Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Siskon 4.75vuotiasta KalPa-tähteä olin taas vahtimassa. Tällä kertaa piti skidi laittaa nukkumaan ilman äitin läsnäoloa. Iltatoimille lähtö oli venkoilua. 90min meni nukuttamisessa.

Homma olisi sujunut 30 minuutissa, jos olisin kysynyt taikasanat "onko sulla äitiä ikävä?"

Yksi videopuhelu ja nukkumatti olikin jo vallannut koko huoneen...

Live and learn...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Viime yönä riistakameran kuviin jäi jokin otus. Nyt on ihmetelty että mikä...
Kissa on saanut monta ääntä
Joku meinasi että on ilves
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Olisiko puuma? Ei, en se minä ollut.
Tuo taustalla valon alla oleva on jänis tai rusakko. Korvista tunnistaa. Etualalla olevalla ei näy häntää, joten se taitaa olla ihminen, joka etenee karhukävelyllä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tossa tuli rakkaaseen Toyotaan taas pientä hässäkkää, virtalukko päätti nimittäin ihan kyselemättä tehdä temput tuossa loppukesästä ja ei siis enää suostunut toimimaan. Lopulta se saatiin väännettyä lukkosepän toimesta sen verran henkiin että auton sai käyntiin ja kaikki muuten ok, mutta avainta ei saanut ottaa pois virtalukosta koska se olisi todennäköisesti taas tehnyt nuo samat temput.

Tuli tuossa eilen sitten käytettyä jollain ns. nyrkkipajalla autoa, siinä sitten sellainen viritelmä tehtiin että se vanha avain on siellä kojelaudan sisällä ettei ajonesto mene päälle ja siihen on sitten vaihdettu uusi virtalukko päälle. Sanotaanko että tähän hätään varmaan ihan toimiva ratkaisu, toki tässä nyt alkoi miettimään sitä että voisiko katsastusukko olla miten kiinnostunut tällaisesta, toki eikait tuota mitenkään päällepäin voi edes huomata.

Noh, nyt ainakin virtalukko pelittää. Autosta sen verran että sen ikävuodet alkaa olla jo lähempänä 30 kuin 20 vuotta, joten tuohon nyt ei ihan mitään älyttömiä satsauksia jaksanut taaskaan alkaa tekemään. Ihan vakavissaan tässä pohtii että pitäisiköhän tuo nyt myydä vaikka Afrikkaan, tasaisin väliajoin tulee postilaatikkoon lappuja missä kysellään että olisitko valmis myymään tuon Corollasi meille.
Tuli mieleen tuosta Toyotasta niin itsellä oli aikanaan semmonen DX(dexteri) vuosimallia -82. Oli kaikki helvetin mankelit, wuntsikat ja karvanopat. Virtalukko oli myös paskana ja käynnistelin sitä sitten ruuvimeisselillä. Palautusjousi oli myös kaput ja joskus jäi startti huutamaan hoosiannaa. No elähän huoli niin Polizai sitten pysäytti yksi kaunis ilta ja sanoi että sammuta julli se auto sulla on verotkin maksamatta tästä. Minä sitten että okei ja kaivelin ruuvimeisselin siitä apukuskin jalkatilasta niin hyvä ettei ampunu minua siihen autoon kun väänsin vahingossa startin päälle(hymiö). Lähin melko joutusaan sieltä Toyotasta kun otti reveleistä kiinni.

Vieläkin huvittaa tämä tapaus mutta kova peli oli se Toyota ja kyllä sillä naista sai.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viime yönä riistakameran kuviin jäi jokin otus. Nyt on ihmetelty että mikä...
Kissa on saanut monta ääntä
Joku meinasi että on ilves
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Olisiko puuma? Ei, en se minä ollut.
Ruokolahden leijona, päässyt vähän laihtumaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kiitoksia kaikille mielipiteensä sanoneille. Lopullista totuutta kuvassa olevasta eläimestä ei varmaan saada jos ei joltain tosi asiantuntijalta kysytä (onko jossain asiantuntija joka osaa tulkita huonoja riistakameran kuvia). Itse olen ajatellut että tuo voisi olla ilves. Kun talvella täällä on ollut pari kertaa isoja tassunjälkiä joissa ei ole ollut kynnen jälkiä. Ja täällä päin saattaa liikkua ilveksiä. No joo... uusia kuvia odotellessa.
 

Liitteet

  • 2023-09-07_20_26_31~3.jpeg
    2023-09-07_20_26_31~3.jpeg
    41 KB · kertaa luettu: 66

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli mieleen tuosta Toyotasta niin itsellä oli aikanaan semmonen DX(dexteri) vuosimallia -82. Oli kaikki helvetin mankelit, wuntsikat ja karvanopat. Virtalukko oli myös paskana ja käynnistelin sitä sitten ruuvimeisselillä. Palautusjousi oli myös kaput ja joskus jäi startti huutamaan hoosiannaa. No elähän huoli niin Polizai sitten pysäytti yksi kaunis ilta ja sanoi että sammuta julli se auto sulla on verotkin maksamatta tästä. Minä sitten että okei ja kaivelin ruuvimeisselin siitä apukuskin jalkatilasta niin hyvä ettei ampunu minua siihen autoon kun väänsin vahingossa startin päälle(hymiö). Lähin melko joutusaan sieltä Toyotasta kun otti reveleistä kiinni.

Vieläkin huvittaa tämä tapaus mutta kova peli oli se Toyota ja kyllä sillä naista sai.
Ja tästäpä tulikin taas minun mieleeni, kun muinoin eräs mainittavan näköinen nuori rouva ei päässyt Toyota Corollaansa sisälle eräällä marketin parkkipaikalla, oli hukannut avaimensa. Minä siihen singahdin tarjoamaan aulista apuani ja omilla autonavaimillani aukaisin Toyotan oven muitta mutkitta.
Rouva kovasti kiitteli, mutta sitten äityi ihmettelemään, kuinka saisi autonsa käyntiin ja pääsisi kotiin. Noh, muistin, että minulla oli autossani yksi lyhyt hieman enemmänkin litteäksi muotoiltu ruuvimeisseli entisen autoni takakontin aukaisua varten. Se taas sopi Toyotan virtalukkoon pientä voimaa käyttäen kuin... eeeh... meisseli virtalukkoon ja autohan starttasi käyntiin. Tosin, meisseli piti käsin vääntää takaisin starttiasennosta.
Ah, sitä helpotusta ja iloa... sain halauksen palkakseni ja kysymyksen, millä meisselin menetykseni ja avun voisi korvata. Herrasmiehenä en vastannut totuudenmukaisesti kysymykseen, vaan tyydyin toteamaan, etten ole mitään vailla...

Ai, mistäkö osasin moiset konstit...
Kaverini autonavaimena oli jo vuosia ollut litteäksi hakattu rautanaula ja muustakin kokemuksesta olin oppinut, että vanhempien autojen lukot sai auki millä tahansa esineellä, joka vain mahtui lukkopesään, kun nk. haittalevyt olivat jo niin paskottuneet toisiinsa kiinni.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ja tästäpä tulikin taas minun mieleeni, kun muinoin eräs mainittavan näköinen nuori rouva ei päässyt Toyota Corollaansa sisälle eräällä marketin parkkipaikalla, oli hukannut avaimensa. Minä siihen singahdin tarjoamaan aulista apuani ja omilla autonavaimillani aukaisin Toyotan oven muitta mutkitta.
Rouva kovasti kiitteli, mutta sitten äityi ihmettelemään, kuinka saisi autonsa käyntiin ja pääsisi kotiin. Noh, muistin, että minulla oli autossani yksi lyhyt hieman enemmänkin litteäksi muotoiltu ruuvimeisseli entisen autoni takakontin aukaisua varten. Se taas sopi Toyotan virtalukkoon pientä voimaa käyttäen kuin... eeeh... meisseli virtalukkoon ja autohan starttasi käyntiin. Tosin, meisseli piti käsin vääntää takaisin starttiasennosta.
Ah, sitä helpotusta ja iloa... sain halauksen palkakseni ja kysymyksen, millä meisselin menetykseni ja avun voisi korvata. Herrasmiehenä en vastannut totuudenmukaisesti kysymykseen, vaan tyydyin toteamaan, etten ole mitään vailla...

Ai, mistäkö osasin moiset konstit...
Kaverini autonavaimena oli jo vuosia ollut litteäksi hakattu rautanaula ja muustakin kokemuksesta olin oppinut, että vanhempien autojen lukot sai auki millä tahansa esineellä, joka vain mahtui lukkopesään, kun nk. haittalevyt olivat jo niin paskottuneet toisiinsa kiinni.
Nämä Corollat oli kovia pelejä. Ei niitä myllyjä saanu edes ajamalla paskaksi vaikka kuinka yritti.

Kerran olin apukuskina ja ystäväni peruutti rakkaan Toyotani jonkun akan Opel Kadettin keulaan. Tämä muija sitten hyppäsi pihalle autostaan ja alkoi noitumaan että "voi vittu että minkä menitte tekemään?!" Minä että eihän tämä sinun romuläjä maksa edes mitään. Sitte se kirosi että" ku niin vituttaa tämmönen senkin saatanan sählääjät". Minä että rauhotu nyt hyvä nainen ja tuossa vakuutusyhtiön tiedot ja eihän tuosta tullu edes nesteitä pihalle että kovaa ajoa vaan. Huusi vielä perään että "eikä ku vituttaa tuommoinen". Minä että palataan asiaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nämä Corollat oli kovia pelejä. Ei niitä myllyjä saanu edes ajamalla paskaksi vaikka kuinka yritti.
Joo ei vanhat Corollat tosiaan ajamalla rikki mene. Ruostetta saattaa ajan myötä tulla, mutta uutta peltiä nyt saa aina. Tietysti ainoa mikä voi tulla vastaan on jakohihnan katkeaminen, mutta toki senkin välttää kunhan muistaa vaihtaa ajoissa.

Työkaveri kertoi että hänellä lähti aikoinaan vanha Opel käyntiin 20 sentin kolikolla ja aikoinaan isoveljen Toyota Hiacessa pystyi avaimen ottamaan pois virtalukosta vaikka kesken ajon. Tuollaisessa toki saattaa olla sellainen riski että rattilukko (mikäli sellainen siis on) voisi mennä päälle kesken ajon, toki en tiedä miten yleistä tällainen on mutta mahdollista kuitenkin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Joo ei vanhat Corollat tosiaan ajamalla rikki mene. Ruostetta saattaa ajan myötä tulla, mutta uutta peltiä nyt saa aina. Tietysti ainoa mikä voi tulla vastaan on jakohihnan katkeaminen, mutta toki senkin välttää kunhan muistaa vaihtaa ajoissa.

Työkaveri kertoi että hänellä lähti aikoinaan vanha Opel käyntiin 20 sentin kolikolla ja aikoinaan isoveljen Toyota Hiacessa pystyi avaimen ottamaan pois virtalukosta vaikka kesken ajon. Tuollaisessa toki saattaa olla sellainen riski että rattilukko (mikäli sellainen siis on) voisi mennä päälle kesken ajon, toki en tiedä miten yleistä tällainen on mutta mahdollista kuitenkin.
Jep ja Volvo on kyllä toinen missä myllyt kestää kunhan muistaa jakopään huoltaa. Tekniikka on vimosen päälle.

Itse vaihdoin Volvon Bemariin nii piti parin tonnin remppa tehdä samantien. Käytin yhdessä nimeltämainitsemattomassa liikkeessä niin etsivät vikaa melkein 2 kuukautta. Vein sitten ammattilaisille niin kiskaisi mankan vittuun ja sano että nyt pelaa. Sen jälkeen on pelannutkin niinkuin pitää.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Joskus nuoruudessa 80-luvulla huomasimme yömyöhään tallustellessaan television kadulla, liekö ollut kaatopaikalle menossa. Joku porukasta keksi avata lähellä olleen mazdatoyotadatsunin ovet jollakin avaimella, sellainen sen ajan ihan helvetin painava kuvaputkitv etupenkille, ja ovi takaisin kiinni ja lukkoon. Varmaan se auton omistajaa ihmetytti.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Joskus nuoruudessa 80-luvulla huomasimme yömyöhään tallustellessaan television kadulla, liekö ollut kaatopaikalle menossa. Joku porukasta keksi avata lähellä olleen mazdatoyotadatsunin ovet jollakin avaimella, sellainen sen ajan ihan helvetin painava kuvaputkitv etupenkille, ja ovi takaisin kiinni ja lukkoon. Varmaan se auton omistajaa ihmetytti.
Huutonaurua. Idea on ollut kyllä timanttia.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Joskus nuoruudessa 80-luvulla huomasimme yömyöhään tallustellessaan television kadulla, liekö ollut kaatopaikalle menossa. Joku porukasta keksi avata lähellä olleen mazdatoyotadatsunin ovet jollakin avaimella, sellainen sen ajan ihan helvetin painava kuvaputkitv etupenkille, ja ovi takaisin kiinni ja lukkoon. Varmaan se auton omistajaa ihmetytti.
Me nostettiin joskus 90-luvulla tunturin fillari yhen mulkeron auton katolle ja jätettiin viesti että siinä sulle hydrauliikkaa. Se oli muutenkin semmonen kerrostalokyttääjä ja ajo semmosella 626 Matzdalla.

Saatiin hyvät naurut kun tuli aamulla koputtelemaan sitten ovelle että missä ne perkeleen pojat on kun auton katto on aivan lommoilla.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minulla ooi vuoden -77 Saab 96. Ovea ei saanut auki millään muulla kuin omalla avaimella, vaan käynnistää pystyi ihan millä vaan, jolla väännön sai aikaan. Monesti käynnistin kolikolla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulla ooi vuoden -77 Saab 96. Ovea ei saanut auki millään muulla kuin omalla avaimella, vaan käynnistää pystyi ihan millä vaan, jolla väännön sai aikaan. Monesti käynnistin kolikolla.
Isälläni oli 1980 -luvulta aina vuoteen 1993 suunnilleen saman vuosimallin 96 käytössään. Huolimatta siitä, ettei isäni välittänyt auton huollosta hevon helvettiä, käynnistyi kosla melkein aina ensiyrittämältä. Ainakin pari kertaa ovet olivat jäätyneet kiinni, jolloin isäni (tuolloin 187-senttinen ja runsaat 115 -kiloinen) joutui ryömimään tavaratilan kautta avaamaan oven.

Vaikka auto kuluttikin nykystandardein mitattuna todella paljon polttoainetta, elättelin vuosikausien ajan toivetta siitä, että auto periytyisi minulle. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan kosla myytiin pilkkahinnalla faijan silloiselle naapurille, joka ymmärsi autoista enemmän kuin hän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meinasin tässä kirjoittaa yhteen viestiin että "maailma muuttuu Eskoseni", mutta sitten tuli mieleen että täällä on jaettu pelikieltoa sanonnasta "Enpä tiedä Toni", joten ihan kymppipykälän pelossa jätin tuon kirjoittamatta.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meinasin tässä kirjoittaa yhteen viestiin että "maailma muuttuu Eskoseni", mutta sitten tuli mieleen että täällä on jaettu pelikieltoa sanonnasta "Enpä tiedä Toni", joten ihan kymppipykälän pelossa jätin tuon kirjoittamatta.
Turvallista olisi viitata Aleksis Kiven Nummisuutareihin. Näytelmä tekstimuodossa. Lausahdus löytyy ensimmäisestä näytöksestä, Topiaksen kahdeksas puheenvuoro alusta lähtien.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Turvallista olisi viitata Aleksis Kiven Nummisuutareihin. Näytelmä tekstimuodossa. Lausahdus löytyy ensimmäisestä näytöksestä, Topiaksen kahdeksas puheenvuoro alusta lähtien.
Joo se lausehan tosiaan menee "Niin muuttuu maailma, Eskoni". Jännästi muuten jäänyt tuo "Maailma muuttuu Eskoseni" elämään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sain tuossa kuukausi sitten postia joltain parvekeverhojen asennuksia tekevältä filmalta, joka oli halukas tulemaan asentamaan taloomme parvekeverhoja. Tuossa tiedotteesse kyseisen firman tj tiedusteli sitten halukkuuttani lähteä mukaan yhteisrahaston luomiseen, jolla ne tämän taloyhtiön asukkaat, joilla oli parveke, pääsisivät asennuttamaan itselleen kunnolliset parvekeverhot. Koska minulla ei ole parveketta, jätin vastaamatta. Viime aikoina olen alkanut miettiä, että kuinka moni parvekkeeton naapurini on tarttunut täkyyn ja lähtenyt maksamaan muiden parvekkeille verhoja.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Torso sai kun saikin Kärpät ykköseksi Liigan voimasuhteissa. Taitaa tulla melkoiset sunnuntailöylyt.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Isälläni oli 1980 -luvulta aina vuoteen 1993 suunnilleen saman vuosimallin 96 käytössään. Huolimatta siitä, ettei isäni välittänyt auton huollosta hevon helvettiä, käynnistyi kosla melkein aina ensiyrittämältä. Ainakin pari kertaa ovet olivat jäätyneet kiinni, jolloin isäni (tuolloin 187-senttinen ja runsaat 115 -kiloinen) joutui ryömimään tavaratilan kautta avaamaan oven.
Iskä sanos, että piti kans joskus tankatessa tehdä sama operaatio kun ovet kiinni ja avain sisällä :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös