Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 445 709
  • 67 304

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Kasveja on tainnut kotona olla viimeksi 2011 kun vielä asuin exän kanssa kimpassa.
No nyttenhän laitoinkin täyttä paskaa, sillä olihan niitä täälläkin vielä tammikuussa kunnes pääsin eroon exästä. No ne oli hänen ja hänen hoteissaan ni en varmaan niitä sillä huomioinut saati muistanut.
Mutta nytten kyllä kiinnostelee ja vielä jos elossa sais pidettyä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ainoat kasvit on takapihan nokkoset ja kasvaakin mainiosti.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään aloittelin uutta duunia. Heti tuntuu oikealta jutulta, toki en mä sitä epäillyt.

Tässä nyt sitten vanhoilla päivillä opiskelen uutta ammattia, jotta ymmärrän enemmän. Tai ammatti pysyy samana, mutta tulee yksi uusi sivuosuma, joka vaatii uutta 30 opintopisteen opiskelua työn ohella, jotta pääsisi tässäkin hommassa eteenpäin. Sitten tietenkin lisää. Miten niin viiskymppinen on liian vanha opiskelemaan uutta?

Ei tule tylsää tai tekemisen puutetta, mutta en mä muuta hakenutkaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tulevana talvena tulee jo 11 vuotta täyteen jatkoajan palstan jäsenenä ja tässä on myös enää alle tuhat viestiä matkaa siihen maagiseen 20 000 viestin rajapyykkiin. Ellei mitään ihmeitä tapahdu niin tuo viestimäärä tulee menemään rikki vielä loppuvuodesta.
Tiedän itsekin että lätkäkauden ollessa käynnissä tulee aina suollettua tänne moninkertainen määrä viestejä offseasoniin verrattuna.

Jossain vaiheessa tulen luultavasti nousemaan vääjäämättä viestimäärässä palstan top20 listalle, mikäli mitään estettä palsta-aktiivisuudelle ei tule näköpiiriin. Noh, eihän sitä koskaan tiedä miten oma elämä muuttuisi jos jossain vaiheessa löydänkin itseni parisuhteesta. Saattaisi olla vähän eri prioriteetit day-to-day elämässä ;)

Koitan kuitenkaan olla miettimättä tuota viestimäärää liikaa. Top-listalle nousu tapahtuu sitten joskus jos/kun tapahtuu. Mutta onhan tämä palsta toki ollut merkittävä osa meikäläisen elämää jo kokonaisen vuosikymmenen ajan - ja toivottavasti tulee olemaan vielä vastausuudessakin :)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jossain vaiheessa tulen luultavasti nousemaan vääjäämättä viestimäärässä palstan top20 listalle, mikäli mitään estettä palsta-aktiivisuudelle ei tule näköpiiriin. Noh, eihän sitä koskaan tiedä miten oma elämä muuttuisi jos jossain vaiheessa löydänkin itseni parisuhteesta. Saattaisi olla vähän eri prioriteetit day-to-day elämässä ;)

Koitan kuitenkaan olla miettimättä tuota viestimäärää liikaa. Top-listalle nousu tapahtuu sitten joskus jos/kun tapahtuu. Mutta onhan tämä palsta toki ollut merkittävä osa meikäläisen elämää jo kokonaisen vuosikymmenen ajan - ja toivottavasti tulee olemaan vielä vastausuudessakin :)
Nää on tärkeitä asioita. Mutta älä nyt helvetissä anna minkään parisuhteen tulla pilaan statseja. Se on viina ja vittu viäny jo liian monta jatkishanua vuasien varrella. Mikkään tittelit tai säädyt ei cv:ssä paina nin paljoo kun Jatkiksen viästimäärä. Ja tykkäykset tiätty!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on sitten vihdoin se päivä mitä arvatenkin moni tällä palstalla on odottanut ainakin jonkin verran. Myös minä. Tai ehkä ei vielä välttämättä tätä päivääkään kun askissa on vain viime kauden finalistit ensin mutta huomenna on sitten lisää joukkueita irti.

Minun ongelmani liigaa ajatellen on ollut se että olen usein ollut oikeasti sippi ja valmis sänkyyn jo kello 19 aikoihin ja pelit arkisinkin on kestänyt jonnekin 21 asti. Luulen että ongelmani on aika harvinainen, minunkin ikäistenikin joukossa mutta minulle on se ollut melko pitkään jo arkipäivää. Olen opetellutkin aikoinaan menemään tosi aikaisin nukkumaan.

Tähän ongelmaan olen kuitenkin tarttunut ja koittanut korjata vuorokausirytmiäni. Siinä luulen onnistuneenikin jo. Olen tästä jo kirjoitellutkin tänne, kuinka ensin pakotin itseni valvomaan 20 asti ja sitten 21 asti. Alkuun se oli hankalaa, kun oli tottunut menemään jo 19 maate ja se oli nimenomaan pakottamista valvoa myöhempään. Mutta eilenkin kuitenkin huomasin jo kuinka helposti pystyin valvomaan 21 saakka vaikka en ollut kovin pitkiä yöuniakaan nukkunut edellisinä öinä. Sitä ei kaivannut enää sänkyä niin paljoa ja vaikka oli väsynyt niin silti kykeni valvomaan. Kyse on ollut siitä että on pitänyt opetella valvomaan myöhempään taas. Ja uskon että sitä voi oppia valvomaan myöhempään, vielä kun oppisi nukkumaankin vähän myöhempään.

No joka tapauksessa, tänään on meillä liigan seuraajilla iso päivä. Tästä päivästä alkaen vähitellen tulee Liiga tarjoamaan elämään kuitenkin taas monia asioita, mielenkiintoista seurattavaa, monelle hyviä keskusteluja siinä samassa, jännitettävää, harrastustoimintaa, tunteiden kokemista ja monella myös kavereiden kanssa taas enemmän olemista. Esimerkiksi siskonikin käy peleissä myös senkin takia kun hallilla on ne lätkätutut ja Sikakatsomokin on kuin toinen perhe, näin hän on sanonut itse. Hän siis miehensä kanssa kuuluu paikalliseen Sikakatsomoon. Monelle lätkäpeleissä käyminen on myös sosiaalinen tapahtuma ja se on ihan hienoa.

No lätkä tarjoaa varmaan paljon muutakin mitä nyt en huomannut kirjoittaa. Hienoa aikaa eletään ja toivotaan että lätkäkeskustelu eritoten siis televisiossa ja oheisohjelmat olisi tällä kaudella hieman syvällisempiä eikä hömppää, mutta tähän en jaksa enää uskoa.

No kivaa päivää kaikille ja hyvää alkavaa kiekkokautta. Minä tästä lähden kohta tapaamaan taas diakonityöntekijää ja sitten pitäisi leipoa kotona. Leivon ainakin marjapiirakan ja täytekakun täytän sekä koristelen. Pitäisi myös tehdä tortilloja. Hieman spessua ruokaa alkavan Liigakauden ja omien synttäreiden kunniaksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Varsinkin keittiöalan koulutuksen saaneena ihmisenä tykkään kyllä ihan häärätä kotonakin keittiössä ja tehdä ruokaa tai kuten nyt niin leipoa. Ja on ihan mukavaa kun huomenna on syntymäpäiväni niin ainakin isä on sieltä tulossa kahveille. Koskaan ei oikeastaan voi viettää liikaakaan aikaa läheisten kanssa.

Mutta kyllähän tuo työmäärä mikä jo pienestäkin synttärikahvittelusta seuraa on kuitenkin aika iso. Se itse leipominen on mukavaa puuhaa mutta sitten kun siitä seuraa tiskiä ja sotkua keittiöön, se ei olekaan enää niin kiva juttu. Ja minullakaan ei ole tiskikonetta kotona vaan kaikki tiskit pitää pestä käsin.

Oikeastaan tiskaaminen, keittiön pitäminen siistinä, asioiden organisoiminen eli se että saa järjestelyissä pidettyä hommat hanskassa ja tulee kaikki asiat hoidettua sekä siivoaminen on sitten jo paria astetta vaikeampaa puuhaa. Onnistun kyllä niissä ihan hyvin mutta työlästä se välillä on. Ja yksi asia mikä muuten myös aiheuttaa vähän harmaita hiuksia nyt on se että saako kaikki mahtumaan jääkaappiin. Sinne pitäisi kuitenkin saada mahtumaan ainakin ruokana oleva valmis jauhelihakastike, täytekakku sekä tortilla kastike ja salaatti. Aina ei ole ihan helpointa mahduttaa kaikkea tarvittavaa jääkaappiinkaan.

No, jatkan tuskailua ja nyt tiskaamista. Samalla ainakin kuuntelen Big Brother 24/seiskaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensimmäiset ruukkukasvit hankittu omaan kämppään - tai oikeastaan saatu, kiitos Finfamin. Ei mitään käsitystä, mitä nuo kaksi ovat. Toinen näyttää ruohosipulilta ja toinen puolestaan on kolmella suurella vihreällä lehdellä varustettu hieman isompi kasvi.
Tuosta kuvauksesta on ihan mahdoton sanoa mitä kasvisi ovat etkä sitä edes odottanut....

Itselläni on muutama anopinhammas ja -kieli, nukkatyräkki (pahapoika), muulinkorva, pari traakkipuuta, pari kaktusta (sellaisia piikikkäitä) ja lehtikaktus (~joulukaktus). Lisäksi on vielä aaloe, pari (perittyä) saintpauliaa, kultaköynnös, kirjorönsylilja, huonekuusi, rahapuu ja pesäraunioinen. Voisi olla enemmänkin kasveja mutta olen aika hyvä saamaan niitä hengiltä. Välillä unohdan kastella ja joskus kastelen liikaa... Eikä valo-ja muut olosuhteet ole ihan kaikilla kasveilla ole optimaaliset. Joskus aikoinaan minulla oli n. 40 erilaista huonekasvia kaksiossani. Jonkun aikaa se oli jopa suuri intohimo (lähes pakkomielle) löytää erilaisia kasveja kokoelmaani. Jossain on varmaan vielä vihko mihin kirjasin jokaisen kasvin tiedot (kastelumäärät, valo-olosuhteet, kasvutapa ja koko yms.). Ja niistä kasveista on jäljellä enää anopinhammas (siitä on otettu jo monta poikasta), (piikikäs)kaktus, kultaköynnös (juurrutettu uudelleen useamman kerran köynnöksen pätkästä) lehtikaktus (juurrutettu uudelleen muutamasta "lehdestä").
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla ei ole enää moniin vuosiin ollut viherkasveja asunnossani. Kyllähän ne varmaan ihan kivoja olisi ja toisivat väriä mutta minulla meni fiilis kun kerran eräs komean kokoiseksi viherkasvini kuoli jostain syystä tosi nopeasti.

Sain aikoinaan opiskeluvuosinani jonkun viherkasvin tosi hyvin kasvamaan. Kasvoi sellaisesta pienestä alusta melkein lopulta puuksi asti. Tai ainakin tosi isoksi. Jäi vähän epäselväksi mikä oli kasvin laji edes, äiti sen jostain halpakaupasta osti. Mutta kun muutin Kauhajoelta takaisin porukoiden nurkkiin niin jostain syystä kasvi ei sietänyt sitä enää ja kuihtui tuuheasta kasvista olemattomaksi. En tiedä mikä siihen tuli, eikö sietänyt erilaista ilmastoa? Iso harmi se silloin oli ja sen jälkeen en ole enää kasveja asuntooni hommannut.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään pari tuntia tuli touhuilua pihamaalla, jonka jälkeen siivosin kämpän. Ruokakin uunissa tulossa, joten nyt voi alkaa naattimaan. Sauna kohta päälle ja sitten fiilistelemään SaiPan kauden avausta. Nyt oikein mainio fiilis. Vanhat merkit jos paikkaansa pitävät SaiPa tämän hyvän olon onnistuu kyllä tappamaan.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Mutta ei kannata siitä paskahuussin vierestä kerätä.
Hmm..jos nokkonen kasvatetaan ulosteen voimalla niin eikö varresta tule vahvempi, lehdistä isompia ja koko kasvista vitamiinipitoisempaa? Tämä ihan mutulla.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hmm..jos nokkonen kasvatetaan ulosteen voimalla niin eikö varresta tule vahvempi, lehdistä isompia ja koko kasvista vitamiinipitoisempaa? Tämä ihan mutulla.
Sä et oo nyt ihan puolueeton tässä asiassa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kun on tullut katsottua Huutokaupan metsästäjät ohjelmaa, tulee usein pohdittua kumpi lienee hinkikkäämpi, Laura Dotson vai Brandi Passante, etupainoisia daameja molemmat. Onko veljet @Oopi ja @Johnny B. Goode aprikoinut asiaa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kun on tullut katsottua Huutokaupan metsästäjät ohjelmaa, tulee usein pohdittua kumpi lienee hinkikkäämpi, Laura Dotson vai Brandi Passante, etupainoisia daameja molemmat. Onko veljet @Oopi ja @Johnny B. Goode aprikoinut asiaa?
Vrt. Aki ja Heli Suomen huutokauppakeisarissa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun on tullut katsottua Huutokaupan metsästäjät ohjelmaa, tulee usein pohdittua kumpi lienee hinkikkäämpi, Laura Dotson vai Brandi Passante, etupainoisia daameja molemmat. Onko veljet @Oopi ja @Johnny B. Goode aprikoinut asiaa?
Passante kolahtaa minuun paremmin, koska on nuorempi, paremman näköinen ja kivalla huumorilla varustettu. Dotson vaikuttaa hivenen hömeröltä naapurin rouvalta, joka lupaa jonkin verran, muttei anna mitään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kun on tullut katsottua Huutokaupan metsästäjät ohjelmaa, tulee usein pohdittua kumpi lienee hinkikkäämpi, Laura Dotson vai Brandi Passante, etupainoisia daameja molemmat. Onko veljet @Oopi ja @Johnny B. Goode aprikoinut asiaa?
Ihan uusia tuttavuuksia minälle. Piti vähän tehdä kuvakuuklailua. Ihan jees settiä. Vähän häiritti kun molempien kuvahauissa molemmilla daameilla lähes joka kuvassa joku helvetin kyrpäsonni kualaamassa iholla. Mennään tolla maturemmalla, eli milf Dotsonilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitin tuossa someen sarkastisen heiton. Tarkoitan sarkasmilla sitä siis että tunneilmaisu ei ole siinä välttämättä sellainen kuin mitä viestissä sanotaan. Tai en minäkään tarkemmin osaa sanoa mitä se sarkasmi oikein on, mutta ajattelen sen tarkoittavan just sitä että joku on oikeasti toista mieltä kun mitä sanoo. Voi sanoa kympin saaneelle oppilaalle vaikka että sulla meni kyllä koe niin päin vittua.

Nyt minä sitten vaan pelkään tosi paljon sitä että ymmärtääkö kaikki minun viljelemän sarkasmin? Vai kuinka moni lukee vain sen mitä viestissä lukee ja joudun tosi huonoon valoon. Ehkä tarkoituksellisesti sanoin siinä vähän tosi hullujakin. Mutta kuinka monella oikeasti on samanlaista taitavaa ja tarkkaa kriittisyyttä kuin minulla?

Välttämättä sarkasmiakaan ei kannattaisi viljellä ihan kaikkialla. Sori vaan en halua pahoittaa kenenkään mieltä ja ehkä nyt leimaan liikaa mutta kaikille ei ole kehittynyt välttämättä sarkasmitutkaa? Minulle se on kehittynyt senkin vuoksi kun olen tätä palstaakin lukenut jo yli 15 vuoden ajan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko Gabriel entisen jääkiekkoilijan Patla Fontainen poika?
Mä en oo ihan varma tästä, mutta sen tiiän että rakastettu ex-televisiojuontaja ja kultakurkku Kim Floor on kiekkolegenda Kiila Floorin velipuali.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös