Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 595 628
  • 68 322

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Neloselta tulee juuri nyt luultavasti tositapahtumiin perustuva dokumentti palstaveljestämme @Roger Moore 'sta. Kannattaa katsoa!

Spoiler. Bond ei kuole, vaikka hurjalta välillä näyttääkin ;)

Glove

Jäsen
Tuli tuossa selailtua kansalaisopiston kurssitarjontaa ja ajattelin ilmoittautua epanjan alkeiskurssille. Ehkä siellä oppii muutakin kuin tervehtimään ja tilaamaan olutta. Ne minä jo osaan espanjaksi. Tiedä vaikka matka veisi maailmalle jossain vaiheessa. Voisi vaikka muuttaa asumaan sinne kun ei tässä varsinaisesti mitään esteitäkään ole.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tuli tuossa selailtua kansalaisopiston kurssitarjontaa ja ajattelin ilmoittautua epanjan alkeiskurssille. Ehkä siellä oppii muutakin kuin tervehtimään ja tilaamaan olutta. Ne minä jo osaan espanjaksi. Tiedä vaikka matka veisi maailmalle jossain vaiheessa. Voisi vaikka muuttaa asumaan sinne kun ei tässä varsinaisesti mitään esteitäkään ole.
Suosittelen. Mutta käy siellä sitten ihan säännöllisesti ja teet ne himahommat. Muuten ei mitään hyötyä. Jouduin aikoinaan tuplaamaan. On muuten ainoa kerta kun mitään kurssia missään olen tuplannut.

Kyllä tuolla todennäköisesti perusteet saat haltuun. Mä sain sitten kun oli muutakin motivaatiota kun että ois toikin kiva osata. Sujuvaa ei kieli ole vieläkään, mutta perusjutustelu hoituu vaivatta.

Oma motivaatio tuli Etelä-Amerikan reissuja silmällä pitäen. Siellä kun ei useinkaan englanninkielinen pärjää.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nuoriso on pilalla. Soittavat suutaan. Katselin sentään Mike Tysonin (80-luku) vetäviä tyrmäyksiä ja tuli mieli hyväksi. Tysonilla ei ollut sukkiakaan jalassa, vain kengät, hän oli mies, ja on mies. Mää häpeen teidän puolesta, nuoret.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nuoriso on pilalla. Soittavat suutaan. Katselin sentään Mike Tysonin (80-luku) vetäviä tyrmäyksiä ja tuli mieli hyväksi. Tysonilla ei ollut sukkiakaan jalassa, vain kengät, hän oli mies, ja on mies. Mää häpeen teidän puolesta, nuoret.
Osasi se nykkeillä. Ja purra korvasta palan.
Nuoret on hyvä juttu. Jatkavat olla positiivista porukkaa, vaikka ensin isovanhempansa veivät heidän eläkkeet ja jos niistä on joten jäljellä, me loput.

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa

Tuohon sitten lisäksi vedät sopivat sovellukset puhelimeen - lisäharjoitteita pelinomaisesti.

Omasta aktiivisuudestahan tuo oppiminen on kiinni. Tahti kansalaisopistossa ei kuitenkaan päätä taida huimata?

Glove

Jäsen
Tuohon sitten lisäksi vedät sopivat sovellukset puhelimeen - lisäharjoitteita pelinomaisesti.

Omasta aktiivisuudestahan tuo oppiminen on kiinni. Tahti kansalaisopistossa ei kuitenkaan päätä taida huimata?
Ei varmaan huimaa, mutta ei se nyt hirveästi haittaa. Omatoimisesti voi sitten tehdä enemmän. Ei taida olla olemassa espanjankielistä jääkiekkopodcastia, pitää ilmeisesti tyytyä jalkapalloon.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli päivä Kouvolassa... tai siis oikeastaan Tykkimäellä. Ystäväni oli luvannut viedä nuorimmaisensa Tykkimäkeen ja nyt oli aika lunastaa lupaus ennen kuin koulut alkaa. Ystäväni pyysi minua mukaan että on jotain seuraa kun lapsi höntyää laitteesta toiseen rannekkeen kanssa. Eikä siinä mitään, ihan hyvä päivä istua ja jutella, kierrellä ja katsella. Aurinko paistoi enimmäkseen ja lämmintä oli vielä lähes parikymmentä astetta. Mangopehmis maistui hyvälle. Itse kävin ystävän kanssa yhden reissun star flyeria (pirun iso "ketjukaruselli, näkyy kuvassa taustalla olevana isona tolppana) ja vanhojen aikojen muistoksi kierrettiin väärinpäin oleva talo. Eiköhän meillä kaikilla ollut ihan kivaa. Kotiin mennessä vietettiin vielä aikaa Veturissa (kauppakeskus) ja käytiin Arnoldsissa donitsikahveilla. Kyllähän tämän päivän olisi voinut huonomminkin käyttää kuin lapsuuden ystävän kanssa Kouvolassa.

Liitteet

• IMG_20190729_144633~2.jpg
    IMG_20190729_144633~2.jpg
    817,7 KB · kertaa luettu: 275
Huh huh, kuinka paljon noita hukkumisuutisia tulee. No, en sinällään ihmettele, että hukkuneet ovat suurimmaksi osaksi miehiä, sillä Helsingissä useita vuosia kulkeneena tuli aina keväisin nähtyä miehiä pilkillä. vaikka jään päällä olisi ollut jo vettä ja rannat sulina. Miehille pitäisi olla pelastusliivit päällä uidessa ja varsinkin kämäisillä soutuveneillä kalastaessa, mutta joku ihmeen jääräpäisyys estää miehiä pitämästä pelastusliivejä edes kovalla tuulella kalastaessa.

Glove

Jäsen
Huh huh, kuinka paljon noita hukkumisuutisia tulee. No, en sinällään ihmettele, että hukkuneet ovat suurimmaksi osaksi miehiä, sillä Helsingissä useita vuosia kulkeneena tuli aina keväisin nähtyä miehiä pilkillä. vaikka jään päällä olisi ollut jo vettä ja rannat sulina. Miehille pitäisi olla pelastusliivit päällä uidessa ja varsinkin kämäisillä soutuveneillä kalastaessa, mutta joku ihmeen jääräpäisyys estää miehiä pitämästä pelastusliivejä edes kovalla tuulella kalastaessa.
"No kun en minä ole koskaan ennenkään kaatanut venettä."

Äiti käy poikakaverinsa kanssa kalastamassa, mutta ei ole kyllä mitään tietoa käyttävätkö liivejä. Ainakin omilla lapsilla oli silloin kun ne vielä mummin mukaan menivät kalastamaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vielä sunnuntaina oli kiva tulla ulkoa sisään kun siellä oli viileämpää kuin ulkona. Tänään taas oli kiva palata sisälle kun siellä oli lämpimämpää kuin ulkona. Täällä oli sunnuntaina vähän päälle 30 astetta ja tänään on ollut vähän päälle kymmenen astetta. Hitsin kylmältä on tuntunut... Lenkillä piti olla huivi korvilla kun tuuli niin kylmästi. Keräsin naapurin pellolta puna-apiloita pariksi isoksi kimpuksi pöydille. Pellolle oli noussut uusia apiloita kun siitä oli heinä ajattu muutama viikko sitten.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Mitähän tässä keksisi vielä, lomaa on melkein kolme viikkoa vielä jäljellä mutta tänään en ole edes yrittänyt tehdä mitään järkevää. Ulkona on kymmenen astetta lämmintä ja ennusteen mukaan kohta alkaa sade joka kestää loppupäivän. Kai sitä jotain lomatekemistä voisi vielä yrittää kehitellä.

Torstaina jos ainakin kävisi Jyväskylässä katsomassa Harjulla rallia ja varmaan tuleva viikonloppu menee rallia seuratessa muutenkin. Perjantaina 9.8. olisi Jyväskylässä Rock in the City tapahtumassa samana päivänä Melrose, Kotiteollisuus, Stratovarius, Battle Beast ja Sonata Arctica. Ihan kiinnostava kattaus voisi olla. Lauantaillekin osuu Accept ja Marko Hietala, mutta tuo nyt ei välttämättä ihan niin pelkästään houkuttele.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ainakin omilla lapsilla oli silloin kun ne vielä mummin mukaan menivät kalastamaan.
Veljen lapset kyllä muistaa huolehtia että kaikilla on liivit kun lähdetään johonkin veneellä niin että lapset on mukana tai näkemässä.

Mitähän tässä keksisi vielä, lomaa on melkein kolme viikkoa vielä jäljellä
Minä en juuri nyt yritä keksiä mitään kun tuli tuossa muutaman päivän aikana aika paljon reissailtua. Ihan vaan pientä ulkohommaa, telkan katselua, lueskelua ja lenkkeilyä. Kaappeja ajattelin vähän siivota mutta vielä sen ehtii...

Edit. Itsellä vielä tämä ja ensi viikko lomaa jos ei kupoli hajoa. Ja siihen nyt ei olisi mitään tarvetta vaikka yritinkin heinäkuun alussa päätäni sekoittaa ja vieläkin vituttaa...

Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Piti laittaa pitkähihainen paita päälle sisällä. Mittari näyttää kyllä +21 sisälämmöksi, mutta koko päivä oli viileätä.. ja kylmältä tuntuu sisällä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
TANKKAUSTARINAT tulee telkkarista!
Joku eläkeläispariskunnan eniten äänessä oleva mummeli kertoo, että kuinka kiva on tutustua ja käydä eri kahviloissa. Sitten kun pari on linjaston ääressä ja mies ehdottaa patongeista viinereihin, että mitä voisi ottaa kahvin kanssa, niin rouva sanoo koko ajan, että "Ei". Noh, sai ne jotain känttyä sentään mukaan. Ehkä tuo Arnold´s - donitsi on terveellisempi.

Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos kirjoittaisi tänne taas tänäänkin. En aseta itselleni tavoitetta kirjoittaa vaikka joka päivä tänne tekstiä, sillä se tekstin tuottaminenkaan ei niin yksinkertaista ole. Ei etenkään silloin jos haluaa panostaakin tekstiinsä eikä vain kirjoittaa kirjoittamisen halusta. Ja aina joskus sitä halua kirjoittakaan ei välttämättä ole. Nyt kuitenkin on intoa kirjoittaa joten ajattelin koittaa jotain näpytellä.

Kun ei aseta itselleen mitään tavotteita niin ei synny ylimääräistä painettakaan. Kirjoittaa silloin kun huvittaa kirjoittaa. Ja se silloin on nyt. Käynnistin tietokoneenikin sen vuoksi että pääsen kirjoittamaan tänne palstalle tekstiä. Kun ei tuolla kännykällä oikein jaksa kirjoitella pitkiä tekstejä, kun tulee niitä kirjoitusvirheitä helpohkosti.

Varsin usein tämä kirjoittamiseni on ollut päiväkirjamaista kirjoittelua. Olen kirjoitellut siitä mitä elämääni on sillä hetkellä kuulunut ja mitä olen tehnyt ja mitä päivän aikana on tapahtunut. Se on kivaa ja helppoakin niistä turista mutta en tiedä kiinnostaako se sitten taas porukkaa lukea minunkin kuulumisistani niin paljoa.

Olen muuttunut kirjoittajana vuosien aikana paljon. Mutta olen huomannut että minulla ei ihan niin suurta tarvetta ole enää kirjoitella mielipiteistäni ja näkemyksistäni kuin muutama vuosi sitten. Mutta koska tykkään tännekin silti kirjoittaa ja tykkään kirjoittamisesta muutenkin niin en tännekään kirjoittamista ole lopettamassa.

En tiedä, ehkä se liittyy jotenkin jopa itsetuntoonikin. Ja siihen että se itsetunto on jopa parantunut vuosien aikana. Nykyään minulla ei ole niin suurta tarvetta tulla nähdyksi ja kuulluksi vaan tämä on enemmänkin kiva vapaa-ajan viettotapa ja aktiviteetti.

No jos jotain kirjoittaisin niistä tämänkin päivän kuulumisistani. Tuntuu siltä että tänään oli hyvä päivä. Minulla oli tänään yksi tapaaminen jossa keskusteltiin työkokeilumahdollisuudesta. Se tapaaminen oli myös tuollaisessa kuntoutuskodissa, mutta siellä ei kuntouteta mielenterveyskuntoutujia vaan enemmänkin fyysisesti sairaita ja sotaveteraaneja.

Tapaaminen meni mielestäni ihan hyvin ja jäi fiilis että siinä voi olla seuraava työkokeilupaikkani. Tämä työvalmentajani kun suositteli minulle vielä toista työkokeilua. Seuraavaksi minun pitääkin olla yhteydessä tähän työvalmentajaani, heti kun hän palaa lomilta ja sanoa hänelle että tuolla paikassa ollaan kiinnostuneita ottamaan minut työkokeiluun. Tuolla myös otettiin heti jo heidän toimestaan esille se fakta että työpestiä voi jatkaa työkokeilun jälkeen palkkatuen avulla.

Toivon että pääsen tuonne paikkaan työkokeiluun. Siinä ratkeaisi yksi ongelmistani. Ja eihän tämän seuraavan asian pitäisi olla tärkein asia, mutta uskon että työkokeilun aikana toimeentuloni taas kohenisi ja minulla olisi jälleen varaa maksukanaviinkin.

Kun alkaa tämä olemaan melkoista kärvistelyä ilman niitä maksukanavia. Helposti menivät ne ensimmäiset viikot ilman kun ei sieltä oikein tullutkaan mitään kiinnostavaa urheilua tosiaan mutta nyt vähitellen kun urheilukaudet alkavat taas niin alkaa myös maksukanavat kiinnostamaan.

Toisaalta jotkut tuhlaavat rahaa tupakkaan. Silloinkin vaikka siihen ei niin varaa olisikaan. Olisiko se sitten kovin haitallista jos minä tuhlaisin hieman rahaa omaan "päihteeseeni" eli maksukanaviin?

Tänään oli myös kiinnostava teemakahvila. Tuo teemakahvila on näistä asuinpaikkani ryhmistä varmaan mieluisin minulle ja sitä se oli tänäänkin. Tänään siellä oli mielenkiintoista keskustelua small talkista ja keskustelutaidoista. Siis kaikille ihmisille tärkeistä taidoista. Yksi asukas sanoi ettei ymmärrä sitä kun tuo "Vilperi" sanoo ettei osaa puhua small talkia ja sitten kuitenkin puhuu ihan hyvin sitä kun minäkin hänen kanssaan juttelen. Ehkä itseni vähättely onkin yksi heikkouksistani?

Tuosta teemakahvilasta jäi positiivinen fiilis kyllä. Ja tuli sellaista positiivista draivia. Nyt on sitten niin intoa täynnä, että mahtaako tässä tulla nukkumisestakaan mitään?

Siitä vain sitten seuraavia teemakahvilan aiheita ideoimaan. Toisaalta näitä aiheita keksii hyvin kun lukee erilaisia keskustelupalstoja ja keskustelee muuten ihmisten kanssa. Tuossa tänään kun juttelimme parin tyypin kanssa niin tuli mieleeni ajatus että ravintoloista, niissä käymisestä ja käymättömyydestä ei ollakaan koskaan vielä teemakahvilassa puhuttu.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tossa just joku aikuinen ehkä 30v mulkku snäppäs 14v tyttärelleni jotain voivansa nauttia intiimisti siitä ja siitä. Ei tossa mitään. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö napsahtaa pikeudessa vitun pelle. Mutta, tiesittekö kaverit, jotta aina ku näitä luusereita kirjottelee tyttärille, ni teidän viestit ja naamataulut etsiytyy kauttani erilaisiin internetistä löytyviin yhteisöihin, joissa teitä ja tekojanne ei ymmärretä, jossa vanhemmat käyvät heti vasikoimassa profiilinne ylläpitäjille ja viestinne ja yhteystietonne päätyvät poliisin tietokantaan rikosilmoituksen myötä. Mä en kato hyvällä lasten seksuaalista hyväksikäyttöä kadulla, kotona, enkä internetissä. Hyi vittu.
Nää on aina todella inhottavia tapauksia ja nykyään tätä tapahtuu todella paljon. No hyvä, että huomasit tilanteen ajoissa.

Snäpistä puheen ollen. Laitoin tänään vahingossa snäppiä Dan Bilzerianille.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viikonloppuna ollaan taas home alone kun mies lähtee rallia katselemaan. Maatilamatkailua ajatteli harrastaa kun varasin ystävältäni (maatalon emäntä) visiittiajan perjantaille. Kyllähän se mies vähän kyseli että jaksanko jäädä yksin vai pitäisikö hänen perua reissu... Mutta en missään tapauksessa halua että mies peruu reissuaan sen takia että minä mokasin... Ei kukaan muu kuin minä... siis join pääni täyteen heinäkuun alussa ja osoitin olevani epävakaa yksilö. Minun pitää pystyä seisomaan omillani ja osoittaa että olen sanani mittainen. En minä voi piileksiä miehen selän takana ja odottaa että hän pitää minua pystyssä...

Viimeksi muokattu:

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Tämä kuuluu taas luokkaan tyhmät kysymykset, mutta tullut viime aikoina kuunneltua musaa kuulokkeilla. Asun siten, että voin kuunnella kaiuttimilla yölläkin, kunhan en rupea tykittämään, mutta ei ole käynyt moinen mielessäkään. Vuosi sitten kesällä kokeilin sitten ihan huvikseen kuunnella kuulokkeilla. No sehän tuntui ihan kivalta, sai pistää mökää kovemmalle ja kuuli hiljaisemmat äänet paremmin, joita ei välttämättä kuulisi semi-matalalla kaiuttimilla soittamisella. Mökällä en nyt tarkoita, että korvat soisi tai sattuisi kun otin kuulokkeet päästä, mutta esimerkiksi sen verran kovalla vedin, että en huomannut kun yläpuolellani olevia nirskuvia portaita tultiin alas ja n. 5-6m päässä olevassa keittiössä suoritettiin aamutoimia. Havahduin vasta kun eräs kovemmin kolahtava kaappi suljettiin. Tällöin alkoi kalvamaan, että mitäs jos tuhoan tällä touhulla korvani. Esimerkiksi jos otin kuulokkeet pois korviltani, katkaisematta musiikkia, pistäessäni kuulokkeet hetken päästä takaisin korville äänenvoimakkuus tuntui liian kovalta, eli varmaan korva sitten tottui siihen kovempaan äänentasoon kun sen aluksi aloitti matalammalla voimakkuudella. Tämä ei mielestäni kuulosta hyvältä. Lopetin siihen paikkaan musiikin kuuntelun kuulokkeilla, kun voin sitä tehdä järkevällä volyymilla kaiuttimillakin ja päivällä miten lystää. Kuulokkeilla tarkoitan nyt semmoisia halpoja Sennheisereita, joissa on oikeastaan vain läpät korville, eristys luokkaa huono. Tiedän itsekin, että ne eivät ole optimaaliset vehkeet muuhun kuin keskusteluun/työskentelyyn, toki menettelevät pelatessa. Harrastin tätä kuulokkeilla musiikin kuuntelua melkein päivittäin 9 kuukauden ajan. Toki päivän sessiot eivät yleensä venyneet tuntia pidemmiksi, joskus ei sitäkään. En vain yleensä käytä kuulokkeita ylipäänsä, niin en ole oikein kärryillä, mikä on siedettävää ja mikä ei. Ja jotenkin kuulokkeilla vain tekee mieli vääntää sitä voluumia kovemmalle, mutta tiedän itsekin, että moinen kuulostaa kuulon kannalta vaaralliselta. Tämmöinen probleema kun mieltä kaivaa, kuulisin mielelläni vastauksia. En rehellisesti sanottuna edes tiedä, olenko käynyt mitenkään vaarallisen korkeilla äänenvoimakkuuksilla.

Luulen itse, että olen tehnyt kärpäsestä härkäsen, mutta se tunne, kun ei tiedä onko oikeassa vai väärässä jää vaivaamaan. Ja sehän on päättymätön looppi, jos alkaa päänsä sisällä jahkamaan, onko kuulo kärsinyt vai eikö ole, niin haluan tälle pääni sisäiselle jankkaamiselle stopin. En nimittäin halua tuhota kuuloani asioilla, jotka riippuvat minusta itsestäni.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy