Pia nyblätään!
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voitte toki varautua nypläämään Isomäen kattoon uuden mestaruusviirin, sillä niitä ei ole täälläkään liikaa katossa. Älkää säästelkö punaista siinä komistuksessa!

Rehellisesti saattaisin valita jopa elinkautisen ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen, kun nypläisin Ässien mestaruusviiriä. Toki tekstiilitaitoni on niin heikkoa, että joutuisitte tyytymään Porilaisten ammattitaitoon.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen pääsemässä työkokeiluun sinne yhteen kuntoutuslaitokseen. Kävin siellä tapaamassa keittön pomoa tiistaina ja se tapaaminen oli myös lupauksia herättävä. Sekä sitten vaikka tuntuukin välillä että kun on merkintöjä luottotiedoissa niin aivan kuin asunnon etsiminen olisi kuin etsisi neulaa heinäkasasta mutta kyllä niitäkin vuokranantajia sittenkin löytyy jotka on valmiita antamaan asunnon vuokralle minunkinlaiselleni ihmiselle.

Jos mulla olisi asunto vuokrattavana niin vuokraisin sen erittäin mieluusti esim luottotiedottomalle henkilölle. Silloin kun varmasti saa itselleen ainakin suurimman osan vuokrasta.
 

Glove

Jäsen
Jos mulla olisi asunto vuokrattavana niin vuokraisin sen erittäin mieluusti esim luottotiedottomalle henkilölle. Silloin kun varmasti saa itselleen ainakin suurimman osan vuokrasta.
Ei tulis kyllä mieleenkään. Monenlaista vuokralaista on ollut vaikka kaikilla on ollut luottotiedot kunnossa. Toki minä myisin tuon exän kanssa omistamani rivarinpätkän pois. Mutta kun ei kauppa käy niin pakko sitä on pitää vuokralla,.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lätkäkausi on pian täällä! Siitä intoutuneena kirjoitan pienen tarinan nyt tähän, koska en heti keksi parempaakaan ketjua. Kyseessä ei siis ole runo, vaan tarina.

Viime kauden alusta se alkoi. Ensimmäisestä ottelusta jo. Raahauduin hallille pitkän kesän jäljiltä jo heti, kun ovet avattiin, aistimaan tunnelmaa. Parisen kymmentä minuuttia piti jutustella puolituntemattomien kanssa, puolituntemattomiksi laskin myös kaikki täysin tuntemattomat tuossa tilanteessa, koska molemmat ovat siellä varmasti jääkiekon takia. Onhan ottelun alkuun vielä tunti aikaa. Melkein jo kaveri pelkästään sillä. En tiedä kaikista muista, mutta itseäni jännitti suunnattomasti. Pelaajiakin todennäköisesti.

20 minuuttia, kun oli kulunut, se kajahti soimaan. AC/DC:n kappale Thunderstruck. Tiesin sillä hetkellä pienen lämpöaallon. Tajusin sillä hetkellä mikä päivä nyt on. Liiga-kausi 2018-2019 on alkanut. Lämmittely alkaa ja tuo kappale on sen merkki. Hetken aikaa se kesti, sitten palasi sanoin kuvaamaton jännitys. Pian alkaa taistelu pisteistä. Pitkä kausi on edessä, kaikkea ehtii tapahtumaan 60 ottelun, ainakin 3600 minuutin ja ainakin 216000 sekunnin aikana. Ja todellakin kaikkea ehti tapahtua. Mutta vielä oli tuon alkamiseen hetki aikaa. Suunnilleen 40 minuuttia. Sen aikana ehti vielä hyvin syömään lihapiirakan. Sen aikana ehti juomaan kahvin. Etsimään paikan, paikan jolla tulen viettämään 30 iltaa seuraavan puolen vuoden aikana.

Seisomakatsomosta tietenkin se löytyi. Sinne, kun oli kausikortti. Ei ehkä paras paikka lopulta pelin seuraamisen kannalta, mutta ympäriltä löytyi saman henkistä porukkaa. He eivät häirinneet pelin seuraamista, eikä toisinpäin. Erätauoilla ei tarvinnut aina edes liikkua ja silti löytyi juttuseuraa erän tapahtumista.

Sitten kuului summeri. Lämmittely on päättynyt. Reippaat kiekonkerääjät saapuivat kentälle keräämään lämmittelykiekot samalla, kun valot sammuivat, kuten Cheekillä pari viikkoa aiemmin Lahdessa. Tunsin jännityksen kasvavan. Pian se alkaa, nyt alkaa jo kiertämään vatsassa, mutta ei enää voi lähteä vessaan. 12 minuuttia kului hitaasti, mutta lopulta se koitti. KooKoon pelaajaesittelyt alkoivat taululla. Samat, jotka katsoin, valitettavasti, vielä 27 kertaa kauden aikana. Kaksi kertaa jäivät erinäisistä syistä väliin. Se oli onnistunutta jännityksen kasvattamista. Video oli hieno. Ainakin tuolloin tuntui siltä. Parin kerran jälkeen ei oikeastaan, kun se oli jo "pari" kertaa nähty. Siinä nousi esiin kauden teema, "Yksi joukkue". Sitä hetkeä olin odottanut koko kesän, että Lumon Areenan kaiuttimista kuuluu lause "Tässä tulee illan isäntä". Ja sen tunsi sillä hetkellä, että olin odottanut. Nyt ei ole enää mitään hätää, se saapui. Lätkäkausi. Nyt helpottaa. Kiekon tiputtua jäähän helpotti myös jännitys. Nyt se menee omalla painollaan.

Ensi kaudella se tulee myös jatkumaan. Olen hallilla, kun Thunderstruck soi lämmittelyn merkiksi. Harmillisesti ensimmäinen ottelu on vasta keskiviikkona 18.9. Sportia vastaan minulla. Viikonlopun olen valitettavasti reissussa ja jää väliin tuo avausottelu SaiPaa vastaan. Ärsyttää vietävästi. Mutta siellä olen tuleva ainakin 20 kertaa kauden aikana. Tämä tunne on sanoin kuvaamaton. Sen saattaa moni tuntea täällä palstalla. Mutta selitäpä itse se jollekin. Huomenna helpottaa, kun KooKoon A-nuoret aloittavat harjoituskauden Lumon Areenalla. Ja tietenkin edustus aloittaa Raumalla, mutta se ei minua auta, koska olen töissä.

Mutta siis tärkeintä on se, että toivotan lätkäkauden 2019-2020 tervetulleeksi! Sinua on odotettu kovin.
 

Glove

Jäsen
Kyllä on... Suklaa ja vadelma ei sovi minun makuuni jäätelössä yhtään yhteen. Lisäksi rommi-rusina vaan on pahaa...
Joku oli joskus tutkinut ihmisen makunystyröitä, vai mitä ne nyt onkaan, ja tullut siihen tulokseen, että savulohi suklaakastikkeella on hyvää. En ole kokeillut.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos kehään astelisi 2 kovaa tekijää toisiaan vastaan: AsapRocky ja Eno... Kumpikohan voittaisi tämän odotetun matsin? :o
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Kyllä on... Suklaa ja vadelma ei sovi minun makuuni jäätelössä yhtään yhteen. Lisäksi rommi-rusina vaan on pahaa...
Nimesit juuri kaksi lempimakuani inhokkilistallesi. Vadelma ja suklaa ovat banaanin ohella ehdottomia suosikki jäätelömakujani. Itse taas en ole suurin kinuskijäätelön fani, mutta kyllä sitäkin nyt syö hätätapauksessa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onks teilläkin töissä välillä ihan kauhea kiire ja välillä sillai, ettei ole mitään tekemistä? Mulla on nyt tänään toi jälkimmäinen. Oon nyt istunut reilun tunnin.
 
K

Kiekkokatsoja

Onks teilläkin töissä välillä ihan kauhea kiire ja välillä sillai, ettei ole mitään tekemistä? Mulla on nyt tänään toi jälkimmäinen. Oon nyt istunut reilun tunnin.
On. Tottuuhan siihen. Ja onneksi nykyaikana on tämä kännykkä internet.

Mitäs te jatkoaikalaiset olette ajatelleet tehdä, tänä viikonloppuna?
Mulla on pitkästä aikaa tilanne, että ei ole juurikaan mitään puuhaa. No ulkoilen, ja siivoan kotia ainakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onks teilläkin töissä välillä ihan kauhea kiire ja välillä sillai, ettei ole mitään tekemistä? Mulla on nyt tänään toi jälkimmäinen. Oon nyt istunut reilun tunnin.
On, oikeastaan jokaiseen vuoroon kuuluu molemmat hetket. Ehkä pidän enemmän tuosta kiireestä, koska silloin aika kuluu huomattavasti nopeammin.

Mitäs te jatkoaikalaiset olette ajatelleet tehdä, tänä viikonloppuna?
Ajattelin tuijotella Kuninkuusraveja telkkarista. Tai sitten vaihtoehtoisesti voisin lähteä käymään tuossa naapurissa. Siis tuossa, joka on Vaalimaan vieressä. Venäjällä siis. Jatkaa matkaa aina Viipuriin asti ja viettää siellä kivan kesäpäivän näin kesäloman viimeisenä viikonloppuna. En tiedä, ehkä jään vain kotiin katsomaan raveja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenta! Kahvia tässä terassilla hörpin. Aurinko paistaa... Iltapäivällä sitten maakuntamatkailua kun lähden ystävän luokse maalle. Aamupäivällä voisi vaikka katsella telkkaria ja käydä lenkillä.

Nimesit juuri kaksi lempimakuani inhokkilistallesi. Vadelma ja suklaa ovat banaanin ohella ehdottomia suosikki jäätelömakujani.
Suklaa ja vadelma on loistavia jäätelömakuja mutta jos ne tungetaan samaan jäätelöön niin ei vaan toimi, en tiedä miksi.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Huomenta! Kahvia tässä terassilla hörpin. Aurinko paistaa...


Suklaa ja vadelma on loistavia jäätelömakuja mutta jos ne tungetaan samaan jäätelöön niin ei vaan toimi, en tiedä miksi.
Ai sä puhuitkin makukombinaatioista. Enpä olekaan tainnut kokeilla suklaa-vadelma jätskiä...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ai sä puhuitkin makukombinaatioista. Enpä olekaan tainnut kokeilla suklaa-vadelma jätskiä...
Aino-sarjasta ja Ingmanin creamy-sarjasta löytyy jäätelöt joissa on suklaata ja vadelmaa samassa jäätelössä. Ei vaan maistu minulle.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Aino-sarjasta ja Ingmanin creamy-sarjasta löytyy jäätelöt joissa on suklaata ja vadelmaa samassa jäätelössä. Ei vaan maistu minulle.
Ei kun hetkinen taisinkin just muutama viikko sitten maistaa tuota Ainon settiä. Ei se nyt omasta mielestäni pahaakaan ollut.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onks teilläkin töissä välillä ihan kauhea kiire ja välillä sillai, ettei ole mitään tekemistä? Mulla on nyt tänään toi jälkimmäinen. Oon nyt istunut reilun tunnin.
Olikos sulla inttiinmeno joskus tässä lähiaikoina? Siellä oppii tuota jumalatonta kiirehtimistä että pääsee odottamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös