Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 592 190
  • 68 293
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onpa taas vaihteeksi veto pois. Mikähän tässä piristäisi, muut kuin piristeet?
Sama vika rahikaisella. Minun veto on veks, koska työpaikka on homeen kyllästämä ja olen homeelle allerginen. Ei paljoa henki kulje. Onneksi vaihdan kuun vaiheessa paikkaa.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Alle 12 tuntia haastatteluun jossa jälleen kerran panoksena elämäni kenties pahin vastus työllistyminen. Jänskättää.

Suosikkijoukkue
Hyvin se menee, pidetään peukkuja!
Onneksi tämä on ryhmähaastattelu, mikä ehkä vähän lievittää jännitystä. Elämäni ensimmäinen palkkatyö irtosi juurikin ryhmähaastattelusta. Silloin meitä haastateltavia oli kolme.

Täytyy toivoa että se ryhmä on huomennakin sopivan pieni, niin saisi enemmän oman äänen ja persoonan kuuluviin. Se on ryhmähaastattelujen kanssa kuitenkin olennaisen tärkeetä. Nämä isossa ryhmässä pidetyt haastikset, jollaisessa olen tainnut olla kahdesti, niissä ei ole oikein mitään tolkkua minusta. Molemmat oli muuten S-ryhmän haastatteluja.

En varmaan enää tulevaisuudessa aio hakea kyseiselle lafkalle hommiin. Ensinnäkin, olen huomannut että haastatteluun heille on lähes mahdoton päästä, varmaan osittain koska en tunne ketään suosittelijaa. Toiseksikin, nuo 10+ ihmisen ryhmähaastikset ovat aivan hanurista. Melkein väkisinkin hukun niissä massaan omalla suht vielä vaatimattomalla CV:lläni.

Mutta joo, haluaisin oikeasti jo töihin, motivaatiosta se ei ole mulla kiinni. Parin viikon päästä tulis taas kaks vuotta yhtäjaksoista työttömyyttä täyteen. Toivon että tuo "merkkipaalu" jää kokonaan saavuttamatta ja huominen olisi The Haastattelu.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kävin haastiksen jälkeen Jumbon cittarista hakee japanilaista Fantaa, makuna omena. Hinta oli kyllä aika suolainen (5€) mutta tässä ei ilmeisesti ole lainkaan sokeria eikä makeutusaineita. Jos osaisin lukea japania, niin voisin olla satavarma. Mut ihan hyvää tää kyl on.

Niin se haastattelu. Oli kyllä tosi mukava tapahtuma kaiken kaikkiaan. Toivottavasti pääsisin tuonne töihin! Pidän peukkuja. Ensi viikolla olemme fiksumpia.

Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Heltsinkistä. Minunvtarvii vain lompsia jonnekin hoitoalan paikkaan tai ravintolaan, niin saan paikan heti.
Jos muutaisin Helsinkiin niin mun pitäs saada joku 2500 netto, että voisin maksaa sekä tämän nykyisen kämpän, joka jäisi tyhjilleen, kulut sekä asuminen Helsingissä ja pitää kai sitä syödäkin jotain. Ja on ihan kiva vaikka ostaa joku lonkerokin silloin tällöin.
Enkä sitä paitsi ole hoitaja, enkä kokki, mutta sen sinä jo tiesitkin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä riistakameran kuviin jäi jokin otus. Nyt on ihmetelty että mikä...
Kissa on saanut monta ääntä
Joku meinasi että on ilves
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Olisiko puuma? Ei, en se minä ollut.

Liitteet

• 2023-09-07_20_26_31~3.jpeg
    2023-09-07_20_26_31~3.jpeg
    41 KB · kertaa luettu: 129

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Mörkö Anttila, tai Ilves.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yksi vaihtoehto voisi olla servaali, mutta tokkopa niitä kovin montaa Suomessa on. Kaksi servaalia oli kyllä jossain vaiheessa itäisessä Suomessa, mutta ne taitavat olla edelleen lukkojen takana.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.

Petri Kontiola tulossa Ohranjyvästä?

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Siskon 4.75vuotiasta KalPa-tähteä olin taas vahtimassa. Tällä kertaa piti skidi laittaa nukkumaan ilman äitin läsnäoloa. Iltatoimille lähtö oli venkoilua. 90min meni nukuttamisessa.

Homma olisi sujunut 30 minuutissa, jos olisin kysynyt taikasanat "onko sulla äitiä ikävä?"

Yksi videopuhelu ja nukkumatti olikin jo vallannut koko huoneen...

Live and learn...

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Tuo taustalla valon alla oleva on jänis tai rusakko. Korvista tunnistaa. Etualalla olevalla ei näy häntää, joten se taitaa olla ihminen, joka etenee karhukävelyllä.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tossa tuli rakkaaseen Toyotaan taas pientä hässäkkää, virtalukko päätti nimittäin ihan kyselemättä tehdä temput tuossa loppukesästä ja ei siis enää suostunut toimimaan. Lopulta se saatiin väännettyä lukkosepän toimesta sen verran henkiin että auton sai käyntiin ja kaikki muuten ok, mutta avainta ei saanut ottaa pois virtalukosta koska se olisi todennäköisesti taas tehnyt nuo samat temput.

Tuli tuossa eilen sitten käytettyä jollain ns. nyrkkipajalla autoa, siinä sitten sellainen viritelmä tehtiin että se vanha avain on siellä kojelaudan sisällä ettei ajonesto mene päälle ja siihen on sitten vaihdettu uusi virtalukko päälle. Sanotaanko että tähän hätään varmaan ihan toimiva ratkaisu, toki tässä nyt alkoi miettimään sitä että voisiko katsastusukko olla miten kiinnostunut tällaisesta, toki eikait tuota mitenkään päällepäin voi edes huomata.

Noh, nyt ainakin virtalukko pelittää. Autosta sen verran että sen ikävuodet alkaa olla jo lähempänä 30 kuin 20 vuotta, joten tuohon nyt ei ihan mitään älyttömiä satsauksia jaksanut taaskaan alkaa tekemään. Ihan vakavissaan tässä pohtii että pitäisiköhän tuo nyt myydä vaikka Afrikkaan, tasaisin väliajoin tulee postilaatikkoon lappuja missä kysellään että olisitko valmis myymään tuon Corollasi meille.
Tuli mieleen tuosta Toyotasta niin itsellä oli aikanaan semmonen DX(dexteri) vuosimallia -82. Oli kaikki helvetin mankelit, wuntsikat ja karvanopat. Virtalukko oli myös paskana ja käynnistelin sitä sitten ruuvimeisselillä. Palautusjousi oli myös kaput ja joskus jäi startti huutamaan hoosiannaa. No elähän huoli niin Polizai sitten pysäytti yksi kaunis ilta ja sanoi että sammuta julli se auto sulla on verotkin maksamatta tästä. Minä sitten että okei ja kaivelin ruuvimeisselin siitä apukuskin jalkatilasta niin hyvä ettei ampunu minua siihen autoon kun väänsin vahingossa startin päälle(hymiö). Lähin melko joutusaan sieltä Toyotasta kun otti reveleistä kiinni.

Vieläkin huvittaa tämä tapaus mutta kova peli oli se Toyota ja kyllä sillä naista sai.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Kettu on myös mainittu
Supikoira tuo ei ole...
Sutta ei ole mainittu.
Ruokolahden leijona, päässyt vähän laihtumaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kiitoksia kaikille mielipiteensä sanoneille. Lopullista totuutta kuvassa olevasta eläimestä ei varmaan saada jos ei joltain tosi asiantuntijalta kysytä (onko jossain asiantuntija joka osaa tulkita huonoja riistakameran kuvia). Itse olen ajatellut että tuo voisi olla ilves. Kun talvella täällä on ollut pari kertaa isoja tassunjälkiä joissa ei ole ollut kynnen jälkiä. Ja täällä päin saattaa liikkua ilveksiä. No joo... uusia kuvia odotellessa.

Liitteet

• 2023-09-07_20_26_31~3.jpeg
    2023-09-07_20_26_31~3.jpeg
    41 KB · kertaa luettu: 79

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli mieleen tuosta Toyotasta niin itsellä oli aikanaan semmonen DX(dexteri) vuosimallia -82. Oli kaikki helvetin mankelit, wuntsikat ja karvanopat. Virtalukko oli myös paskana ja käynnistelin sitä sitten ruuvimeisselillä. Palautusjousi oli myös kaput ja joskus jäi startti huutamaan hoosiannaa. No elähän huoli niin Polizai sitten pysäytti yksi kaunis ilta ja sanoi että sammuta julli se auto sulla on verotkin maksamatta tästä. Minä sitten että okei ja kaivelin ruuvimeisselin siitä apukuskin jalkatilasta niin hyvä ettei ampunu minua siihen autoon kun väänsin vahingossa startin päälle(hymiö). Lähin melko joutusaan sieltä Toyotasta kun otti reveleistä kiinni.

Vieläkin huvittaa tämä tapaus mutta kova peli oli se Toyota ja kyllä sillä naista sai.
Ja tästäpä tulikin taas minun mieleeni, kun muinoin eräs mainittavan näköinen nuori rouva ei päässyt Toyota Corollaansa sisälle eräällä marketin parkkipaikalla, oli hukannut avaimensa. Minä siihen singahdin tarjoamaan aulista apuani ja omilla autonavaimillani aukaisin Toyotan oven muitta mutkitta.
Rouva kovasti kiitteli, mutta sitten äityi ihmettelemään, kuinka saisi autonsa käyntiin ja pääsisi kotiin. Noh, muistin, että minulla oli autossani yksi lyhyt hieman enemmänkin litteäksi muotoiltu ruuvimeisseli entisen autoni takakontin aukaisua varten. Se taas sopi Toyotan virtalukkoon pientä voimaa käyttäen kuin... eeeh... meisseli virtalukkoon ja autohan starttasi käyntiin. Tosin, meisseli piti käsin vääntää takaisin starttiasennosta.
Ah, sitä helpotusta ja iloa... sain halauksen palkakseni ja kysymyksen, millä meisselin menetykseni ja avun voisi korvata. Herrasmiehenä en vastannut totuudenmukaisesti kysymykseen, vaan tyydyin toteamaan, etten ole mitään vailla...

Ai, mistäkö osasin moiset konstit...
Kaverini autonavaimena oli jo vuosia ollut litteäksi hakattu rautanaula ja muustakin kokemuksesta olin oppinut, että vanhempien autojen lukot sai auki millä tahansa esineellä, joka vain mahtui lukkopesään, kun nk. haittalevyt olivat jo niin paskottuneet toisiinsa kiinni.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy