Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 350 292
  • 66 872

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Onneksi asuu kerrostalossa, niin ei tarvitse huolehtia lumitöistä. Tänäänkin on ilmeisesti pariin otteeseen käynyt huoltomies ajamassa lumet pihalta, joten siellä voi melkein oleskella. Vaikka tykkäänkin kerrostaloasumisesta, haaveilen jatkuvasti elämästä omakotitalossa, koska siellä on se oma rauha. Tuo on niitä haaveita, joiden uskon toteutuvan
Omakotitalo on kyllä mahtava asumus. Itse asuin kerrostalossa ensimmäiset 30 vuotta ja viimeiset 12 omakotitalossa. Oma talo omat säännöt. Erityisesti oma piha on aivan mahtava. Erityisesti toki kesällä. Lumityöt kyllä ketuttaa, mutta on isossa kuvassa hyötyihin nähden pieni haittapuoli.
 

Glove

Jäsen
Omakotitalo on kyllä mahtava asumus. Itse asuin kerrostalossa ensimmäiset 30 vuotta ja viimeiset 12 omakotitalossa. Oma talo omat säännöt. Erityisesti oma piha on aivan mahtava. Erityisesti toki kesällä. Lumityöt kyllä ketuttaa, mutta on isossa kuvassa hyötyihin nähden pieni haittapuoli.
Tulee ihan hiki kun ajattelee mitä kaikkea tekemistä omakotitalo teettäisi. Olen ihan tyytyväinen rivi- ja kerrostaloihin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Toi termi kun puhutaan "omakotitalosta". Eikös nykyään oo joku raamatun paksunen sääntökirja että minkälainen sen "oman" talon tulee olla? Määrätään värit, muadot ja kattojen mallit ja vissiin puskat ja puut mitä saa ja mitä ei saa tontille istuttaa. Kyllä vituttas. Jos mää tontin ostasin niin olettasin että saisin rakentaa sille vaikka muumitalon tai kakskyt metriä korkeen asuttavan kumikyrvän. Vittu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikös nykyään oo joku raamatun paksunen sääntökirja että minkälainen sen "oman" talon tulee olla? Määrätään värit, muadot ja kattojen mallit....

Riippuu siitä mistä sen tontin ostaa. Jos ostaa maalta niin saa paljon vapaammin tehdä millaisen talon tahtoo. Kyllähän siinä vissiin jotain sääntöjä aina että talo on ns. asuttava ja turvallinen. Mutta jos ottaa kaavoitellulta pientaloalueelta tontin niin niissä on tosiaan voitu määritellä esim. talon väri, pintamateriaali, kerrosluku, harjan suunta ja katon malli. Alueista kun halutaan yhtenäisiä eikä yhtä sillisalaattia.

En kyllä tiedä onko se sitten hyvä juttu että asiat määrätään niin tarkkaan. Nastolassa oli aikoinaan alue johon piti tulla punaisia hirsi(pintaisia)taloja. Ei ollut kovin kova suksee... Tai se kesämökkialue johon ei saanut tehdä vesivessoja (vain kemiallinen kävi) ja porukka haki poikkeuslupa vesivessalle (niitä saamatta). Osa väitti ettei heille ollut edes myyntivaiheessa kerrottu ettei vesivessaa saa tehdä.

kakskyt metriä korkeen asuttavan kumikyrvän.
Voisi kyllä tehdä tiukkaa tuollaiselle rakennusluvan saaminen myös kaava-alueen ulkopuolelle. Nipoja näet virkamiehet...
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No pitääkö noille deittipalstoille nyt joku tuliterä kuva muka pistää. Painomustekaan ei ole ehtinyt kuivua. Kait tuollainen 10v vanha vielä menettelee. 15 kiloa sitten ja miljoona kaljaa. Joo en mä mitään pikkutarkkaa nipottajaa etsikään. Ja eikö naiset tykkää yllätyksistä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään aloitin tohinalla jouluvalmistelut. Tuli aamupäivällä leivottua noin 50 kappaletta ässä-piparia. Hyvin onnistuivat nuo ässät. Ensin olin että saanko tästä taikinasta leivottua mitään kun oli kovin tarttuvaista mutta sitten alkoi sujumaan kun aloin pursottamaan taikinasta ässä-kirjaimen muotoisia pötköjä pellille.

Tänään oli tarkoitus leipoa myös hanna-tädit jouluksi mutta saa näkee kuinka käy. Tuon ässien leipomisurakan jälkeen olen jo aika väsynyt, nukuin jo päikkäritkin. Että saa nähdä onko virtaa leipoa tänään vielä nuo hanna-täditkin. Hanna-tädit ovat siis myös pikkuleipiä.

Tänä vuonna leivon aika maltilla jouluksi. Ainakin tarkoitus olisi. Vielä jokunen vuosi sitten leivoin aika paljon mutta nyt on meno laantunut. Täytyy ottaa myös painon hallinta huomioon ja rajoittaa hieman noiden herkkujen leipomista ja syömistä. Ruskeita pioareitakin ostan jokusen valmiina kaupasta.

Leivon täksi jouluksi nämä ässät ja hanna-tädit sekä muutaman kakun eli mauste-ja tiikerikakun sekä sitten pasteijoita. Kyllä tässä vielä ehtiikin joulua valmistelemaan, kun en tosiaan niin paljoa joulua valmistele kuin vielä pari vuotta sitten. Kyllähän tämä joulun alusaika on jo varsin mukavaa aikaa kun joulua valmistellaan että ei siinä. Mutta kyllä nyt on pakko kohtuudella leipoa ja syödä jouluherkkuja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lueskelin tota (v)ihastuttavat moderaattorit -ketjua. Täälä tosiaan on porukkaa enempikin ketkä raportoi jotain viästejä mikkä ei miällytä. Ainoon tyyppiset viästit mitä ite voisin raportoida olis jotkut missä kerrotaan mun henkilökohtasia, yksityisiä asioita/tietoja. Tai sitten jotain kilometrin pitusia diipadaapa viästejä mikkä vaikeuttaa palstan selaamista. Näitäkin tiätty pitäs olla useempia että vaivautuisin. Veikkaisin että jotain 95% viästeistä mikkä johtaa peli/porttikieltoon ei mun moderoinnin alla aiheuttas mitään toimenpiteitä. Monille on tullu naureskeltua, joskus hyväntahtosesti, joskus tyyliin että "ei vittu mikä hönö." Mutta en mää usko että tää palsta ny mikskään apukoulun välitunniks muuttuis vaikka vähän löysättäs ravattia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lueskelin tota (v)ihastuttavat moderaattorit -ketjua. Täälä tosiaan on porukkaa enempikin ketkä raportoi jotain viästejä mikkä ei miällytä. Ainoon tyyppiset viästit mitä ite voisin raportoida olis jotkut missä kerrotaan mun henkilökohtasia, yksityisiä asioita/tietoja. Tai sitten jotain kilometrin pitusia diipadaapa viästejä mikkä vaikeuttaa palstan selaamista. Näitäkin tiätty pitäs olla useempia että vaivautuisin. Veikkaisin että jotain 95% viästeistä mikkä johtaa peli/porttikieltoon ei mun moderoinnin alla aiheuttas mitään toimenpiteitä. Monille on tullu naureskeltua, joskus hyväntahtosesti, joskus tyyliin että "ei vittu mikä hönö." Mutta en mää usko että tää palsta ny mikskään apukoulun välitunniks muuttuis vaikka vähän löysättäs ravattia.
Olen samaa mieltä. Enemmän pitäisi sallia vääntämistä, koska keskustelu kuolee muuten. Muistan taannoiset sapelinkalisteluni Iivulin kanssa, ja vaikka emme olleet varmaan mistään koskaan samaa mieltä, niin itse en olisi heittänyt kaveria pihalle. En, vaikka hän aika tukevasti minulle avautuikin ennen lähtöään. Tiedän että saatan itsekin olla joskus kovin kärkevä, joten ihan yhtä lailla minun perseeni kestää sitten merivettä. Kannattaisin itsekin siis sallivampaa linjaa, jopa sellaista että vain lain kanssa törmääminen johtaisi reaktioihin, mutta minä en valitettavasti siitä päätä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tapaus "hukkunut lumentyönnin" sai onnellisen lopun. Kävin tänään vähän laskemassa mäkeä veljen lasten kanssa. Sanoin siinä sille lapselle, jonka olin nähnyt lumentyönnintä vetävän, että muistaako hän mihin lumentyönnin jäi. No hänhän muisti että se oli siellä autotallin takana kuusten vieressä. Ja siellä hän se oli kun kävin vähän lunta potkimassa. Oli kyllä aikamoinen ihme että lapsi muisti mihin lumentyönnin jäi ja minä vielä löysin sen jokseenkin sekavilla ohjeilla...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mikä helevatin lumentyännin? Se on kola tai lapio. Tai jos hifistellään nii lumilapio.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Voi vittu, tänään näin ensimmäistä kertaa omin silmin rotan juoksevan tontilla. Hiiriä ja myyriä on toki nähty ja loukutettu aiemmin. Mutta että rotta. Seuraavaksi pitänee sitten loukuttaa tuo paskiainen.

Katsotaan onko talo enää ensi viikolla pystyssä ja isäntä elossa. Jompikumpi meistä joka tapauksessa menettää henkensä, perkele!
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Voi vittu, tänään näin ensimmäistä kertaa omin silmin rotan juoksevan tontilla. Hiiriä ja myyriä on toki nähty ja loukutettu aiemmin. Mutta että rotta. Seuraavaksi pitänee sitten loukuttaa tuo paskiainen.

Katsotaan onko talo enää ensi viikolla pystyssä ja isäntä elossa. Jompikumpi meistä joka tapauksessa menettää henkensä, perkele!
Kissat pyydysti tänään pari hiirtä. Huomaa kyllä, että pakkaset tuli.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi vittu, tänään näin ensimmäistä kertaa omin silmin rotan juoksevan tontilla.
Jos ja kun asut Helsingissä, niin kyllähän niitä rottia täällä on. Ei tosin aina ole ollut, ainakaan niin näkyvästi. Muistan kun asuin parikymmentä vuotta sitten Saksassa, niin ihmettelin, kuinka kaupungeissa vilistää rottia niin perhanasti. Ei niitä silloin Suomessa näkynyt. Nykyään niitä ei enää edes ihmettele. Kai tämä on sitä kansainvälistymistä ja nykypäivää.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jos ja kun asut Helsingissä, niin kyllähän niitä rottia täällä on. Ei tosin aina ole ollut, ainakaan niin näkyvästi. Muistan kun asuin parikymmentä vuotta sitten Saksassa, niin ihmettelin, kuinka kaupungeissa vilistää rottia niin perhanasti. Ei niitä silloin Suomessa näkynyt. Nykyään niitä ei enää edes ihmettele.
Täällä Kainuun korvissa rotta on suhteellisen tuore ilmestys. Ollaan varmaan vuosikymmeniä teitä Etelän kaupunkilaisia tässä suhteessa jäljessä. Täällä puhutaan vasta nyt paikoin suoranaisesta rottaongelmasta.

Nykyisessä paikassa olen asunut reilut neljä vuotta ja vasta nyt näin ensimmäistä kertaa rotan tiluksilla. Jälkiäkään ei ole aiempina vuosina näkynyt.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä Kainuun korvissa rotta on suhteellisen tuore ilmestys. Ollaan varmaan vuosikymmeniä teitä Etelän kaupunkilaisia tässä suhteessa jäljessä. Täällä puhutaan vasta nyt paikoin suoranaisesta rottaongelmasta.

Nykyisessä paikassa olen asunut reilut neljä vuotta ja vasta nyt näin ensimmäistä kertaa rotan tiluksilla. Jälkiäkään ei ole aiempina vuosina näkynyt.

Just tällä viikola osui silmään telkkarissa joku juttu, jossa todettiin että jos näkee yhden rotan, niin se tarkoittaa että niitä on n. 1000 siellä...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Voi vittu, tänään näin ensimmäistä kertaa omin silmin rotan juoksevan tontilla. Hiiriä ja myyriä on toki nähty ja loukutettu aiemmin. Mutta että rotta. Seuraavaksi pitänee sitten loukuttaa tuo paskiainen.

Katsotaan onko talo enää ensi viikolla pystyssä ja isäntä elossa. Jompikumpi meistä joka tapauksessa menettää henkensä, perkele!
Joku sanoi, että jos näät yhden, niitä on tuhat. Sinua ei vissiin sitten palstalla enää näy. Oli kiva tutustua.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Just tällä viikola osui silmään telkkarissa joku juttu, jossa todettiin että jos näkee yhden rotan, niin se tarkoittaa että niitä on n. 1000 siellä...
Joku sanoi, että jos näät yhden, niitä on tuhat. Sinua ei vissiin sitten palstalla enää näy. Oli kiva tutustua.
Send... help!

Jostain olin lukevinani, että pelkästään talvi tappaa n. 90 % rottapopulaatiosta. Eli minun matematiikalla 900 kuolee ihan luonnollisesti.

Eli riittää kun tapan sata!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eipä oo tullu paljoo tullu näillä main rottiin törmättyä. Antti Tyrväisen aikanaan bongasin Hakamettässä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikä helevatin lumentyännin
Se on sellainen lapiota leveämpi kaveri jolla on hyvä työntää lunta ja nostaa sitä vaikka vallin päälle. Lapiointiin se ei hyvin sovellu muotoilunsa takia... ja vielä huonommin kolaamiseen koon takia. Meillä sillä voi hyvin putsata laatat rappujen edestä tai jos aura-auto on vain vähän työntänyt lunta pihatiemme liittymään niin sen voi hyvin lumentyöntimellä työntää sivuun (ei tartte kolaa ottaa).

Kyllä sille on jokin tarve kun se on kuitenkin tuotteistettu. Fiskarsillakin on useampi lumentyönnin myynnissä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se on sellainen lapiota leveämpi kaveri jolla on hyvä työntää lunta ja nostaa sitä vaikka vallin päälle. Lapiointiin se ei hyvin sovellu muotoilunsa takia... ja vielä huonommin kolaamiseen koon takia. Meillä sillä voi hyvin putsata laatat rappujen edestä tai jos aura-auto on vain vähän työntänyt lunta pihatiemme liittymään niin sen voi hyvin lumentyöntimellä työntää sivuun (ei tartte kolaa ottaa).
Kato perkele. Emmää oo tommosta nähnykkään. Siis vähä ninku harava tai talikko mistä on jääny se haarukkaosa viimesteltyä. Melkosta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kato perkele. Emmää oo tommosta nähnykkään. Siis vähä ninku harava tai talikko mistä on jääny se haarukkaosa viimesteltyä. Melkosta.
Elämä on. Varmaan tultaisiin toimeen ilman lumentyönnintä mutta kun se on nyt keksitty ja tuotteistettu niin pitäähän sellainen olla...;-)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Elämä on. Varmaan tultaisiin toimeen ilman lumentyönnintä mutta kun se on nyt keksitty ja tuotteistettu niin pitäähän sellainen olla...;-)
On mullakin niinkin tarpeellinen tuate kun partakampa. Aika hinttimäistä, etten sanosi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös