Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 292
  • 66 856
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tein äsken keittiössä vahingossa saippuakuplia astianpesuainepullolla. Melkoinen megaparty tähän tiistai-iltaan.
Älä leiki tulella! Homma lähtee helposti lapasesta. Kohta jo paukuttelet kuplamuovia eikä aikaakaan kun anarkia on ottanut vallan eikä paluuta ole!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Samoin kananmunaa ja meetvurstia laitan mielelläni leivän päälle.
Oikein hyviä vaihtoehtoja nuokin. Kananmuna on hyvää ruisleivällä. Mielestäni meetvurstin aromit tulee paremmin esille vaaleamman leivän kanssa.

Graavilohelle iso plussa. Varsinkin jos on sen itse graavannut, koska silloin se on parempaa kuin kaupan tekeleet.
Minä kyllä lämpenen ihan "kaupan tekeleille". Ne on mukavan ohuita, sopivasti suolattuja, niitä on kiva laskostaa leivän päälle. Tällä kertaa kyseessä oli itse suolattu lohifile joka oli kevyesti maustettu inkiväärillä (yksi lempimausteistani).

Kylmäsavulohi on parempaa kuin graavilohi.
Makuasioita nämä on. Itse olen enemmän graavin ystävä kun kylmäsavun. Kylmäsavukin on hyvää... mutta jos pitää valita niin olen graavin kannalla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olin miehen kanssa koko illan, syötiin, juteltiin, katseltiin telkkaria, tehtiin vähän puuhommia (kannettiin rankoja pilkontapaikalle) ja harrastettiin seksiä. Mies nukahti kymmenen jälkeen ja minä olin ihan pirteä vielä. Tulin omaan tilaani kuuntelemaan musiikkia ja surffailemaan. Saatan jäädä tänne nukkumaan tai ehkä menen miehen viereen parisänkyyn, sen näkee vähän myöhemmin. Pahe tämä on, nousta sängystä kun sinne on yhdessä menty nukkumaan. Mutta kun ei vaan nukuttanut...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
ja harrastettiin seksiä.
Veikkaan että alle 20min menee kun ensimmäinen runkkari tulee utelemaan että missä ja miten. Tämä siis ei ollut kysymys vaan toteamus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Veikkaan että alle 20min menee kun ensimmäinen runkkari tulee utelemaan että missä ja miten.
Eipä täällä muita ole näkynyt kuin sinä...
Hyviä huomenia vaan! Aurinko paistaa, muutama aste lämmintä. Ihan kiva keväinen ilma. Illalla varmaan koulutan samettiruusut. Ja tietenkin, kun on keskiviikko, sauna lämmitetään tänään...
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko muille tapahtunut niin, että joistan lempibändeistä tuleekin inhokkibändejä? En puhu mistään lapsuudesta aikuisuuteen tapahtuvasta muutoksesta. Guns N' Roses ja Queen taitavat olla minulle sellaisia bändejä, sillä ennen pystyin kuuntelemaan niitä vaikka koko päivän ja nykyään yksikin biisi voi tehdä tiukkaa. Ehkä kuuntelin niitä liikaa, mutta olen kuunnellut esim. Metallicaa päivittäin varmaan 15 vuotta, enkä ole kyllästynyt.
Muistin tämän vanhan kysymyksen ja vastaus on kyllä.

System Of A Downin kappaleet on alkanut kunnolla ärsyttämään. Oikeasti pidin tästä bändistä paljon joskus aikoja sitten. Eikä SOAD muuten ole mielestäni ollut millään mittarilla mitenkään "outoa" musiikkia, tuo maine on aina hieman huvittanut. Kaikkihan on hyvinkin laskelmoitua kevyttä sekoilua vailla mitään oikeaa rönsyilyä.

Bananabananaplingtööttöötterracottasurrurwihiiplimplompunchwiiiiiiiwiiiiitöööötpie. Vittu.

Okei, ensimmäinen levy on vieläkin ihan hyvä, joskin tuostakin on iso osa pelkkää nostalgia-arvoa, mutta muuten ei jaksa. Minulta tuli siis tyypillinen "eka demo oli paras, sit ne meni kaupalliseks" -kommentti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jatketaan vielä viestiputkea kolmannella peräkkäisellä. Pääsen pian koulusta. Nyt olisi korkea aika jaksaa pitkästä aikaa lukeakin, ettei koeviikko mene aidosti päin mäntyä. Ja mitä tulee kirjoituksiin... tällä asenteella saan niistä henkisellä puolella ja onnistumisten kannalta sen sortin turpasaunan, että en hetkessä moisesta toipuisi. Joten loppukesällä on vain viitsittävä lukea. En halua ryssiä kirjoituksia. Muuten vituttaisi niin huolella, että oksat pois.

Onneksi on vielä aikaa ja mahdollisuuksia.
Ei kirjoituksiin kuulu lukea. Jos et osaa asioita kaksi viikkoa ennen kirjoituksia, niin ei kannata edes yrittää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tällä hetkellä on luottavainen ja toki yhä myös tosi onnellinen olo. Rahahuolet on nyt ainakin hetkeksi ohi. Siirsin omalta säästötililtä vähän rahaa käyttötilille ja tänään myös välitystilinhoitaja oli siirtänyt hänen hoitamaltaan tililtäni 200 euroa käyttötililleni. Eli nyt on käyttötililläni reippaasti yli 300 euroa. Nyt ei tarvitse enää huolta kantaa, vaan rahaa on nyt ruokaan, uusiin lenkkareihin ja minun käyttötililtä maksamiin laskuihin. Tänään oli siis maksettu toimeentulotuki ja sen vuoksi rahatilanne on taas hyvä.

Vähän liian leväperäisesti olen viime kuukaudet käyttänyt rahaa ja mikä on laulaen tullut se on myös viheltäen mennyt melkein saman tien mutta nyt teen vielä tuon mestaruuskakun johon uppoaa hieman enempi rahaa kuin normitäytekakkuun ja ostan uudet lenkkarit sitten pistän kukkaron nyörit kiinni, koitan rahan käytön suhteen skarpata ja alan säästämään jouluun.

Toki kaikkeen pakolliseen kuten ruokaan pitää rahaa käyttää mutta ylimääräistä en taas ajatellut hetkeen hankkia. Tämä myös tarkoittaa sitä että kesän perinteinen kahden päivän reissu jää tänä vuonna tekemättä. Mutta kaikkea ei vain voi saada. Olenhan sen sijaan saanut elää muun muassa ikimuistoisen kevään johon on yllätyävän paljon rahaakin uponnut.

Mutta luottavainen fiilis tässä on tulevaisuuden suhteen. Tänään oli työkkärissä tapaaminen ja työvoimatoimiston virkailija kertoi työllisyystilanteen olevan hyvä, työtä pitäisi nyt saada paremmin kuin 2009 tai 2015 jolloin olen viimeksi työttömänä ollut. Kunhan on vain itsekin aktiivinen.

Täytyy myös alkaa selvittämään mistä kaikkialta voisi saada ruoka-apua. Ruokaa on kyllä tällä hetkellä aika paljon vielä kotona eli nälkä ei vielä pääse yllättämään ja rahaa on nyt taas ruokaankin mutta hölmöähän se olisi jättää ruoka-apukin käyttämättä jos sellaiseen on mahdollisuus. Säästöähän siinäkin tulisi.
 

Ralph

Jäsen
Sen sijaan, että bussikuski olisi pysähtynyt ja ottanut minut kyytiin, sain heilautukseeni vastaukseksi keskisormen ja ohi ajan mamun bussinsa kanssa. No, ei kai niiden ole pakko pysähtyä. Tai sitten on.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@vilperi toivo mulle viikonloppuna lottovoittoa. Sen jälkeen säkin oot massimiehiä.
Älkööt kukaan hyväuskoinen langetko tähän ansaan! Ei ole olemassa ilmaisia lounaita. Varsinkaan sämpylävälipaloja. Tämä kirjoittaja on namusetä. Predaattori. Moni jopa täällä Jatkoajassa on menettänyt viattomuutensa hyväuskoisuuttaan luottaessaan tähän opportunistiin. Itse menetin vaimoni, koirani ja persneitsyyteni ikihyviksi. Kavahtakaa ja kuulkaa varoitukseni!
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Mitä helvettiä tuolla ilmassa nyt tällä hetkellä leijailee? En oo koskaan ollut mitenkään ihmeellisen allerginen millekkään kevään pölyille mutta nyt vuotaa silmät jostain syystä ihan älyttömästi. Siis oikeasti kyyneleet valuu ihan norona jos viipyy ulkona vähänkin pidempään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se jännää kun puolenpäivän aikoihin maha kurnii, siis hirveä mörinä ja jengi kuulee jossain kokouksissa, mutta menee tunnissa ohi ja sit pärjää iltaan asti. Kaljaa nyt tietty.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitä helvettiä tuolla ilmassa nyt tällä hetkellä leijailee? En oo koskaan ollut mitenkään ihmeellisen allerginen millekkään kevään pölyille mutta nyt vuotaa silmät jostain syystä ihan älyttömästi. Siis oikeasti kyyneleet valuu ihan norona jos viipyy ulkona vähänkin pidempään.
Kommarien vappukulkue vielä voimissaan mutta eksyksissä, Stolisnajahuuruissaan niillä nurkilla...?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se jännää kun puolenpäivän aikoihin maha kurnii, siis hirveä mörinä ja jengi kuulee jossain kokouksissa, mutta menee tunnissa ohi ja sit pärjää iltaan asti. Kaljaa nyt tietty.

Ei vittu. Oliko se joku nörttien kokous missä olit puolen päivän aikaan. Jäbä seuraa latelaa ja istuu kokouksissa, give me a f#####g break.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä helvettiä tuolla ilmassa nyt tällä hetkellä leijailee? En oo koskaan ollut mitenkään ihmeellisen allerginen millekkään kevään pölyille mutta nyt vuotaa silmät jostain syystä ihan älyttömästi. Siis oikeasti kyyneleet valuu ihan norona jos viipyy ulkona vähänkin pidempään.
Ilon kyyneliä ja ne leijailee hämeenlinnasta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nyt kun tännekkin on nykytrendin mukaisesti lisätty toi peukutuspainike, niin voisiko lisätä semmosen facepalm-napin myös? Olis kyllä ollu varsinkin viimeaikoina käyttöä. Eikä vähiten viimesen finaalin jälkeen, mutta muutenkin...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ilon kyyneliä ja ne leijailee hämeenlinnasta.

Ja seassa liikutuksenkin kyyneliä. Onhan tässä tullut melkein itkettyäkin tuon HPK:n Suomen mestaruuden voittamisen myötä.

Tänäänkin vielä. Ja ihan sellaisissa paikoissa kuin kukkakauppa ja työvoimatoimistossakin jopa.

Kukkakaupasta ostin kolme oranssista ruusua ja kysyin sitten myyjältä että saako siihen lisättyä jollain jotain mustaakin. Koitin siinä sitten selittää syytä miksi tarvitsen mustaakin väriä mukaan ja itkuhan siinä sitten meinasi tulla kun sanoin että viedään ne veljen haudalle sunnuntaina, velikin oli HPK-kannattaja. Saan siihen sitten mustaa väriä mukaan, kun myyjä tulee laittamaan oranssien ruusujen lisäksi kukkalaitteeseen mustan koristenauhan. En siis vielä ostanut kukkia, tilasin vaan sunnuntaille niin saa varmasti oikean väriset kukat ja koristeet. Sunnuntaina on kuitenkin äitienpäiväkin.

Onhan veljeni menehtymisestä jo jokunen vuosi aikaa, mutta yhtälö veli, HPK ja kannattaminen saavat yhdessä itkun aikaan. Joillekin meistä jäi kuitenkin HPK:n Suomen mestaruus keväällä 2006 ainutlaatuiseksi kokemukseksi, joten pitää olla kiitollinen että sai itse kokea tämän toisenkin mestaruuden. Mutta uskon vahvasti, että taivaassa asti on iloittu Kerhon mestaruutta.

Työkkärissä tänään sitten oli puhetta alkoholin käytöstä ja sanoin että kyllähän nämä tällaiset juhlat ovat koetinkiviä alkoholittomuuden suhteen. Ja sain hädin tuskin liikuttuneena sanottua mitkä juhlat, eli HPK:n juhlat.

Kyllä silloin kun tajuaa mitä tässä on viime päivinä oikein tapahtunut ja Kerhon kullan voittamisen myötä on itkukin ollut herkässä. Sekä ilosta että liikutuksesta.

Torillakin oli sunnuntaina vaikeaa laulaa sitä HPK on uusi Suomenmestari, kun itkuhan siinä meinasi tulla.

Mutta juu, keväällä 2011 join heti yövuorosta maanantai-aamuna päästyäni kännit, nukuin pari tuntia ja lähdin Helsinkiin torille. Sinä iltana en enää kännännyt, mutta seuraavana kahtena päivänä olin vahvasti humaltuneessa tilassa. Muina suuren voiton keväinä -95 (selkeästi silloin toki vielä alaikäinenkin), 2006 ja 2019 en ainakaan humalatilaan itseäni juonut ja en tiedä, ei siinä juhlimisessa paljon eroa ollut ryyppyjuhlien ja alkoholittomien juhlien välillä. Tai jos oli niin ne oli kaikki melkein alkoholittomien juhlien eduksi, kuten krapulattomuus, rahaa meni vähemmän, pysyi järki mukana juhlassa ja vaikka mitä...

En koe menettäneeni mitään tänä keväänä vaikka en alkoholia juonut tipan tippaa. Hienoa aikaa ollut lauantaista lähtien.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei kirjoituksiin kuulu lukea. Jos et osaa asioita kaksi viikkoa ennen kirjoituksia, niin ei kannata edes yrittää.

Tämä. Eihän se ole mikään ylpeilynaihe, mutta kun ei siitä ole mitään hyötyä. Jos et osaa ruotsia, niin se sanalistojen selailu ei auta yhtään mitään.

Lukuloma oli hienoa aikaa, kun se oli nimenomaa lomaa. En edes ryypännyt vielä silloin, niin pirteänä kirjoituksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös