Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 320 105
  • 66 807

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pitääkö olla huolissaan, kun mun lähettämä kyssäri oli eilen "Pitääkö olla huolissaan" -ohjelmassa?

Vähän kyllä vituttaa, kun olin niin paskan kyssärin lähettänyt, mutta ei kai sitä muuten olisi käsiteltykään. Ei ne huolet näköjään ainakaan kaikki oo tuotantotiimin keksimiä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pitääkö olla huolissaan, kun mun lähettämä kyssäri oli eilen "Pitääkö olla huolissaan" -ohjelmassa?

Vähän kyllä vituttaa, kun olin niin paskan kyssärin lähettänyt, mutta ei kai sitä muuten olisi käsiteltykään. Ei ne huolet näköjään ainakaan kaikki oo tuotantotiimin keksimiä.
Mutta mitäs jos siellä joku Minna Maarit ottikin siitä kyssäristä propsit itselleen ja ei kertonut kenellekkään että sinä sen lähetit? Paino äkkiä deleteä koko viestille. Nyt se siellä sitten paistattelee sun kysymyksen ansiosta valokeilassa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitääkö olla huolissaan, kun mun lähettämä kyssäri oli eilen "Pitääkö olla huolissaan" -ohjelmassa?

Vähän kyllä vituttaa, kun olin niin paskan kyssärin lähettänyt, mutta ei kai sitä muuten olisi käsiteltykään. Ei ne huolet näköjään ainakaan kaikki oo tuotantotiimin keksimiä.

Mutta mitäs jos siellä joku Minna Maarit ottikin siitä kyssäristä propsit itselleen ja ei kertonut kenellekkään että sinä sen lähetit? Paino äkkiä deleteä koko viestille. Nyt se siellä sitten paistattelee sun kysymyksen ansiosta valokeilassa.

Näin lienee käynyt. Ihmiset on hirveitä. Vituttaa että Minna Maarit saa ylennyksen, lisää liksaa, palkallisia vapaita ja kanavajohtajalta meisseliä.

Tahtoisin tietää mikä oli kysymyksenä. En oo ohjelmaa koskaan kattonut, mutta jos siellä esitellään jatkoaikalaisten kysymyksiä niin vois vilkasta. "Miksi mulla on löysä maila?" -kysymys on ikuinen.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mietin pitkään mihin ketjuun avaudun, mutta eksyin tänne. Kovasti mieliala laski kun luin, että Sophia on käymässä Suomessa. Kyseessä on siis robotti, joka saanut ihan kansalaisuudenkin Saudeissa. Mielestäni on täysin edesvastuutonta, että tuosta uutisoidaan, mutta harvempi uutinen mainitsee kuinka kyseessä on suuremman luokan huijaus. Toki kaikki tekoälyyn perehtyneet tietävät, että Sophia ei ole tietoinen yhtään mistään, vaan kaikki on käsikirjoitettua ja kyseessä on tuon rakentaneen firman mainostemppu. Kyseessä on siis robotti, jolla on kyllä alkukantainen AI, mutta kyseisen AI:n kanssa keskustelu tuskin eroaisi juurikaan siitä, jos avaisi minkä tahansa Internetin chatbotin. Alkuunhan tuota markkinoitiin tekoälyisenä robottina, joka muistaa keskusteluja ja pystyy muka ajattelemaan ja tiedostamaan asioita ja lukemaan ilmeitä ja ymmärtää sarkasmia etc etc etc. Aikamoinen saavutus toki, kun nykyisten arvioiden mukaan tuohon päästään joskus 2045.

Nykyään tuo valehtelu on kai suurimmilta osin lopetettu(koska alan osaajat aika monesti älähtivät, että kusetusta koko touhu), mutta vieläkin tuntuu moni luulevan, että Sophia on joku suurikin kehitysaskel. Tekijä mielestäni sanoi jossain vaiheessa, että on vähän ikävää kuinka jotkut kuvittelevat Sophian olevan jo AGI(mikä siis läpäisisi Turing-testin ja kykenisi älyllisesti kaikkeen mihin ihminenkin), vaikka itse ovat tuon myytin rakentaneet. Voisiko vaikka johtua tuo valheellinen mielikuva niistä videoista ja haastatteluista, joita Sophia jatkuvasti tekee, mutta yhdessäkään ei mainita kuinka ne ovat käsikirjoitettuja, eivätkä oikeita haastatteluja.

Jaksaapas sitä taas ihmeen pienestä itsensä suututtaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen verran tosta valosaasteesta vielä, että peltipoliisin välähdys pimeällä tiellä, se se on valosaastetta pahimmillaan. Ja valomerkki on kanssa yks vittu. Vaikka jos totta puhutaan, ei ois kyllä pakko, niin enhän mä ikinä valomerkkiä edes näe, simmut kiinni kun on vaikea nähdä.
 

Nick Neim

Jäsen
Sen verran tosta valosaasteesta vielä, että peltipoliisin välähdys pimeällä tiellä, se se on valosaastetta pahimmillaan. Ja valomerkki on kanssa yks vittu. Vaikka jos totta puhutaan, ei ois kyllä pakko, niin enhän mä ikinä valomerkkiä edes näe, simmut kiinni kun on vaikea nähdä.
Kannattaa tuohon ylempäänkin käyttää tuota samaa taktiikkaa kuin alempaankin. Tämä taktiikkahan on ollut jo pidemmän aikaa käytössä hameväen keskuudessa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannattaa tuohon ylempäänkin käyttää tuota samaa taktiikkaa kuin alempaankin. Tämä taktiikkahan on ollut jo pidemmän aikaa käytössä hameväen keskuudessa.

No perkele. Ei tarvitse tunnustaa ylinopeuksia enää. Ens kerralla sanon, että en tiennyt kuinka lujaa ajoin enkä edes tiedä missä olen ajanut, kun silmät oli kiinni voimakkaan humalatilan takia. Joo tosta on vitsikin, mutta tämän keksin itse ja siltä se näyttääkin. Menkää vittu Headbergin tai Leikolan keikalle jos nauraa haluatte, tämä on keskustelupalsta eikä mikään vitsikerho.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katselin tossa @Kari Runk in jakaman linkin innoittamana enemmänkin noita "naisen logiikka" juttuja ja omaan makuun ihan mainiota nostalgista viihdettä. Nykyään toi tv-viihde on enemmänkin semmoista sekoilua isolla porukulla ja helvetin äänekästä kun kaikki puhuu ja melkein huutaa samaan aikaan ja siihen päälle yleisölle näytetään "applause" kylttiä ja se tuo mukanaan vielä taputukset ja tekonaurut päälle. Sillisalaattia vailla mitään älyllistä. Kyllä Spede pesee lattiaa näillä nykyisillä viihteen tekijöillä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kyllä Spede pesee lattiaa näillä nykyisillä viihteen tekijöillä.

Nykyaika tuntuu olevan pelkkää navanalushuumoria. Ihan sama katsotko stand uppia vai sketsejä. Okei, kikkelivitseistäkin voi tehdä hyviä, mutta usein sellainen terävyys puuttuu varsinkin niistä. Jatkiksessakin joidenkin vitsivarasto on jotain homostelua pelkästään, eikö ne tajua, että se on aika kulunutta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nykyään toi tv-viihde on enemmänkin semmoista sekoilua isolla porukulla ja helvetin äänekästä kun kaikki puhuu ja melkein huutaa samaan aikaan ja siihen päälle yleisölle näytetään "applause" kylttiä ja se tuo mukanaan vielä taputukset ja tekonaurut päälle.

Nykyinen tv-viihde ei ole ajatonta. Kaikki perustuu kertakäyttöjulkkisten matkimiseen tai johonkin muuhun epä-älylliseen, joka velvoittaa tietämään kaikki nykyiset julkkisilmiöt ja muut turhuudet. Ei naurata, ei kiinnosta. Myönnettäköön etten seuraa kotimaista viihdettä nykyään juuri lainkaan, koska mielikuvani on edeltävä. Mitkään merkit eivät kuitenkaan näytä, että asiat olisivat muuttuneet paremmaksi.

Velipuolikuu on muuten nähtävissä Areenassa vielä huomisen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"This instrument can teach, it can illuminate; yes, and it can even inspire. But it can do so only to the extent that humans are determined to use it to those ends. Otherwise it's nothing but wires and lights in a box", totesi Edward R. Murrow tarkkanäköisesti televisiolaitteen ominaisuuksista jo vuonna 1958.

Suomi lienee nykyään valo- ja johtolaatikoiden katsomisen kärkisijoilla koko maailmassa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Välillä mietin kumpi meistä ensin kyllästyy tähän maalla asumiseen. Mies on ihan ns. kaupunkilaispoika eikä heillä ollut mökkiä tai jotain sukutilaa maalla. Mies on ollut innoissaan ollut "maalaishommista" kuten lumenluonnista, kasvimaan muokkauksesta, nurmen ajamisesta, haravoinnista, takkapuiden tekemisestä. Hän rakastaa kun on oma piha ja rauha ja oma harrastetila alakerrassa.

Minä kasvoin maalla. Totuin kasvimaahommiin, syksyn haravointiin, lumitöihin, huonoihin bussiyhteyksiin ja syksyiseen mehunkeittoon. Mutta myös metsiin joissa leikittiin, luontoon lähellä, tilaan ja oman maan tuoreisiin tuotteisiin. Olen asunut kuitenkin lähes puolet elämästäni kaupungissa jossa totuin kauppaan kävelymatkan päässä, hyviin bussiyhteyksiin ja parvekkeeseen jossa voi toteuttaa viherpeukaloaan.

Nyt asun taas maalla. Ja se on oma valinta. Lumityöt on hyvää arkiliikuntaa. Lintuja ja muita eläimiä on kiva seurata ruokintapaikalla. Seuraavan kesän kasvimaa on jo suunnitteilla. Asterit ja samettiruusut on itämässä. Olen ihan tyytyväinen.

P.S. Täällä sataa taas vettä, kaatamalla. Kuulostaa inhottavalta peltikatossa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Aamutelkkarissa taas joku nainen kertomassa miten työhaastattelussa kuuluu käyttäytyä. Mua vituttaa aivan suunnattomasti tämä ihmistyyppi. "Ole oma itsesi".. pieni hetki ja sitten rupeaa tulemaan kauhea rimpsu asioita että tee ja ole tällä tavalla. Pysähdy nyt perkele hetkeksi miettimään mitä juuri sanoit sinä sielusi saatanalle myynyt paholainen.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Aamutelkkarissa taas joku nainen kertomassa miten työhaastattelussa kuuluu käyttäytyä. Mua vituttaa aivan suunnattomasti tämä ihmistyyppi. "Ole oma itsesi".. pieni hetki ja sitten rupeaa tulemaan kauhea rimpsu asioita että tee ja ole tällä tavalla. Pysähdy nyt perkele hetkeksi miettimään mitä juuri sanoit sinä sielusi saatanalle myynyt paholainen.

Ihmetyttää suunnilleen sama. Eikö nyt kumminkin tärkeintä ole että työnantaja saa parhaan mahdollisen työntekijän, eikä sellasen, joka on hyvä työhaastattelussa. Sanotaan että jos 20 haastateltavassa yksi otetaan sisään, niin tuskin jää heidän mielestään sopivin löytämättä. "eipä ollut yhtään sopivaa, sillä yhdellä hyvällä oli väärän värinen kravaatti". Joo-o.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Välillä mietin kumpi meistä ensin kyllästyy tähän maalla asumiseen.

Kerran pienenä näytti ohikiitävän hetken, että minunkin tulevaisuuteni voisi olla pöndellä. Tyttö sitten jätti puun takaa mumisten jotain ei tämä vain toimi.

Se satutti paljon silloin, mutta nykyään tajuan kuinka oikeassa hän olikaan. Olisin taatusti lähtenyt joskus viimeistään seuraavana kesänä karkuun sitä touhua.

Nykyään olen onnellinen asuessani muutaman sporapysäkin päässä kulttuuririennoista, vaikka en olekaan niissä kovin paljon käynyt. Minulla on kuitenkin vaihtoehto mennä niihin ja jotainhan nuo ilmoittelevatkin. Jos vaikka tuossa oopperassa kävisi jotain ihmettelemässä.

Ei tarvitse suunnitella puolta vuotta jotain ekskursiota ihmisten ilmoille ja jos vaikka taksijono yöllä on liian pitkä jonkun tapahtuman jälkeen, niin kävellenkin pääsee kotiin.

Kyllä ihmisen pitää saada asua kaupungissa, vaikka ei päivittäin niitä lukemattomia palveluja käyttäisikään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamutelkkarissa taas joku nainen kertomassa miten työhaastattelussa kuuluu käyttäytyä. Mua vituttaa aivan suunnattomasti tämä ihmistyyppi. "Ole oma itsesi".. pieni hetki ja sitten rupeaa tulemaan kauhea rimpsu asioita että tee ja ole tällä tavalla. Pysähdy nyt perkele hetkeksi miettimään mitä juuri sanoit sinä sielusi saatanalle myynyt paholainen.
Joo. Luulis että se on sisäänrakennettu systeemi ihmisessä ettei me osata olla muuta kuin oma itsensä, mutta sitten on nää jotain iskurepliikkejä jakavat tyypit.

Mä oon jo pitkään miettinyt millaista olis olla nynny. Siis päivän vaikka saisi olla. Millaista se on esimerkiksi jännittää ihmisen kohtaamista, vaikka se on lajitoveri ja samaa rotua.

Nainen myös olisi kiva olla päivän, mutta se on eri juttu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo. Luulis että se on sisäänrakennettu systeemi ihmisessä ettei me osata olla muuta kuin oma itsensä, mutta sitten on nää jotain iskurepliikkejä jakavat tyypit.

Tämä nyt ei pidä edes alusta paikkansa. Esimerkiksi työpaikalla pitää käyttäytyä aivan eri tavalla kuin siviilissä. Tunnen parikin isoa johtajaa ja melkoista on meno, kun ei tarvitse tehtaalla olla. Varsinkin tämä muuan toimitusjohtaja. Aivan varmasti alaisilla ei ole aavistustakaan millainen mies on vapaaalla, mutta ei pidäkään olla, koska homma rullaa eikä ryyppy jää päälle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On muuten kiva herätä ja huomata. Että olet kaupungissa. Ja vkl tosiaan tässä ovella, kuten @6sisto havainnoi. Jaahas, eikö toi tägää, @Moderaattorit (no nyt onnas) hei, täällä on tilanne päällä! Mikään ei toimi. Kännissäkö taas? Kummaa touhua.

Edit. @6sto <- ei kai se tägää jos kirjottaa nimimerkin ahterin puolelta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuka käänsi terväväpiirron päälle!? Maailma on sittenkin Matritsa tai Matrix, kuten me länkkärit sitä kutsutaan. Aivan yllättäen sumeat maisemat ja terävät polygonit ovatkin selkeitä, pyöreitäkin muotoja ja tarkkoja, kauniita värejä. Mitäs, mikä selvästi omintakeinen kaveri on tyrkännyt rillit silmilleni?! Mitä peliä tämä on? Mutta jopas jotakin, olenpa söpö! Hetkinen! En katsonutkaan peiliin, vaan totta tosiaan näin vastaan tulevan tytön kasvot! Kyllä suomalainen nainen on kaunis!

Acid test paadit menossa? Oisk osotetta heittää...?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllä olisi ja voin sen näin salaa ja anonyymisti mainitakin, mutta älä kerro sitä kaikille! Malmin kauppatie 18, 00700 Helsinki.
Hitto kun on vähän kaukana täältä Mansesta. Mutta jos käyn ostaan Siltsulta vähän aperitiivia, niin oon noin vartissa siä. Kävellen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh. Tosta tuli mieleen. Mä oon jo jonkin aikaa miettinyt että pitäiskö se tehdä osoitteenmuutos. Torikatu 4.

Oottekste muuten ollut viimeisen kymmenen päivän aikana enemmän baarin sisä- vai ulkopuolella? Siis vuorokaudessa on 24 h.

Muissakin pubeissa toki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös