Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 061
  • 66 861
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ai eikö partaa voi kammata hiuskammalla?
Todellakin voi. Tuli joskus partakoneen kylkiäisenä. Vähän tiheemmällä aisanvälillä ja piänempi kapistus kun normi kampa. Oon pari kertaa käyttäny sillon alkuaikoina. Tuli vähän fägäri olo.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ty Rattie = Kiitos Rottasolmio
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ai eikö partaa voi kammata hiuskammalla?
Kuule, minulla on vielä parralle erillinen shampoo, öljy ja kampa niin sen saa seksikkäitä näköiseksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Taksissa joutuu kuuntelemaan aina nykyään ihan hirveää ähinää. Soittakaa vittu Cheap Trickiä!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Näköjään edellisen viestin perusteella puoli neljän maissa lähtenyt nummis kotiin ja minä mennyt nukkumaan. Väsyttää kyllä ihan pirusti, mutta en usko että tässä enää uni tulee vaikka herätyskello soi vasta 4h päästä. Kierrätyskeskuksen äijien ilta on tänään ja aika hyvät etkot oli eilen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Puoli viiteen asti tuli kuunneltua alakerrasta kantautuvaa keskustelua ja musiikkia, kunnes jossain vaiheessa ilmeisesti sammuin jonkinlaiseen unentapaiseen. Nyt on taas sellainen olo, että onneksi en ole autolla liikenteessä. Noh, enköhän selviä tästäkin päivästä ehjin nahoin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt on ensimmäinen lanttulaatikko uunissa paistumassa. Kaksi noita olisi tarkoitus paistaa, tai yhteensä 2 kilogramman lanttusosemäärästä.Tässäkin määrässä voi olla niin paljon minulle ja isälle että jää syötävää joulun jälkeisille päivillekin. No, pakkasessahan tuo säilyy kun pakastaa riittävän pienissä määrissä. Kunhan nyt ei seitsemänä päivänä peräkkäin syö jouluruokaa niin kuin joskus.

Lanttulaatikkoa on aina mukava paistaa. Vaatii kyllä pitkän paistoajan, kun tarvitsee pitää uunissa lähes kaksi tuntia. Mutta minulle lanttulaatikon tuoksu on yksi vahvimmista joulun tuoksuista. Se kun alkaa asunnossa leijalemaan niin kyllä joulufiilis tulee.

Isän kanssa tyypillisesti jaettu noiden laatikoiden teko niin että minä paistan lanttu-ja porkkanalaatikot ja isä perunalaatikon. Tuosta perunalaatikosta en tiedä millä reseptillä tulisi varmasti hyvää. Äiti-vainaan perunalaatikko oli oikein maistuvaa mutta sitä reseptiä ei tainnut olla paperilla ylhäällä ja nyt sitä ohjetta ei löydy mistään. No, viime jouluna tein jo lähes yhtä hyvää perunalaatikkoa ja sen tein Valion ohjeella. Nämä Valion joululaatikkoreseptit on mielestäni hyviä.

Hanna-tädit tuossa aamupäivällä ensin paistoin. Sitten laitoin uuniin tuon lanttulaatikon. Yhden laatikon ehdin tänään paistamaan koska illalla lätkämatsi. Huomenna sitten jatkuu jouluvalmistelut. Eihän tässä ole enää välissä kuin seuraava viikonloppu ja sitten on jo jouluviikonloppu. Minulla nyt tuleva viikko ja tämä viikonloppu täyttyy jouluvalmisteluista koska jouluviikolla olen taas intervalli-hoitojaksolla. Silloin ei pysty enää tekemään oikein mitään valmisteluja.
 

Glove

Jäsen
Lanttulaatikkoa on aina mukava paistaa. Vaatii kyllä pitkän paistoajan, kun tarvitsee pitää uunissa lähes kaksi tuntia. Mutta minulle lanttulaatikon tuoksu on yksi vahvimmista joulun tuoksuista. Se kun alkaa asunnossa leijalemaan niin kyllä joulufiilis tulee.
Kyllä, lanttulaatikon tuoksu on vahva. Minä en vaan pidä siitä ollenkaan, en tuoksusta enkä mausta. Siksipä lanttulaatikko ei joulupöytääni kuulukkaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllä, lanttulaatikon tuoksu on vahva. Minä en vaan pidä siitä ollenkaan, en tuoksusta enkä mausta. Siksipä lanttulaatikko ei joulupöytääni kuulukkaan.
On kyllä melkosta paskaa, muttei niin hirveetä paskaa kun porkkanalaatikko. Mikähän direktiivi muuten määrää että jouluna kuuluu syädä tämmösiä. Ai vittu kun mujjjakin tajuis että mikään isoveli ei valvo ja nuhtele vaikka meillä syätäs jouluna ihan niinkun minä tahansa muunakin normaalina viikonpäivänä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No, porkkanalaatikkoon minullakin oli aikoinaan monen vuoden ajan inhoreaktio. En pystynyt syömään sitä. Porkkanalaatikko oli jo lapsena minun ehdoton lemppari joululaatikoista ja söin sitä paljon. Sitten yhden joulun jälkeen oli mahatauti ja pökläsin ulos porkkanalaatikotkin, niin että vielä pystyi näkemään mitä oksensin.

Siinä meni sitten monet vuodet kunnes joskus teini-iän ja aikuisuuden vaihteessa opin taas syömään porkkanalaatikkoa. Sittemmin on taas porkkanalaatikkokin maistunut, kuten muutkin joululaatikot. Kyllä minä joululaatikoista pidän, mutta makuasioitahan nämä on. Ja onhan lanttulaatikossa kyllä vahva tuoksu. Nyt asunnossani on tämä hyvä tuoksu ja on fiilis että joulu on lähellä jo. Lapsuudessa kun lanttulaatikot paistettiin lähellä jouluaattoa. Siksikin lanttulaatikon tuoksusta tulee vielä mielikuva että joulu on lähellä, tyyliin jouluun on jotain pari yötä. Vaikka nyt ei olekaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jatkiksessa herännyt kunnon meiningit paskakisojen myötä ja kun on vielä Liigan synkät kuukaudet menossa ja eduskuntavaalit tulossa, niin melkoiset mayhemit vielä luvassa.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Eipä ole täällä tullut hilluttua sitten kevään, kun sain bannit. En ymmärtänyt, että neuvostovaisuutta ei sallita. Yhtään Ipan peliä en ole käynyt katsomassa, mutta muita Liigapelejä kyllä. Työhommat on nakellut sopivia mahdollisuuksia. Varsin mukavaa, kun ei ole liikaa tunnetta. Glory hunttereita kyllä on Urokseen riittänyt ilman minuakin. Seissyt 1984 asti omien tukena aina, boikoteista välittämättä. Hyvä että käy porukkaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eipä ole täällä tullut hilluttua sitten kevään, kun sain bannit. En ymmärtänyt, että neuvostovaisuutta ei sallita.
Luulen että sait bannia nimimerkkis takia. Maailmassahan (ja varsinkaan internetissä!) ei oo mitään suurempaa saatanaa kun joka kiven takana väijyvä razzzizmi, ja nickishän viittaa ihan selkeästi blackfaceen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tontut on jo liikkeellä...
Laitoin tänään meidän tontun tien varteen valaisemaan iltaa lyhdyllään.
 

Liitteet

  • IMG_20221210_160828.jpg
    IMG_20221210_160828.jpg
    860,9 KB · kertaa luettu: 49

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Äsken tuli grillijonossa taas sellainen tilanne että mietin miten olisi pitäny tehdä. Paikalla ei ollut kun Minä ja Hän. Kysyi että voisinko lainata puhelinta että hän soittaa yhden puhelun..... Tein oman riskiarvion että jos se lähtee juokseen niin en saa sitä kii. Näinollen vastasin kaverille ei.

Oli kuulemma omasta akku loppu. Saattaa olla että olikin totta mutta oma riskikartoitus teki sen etten halunnu mahdollista juoksutilannetta ja kaveri jäi kioskille lataan puhelintaan kun sattui oleen siellä laturi.

Oma arvio oli että rehellinen kaveri oli mutta yleinen ohje että älä anna puhelintas tuntemattomalle vei voiton.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen vietettiin oikein laatuaikaa miehen kanssa ja kolattiin meidän piha ja pihatie. Piti ihan vetää kivi-paperi-sakset että kumpi saa paremman kolan. No vaihdettiin kyllä välillä kolia. Ehkä pitäisi ostaa toisen kunnon (Fiskarsin) kola. Nyt on piha siisti. Eikä uutta lunta ole yön aikana satanut eikä sada juuri nytkään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Höh, käänsin National Geographicille kun luulin että siältä tulee dokkari meiän omasta Jatkoajan Setämiesyhteisöstä. Petyin.

Neandertaalien viimeinen turvapaikka

Su 11.12.2022 klo 19.00, National Geographic

 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Luulen että sait bannia nimimerkkis takia. Maailmassahan (ja varsinkaan internetissä!) ei oo mitään suurempaa saatanaa kun joka kiven takana väijyvä razzzizmi, ja nickishän viittaa ihan selkeästi blackfaceen.
Juu, sain mitä ansaitsin. Sopeutumattomana alisuorittajana tottunut siihen, että rangaistuksia tulee. Vaikka joutuu rangaistuksi jostain tekemättömästä, niin tehtyjä kolttosia on monin verroin enemmän, joista pääsee kuin koira veräjästä.
Tässä tapauksessa jouduin poliittisen vainon ja maalittamisen uhriksi vihapuheiden säestyksellä. En enää moiti Neuvostoliittoa, sen seuraajia tai edeltäjiä näillä kulmilla. N-liiton ystävät ovat minunkin ystäviä. Harmittaa vain kun KHL loppui.
Vanhana Mustanaamio-kerholaisena, olen siis aika vanha kundi, pidän nimimerkistäni kiinni kuin Viher-vasemmisto ideologiastaan, ja sitä en ole valmis vaihtamaan, vaikka tekisin niinkin hyvät kaupat, kuin Katainen aikoinaan, kun kantaverkon myi ulkomaalaisille sijoittajille, noin 1%:lla arvostaan. Ei ollut matikka kovin vahvaa Jyrki-boylla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime päivinä olosuhteet iltalenkillä ovat olleet aika idylliset, mutta nyt kun katsoin ulos, niin taitaa olla tänään tyytyminen kuntopyörän polkemiseen.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Viime päivinä olosuhteet iltalenkillä ovat olleet aika idylliset, mutta nyt kun katsoin ulos, niin taitaa olla tänään tyytyminen kuntopyörän polkemiseen.
Tunturi 300?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä hajusteita te muuten käytätte? Jotain Hugo Bossia vai. Mä tota Marlboro rediä vai mitä lie. Hitto noissa juoppokämpissä kun kolme neljä jätkää polttaa ketjussa ja ikkunat teljetty tukkoon. Savusukeltajan diplomi pitäis saada seinälle kun vessaan löytää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mitä hajusteita te muuten käytätte? Jotain Hugo Bossia vai. Mä tota Marlboro rediä vai mitä lie. Hitto noissa juoppokämpissä kun kolme neljä jätkää polttaa ketjussa ja ikkunat teljetty tukkoon. Savusukeltajan diplomi pitäis saada seinälle kun vessaan löytää.
Olin minäkin töissä eräässä valtion virastossa siihen(kin) aikaan, kun esim. ruokailutiloissakin, saati omassa työhuoneessa, sai polttaa. Moni vanhempi kollega oli kova tupakoimaan (ja ryyppäämään) ja työhuoneen ovelta kurkistaessa tiesi siitä ao. kaverin olevan paikalla, kun ei nähnyt savulta aina edes työpöytää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös