Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 610 545
  • 68 240

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Mietin vaan tossa että ku tuo meidän Kaisa Mäkäräinen mainostaa tuota Möllerin D jne paskaa ja kehuu että auttaa tuossa ammunnassa. En tiiä mutta ei tuo kyllä siltä näytä. Onko se syöny sitä liikaa kun päin vittuahan tuo räiskii.

Kaisa on lienee käsittänyt asian vain väärin. Sitä ei kuulu nauttia(!) sisäisesti, vaan runsain mitoin valella aseen tukkiin ja erityisesti liipasinkoneistoon. Ruppee osumaan.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen varmaan ainoa ihminen maailmassa kehen linnun paska on osunut SEITSEMÄN kertaa. Varmaan samat linnut lentelee ja kyttää millon sämpylä kävelee, että saa koittaa tähdätä niskaan.
On kanssa aika monet paskat tullut niskaansa saatua mm. lokeilta, ulkomuistista tulee mieleen kuusi eri kertaa ja aina yhtä vittumaista hommaa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen varmaan ainoa ihminen maailmassa kehen linnun paska on osunut SEITSEMÄN kertaa. Varmaan samat linnut lentelee ja kyttää millon sämpylä kävelee, että saa koittaa tähdätä niskaan.
Hah, olet vissiin helppo kohde. Tänään oli kolmas kerta kun pyykkiä kuivasin ulkona tänä keväänä ja heti tuli täysosuma.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
On kanssa aika monet paskat tullut niskaansa saatua mm. lokeilta ...
Onko kukaan koskaan edes nähnyt, että mitkään muut linnut kuin lokit ulostaisivat?

Esim. varikset ovat hyvin sofistikoituneita eläimiä: hiljaisia, pidättyväisiä, hillittyjä, rauhallisia, ympäristöään tarkkailevia ja älykkäitä.

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Perkeleen betonin suhteitus. Huomenna pitäisi handlata koko homma enkä tunnu saavan tajuavan jutun juurta. Eihän tässä ole panoksena kuin työpaikka eli pikkujuttuja... Eipä tuo nyt mitään ydinfysiikkaa ole, mutta jo pelkkä nomogrammin silmäily tuntuu vetävän padan pahasti jumiin.

Nick Neim

Jäsen
Naapurikämppään, joka ehti tuossa jo vajaan vuoden ollakin tyhjillään, muuttaa ensi kuun alusta kuulemma joku nuori nainen. Hitto vie. Heti alkoi jännittämään, että kuinkahan pätevä tapaus ulkoisesti on kyseessä, ja onko rengastettu vai ei.

Muuttaispa jo.

Nick Neim

Jäsen
Tää oli kiva! Tässä on kaunista nuoruuteni naapurinpoikamaisuutta. Go get her! Jos on läde ja ruma, niin hymyile hänelle ainakin!
Olen luonteeltani ihan liian kiltti siihen, että en hymyilisi naapurilleni, vaikka kyseessä olisi jo kuudettakymppiä käyvä mieskin. Ja sen lisäksi aivan liian pahassa puutteessa.

Se tosin ei liity tuohon iäkkääseen mieheen mitenkään, sen haluan huomauttaa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ahdistaa jo valmiiksi huominen työkokeilupäivä. Se on tällä erää viimeinen työkokeilupäivä tuolla paikassa ja tiedän jo etukäteen valmiiksi että olen huono "jäähyväisissä". Itkuhan sitä on viimeisinä työpäivinä usein aina tullut melkein joka paikassa missä olen töissä ollut. Ja eihän sitä nyt pitäisi kehdata itkeä etenkään miehenä julkisissa paikoissa, mutta kun ei sitä voikaan itselleen mitään.

Ja keittiön pomo ilmoitti tänään sitten päivän päätteeksi minulle kahvitauolla että huomenna vielä kaiken kukkuraksi juodaan kakkukahvit minun työkokeilun päättymisen vuoksi. Arvostan tuota elettä paljon mutta se vaan entisestään korostaa sitä että tämä on sitten minun viimeinen päivä tuolla ja tunteet on entistä enemmän pinnassa.

Mutta kai sitä tuosta viimeisestäkin päivästä jollain tavalla selviää. Ja voihan se olla että jatkoa tuollakin vielä seuraa. On siitä kuitenkin puhuttu ja sekä työpaikka että minä mielellään jonkinlaista jatkoa työpestilleni sorvaisikin mutta se rahoitus siinä on sitten iso kysymysmerkki. Työkokeilun jatkon on ollut torppaamassa toimeksiantaja, sellaiselle ei kuuleman mukaan ole tarvetta. Sitten jää jäljelle esimerkiksi työllistymistukimahdollisuus. Työnantajalla ei ole kai varaa oikein palkata minua ilman tukia töihin.

Eilen oli hieno päivä kun HPK otti jo kolmannen voiton puolivälieräsarjassa Tepsiä vastaan. Minäkin sitten tänäänkin vielä työmatkalleni pukeuduin osittain fanikamppeisiini. Fanipelipaidan jätin kotiin mutta tuon komean HPK-lierihatun laitoin päähäni ja kaulahuivin kaulaani. En tiedä saako sitä pukeutua fanikamppeisiin muuta kuin hallilla ja torijuhlissa mutta mielestäni on hienoa vaan tunnustaa väriä muuallakin, esimerkiksi työmatkoilla.

Olen aika paljon tässä kevään aikana soittanut noita HPK:n kannustus-ja tunnuslauluja. Sitä HPK-tunnaria, Se on siellää ja Lujaa tulee HPK:ta. Ehkä tässä kaipaisi jotain muuta lätkämusaa kanssa väliin soitettavaksi. Kiekkokevät on kuitenkin vielä pitkä. Maanantaista lähtien olen kyllä soittanut välillä pilailun vuoksi tuota Hovimuusikko Ilkan laulamaa Tahmeata TPS-ivalaulua. Löysin sen vasta maanantaina.

Hovimuusikko Ilkka- Tahmeata TPS (linkki vie Youtubeen)

Nick Neim

Jäsen
Ihmiset, jotka eivät ymmärrä somea, ihmetyttää. En ymmärrä.

Jos ollaan saikulla töistä, niin ei varmaan kannattane mainostaa, kuinka tämä oli "loistava tapa viettää viimeinen saikkupäivä" ja heilua esimerkiksi hallilla katsomassa matsia. Silläkään ei ole edes mitään merkitystä, vaikka olisit jo täysin terve kuin pukki, mutta kun noin ei vain tehdä. Se nyt luo tiettyä mielikuvaa, tai siis pikemminkin vahvistaa sitä aikaisemmin tullutta mielikuvaa henkilöstä. Sinänsähän se ei kenellekään kuulu, että mitä kukakin sairaslomapäivänään edes tekee, koska sairaslomalla ensinnäkin voidaan olla monestakin syystä, mutta eihän sitä nyt jumalauta kannata somessakaan erikseen mainostaa. Varsinkin, kun tämän tapauksen sairasloman syy on tiedossa. Ei olisi itsellä pokkaa tuollaiseen, mutta en sitten tiedä, että eikö tuo oikeasti tule tuolle julkaisijalle vain mieleen.

Vähän tulee mieleen samanlainen tapaus, jossa yksi henkilö jäi polvestaan sairaslomalle torstaina loppuviikoksi, mutta olikin viikonlopuksi saanut polvensa kuntoon, kun somessa pyöri mainos hänen vetämästään potkunyrkkeilytunnista. Olisi varmaan ollut mahdoton ajatus istua perjantai paikallaan töissä (meidän toimenkuvassa se on mahdollista), mutta polven kannalta jokin potkunyrkkeily kuulostaakin sopivan kevyeltä.

Voi vittu mä kyllä ihmettelen.

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Ihmiset, jotka eivät ymmärrä somea, ihmetyttää. En ymmärrä.

Jos ollaan saikulla töistä, niin ei varmaan kannattane mainostaa, kuinka tämä oli "loistava tapa viettää viimeinen saikkupäivä" ja heilua esimerkiksi hallilla katsomassa matsia. Silläkään ei ole edes mitään merkitystä, vaikka olisit jo täysin terve kuin pukki, mutta kun noin ei vain tehdä. Se nyt luo tiettyä mielikuvaa, tai siis pikemminkin vahvistaa sitä aikaisemmin tullutta mielikuvaa henkilöstä. Sinänsähän se ei kenellekään kuulu, että mitä kukakin sairaslomapäivänään edes tekee, koska sairaslomalla ensinnäkin voidaan olla monestakin syystä, mutta eihän sitä nyt jumalauta kannata somessakaan erikseen mainostaa. Varsinkin, kun tämän tapauksen sairasloman syy on tiedossa. Ei olisi itsellä pokkaa tuollaiseen, mutta en sitten tiedä, että eikö tuo oikeasti tule tuolle julkaisijalle vain mieleen.

Vähän tulee mieleen samanlainen tapaus, jossa yksi henkilö jäi polvestaan sairaslomalle torstaina loppuviikoksi, mutta olikin viikonlopuksi saanut polvensa kuntoon, kun somessa pyöri mainos hänen vetämästään potkunyrkkeilytunnista. Olisi varmaan ollut mahdoton ajatus istua perjantai paikallaan töissä (meidän toimenkuvassa se on mahdollista), mutta polven kannalta jokin potkunyrkkeily kuulostaakin sopivan kevyeltä.

Voi vittu mä kyllä ihmettelen.
Ei liity suoraan tuommoiseen käytökseen, mutta koen etten itsekään ymmärrä somea, yliarvostettua. On Facebook, mutta käytän sitä erittäin marginaalisesti. Mitään muuta somea en seuraa sitäkään vähää, eli olen some-tasolla varsin eristäytynyt. Joskus tuntuu, että jään paljosta paitsi, mutta yleensä nuo jutut ovat suht. turhia ja tyhjänpäiväisiä. Ihmissuhteiden muodostamista somettomuus nykyään kaiketi jo voi haitata?

Nick Neim

Jäsen
Ei liity suoraan tuommoiseen käytökseen, mutta koen etten itsekään ymmärrä somea, yliarvostettua. On Facebook, mutta käytän sitä erittäin marginaalisesti. Mitään muuta somea en seuraa sitäkään vähää, eli olen some-tasolla varsin eristäytynyt. Joskus tuntuu, että jään paljosta paitsi, mutta yleensä nuo jutut ovat suht. turhia ja tyhjänpäiväisiä. Ihmissuhteiden muodostamista somettomuus nykyään kaiketi jo voi haitata?
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin tämä keskustelupalsta on laskettavissa myös someksi. Toki täällä ollaan vuorovaikutuksessa pääasiassa tuntemattomien kanssa, omalla salatulla identiteetillä, mutta tämä on siitä huolimatta sosiaalinen media. Joten Facebookin lisäksikin käytät somea, vaikka et sitä ehkä aikaisemmin ole tiedostanutkaan.

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin tämä keskustelupalsta on laskettavissa myös someksi. Toki täällä ollaan vuorovaikutuksessa pääasiassa tuntemattomien kanssa, omalla salatulla identiteetillä, mutta tämä on siitä huolimatta sosiaalinen media. Joten Facebookin lisäksikin käytät somea, vaikka et sitä ehkä aikaisemmin ole tiedostanutkaan.
No siis kyllä, onhan Jatkoaika "some", mutta ei mielestäni samanlainen some Instagramin, Facen tai muiden vastaavien kanssa. Tosin tämä lienee makuasia.

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lulu Ranne on näköjään ehdolla eduskuntavaaleissa. Nimestä voisi päätellä ammatin olevan muu kuin poliitikko.

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
No siis kyllä, onhan Jatkoaika "some", mutta ei mielestäni samanlainen some Instagramin, Facen tai muiden vastaavien kanssa. Tosin tämä lienee makuasia.
Aika pitkälti määrittelykysymys mutta erään tulkinnan mukaan mikä tahansa alusta missä useampi henkilö on yhteyksissä toisiinsa on sosiaalinen media, jopa tekstiviestiryhmät tai whatsappit. Toki yleensä nuo facebookit mielletään että se on se some vaikka instagram yms on kanssa samaa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Monesti olen ollut vielä kännissä töihin mennessä eilisen jäljiltä, mutta aina on ollut nukuttu yö takana.

Eipä todellakaan ollut aina nukuttuna parikymppisenä opiskelijan koltiaisena, kun oli ties missä milloinkin hommassa.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä todellakaan ollut aina nukuttuna parikymppisenä opiskelijan koltiaisena, kun oli ties missä milloinkin hommassa.
Eipä siinä iässä tarvinnutkaan kun vilkaista pimeään nurkkaan, niin tuli riittävä määrä lepoa jaksamiselle.

Aikoinaan pojankoltiaisena kun tein raksahommia omakotitalotyömailla, menin työmaalle känni/krapula olossa. Pilkkuun asti baarissa, pari tuntia unta ja töihin. Pomo sitten haistoi viinan ja kysyi, että olenko kännissä tai krapulassa. Vastasin en tietenkään. Pomo sanoi "harmi, mä taidan olla vielä vähän. Meinasin ehdottaa vapaapäivää ja ilmaista kuppilakierrosta, mut ei sit jos et tarvii korjaussarjaa". "OLEN OLEN KÄNNISSÄ JA KRAPULASSA" huudahdin minä. Työkalut maihin ja miehet parantamaan maailmaa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aikoinaan pojankoltiaisena kun tein raksahommia omakotitalotyömailla, menin työmaalle känni/krapula olossa. Pilkkuun asti baarissa, pari tuntia unta ja töihin. Pomo sitten haistoi viinan ja kysyi, että olenko kännissä tai krapulassa.

Siivoushommiin kerran kysyttiin haastattelussa mites tuo alko. Vastasin viikonloppuisin. Sain paikan.

Eli ei se ole totta, että työhaastattelussa ei voisi tai kannattaisi valehdella.

Olin aika paljon raksasiivoojanakin, vaikka en isojen poikien tärkeissä rakennushommissa. Sitä aina joskus miettii kukahan nekin talot osti tai niissä asuu mitkä on tuollaisessa kuosissa kasaan vedetty.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanhan Jopon otin. Musta. Mutta en tykkää mustasta huumorista. En ole mikään nynny. Sen punaisen vielä hommaan pelipäiviksi. Armeijan vihreän kannoin himaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy