Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 358 445
  • 66 893

Nick Neim

Jäsen
Ei liity suoraan tuommoiseen käytökseen, mutta koen etten itsekään ymmärrä somea, yliarvostettua. On Facebook, mutta käytän sitä erittäin marginaalisesti. Mitään muuta somea en seuraa sitäkään vähää, eli olen some-tasolla varsin eristäytynyt. Joskus tuntuu, että jään paljosta paitsi, mutta yleensä nuo jutut ovat suht. turhia ja tyhjänpäiväisiä. Ihmissuhteiden muodostamista somettomuus nykyään kaiketi jo voi haitata?
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin tämä keskustelupalsta on laskettavissa myös someksi. Toki täällä ollaan vuorovaikutuksessa pääasiassa tuntemattomien kanssa, omalla salatulla identiteetillä, mutta tämä on siitä huolimatta sosiaalinen media. Joten Facebookin lisäksikin käytät somea, vaikka et sitä ehkä aikaisemmin ole tiedostanutkaan.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin tämä keskustelupalsta on laskettavissa myös someksi. Toki täällä ollaan vuorovaikutuksessa pääasiassa tuntemattomien kanssa, omalla salatulla identiteetillä, mutta tämä on siitä huolimatta sosiaalinen media. Joten Facebookin lisäksikin käytät somea, vaikka et sitä ehkä aikaisemmin ole tiedostanutkaan.
No siis kyllä, onhan Jatkoaika "some", mutta ei mielestäni samanlainen some Instagramin, Facen tai muiden vastaavien kanssa. Tosin tämä lienee makuasia.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lulu Ranne on näköjään ehdolla eduskuntavaaleissa. Nimestä voisi päätellä ammatin olevan muu kuin poliitikko.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
No siis kyllä, onhan Jatkoaika "some", mutta ei mielestäni samanlainen some Instagramin, Facen tai muiden vastaavien kanssa. Tosin tämä lienee makuasia.
Aika pitkälti määrittelykysymys mutta erään tulkinnan mukaan mikä tahansa alusta missä useampi henkilö on yhteyksissä toisiinsa on sosiaalinen media, jopa tekstiviestiryhmät tai whatsappit. Toki yleensä nuo facebookit mielletään että se on se some vaikka instagram yms on kanssa samaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Monesti olen ollut vielä kännissä töihin mennessä eilisen jäljiltä, mutta aina on ollut nukuttu yö takana.

Eipä todellakaan ollut aina nukuttuna parikymppisenä opiskelijan koltiaisena, kun oli ties missä milloinkin hommassa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä todellakaan ollut aina nukuttuna parikymppisenä opiskelijan koltiaisena, kun oli ties missä milloinkin hommassa.
Eipä siinä iässä tarvinnutkaan kun vilkaista pimeään nurkkaan, niin tuli riittävä määrä lepoa jaksamiselle.

Aikoinaan pojankoltiaisena kun tein raksahommia omakotitalotyömailla, menin työmaalle känni/krapula olossa. Pilkkuun asti baarissa, pari tuntia unta ja töihin. Pomo sitten haistoi viinan ja kysyi, että olenko kännissä tai krapulassa. Vastasin en tietenkään. Pomo sanoi "harmi, mä taidan olla vielä vähän. Meinasin ehdottaa vapaapäivää ja ilmaista kuppilakierrosta, mut ei sit jos et tarvii korjaussarjaa". "OLEN OLEN KÄNNISSÄ JA KRAPULASSA" huudahdin minä. Työkalut maihin ja miehet parantamaan maailmaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aikoinaan pojankoltiaisena kun tein raksahommia omakotitalotyömailla, menin työmaalle känni/krapula olossa. Pilkkuun asti baarissa, pari tuntia unta ja töihin. Pomo sitten haistoi viinan ja kysyi, että olenko kännissä tai krapulassa.

Siivoushommiin kerran kysyttiin haastattelussa mites tuo alko. Vastasin viikonloppuisin. Sain paikan.

Eli ei se ole totta, että työhaastattelussa ei voisi tai kannattaisi valehdella.

Olin aika paljon raksasiivoojanakin, vaikka en isojen poikien tärkeissä rakennushommissa. Sitä aina joskus miettii kukahan nekin talot osti tai niissä asuu mitkä on tuollaisessa kuosissa kasaan vedetty.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanhan Jopon otin. Musta. Mutta en tykkää mustasta huumorista. En ole mikään nynny. Sen punaisen vielä hommaan pelipäiviksi. Armeijan vihreän kannoin himaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saatana mikä laiskuus iski. Lähin äsken juoksulenkille täynnä tarmoa. Ajattelin vetästä kympin. 150 metrin päässä on kauppa, jonka eteen pysähdyin, kävelin sisään, otin sipsipussin ja kävelin kotiin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olen taas viime aikoina heräillyt aamuöisin neljän-viiden aikaan ja jatkanut unia ERITTÄIN levollisin mielin muutaman tunnin ajan.

Se fiilis on aina vähän niin kuin minikokoinen viikonloppu.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katellaan nyt jääkiekkoa kun kerran on tunnukset. On tää vähän hassun oloista hommaa kun on aivan se ja sama mitä peleissä käy.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katellaan nyt jääkiekkoa kun kerran on tunnukset. On tää vähän hassun oloista hommaa kun on aivan se ja sama mitä peleissä käy.

Urheilun suola on usein se, kun voi vain katsoa ja kuunnella pelejä eikä voisi vähempää kiinnostaa kuka tai mikä voittaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saatana mikä laiskuus iski. Lähin äsken juoksulenkille täynnä tarmoa. Ajattelin vetästä kympin. 150 metrin päässä on kauppa, jonka eteen pysähdyin, kävelin sisään, otin sipsipussin ja kävelin kotiin.
Tunnen Tarmon. Voin kertoo että jos se sen suoro on juhlakunnossa ollu niin 150m on helvetin kova suoritus. Ja Tarmollakin elopainoa 150kg, niin oot sipsus kyllä ansainnu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Luulen että mutsi on ollut taas vauhdissa... tai sitten se on ollut veli. Meillä on joku (hiton) sukutapaaminen pääsiäisenä äidin kotipaikalla. Veljen perhe on jo varannut majoituksen paikallisesta B&B:stä, sisko on tulossa perheineen, serkusta kukaan ei vielä tiedä tuleeko. Tietenkin minun oletetaan kiltisti saapuvan paikalle hoitamaan lapsia ja laittamaan ruokaa. En tiedä mitä täti tykkää kun on tulossa muutamaksi päiväksi rentoutumaan maalle ja meidän porukka valtaa talon. Ei siinä mitään, kiva tavata porukkaa. Muistan lapsuudesta ja nuoruudesta monia kivoja pääsiäisiä kun porukkaa oli koolla ja maalattiin munia, paistettiin rannassa makkaraa ja aurinko paistaa. Mutta silti, kyllä siinä alkaa persoonat kolisemaan yhteen kun pari päivää pyöritään porukalla samoissa nurkissa. Koskas pääsiäinen muuten onkaan? Hmmm... Pitkäperjantai on 19.4. sanoo kalenteri.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oli kyllä hieno arkinen työviikko vaikka se töitäkin kyllä sisälsi. Mutta viikko sisälsi niin paljon kaikkea muutakin että sen takia viikko oli selkeästi plus-merkkinen. Olin eilen vielä sen verran väsynyt etten jaksanut kirjoitella kuulumisiani tänne ketjuun, mutta nyt muutaman tunnin yöunien jälkeen jaksan taas.

Torstaina oli pienimuotoiset isän 70-vuotisjuhlat. Juhlat olivat kyllä tosi pienimuotoiset sillä paikalla ei ollut (eikä pitänyt ollakaan) kuin tietenkin isä, sisko perheineen ja minä. Ostettiin sitten isälle lahjaksi siskon kanssa yhdessä 70 euron lahjakortti Prismaan vai oliko S-ryhmän kauppoihin, en nyt ihan varma ole kun sisko teki oston ja minä sitten tyytyväisenä makselin hänelle 35 euroa vaikka en edes katsonut että minkälaisen lahjakortin hän oli hommannut. Luotto siskoon on kuitenkin kaiketi aika kova.

Oli hienoa päästä onnittelemaan 70-vuotta itse asiassa tänään täyttävää isää. Menehtymisiä ollut niin paljon meidän suvussa viime vuosina että on oppinut arvostamaan lähisukulaisia jo heidän elinaikanaan. Ja 70 vuottakin alkaa kuitenkin olemaan jo sen verran korkea ikä että ei sitä tiedä kuinka monta kertaa isäkään enää pyöreitä vuosia täyttää. Vaikka isä kyllä hyvässä kunnossa nyt onkin. Tajusin muuten nyt vasta (hidasälyinen kun olen) että ostimme sitten lahjakortin jonka arvo on sama kuin mitä isä täyttää vuosia.

Tänään täytyy pistää isälle vielä onnittelut tekstiviestitse. En tiedä kirjoitanko viestiin innokkaana kirjoittajana jotain erityistä, osaanko löytää oikeita sanoja tähän yhteyteen.

Tämä viikko sisälsi sitten myös sen viimeisen työkokeilupäivän siellä työpaikalla. Oli kyllä niin kuin pelkäsinkin niin tunteet minulla pinnassa. Onnistuin kyllä pidättelemään sentään itkuni niin etten muiden nähden itkenyt vaan vasta työvaatteita vaihtaessani tirautin muutaman kyyneleen. Lopulta he olivat työpaikalla minuun varsin tyytyväisiä ja siitä kuulemma kertoo jo sekin että tarjosivat läksiäiskakkukahvit kunniakseni.

Kakut olivat kauniita ja hyvänmakuisia ja pomo sanoi ettei heillä ole tapana kaikkien harjoittelijoiden kunniaksi kakkukahveita juoda, vain erityisten. Ja siitäkin voit päätellä että olet ollut pidetty persoona. Itkuhan se oli herkässä minulla tuollaisten sanojen jälkeen. Paljon olin täälläkin ehtinyt pähkäilemään mitä he minusta pitävät mutta lopussa se kiitos sitten seisoi. Ja loppu hyvin kaikki hyvin?

Ja sitten tämä arkiviikko sisälsi myös kolme HPK:n playoffs-ottelua jotka kaikki olivat sangen tasaisia. HPK eteni sitten hienosti välieriin yhdeksän vuoden tauon jälkeen. Minä sain mukaani tuolta työpaikasta tuon lopun täytekakun ja sitähän jäi niin paljon että en olisi yksin sitä saanut syötyä. Lupasinkin tarjota kakut tämän kuntoutuskeskuksen kisakatsomon katselijoille jos HPK etenee perjantaina välieriin. Onneksi tuli taas syy laittaa pöytä koreaksi. Talo tarjosi sitten teet, kahvia ei enää viitsitty niin myöhään juoda ettei mennyt yöunet.

Sellainen oli se tätä päivää edeltänyt arkiviikko. Paljon mukavia päiviä ja mukavia hetkiä sisälsi tosiaan se viikko. Tästä on hyvä jatkaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta silti, kyllä siinä alkaa persoonat kolisemaan yhteen kun pari päivää pyöritään porukalla samoissa nurkissa.

Sain juuri tietää, että osittain aikataulusyistä ja siitä, kun ei juuri kiinnosta taidan päästä livahtamaan alkukesälle mietitystä tapaamisesta. Tuo on kyllä jotenkin hellyyttävää tuollaisia järjestellä. Kohta on kesä ja saa taas lukea lehdistä kuinka se ja tuo sukujuhla oli aivan tuskallista siitä ja tästä syystä.

Silti niitä vain pidetään. Ihminen ei koskaan opi.

Tämä viikko sisälsi sitten myös sen viimeisen työkokeilupäivän siellä työpaikalla.

En tokikaan halua pilata hyvää fiilistäsi, mutta turistin vedättäminen ei lopu, jos siihen ei kukaan puutu. Vaikka ne olivat aidosti tyytyväisiä, niin silti ne olivat tyytyväisiä ilmaiseen työvoimaan. Ja nyt otetaan sitten seuraava ukko sisään ja vieläkään ei tarvitse maksaa palkkaa.

Tein itsekin aikoinaan kahdeksan kuukautta ilmaiseksi toisella alalla ja ex-vaimo on ravintola-alalla, niin jotain noista tiedän. Aivan uskomatonta touhua. Tuskin on ainakaan paremmaksi muuttunut, kun sekin firma mille ilmaiseksi tein mainostaa vieläkin kuinka meidän kautta pääsee hommiin.

Pääsin kyllä minäkin, mutta minne se kahdeksan kuukauden palkka jäi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös