Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 330 663
  • 66 849

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kirjoitin tuossa someen sarkastisen heiton. Tarkoitan sarkasmilla sitä siis että tunneilmaisu ei ole siinä välttämättä sellainen kuin mitä viestissä sanotaan. Tai en minäkään tarkemmin osaa sanoa mitä se sarkasmi oikein on, mutta ajattelen sen tarkoittavan just sitä että joku on oikeasti toista mieltä kun mitä sanoo. Voi sanoa kympin saaneelle oppilaalle vaikka että sulla meni kyllä koe niin päin vittua.

Nyt minä sitten vaan pelkään tosi paljon sitä että ymmärtääkö kaikki minun viljelemän sarkasmin? Vai kuinka moni lukee vain sen mitä viestissä lukee ja joudun tosi huonoon valoon. Ehkä tarkoituksellisesti sanoin siinä vähän tosi hullujakin. Mutta kuinka monella oikeasti on samanlaista taitavaa ja tarkkaa kriittisyyttä kuin minulla?

Välttämättä sarkasmiakaan ei kannattaisi viljellä ihan kaikkialla. Sori vaan en halua pahoittaa kenenkään mieltä ja ehkä nyt leimaan liikaa mutta kaikille ei ole kehittynyt välttämättä sarkasmitutkaa? Minulle se on kehittynyt senkin vuoksi kun olen tätä palstaakin lukenut jo yli 15 vuoden ajan.
Olipa laadukas kirjoitus.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pahasti näyttää siltä, että tämän kuun loppuun suunniteltu käräjäoikeuden istunto siirtyy eteenpäin ainakin jonkin verran, mikä tietenkin vituttaa meikäläistä, sillä haluan saada koko paskan hoidettua alta asap. Mutta ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin: kollegani asianajaja on saanut kyseisen hyypiön kiinni, liki puolentoista vuoden jahtaamisen jälkeen, joten hyvällä tuurilla päästään käräjille vielä tämän vuoden aikana.

Paska menee tuulettimeen kyseisessä keississä ja tästä olen täysin varma, mutta sekin on parempi vaihtoehto kuin vuosikausia juosta karkuun haastemiestä ja uskotella itselle ja muille, että oikeudenkäynti on pelkkää mielikuvituksen tuotetta. Näin on tuo kyseinen ex-kollega toiminut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Seiskassa työskentely on rankkaa.

Seiskan toimituksen työntekijät ovat uupuneita työtahtiin ja työilmapiiri on jo pitkään ollut huono. Seiskassa on sairauslomia, irtisanoutumisia, ahdistusta, pelkoa ja pahoinvointia. Esihenkilöt ovat tylyjä sekä osaamattomia.

Ongelmia lisäksi Seiskan juttujen editointitavoissa. Moni lehdessä työskennellyt kertoo lehden erikoisesta editointikulttuurista. Haastateltavien mukaan toimituspäälliköt rikkovat hyvää journalistista tapaa ja muokkaavat heidän juttujaan siten, etteivät ne vastaa todellisuutta.


 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto verikokeeseen pitäis mennä. Tai viime vai oliko se toissa viikolla olis jo pitänyt. Kauankohan se labralähete on voimassa. Jostain maksa tai haimajutuista se lääkäri oli muka huolissaan. Varmaan kaks kertaa ikinä otettu verikoe. Itse en tähän länsimaiseen lääketieteeseen niinkään usko. Pelokkaimmat otti jopa koronaankin jotain rokotteita.
 

Glove

Jäsen
Hitto verikokeeseen pitäis mennä. Tai viime vai oliko se toissa viikolla olis jo pitänyt. Kauankohan se labralähete on voimassa. Jostain maksa tai haimajutuista se lääkäri oli muka huolissaan. Varmaan kaks kertaa ikinä otettu verikoe. Itse en tähän länsimaiseen lääketieteeseen niinkään usko. Pelokkaimmat otti jopa koronaankin jotain rokotteita.
On se lähete voimassa, labraan vaan.
 

Spire

Jäsen
Hitto verikokeeseen pitäis mennä. Tai viime vai oliko se toissa viikolla olis jo pitänyt. Kauankohan se labralähete on voimassa. Jostain maksa tai haimajutuista se lääkäri oli muka huolissaan. Varmaan kaks kertaa ikinä otettu verikoe. Itse en tähän länsimaiseen lääketieteeseen niinkään usko. Pelokkaimmat otti jopa koronaankin jotain rokotteita.
Vuoden ovat voimassa. Rohkeasti vain, haiman kanssa ei kannata pelleillä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tosi vaikeaa näemmä taas nukahtaa. Oli tuossa hiljattain myös tällainen yö kun unta ei vaan yksinkertaisesti tullut. Erilaisia tunnetiloja ja ajatuksia joutunut käymään tällä viikolla läpi ja sekin on ehkä pistänyt nyt mielen käymään ylikierroksilla. En täällä mitään riehu vaan enemmänkin kieriskelen sängyssä ja yritän rauhoittua ja nukahtaa.

Tämä viikko ollut vaan tosi vaikea. Mutta apuakin olen hakenut ja sitä myös saanut. Toive on että asiat alkavat kääntymään kohti parempaa huomista ja saa sitten taas paremmin untakin.

Nämä kaikki minun viestini eivät saa välttämättä vastauksia mutta tästä kirjoittelusta on tullut vaan ehkä vähän riippuvaisuus mutta ennen kaikkea tapa. Ja olen luottanut siihen että viestejäni silti luetaan ja pysyn ehkä hyvällä tavalla ihmisten ja palstan nimimerkkien mielessä ja sitä kautta ehkä tulee tutuksi ja välit kuitenkin lähenee eri nimimerkkien kanssa. En tiedä, jotain tällaistakin olen miettinyt. Tämän palstan kautta olen saanut kuitenkin tuttuja itselleni. Onhan minulla kuitenkin muukin elämä ja kavereita enemmänkin. Voisin vaan pitää yhteyttä kavereihin enemmän.

En minä ole ajatellut miltä tämä näyttää ulospäin. Tykkään kirjoittelusta ja pohdiskelusta ja kirjoittelen tännekin vaikka ei tulisikaan vastauksia edes. Sekin riittää että joku edes lukee. Ainakin ennen olen saanut palautetta että minunkin viestejäni kyllä luetaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kannattaa kokeilla tyhjentää mielensä, kun painaa pään tyynyyn, @vilperi . Moninaiset asiat voivat pitää ihmistä valveilla tuntikaupalla ja useimmiten murehtiminen asioista, joille ei vaan voi mitään varsinkaan yöaikaan, ovat sellaisia, jotka pistävät valvottamaan. Lisäksi kannattaa laittaa telkan, tietokoneen tai pädin ruutu kiinni suunnilleen tuntia tai puoli tuntia aiemmin kuin käy nukkumaan, sillä ruudun tuijottaminen on varma keino saada huonot yöunet.

Ulkona kannattaa käydä päivisin vaikka parin tunnin ajan, mieluiten enemmänkin, sillä raikas ulkoilma höystettynä esim. urheilulla auttaa asiaa. Lisäksi kannattaa lopettaa syöminen ja sokeristen juomien nauttiminen ainakin tuntia ennen nukkumaan menoa. Kyllä se unirytmi jossain vaiheessa palaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kannattaa kokeilla tyhjentää mielensä, kun painaa pään tyynyyn, @vilperi . Moninaiset asiat voivat pitää ihmistä valveilla tuntikaupalla ja useimmiten murehtiminen asioista, joille ei vaan voi mitään varsinkaan yöaikaan, ovat sellaisia, jotka pistävät valvottamaan. Lisäksi kannattaa laittaa telkan, tietokoneen tai pädin ruutu kiinni suunnilleen tuntia tai puoli tuntia aiemmin kuin käy nukkumaan, sillä ruudun tuijottaminen on varma keino saada huonot yöunet.

Ulkona kannattaa käydä päivisin vaikka parin tunnin ajan, mieluiten enemmänkin, sillä raikas ulkoilma höystettynä esim. urheilulla auttaa asiaa. Lisäksi kannattaa lopettaa syöminen ja sokeristen juomien nauttiminen ainakin tuntia ennen nukkumaan menoa. Kyllä se unirytmi jossain vaiheessa palaa.

Jeps, minulla varmasti kyllä ajatukset pyöri nyt liikaa mielessä. Olin täällä Hämeenlinnassa lätkämatsissa ja siellä kyllä helpotti mieltä kun ei se ollutkaan niin paha koettelemus kun olin pelännyt. Hieman pelännyt liikaa tässä tällä viikolla myös sosiaalisia tilanteita tietyistä syistä ja hoitanut lähinnä vain pakolliset menot eli lääkärikäynnit ja kaupassa asioimisen. Olin hieman käpertynyt oman kilpeni alle, niin sanotusti.

Ja tämä lätkämatsi oli taas vaihteeksi ensimmäinen meno joka oli tällainen vapaamuotoisempi. Jäi hyvät fiilikset pelistä kun ei se niin kauheaa ollutkaan. Kerho voitti ja omat henkilökohtaiset fiilikset oli positiiviset kun uskalsin. Ensimmäinen askel taas otettu ja voi rohkeasti tästä lähin taas käydä muuallakin. Ei se yksinolokaan hyvää tee pidemmän päälle. Mutta nyt sitten liikaa täpinöissänikin saadakseni unta. Ja isänkin kanssa käytiin tuossa vähän ajatuksia lisää herättänyttä keskustelua.

Lisäksi kun nämä kaikki tapahtuu lähellä nukkumaan menemistä niin on se kyllä vaikeaa nukahtaa.

Ulkoilma tekee kyllä hyvää nukkumisenkin kannalta. Vaikka olen minä tässä keskiviikosta alkaen joka päivä tehnyt aika pitkänkin kävelylenkin. En usko että nukahtamiseni nyt siitä on kiinni että en olisi ulkoillut. Enemmänkin käyn liikaa nyt ajatuksia läpi.

Mutta varmaan haen apua nukahtamiseenkin jos se ei ala sujumaan. Tämä yö nyt voi mennä taas penkin alle. Ei se uni pakottamallakaan tule.
 

Glove

Jäsen
MInä kuutelen usein erilaisia meditaatiojuttuja nukkumaanmennessä. Niitä kun keskittyy kuuntelemaan niin ei ne päässä vellovat ajatukset saa sijaa ja yleensä nukahdankin ennen kuin nämä kuuntelemani pätkät loppuvat. Kokeilehan sinäkin @vilperi youtubesta vaikka joku rentoutusharjoitus.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
MInä kuutelen usein erilaisia meditaatiojuttuja nukkumaanmennessä. Niitä kun keskittyy kuuntelemaan niin ei ne päässä vellovat ajatukset saa sijaa ja yleensä nukahdankin ennen kuin nämä kuuntelemani pätkät loppuvat. Kokeilehan sinäkin @vilperi youtubesta vaikka joku rentoutusharjoitus.

Tätä voisin myös kokeilla. Joskus noita rentoutusharjoituksia ja rentoutusmusiikka kuunnellutkin ryhmässä ja kyllä ne ovat ihan mieltä rauhoittanut. Vaikka onhan jotkut näistä pätkistä aika hassun kuuloisia, sulje silmäsi, nyt keskity ja ota nenästäsi kiinni, seuraavaksi hipaise hiuksiasi... No ei kai nyt ihan tuollaisia neuvoja tule mutta tuon tyylisiä jotkut näistä pätkistä ainakin on.

Nyt voi kyllä todeta hyvin että kärsin taas unettomuudesta. Tätä unettomuutta on kyllä minulla alkanut olemaan tässä viime vuosina toisinaan. Neljästä viime yöstä kaksi yötä olleet unettomia, onhan tuo nukahtaminen nyt ilmiselvä ongelma. Tarttis kai jotain tehdä?

En tiedä oikein mikä siinä nyt taas on. Joskus se ei vain onnistu. Sitä kierii sängyssä vaan yrittääkseen nukahtaa. Ja sitten alkaa jo stressaamaan sitä unen saantia. Vaikka stressi tässä kai nyt lieneekin unettomuuteen syynä.

Ensin kirjoitin Yöketjuun vastaavanlaisen tekstin, sitten poistin sen ja muutaman tunnin jälkeen kirjoitin uudelleen tänne. Vähän venkslaamista suuntaan ja toiseen kirjoittaako vaiko ei. Päätin lopulta kirjoittaa.

Onhan se syvältä kun ei uni tule. Se vaikuttaa kuitenkin niin paljon siihen vireystilaan ja jaksamiseen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tietääkö veli @Glove Oulun olevan asteen verran onnellisempi?
Näin ne ainakin väittää hakiessaan uutta kaupunginjohtajaa. En kuitenkaan taida hakea onnellisuudesta huolimatta koska 1) Oulu ja 2) mä en osaa kunnallishallita.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
2) mä en osaa kunnallishallita.
Kun on seurannut monien kuntien, joissa johtajana on kunnallishallitsemista osaava johtaja, niin ehkä tuo osaamattomuus voisi olla jopa eduksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Piti hakee vaan muutama loivari. No, hönön pualellehan se taas kurvas. Hohhoh taas...

Toi Danielle tua televiissiossa on kyllä aika fockaaable.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Pitkään tenhyt mieli ja nyt oli oiva paikka sekä vieläpä vitonen taskussa. Ihan vaan isostikkin vituttaa nuo koiranpaskan jättäjät, ja nytten kun vastaantulija paskatti puudelinsa keskelle tietä ollessani omaani ulkoiluttamassa, niin annoin hälle vitosen kohdatessamme saatesanoilla jotta eivät nuo paskapussit paljoa maksa mutta tällä nyt pääset alkuun.
Joo eivät maksa, totesi.

Ois toki tehny mieli antaa taskusta pussi ens hätään ja sanoa että tuonnempana ois vissiin tälle käyttöä, mutten viittiny jos se ois ruvennut vaikka hyppimään ni ei ois vaan jaksanu osallistua.
 

444

Jäsen
Ainakin täällä Tampereessa nuo pussitkin ovat ilmaisia. Vähän joka puistosta löytyy telineitä, jossa niitä on. Aina pitää muistaa kerätä taskut täyteen niitä. Pusseja, ei kakkaa. Pusseja mahtuu lukumääräisesti enemmän. Ja joka kerta kun lähtee koiran kanssa ulos huomaa, että perseleentaatana kun ne pussit jäi taas kotiin. Ne kakkapussit, omat kulkee kyllä mukana. Turhaan siinä roikkuvat, hyödyttöminä lisäävät elopainoa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ainakin täällä Tampereessa nuo pussitkin ovat ilmaisia. Vähän joka puistosta löytyy telineitä, jossa niitä on. Aina pitää muistaa kerätä taskut täyteen niitä. Pusseja, ei kakkaa. Pusseja mahtuu lukumääräisesti enemmän. Ja joka kerta kun lähtee koiran kanssa ulos huomaa, että perseleentaatana kun ne pussit jäi taas kotiin. Ne kakkapussit, omat kulkee kyllä mukana. Turhaan siinä roikkuvat, hyödyttöminä lisäävät elopainoa.
Ei täällä Tampereessa niitä pusseja likimainkaan joka puistossa ole tarjolla. Ja jos tellinkejä on, niin varmaankin laistesi takia ovat loppu lähes aina.
Tuossahan alkujaan on kaunis ajatus että unhohtajat ja varattomat niistä pussinsa saisivat, muttei tosiaan mene niin kun kaiken mualiman ekoporvarit jne. niitä tunkevat vaan taskuihinsa kun ilimatteeksi saa, ja kotonaan sitten laittavat ne Tokmannilta jonottamiinsa ämpäreihin odottamaan mahdollista arvonnousua.
 

444

Jäsen
Ei täällä Tampereessa niitä pusseja likimainkaan joka puistossa ole tarjolla. Ja jos tellinkejä on, niin varmaankin laistesi takia ovat loppu lähes aina.
Tuossahan alkujaan on kaunis ajatus että unhohtajat ja varattomat niistä pussinsa saisivat, muttei tosiaan mene niin kun kaiken mualiman ekoporvarit jne. niitä tunkevat vaan taskuihinsa kun ilimatteeksi saa, ja kotonaan sitten laittavat ne Tokmannilta jonottamiinsa ämpäreihin odottamaan mahdollista arvonnousua.
Soojjustnäi. Aina ne tellingit on tyhjänä. Kaiken maailman hipit hamstraa. Missähän ois seuraavat Tokmannin avajaiset? Ämpärit ehti loppua, kun piti niihin kerätä kakkoja, kun hampuusit oli pöllineet kaikki pussit.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kun kävelee tuolla kaupungilla ja näkee noihin opiskeluhaalareihin pukeutuneita opiskelijoita niin joskus tulee fiilis että olisipa kivaa kokea tuota opiskelijaelämää taas uudelleen. Päivät opiskelua, kirjallisia tehtäviä iso pino ja iltarientoja. Opiskelubileitä. Tosin nuo bileet olisi minulla nykyään alkoholittomia.

Kyllähän minulla hyvät muistot jäi opiskeluvuosista Kauhajoella. Ne opintobileetkin oli hauskoja, alkuun en niissä ollut, olin kai aika arka ensin mutta viimeisinä vuosina aloin näissäkin käymään. Hyvät muistot jäi Kauhajoelta ja opinnot kestivät 3,5 vuotta.

Ja enkä minä kovin huonokaan ollut koulussa. Keskiarvo oli 3,95 mutta ehkä jos olisin ollut kielissä parempi ja alkuun keittiöhommissa niin keskiarvo olisi ollut vielä parempi varmasti. Lukuaineissa olin tosi hyvä, oikeasti. En minä mikään kahjo ole, viime vuodet ovat olleet vaan vaikeita. Tiedän kyllä mistä kirjoitan.

Minulle koulussa oli kiinnostavimpia aiheita johtaminen, markkinointi ja kyllä se ruoan laittokin sitten alkoi sujumaan kun kokemusta tuli lisää. Mutta johtaminen on esimerkiksi aina tosi paljon kiinnostanut minua, ja myös yrittäminen. Kun en mitään muuta ole kuitenkaan päässyt johtamaan vielä niin johdan ainakin omaa elämääni.

Ja restonomin koulun jälkeen aloin sitten vielä opiskelemaan viestintää avoimessa yliopistossa. Ne opinnot sitten jäi kesken kun alkoi elämä olemaan liian vaikeaa. Mutta kouluissa oli tosi paljon kirjallisia tehtäviä tehtävänä, myös keittiöalan koulussa. Mutta intohimoisena kirjoittajana tykkäsin kyllä näistä tehtävistä ja yleensä sain vähintään nelosta, usein vitosta arvosanaksi. Vitonen oli siis AMK:ssa paras arvosana.

Mutta ehkä halusin tässä muistella opintovuosiani kun olen nähnyt tänä syksynä noita haalarit päällä olevia opiskelijoita kaduilla. Kyllä hyvät muistot jäi tosiaan Kauhajoelta ja vieläkin fanitan kaupungin korisseuraa.

Elämä on tässä heittelehtinyt paljonkin suuntaan ja toiseen vuosien varrella. Mutta opiskeluvuodet olivat hauskoja mutta toisaalta hyviäkin. Joskus vaan niissä bileissä olin liian villi, kuitenkin yleensä hyvällä tavalla. Minusta tuli tosi sosiaalinen kännissä, oli kai kivaa juopuneena puhua enemmän. Selvinpäin ei uskalla tällainen melko rauhallinen mies välttämättä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös