Tuli pelattua suht absurdi änäripeli äsken. Pohjustetaas vähän:
Stanley Cupin finaalit, pelaan Torontolla ja vastassa Nashville. Ekan finaalin häviän kotona niukasti 3-2, Nashville takoo kaikki maalit ylivoimalla ja maalintekijänä on Philip Tomasino joka tekee nöyrästi tehot 3+0. Itse teen Tavaresilla 2+0, mutta ei riitä. Noh, toisessa finaalissa otan sitten kliinisen 3-0 kotivoiton, tässäkin pelissä taisin onnistua Tavaresilla ja myös Matthewsilla tein jonkun osuman, en muista kenellä kolmannen. Tässä oli teemana pelata simppeliä peruspeliä ja siinä onnistuin, toki jäähyjä otin ihan vitusti kun seeprat on puolueellisia veljiä mutta Tomasino pysyi kurissa, lähinnä sen takia kun ekan finaalin loppusekunneilla pistin jonkun goonin ajelemaan sen kylmäksi. Noh, huilasi vaan yhden pelin.
Kolmas finaali Nääsvillessä, tästäkin nappaan aika turvallisen voiton kun karkaan eka 3-0 johtoon, sitten Nashville kaventaa jossain vaiheessa 3-1 mutta naulaan tyhjiin 4-1. Neljäs finaali, tämä oli kunnon rilleri. Ekassa erässä Granlundin Mikke tekee ylivoimalla 1-0 ja toisessa erässä 0,6 sekuntia ennen loppua Colton Sissons "tekee" 2-0, maalihan oli sellanen että mun veskari torjuu ja lähden vielä pistämään kiekon peliin, no mitäs se tekee? Pistää sen omaan maaliin. Voi vittu. Olin jo henkisesti valmistautunut siihen että tästä pelistä tulee pataan, mutta kampean vielä peliin mukaan kun kavennan Erik Haulalla kolmannen erän puolivälissä 2-1:een ja hetkeä myöhemmin Matthewsilla ohjaan tasoituksen 2-2:een. Näyttää jo siltä että tulee jatkoaika, mutta viimeinen hyökkäys ihan muutamia sekunteja ennen loppua, mulla 3 vs. 2. Marnerilla kiekkoa luukulle, siellä se sitten pomppii ties mistä ja lopulta Marnerin lapaan ja 0,4 sekuntia ennen loppua maali ja BOOOOM sarja minulle 3-1 ja kotipeli edessä.
Sitten tulee se absurdi peli. Finaalisarja katkolla, eka maali tulee minulle ekalla hyökkyäksellä eli Matthews 1-0. Tästä hetki niin aloitusvoitto, vähän pakkipakkia viivassa, kiekkoa maalille ja Saros sekoilee jotain ja lopulta itselleni treidattu Jake DeBrusk sohii viivalta 2-0, tässä vaiheessa oli pelattu n. 2:30 ja kun ottaa huomioon että mulla on vissiin neljän minuutin erät niin menikö tuossa joku 30 sekuntia. Tästä taas hetki ja Nashville koheltaa jälleen omissa, Andreas Johnssonilla pääsen käytännössä kävelemään laidasta maalille ja rystyllä maali. Teen vielä 4-0, olisiko ollut Matthewsin toinen.
Toisessa erässä Mikke Granlund kaventaa 4-1, mutta tästä taas hetki niin kohta teen Jesse Puljujärvellä 5-1. Sitten muistaakseni Tavaresilla ja Matthewsilla jokunen maali, peli on kahden erän jälkeen 9-1. Käytännössä jokainen edes puolittainen paikka johtaa maaliin, Matthewsilla on hatullinen täynnä tässä. Ja eikä tässä vielä kaikki, kolmannessa erässä painan vielä kevyet 7 maalia, mm. Matthewsilla teen yhteensä pelissä 6+1, Tavaresilla 4+1 ja Marnerilla 1+6. Puljullakin saan pari maalia kasaan yhteensä, pelin loppulukemat on siis 16-1. Tekoäly jäähyili myös aika urakalla, ylivoimista 7/7 meni maaliin ja noista useampi tuli viidellä kolmea vastaan.
En tiedä mitä helvettiä tuossa tapahtui, olisiko joku bugi iskenyt mutta ei mulla ihan noin älytöntä perseilyä ole varmaan koskaan ollut tekoälyä vastaan. Joskus on käynyt sellaista että viimeisellä minuutilla on muutaman kerran heilunut ja peli on päättynyt jotain 7-0, mutta tällainen että käytännössä jokainen edes vähän sinne päin oleva paikka johtaa maaliin niin en ihan äkkiä muista. Ehkä Näsvillen selkäranka katkesi sen 0,4 sekuntia ennen loppua tulleen voittomaalini seurauksena, mutta siis ihan oikeasti tekeminen näytti siltä että ei siellä edes yritetä voittaa vaan pääsen tekemään välillä ihan mitä haluan ja veskarikaan ei torju mitään.
Ihan hauskahan tuo oli voittaa, mutta jäi kyllä aika erikoinen maku tuosta viimeisestä pelistä. Paljon hauskempi tapa oli voittaa tuo tiukka 3-2 peli missä kahden erän jälkeen olen tappiolla ja lopulta kairaan sieltä kahden maalin takaa voittoon.
Mutjoo, Stanley Cup taskussa joten varmaan voitolla yöhön. Nukkumaan.