Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 356 099
  • 66 888

Nick Neim

Jäsen
Voithan sinä mennä sinne keikalle myös eturiviin katsomaan, silloin ei ainakaan kukaan ole edessä.
Olen sanonut kaikille täsmälleen samaa, jotka jaksavat itkeä puhelimista elokuvateattereissa. Menkööt eturiviin sitten, koska kyllä minä räplään puhelinta jos siltä tuntuu.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Siten herää kysymys, että miksi elokuvateatterissa pitää räplätä puhelinta. Eikö sitä voi räplätä muulloin ihan tarpeeksi?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aina ei pääse sinne eturiviin erinäisistä syistä. Eniten toki vituttaa ne eturivissä olevat kaltaisesi urpot.
Eli muiden pitäisi siis käyttäytyä keikalla sinun pillisi mukaan? Aika itsekäs ja ylimielinen asenne.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei pelkästään minun vaan ihan jo yleisten käyttäytymistapojen mukaisesti. Siitä, että ei ota kännykällä kuvia, ei varmasti ole kenellekään muulle paikalla olijalle haittaa tai häiriötä. Kun taas siitä, että ottaa, on haittaa ja häiriötä monellekin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei pelkästään minun vaan ihan jo yleisten käyttäytymistapojen mukaisesti. Siitä, että ei ota kännykällä kuvia, ei varmasti ole kenellekään muulle paikalla olijalle haittaa tai häiriötä. Kun taas siitä, että ottaa, on haittaa ja häiriötä monellekin.
Aika moni niitä kuvia kuitenkin tykkää ottaa, ja itsekin otan aina muutaman kuvan itselle talteen keikalta. Ei niitä voi toisilta kieltääkään jos niitä haluaa ottaa. Itselläni ei ainakaan keikkakokemukseen vaikuta mitenkään jos joku kuvia ottaa tai jos itse otan jonkun kuvan, ihan samalla tavalla voin nauttia keikasta otti kuvia tai ei. Toki jos keikoilla kuvaaminen kielletään kokonaan niin silloin en puhelimeen kajoa.

Ehkä livemusiikki ei muutenkaan ole sinulle se paras vaihtoehto jos näkökenttään tulevat häiriöt eivät miellytä, keikalla voi olla joku sinua pidempi siellä edessä tai joku voi heiluttaa kättään siinä edessä musiikin tahtiin. Samalla tavalla tuokin varmaan pitäisi lopettaa kokonaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Aika moni niitä kuvia kuitenkin tykkää ottaa, ja itsekin otan aina muutaman kuvan itselle talteen keikalta. Ei niitä voi toisilta kieltääkään jos niitä haluaa ottaa. Itselläni ei ainakaan keikkakokemukseen vaikuta mitenkään jos joku kuvia ottaa tai jos itse otan jonkun kuvan, ihan samalla tavalla voin nauttia keikasta otti kuvia tai ei. Toki jos keikoilla kuvaaminen kielletään kokonaan niin silloin en puhelimeen kajoa.

Ehkä livemusiikki ei muutenkaan ole sinulle se paras vaihtoehto jos näkökenttään tulevat häiriöt eivät miellytä, keikalla voi olla joku sinua pidempi siellä edessä tai joku voi heiluttaa kättään siinä edessä musiikin tahtiin. Samalla tavalla tuokin varmaan pitäisi lopettaa kokonaan.

Se on tätä nykypäivää, vain minä itse on tärkeä ja vähät siitä, jos samalla aiheuttaa muille häiriötä. Se, että monet sitä kuvaamista suorittaa, ei tee siitä yhtään parempaa.

Ehkä erilaisiin tilaisuuksiin, missä on muitakin ihmisiä, osallistuminen ei ole sinulle se paras vaihtoehto, jos toisten huomioon ottaminen on sinulle vaikeaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ehkä erilaisiin tilaisuuksiin, missä on muitakin ihmisiä, osallistuminen ei ole sinulle se paras vaihtoehto, jos toisten huomioon ottaminen on sinulle vaikeaa.
Tai ehkä pitäisi ymmärtää, että se on nykyaikaa, se kamerakännyillä sählääminen siis. Voi toki asettua kynsin hampain sitä vastaan vain huomatakseen, että ei ilmiölle mitään voi, tai sitten myöntää ilmiön olemassaolo ja olla ottamatta siitä suurempaa stressiä itselleen. Toisaalta jossain Berliinin teknoklubeilla, jos talon väki näkee kameratoimintaa, lentää ulos ilman selittelyjä. Hyvänä esimerkkinä Berghain, jonne on joka viikonloppu satojen metrien jonot, mutta jonka klubi-illoista on Youtubessa vain muutama suttuinen video.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ehkä erilaisiin tilaisuuksiin, missä on muitakin ihmisiä, osallistuminen ei ole sinulle se paras vaihtoehto, jos toisten huomioon ottaminen on sinulle vaikeaa.
Kuten sanoin, niin minulle voi sanoa jos toimintani häiritsee, en pahastu siitä.

Huomaatko muuten että sinä yrität itse rajoittaa muiden keikkakäyttäytymistä. Keikoilla kuvaamista ei ole kielletty, joten miksi muut eivät saa kuvata jos haluavat? Edelleenkin aika itsekästä ajattelua sinulta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Nämä kuvaus/kuvanottojutut alkaa olemaan taas sitä tasoa, että oikeita ongelmia ei olekaan jos niistä mielensä pahoittaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Keikoilla kuvaamista ei ole kielletty, joten miksi muut eivät saa kuvata jos haluavat? Edelleenkin aika itsekästä ajattelua sinulta.

Ei kaikkia juntteja asioita olekaan kielletty, mutta monien sellaisten pitäisi olla. Kai sinulla on myös selfietikku paitsi se sentään alkaakin olla paikoittain kielletty.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei kaikkia juntteja asioita olekaan kielletty, mutta monien sellaisten pitäisi olla. Kai sinulla on myös selfietikku paitsi se sentään alkaakin olla paikoittain kielletty.
Ei ole, minulla on kaksi kättä.

Ihmeellisen ongelman tästä(kin) asiasta saa pari tyyppiä tehtyä, mutta toisaalta kun jatkoajasta on kyse niin pari ammattivänkääjää täällä nyt keksii itkemisen ihan mistä tahansa asiasta, kuten pernaveikko tässäkin tapauksessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä tulee vettä, siis ihan kunnolla. Sen kuulee siitä miten pisarat osuu peltikattoon. Vesi saattaa mennä kellarikerrokseen kun jäätynyt maa ei sitä ime. Pitäisi pumpata/imeä sitä pois mutta en minä viitsi yöllä lähteä hommiin. Mies saattaisi siitä välittää kun hänen harrastustilat on alhaalla. Hän on vesien poistoa hoitanut viime päivinä. Toisaalta hän on niin hyvin nukkuva etten tiedä herääkö hän asiaan koko yönä. Aamulla katellaan.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Vinnipekin kaurapuuro on kohtuu tömäkkää. Joutuukohan sitä pureskelemaan kovastikkin, kun leukaperät tuntuvat tukevoituvan voimakkaasti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmeellisen ongelman tästä(kin) asiasta saa pari tyyppiä tehtyä, mutta toisaalta kun jatkoajasta on kyse niin pari ammattivänkääjää täällä nyt keksii itkemisen ihan mistä tahansa asiasta, kuten pernaveikko tässäkin tapauksessa.

Oletko koskaan ollut oikeassa konsertissa missä on kymmenisen tuhatta puhelimen valoa läpi keikan? Ei jossain klubikeikalla muutama luuri oikeastaan edes häiritse.

Kivaa, että kehitys kehittyy ja mikään ei ollut ennen paremmin. Tuskinpa valosaaste muutenkaan häiritsee, jos ei ole kiinnostunut esimerkiksi tähtieteestä.

"Valosaaste on siis keinovalaistusta, joka ei ole ehdottoman välttämätöntä ihmisen toiminnalle eikä rajaudu pelkästään haluttuun kohteeseen vaan suuntautuu tai heijastuu myös muualle. Lisäksi valosaaste on usein häiritsevän voimakasta."

Valosaaste – Wikipedia
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oletko koskaan ollut oikeassa konsertissa missä on kymmenisen tuhatta puhelimen valoa läpi keikan?
Olen ollut kymmenien tuhansien ihmisten keikoilla useitakin kertoja, tosin ne ajoittuvat lähinnä kesäaikaan jolloin on valoisaa ja jotain mahdollista kameraa siinä edessä ei edes huomaa, jos siihen ei kiinnitä huomiota. Ja toisaalta olen yleensä sen verran lähellä lavaa että eteen ei kyllä mahdu kymmentä tuhatta kameraa mitenkään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Veljet @pernaveikko ja @Roger Moore puhuvat valoista. Viime kesänä Hämeenlinnassa katsoin taakseni ja näin varmaan kymmenentuhatta valoa kun elämäni majakka Axl Rose soitti pianolla ja lauloi November Rainia, mukana olivat toki myös muut Guns N' Rosesin jätk... siis jäsenet... onhan siellä eukkokin nykyiseltään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin ja mitä tuohon valosaasteeseen tulee, niin aika monella orkesterilla on noilla keikoillaan stroboja ja muita taustavaloja aika paljon siellä lavashow'ssa mukana, eikö tuokin ole ihan samanlaista turhaa valosaastetta?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No sehän läks laukalle.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Niin ja mitä tuohon valosaasteeseen tulee, niin aika monella orkesterilla on noilla keikoillaan stroboja ja muita taustavaloja aika paljon siellä lavashow'ssa mukana, eikö tuokin ole ihan samanlaista turhaa valosaastetta?
Tv-ohjelmaa mukaellen - pitääkö olla huolissaan, jos ei ymmärrä eroa bändin käyttämien visuaalisten tehosteiden ja yleisön puhelimien välillä?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä raportoin äsken. Nyt tiedän, miltä koulussa tuntui tulevista menestyjistä.

Mitä tulee valoihin niin valomerki yleisömeressä voi näyttää hienolta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös