Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 662
  • 66 863

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Liitteet

  • -6037352498135677125_121.jpg
    -6037352498135677125_121.jpg
    311,7 KB · kertaa luettu: 29

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samana päivänä muistellaan itsemurhan tehneitä ja on myös lapsen oikeuksien päivä. 2-3 ihmistä tappaa itsensä Suomessa joka päivä. Reilu viikko sitten oli keinotekoinen vuoden harmain päivä, jonka Hartwall keksi. Ja onhan tässä marraskuussa ollut myös pyhäinpäivä, isänpäivä ja sinkkujen päivä. Kohta on Black Friday. Aika paljon on kaikenlaisia "erikoispäiviä" marraskuussa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Vaikka nimeni ei olekaan Nostradamus niin osaan nähdä tulevaisuuteeni. Maanantaina kello 13 ja jotain lento laskeutuu Malagaan. Lähijunalla Fuengirolaan. Ensimmäisestä kaupasta ostan 2 san Miguel olutta. Mennään kämpille, jossa vaihdan shortsit päälleni. Parvekkeella nautin nuo oluet. Sitten mennään Mercadona liikkeeseen, jossa ostan 12 pakin san mikkeä, 2 pulloa punkkua, pullon aperolia, cava pullon, sitruuna såådaa, juustoja, oliiveja ja kinkkua.

Juon itseni humalaan ja illan päätteeksi Tauski baarissa laulan karaokea.
Jos et käy Mundossa ja kerro minulta terveisiä (vähintään joku asiakas tietää minut) poistan sinut kavereistani ja lakkaan symppaamasta Saipaa.
 

Shakey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikka nimeni ei olekaan Nostradamus niin osaan nähdä tulevaisuuteeni. Maanantaina kello 13 ja jotain lento laskeutuu Malagaan. Lähijunalla Fuengirolaan. Ensimmäisestä kaupasta ostan 2 san Miguel olutta. Mennään kämpille, jossa vaihdan shortsit päälleni. Parvekkeella nautin nuo oluet. Sitten mennään Mercadona liikkeeseen, jossa ostan 12 pakin san mikkeä, 2 pulloa punkkua, pullon aperolia, cava pullon, sitruuna såådaa, juustoja, oliiveja ja kinkkua.

Juon itseni humalaan ja illan päätteeksi Tauski baarissa laulan karaokea.
Toivottavasti et ole menossa Finskin lennolla maanantaina. Saattaa ennustus jäädä toteutumatta, sillä lakon takia lento Malagaan peruuntuu.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähitellen alkaa joulu kiinnostamaan taas. Tänä vuonna olen tosin hieman myöhässä jos vertaa siihen millainen tilanteeni on aiempina vuosina ollut. Viime vuonna olin jo asuntonikin koristellut joulukoristein lokakuun lopulla. Usein olen koristellutkin asuntoni viimeistään siinä marraskuun puolivälissä. Nyt on toisin.

Toisaalta pidän ihan hyvänäkin asiana sitä että nyt ehtii melkein jo kuukausikin vaihtua joulukuuksi kun innostun asuntoni koristelemaan. Monena aiempina vuosina olen ollut ehkä jopa liiankin ajoissa. Ja viime joulu oli varsin poikkeuksellinen, koristeet asuntoon jo lokakuun lopulla ja koristeet pois sitten vasta maaliskuussa. Heh, tähän vaikutti kyllä sitten vaikeudet mitä minulla oli mielenterveyden kanssa.

Tykkään kyllä joulusta ja joulukoristeista. Koristeita minulla onkin sitten ehkä turhankin paljon kun ottaa huomioon asuntoni pieni koko. Iso tekokuusikin pitää olla vaikka asuntoni ei järin iso olekaan. Mutta kyllä se kuusikin vain tänne mahtuu. Kivojahan nuo koristeet on ja hyviä tunnelman tuojia. Ja joka vuosi pitää olla melkein ostamassa uusia koristeita.

Juu, kyllä joulu alkaa vähitellen taas jo mietityttämään. Eikä se mikään yllätys täällä palstalla ole, minä olen tainnut profiloitua täällä vuosien mittaan myös jouluihmiseksi. Vähitellen koristeita asuntoon ja jouluisten makujen nautiskelua. Tänään ostin jo kinkun viipaleitakin.

Rahatilanteenikin näyttää siltä että kyllä jonkin verran on varaa panostaa jouluunkin. Tapanani on ollut käydä jossain joulukonsertissakin mutta taidan olla sen verran pihikin nyt että tämä tapa jäänee väliin. Ja korvaantuu osallistumalla ilmaiseen Kauneimmat joululaulut tilaisuuteen.

Siitä ihan varsinaisesta joulusta minulla ei ole vielä varmaa tietoa. Tai siis tietoa siitä missä sen vietän. Olisi hienoa viettää se taas kahden vuoden koronatauon jälkeen lapsuuden kodissa isän kanssa. Tässä olisi hienoa jo sekin että saisi yöpyä taas vaihteeksi lapsuuden kodissa ja maisemissa ja saisi saunoa puulämmitteisessä saunassa ja hyvässä seurassa.

Isä ei ole vain yhtä innokas jouluihminen kuin minä ja hänenkään taloudellinen tilanne ei välttämättä ole kovin hyvä, mutta saa nyt nähdä missä sitä joulua vietän. Ehkä pitää painottaa noita asioita että olisi jo pelkästään hienoa viettää joulu tärkeiden ihmisten seurassa, lapsuuden maisemissa ja saunoa hyvässä seurassa vaikka lahjat tai pöydän antimetkaan eivät olisi niin koreat. Ehkä isä sitten suostuu tänä vuonna taas minut luokseen ottamaan joulun viettoon.

No, huomenna hommaan joulukuusen alusmaton että saan joulukuusen sitten tuotua taas varastosta asuntoon sisälle ja siitä se lähtee. Olen myös pohtinut sitä pitäisikö tänä vuonna käydä Tampereella joulutorilla. Se voisi olla oma kokemuksensa ja tunnelman nostattaja myös.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ärsyttävä piirre päätynyt elämään. Tullut tavaksi herätä mitä ihmeellisimmistä syistä joskus kolmen neljän aikaan yöllä ja sitten ei saa unta pariin tuntiin. Ja jos sitten saakin unta niin sitähän jatketaan yhtä soittoa monta senkin jälkeen. Hyvin ärsyttävää.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Huoli pois! Norskilla lennettiin.

Täysin ennustuksen mukainen setti juomiakin ostettu.
Hirveä takaisku illan suunnitelmiin! Tauski baari maanantaina ja tiistaina suljettu!

Oh my God! Missä kunnioitus? Veljet ja siskot tehneet itsestään pienen! Lähden lähimmän palmun alle parkumaan elämän kovuutta. It helps, i assume!!!!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mun tissit on kipeät. Meinasin sanoa rintalihakset, mutta kun mulla ei ole niitä. Mut ei mulla ole manboobsejakaan. No, noi tossa rinnuksissa olevat on kipeät.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mun tissit on kipeät. Meinasin sanoa rintalihakset, mutta kun mulla ei ole niitä. Mut ei mulla ole manboobsejakaan. No, noi tossa rinnuksissa olevat on kipeät.
Ne on muuten miehellä joskus kipeät. En tiedä, miksi. Eivät ne ainakaan hiplaamisesta kipeiksi tule. Naisilla kuulemma tulee.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ne on muuten miehellä joskus kipeät. En tiedä, miksi. Eivät ne ainakaan hiplaamisesta kipeiksi tule. Naisilla kuulemma tulee.
Niin, tää johtunee siitä et olin muutaman viikon jälkeen 3 krt salilla 5 päivään. En mä niitä lihaksia vieläkään saa, pitäs jotenkin ottaa lisäravinnetta tms. Mun kroppaan kun ei vaan tartu. Näillä mennään.

Hyvä fiilis tulee silti.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Tuli luettua tuota vapaan puolen "Autokoulun ajokoe..." - ketjua ja sen myötä innostuin kattomaan traficomin sivuilta millonkas itelle on myönnetty B- ajolupa. 23.11.12 näköjään, jumalauta joko tuostakin on 10 vuotta? Ite inssiajosta ei niinkään paljon muistoja, mutta kun olin sen jälkeen lähdössä takasin työharjoittelupaikalle niin hyppäsin eka väärän auton kyytiin...
 

Glove

Jäsen
Niin, tää johtunee siitä et olin muutaman viikon jälkeen 3 krt salilla 5 päivään. En mä niitä lihaksia vieläkään saa, pitäs jotenkin ottaa lisäravinnetta tms. Mun kroppaan kun ei vaan tartu. Näillä mennään.

Hyvä fiilis tulee silti.
Hyvää treeniä ja hyvää ravintoa, kyllä sitä aina jotain tulee. Geeneilleen ei tieten mitään voi, ei kaikista tule Ronnie Colemaneja tekemälläkään.
 

redpecka

Jäsen
Niin, tää johtunee siitä et olin muutaman viikon jälkeen 3 krt salilla 5 päivään. En mä niitä lihaksia vieläkään saa, pitäs jotenkin ottaa lisäravinnetta tms. Mun kroppaan kun ei vaan tartu. Näillä mennään.

Hyvä fiilis tulee silti.
Mä tiedän vastauksen näihin kaikkiin sun kysymyksiin kun olen lukenut ip-lehdistä vastaukset. Tunnuksia ei ole plus-versioihin, mutta sitten kyselen täältä tai odotan kaks vuotta niin saan lukea salatut teesit tuoreeltaan.

Nännit tulee kipeeksi jos hankautuu paitaa vasten. Muun muassa Baba Lybeck kertoi, että nännit pitää teipata maratonille.

Sitten taas erektio-ongelmat. En muista kerroitko niistä tuossa lainaamassani viestissä, mutta urologit sanoo, että kun reenaa liikaa niin elimistö alkaa säästää jostain toiminnoista ja munapotenssi on yksi mistä lähdetään säästämään. Sinänsä hullunkurista enkä ihan suorilta tätä niele, sillä miten meitä voi olla olemassa jos metsästykseen menisi kaikki energia ja nuotiolle ei jäisi mitään.
 

ace

Jäsen
Tissien, nännien ja rintalihasten hoidon väliin nippelitietoa elokuvamaailmasta.

Knight Riderissa KITTin pahan kaksoisveljen KARR:n ja Predatorin ääninäyttelijä on sama Peter Cullen. Myöhemmin ollut myös jossain Transformerissa ja aikaisemmin mm. Gremlinsissä äänenä.

Knight Rider, Predator ja Gremlins, kova combo.
 

444

Jäsen
Ärsyttävä piirre päätynyt elämään. Tullut tavaksi herätä mitä ihmeellisimmistä syistä joskus kolmen neljän aikaan yöllä ja sitten ei saa unta pariin tuntiin. Ja jos sitten saakin unta niin sitähän jatketaan yhtä soittoa monta senkin jälkeen. Hyvin ärsyttävää.
Mulla on vähän sama. Tosin syitä heräilylle on neljä:
- Verensokeri laskee niin alas, että kylmä hiki ja nälän tunne puskee hulluna päälle. 1-tyypin diabeteksen kivoja puolia.
- Iskee hirveä kusihätä. Kun unohdan juoda päivän aikana kunnolla, ”korjaan” tilanteen juomalla hirveät määrät vettä illalla, että kuivuuden tunne kaikkoaa. Tähän auttaa myös valtava kulhollinen kurkku-tomaatti-paprika -”salaattia”, joka on uitettu öljyssä ja etikassa.
- Vauva. Päättää vetää jonkun random itkupotkuraivarin keskellä yötä, jos siis on siihen mennessä suostunut nukahtamaan kaikelta raivoamiseltaan.
- Koira. Kun talo viimein muuten hiljenee, niin tämä villiintyy ja lähtee vetämään saatanallista munaravia pitkin seiniä. Ja jos ei tee näin, niin rupeaa haukkumaan unissaan, herättää itsensä sillä haukkumisellaan ja sitten lähtee vetämään saatanallista munaravia pitkin seiniä.

Neljä kuukautta tätä alkaa vetää mehut hiljalleen tästä ihmisoletetusta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hirveä takaisku illan suunnitelmiin! Tauski baari maanantaina ja tiistaina suljettu!

Oh my God! Missä kunnioitus? Veljet ja siskot tehneet itsestään pienen! Lähden lähimmän palmun alle parkumaan elämän kovuutta. It helps, i assume!!!!
Älä nyt kuitenkaan Palmun alle. Niitäkin siellä on. Mark my word!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jonkin sortin kenkäongelma on nyt. Tällä hetkellä joudun kävelemään tuolla ulkona pelkillä kesäkengillä yhä. Minulla ei ollut talvikenkiä kuin nuo muutaman vuoden vanhat nastakengät joilla vetelin lähes koko viime talven. Nyt kuitenkin kun kävelee nuo nastakengät jalassa niin kipeytyy pikkuvarpaiden seutu tosi paljon, en tiedä tuleeko niihin jopa rakkoa? Ei noita nastakenkiä voi joka tapauksessa kuitenkaan pitää enää yhtään.

Eli kenkäkaupoille sitä pitää suunnata varmaan heti huomenna. Tiedän yhden erityisen kenkäkaupan täällä Hämeenlinnassa josta ostin nuo kesäkengätkin viime keväänä. Sieltä sai hyvää palvelua ja hyvät kengät viimeksikin.

Mutta millaiset kengät tässä sitten pitäisi ostaa? Uudet nastakengät, talvikävelykengät hyvällä kitkapohjalla ja siihen erilliset liukuesteet? Leveät lestit näissä kengissä kyllä pitää varmaan ainakin olla.

Ehkä kallistun ostamaan nuo kävelykengät ja niihin erilliset liukuesteet. Ainakin nuo edelliset nastakenkäni olivat aika kovan tuntuiset pohjiltaan ja tämäkin saattoi kipeyttää noita varpaiden seutuja.

No juu, kai tämä on toisaalta niitä rahan käyttökohteita mitä varten sitä rahaa on hyvä säästää. Eli rahoja kun säästetään pahan päivän varalle ja tarpeellisia menoeriä varten. Tässä on sellainen menoerä nyt, pitäähän se nyt talvikengät olla?
 

Glove

Jäsen
Jaaha, millekähän sitä alkaisi näin ruuan jälkeen? Lenkillekään viitsi vielä lähteä ja sitäpaitsi ulkona on kylmää ja pimeää. Toki se olisi silti hyödyllisempää kuin jatkoajassa notkuminen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aika moni taitaa nykyään painella kesät ja talvet lenkkareilla, mut kyl kunnon talvikengät olla pitää, kuten @vilperi totesi.

Täällä oli itse asiassa muistaakseni joskus keskustelua talvi-ja kesäkengistä ja silloin kävi taas muistaakseni ilmi että joku paineli kesäkengillä talvellakin. Sen verran huterat muistikuvat kuitenkin että varmaksi en sano.

Silloinkin tuo pieni keskustelu lähti liikkeelle minun jostain kenkähankinnasta. Oliko silloin kun keväällä ostin nuo kävelykengät.

Minä olen kyllä sitä mieltä että talvella pitää omat kenkänsä olla. Eikös jalat palele jos painelee kesäkengillä talvella? Ja kesäkengät voi varsinkin liukkaat olla.
 

Glove

Jäsen
Täällä oli itse asiassa muistaakseni joskus keskustelua talvi-ja kesäkengistä ja silloin kävi taas muistaakseni ilmi että joku paineli kesäkengillä talvellakin. Sen verran huterat muistikuvat kuitenkin että varmaksi en sano.

Silloinkin tuo pieni keskustelu lähti liikkeelle minun jostain kenkähankinnasta. Oliko silloin kun keväällä ostin nuo kävelykengät.

Minä olen kyllä sitä mieltä että talvella pitää omat kenkänsä olla. Eikös jalat palele jos painelee kesäkengillä talvella? Ja kesäkengät voi varsinkin liukkaat olla.
Liukkaushan riippuu ihan siitä minkälainen pohja kengässä on. Esim. minulla on kahdet kesälenkkarit, toiset niin loppuukäytetyt, että pohja on ihan sileä. Niillä en lähtisi talvella mihinkään. Toisissa on ihan hyvä kuvio pohjassa eikä ne ole sen liukkaammat kuin talvikenkänikään. Käytin niitä viimeksi eilen kun kävin kaupassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös