Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 598 539
  • 68 332

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Varsinkin keittiöalan koulutuksen saaneena ihmisenä tykkään kyllä ihan häärätä kotonakin keittiössä ja tehdä ruokaa tai kuten nyt niin leipoa. Ja on ihan mukavaa kun huomenna on syntymäpäiväni niin ainakin isä on sieltä tulossa kahveille. Koskaan ei oikeastaan voi viettää liikaakaan aikaa läheisten kanssa.

Mutta kyllähän tuo työmäärä mikä jo pienestäkin synttärikahvittelusta seuraa on kuitenkin aika iso. Se itse leipominen on mukavaa puuhaa mutta sitten kun siitä seuraa tiskiä ja sotkua keittiöön, se ei olekaan enää niin kiva juttu. Ja minullakaan ei ole tiskikonetta kotona vaan kaikki tiskit pitää pestä käsin.

Oikeastaan tiskaaminen, keittiön pitäminen siistinä, asioiden organisoiminen eli se että saa järjestelyissä pidettyä hommat hanskassa ja tulee kaikki asiat hoidettua sekä siivoaminen on sitten jo paria astetta vaikeampaa puuhaa. Onnistun kyllä niissä ihan hyvin mutta työlästä se välillä on. Ja yksi asia mikä muuten myös aiheuttaa vähän harmaita hiuksia nyt on se että saako kaikki mahtumaan jääkaappiin. Sinne pitäisi kuitenkin saada mahtumaan ainakin ruokana oleva valmis jauhelihakastike, täytekakku sekä tortilla kastike ja salaatti. Aina ei ole ihan helpointa mahduttaa kaikkea tarvittavaa jääkaappiinkaan.

No, jatkan tuskailua ja nyt tiskaamista. Samalla ainakin kuuntelen Big Brother 24/seiskaa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensimmäiset ruukkukasvit hankittu omaan kämppään - tai oikeastaan saatu, kiitos Finfamin. Ei mitään käsitystä, mitä nuo kaksi ovat. Toinen näyttää ruohosipulilta ja toinen puolestaan on kolmella suurella vihreällä lehdellä varustettu hieman isompi kasvi.
Tuosta kuvauksesta on ihan mahdoton sanoa mitä kasvisi ovat etkä sitä edes odottanut....

Itselläni on muutama anopinhammas ja -kieli, nukkatyräkki (pahapoika), muulinkorva, pari traakkipuuta, pari kaktusta (sellaisia piikikkäitä) ja lehtikaktus (~joulukaktus). Lisäksi on vielä aaloe, pari (perittyä) saintpauliaa, kultaköynnös, kirjorönsylilja, huonekuusi, rahapuu ja pesäraunioinen. Voisi olla enemmänkin kasveja mutta olen aika hyvä saamaan niitä hengiltä. Välillä unohdan kastella ja joskus kastelen liikaa... Eikä valo-ja muut olosuhteet ole ihan kaikilla kasveilla ole optimaaliset. Joskus aikoinaan minulla oli n. 40 erilaista huonekasvia kaksiossani. Jonkun aikaa se oli jopa suuri intohimo (lähes pakkomielle) löytää erilaisia kasveja kokoelmaani. Jossain on varmaan vielä vihko mihin kirjasin jokaisen kasvin tiedot (kastelumäärät, valo-olosuhteet, kasvutapa ja koko yms.). Ja niistä kasveista on jäljellä enää anopinhammas (siitä on otettu jo monta poikasta), (piikikäs)kaktus, kultaköynnös (juurrutettu uudelleen useamman kerran köynnöksen pätkästä) lehtikaktus (juurrutettu uudelleen muutamasta "lehdestä").

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minulla ei ole enää moniin vuosiin ollut viherkasveja asunnossani. Kyllähän ne varmaan ihan kivoja olisi ja toisivat väriä mutta minulla meni fiilis kun kerran eräs komean kokoiseksi viherkasvini kuoli jostain syystä tosi nopeasti.

Sain aikoinaan opiskeluvuosinani jonkun viherkasvin tosi hyvin kasvamaan. Kasvoi sellaisesta pienestä alusta melkein lopulta puuksi asti. Tai ainakin tosi isoksi. Jäi vähän epäselväksi mikä oli kasvin laji edes, äiti sen jostain halpakaupasta osti. Mutta kun muutin Kauhajoelta takaisin porukoiden nurkkiin niin jostain syystä kasvi ei sietänyt sitä enää ja kuihtui tuuheasta kasvista olemattomaksi. En tiedä mikä siihen tuli, eikö sietänyt erilaista ilmastoa? Iso harmi se silloin oli ja sen jälkeen en ole enää kasveja asuntooni hommannut.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään pari tuntia tuli touhuilua pihamaalla, jonka jälkeen siivosin kämpän. Ruokakin uunissa tulossa, joten nyt voi alkaa naattimaan. Sauna kohta päälle ja sitten fiilistelemään SaiPan kauden avausta. Nyt oikein mainio fiilis. Vanhat merkit jos paikkaansa pitävät SaiPa tämän hyvän olon onnistuu kyllä tappamaan.

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Mutta ei kannata siitä paskahuussin vierestä kerätä.
Hmm..jos nokkonen kasvatetaan ulosteen voimalla niin eikö varresta tule vahvempi, lehdistä isompia ja koko kasvista vitamiinipitoisempaa? Tämä ihan mutulla.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hmm..jos nokkonen kasvatetaan ulosteen voimalla niin eikö varresta tule vahvempi, lehdistä isompia ja koko kasvista vitamiinipitoisempaa? Tämä ihan mutulla.
Sä et oo nyt ihan puolueeton tässä asiassa.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kun on tullut katsottua Huutokaupan metsästäjät ohjelmaa, tulee usein pohdittua kumpi lienee hinkikkäämpi, Laura Dotson vai Brandi Passante, etupainoisia daameja molemmat. Onko veljet @Oopi ja @Johnny B. Goode aprikoinut asiaa?

(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kun on tullut katsottua Huutokaupan metsästäjät ohjelmaa, tulee usein pohdittua kumpi lienee hinkikkäämpi, Laura Dotson vai Brandi Passante, etupainoisia daameja molemmat. Onko veljet @Oopi ja @Johnny B. Goode aprikoinut asiaa?
Vrt. Aki ja Heli Suomen huutokauppakeisarissa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Passante kolahtaa minuun paremmin, koska on nuorempi, paremman näköinen ja kivalla huumorilla varustettu. Dotson vaikuttaa hivenen hömeröltä naapurin rouvalta, joka lupaa jonkin verran, muttei anna mitään.

(1)
  • Tykkää
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihan uusia tuttavuuksia minälle. Piti vähän tehdä kuvakuuklailua. Ihan jees settiä. Vähän häiritti kun molempien kuvahauissa molemmilla daameilla lähes joka kuvassa joku helvetin kyrpäsonni kualaamassa iholla. Mennään tolla maturemmalla, eli milf Dotsonilla.

(1)
  • Tykkää

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kirjoitin tuossa someen sarkastisen heiton. Tarkoitan sarkasmilla sitä siis että tunneilmaisu ei ole siinä välttämättä sellainen kuin mitä viestissä sanotaan. Tai en minäkään tarkemmin osaa sanoa mitä se sarkasmi oikein on, mutta ajattelen sen tarkoittavan just sitä että joku on oikeasti toista mieltä kun mitä sanoo. Voi sanoa kympin saaneelle oppilaalle vaikka että sulla meni kyllä koe niin päin vittua.

Nyt minä sitten vaan pelkään tosi paljon sitä että ymmärtääkö kaikki minun viljelemän sarkasmin? Vai kuinka moni lukee vain sen mitä viestissä lukee ja joudun tosi huonoon valoon. Ehkä tarkoituksellisesti sanoin siinä vähän tosi hullujakin. Mutta kuinka monella oikeasti on samanlaista taitavaa ja tarkkaa kriittisyyttä kuin minulla?

Välttämättä sarkasmiakaan ei kannattaisi viljellä ihan kaikkialla. Sori vaan en halua pahoittaa kenenkään mieltä ja ehkä nyt leimaan liikaa mutta kaikille ei ole kehittynyt välttämättä sarkasmitutkaa? Minulle se on kehittynyt senkin vuoksi kun olen tätä palstaakin lukenut jo yli 15 vuoden ajan.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko Gabriel entisen jääkiekkoilijan Patla Fontainen poika?
Mä en oo ihan varma tästä, mutta sen tiiän että rakastettu ex-televisiojuontaja ja kultakurkku Kim Floor on kiekkolegenda Kiila Floorin velipuali.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kirjoitin tuossa someen sarkastisen heiton. Tarkoitan sarkasmilla sitä siis että tunneilmaisu ei ole siinä välttämättä sellainen kuin mitä viestissä sanotaan. Tai en minäkään tarkemmin osaa sanoa mitä se sarkasmi oikein on, mutta ajattelen sen tarkoittavan just sitä että joku on oikeasti toista mieltä kun mitä sanoo. Voi sanoa kympin saaneelle oppilaalle vaikka että sulla meni kyllä koe niin päin vittua.

Nyt minä sitten vaan pelkään tosi paljon sitä että ymmärtääkö kaikki minun viljelemän sarkasmin? Vai kuinka moni lukee vain sen mitä viestissä lukee ja joudun tosi huonoon valoon. Ehkä tarkoituksellisesti sanoin siinä vähän tosi hullujakin. Mutta kuinka monella oikeasti on samanlaista taitavaa ja tarkkaa kriittisyyttä kuin minulla?

Välttämättä sarkasmiakaan ei kannattaisi viljellä ihan kaikkialla. Sori vaan en halua pahoittaa kenenkään mieltä ja ehkä nyt leimaan liikaa mutta kaikille ei ole kehittynyt välttämättä sarkasmitutkaa? Minulle se on kehittynyt senkin vuoksi kun olen tätä palstaakin lukenut jo yli 15 vuoden ajan.
Olipa laadukas kirjoitus.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pahasti näyttää siltä, että tämän kuun loppuun suunniteltu käräjäoikeuden istunto siirtyy eteenpäin ainakin jonkin verran, mikä tietenkin vituttaa meikäläistä, sillä haluan saada koko paskan hoidettua alta asap. Mutta ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin: kollegani asianajaja on saanut kyseisen hyypiön kiinni, liki puolentoista vuoden jahtaamisen jälkeen, joten hyvällä tuurilla päästään käräjille vielä tämän vuoden aikana.

Paska menee tuulettimeen kyseisessä keississä ja tästä olen täysin varma, mutta sekin on parempi vaihtoehto kuin vuosikausia juosta karkuun haastemiestä ja uskotella itselle ja muille, että oikeudenkäynti on pelkkää mielikuvituksen tuotetta. Näin on tuo kyseinen ex-kollega toiminut.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Seiskassa työskentely on rankkaa.

Seiskan toimituksen työntekijät ovat uupuneita työtahtiin ja työilmapiiri on jo pitkään ollut huono. Seiskassa on sairauslomia, irtisanoutumisia, ahdistusta, pelkoa ja pahoinvointia. Esihenkilöt ovat tylyjä sekä osaamattomia.

Ongelmia lisäksi Seiskan juttujen editointitavoissa. Moni lehdessä työskennellyt kertoo lehden erikoisesta editointikulttuurista. Haastateltavien mukaan toimituspäälliköt rikkovat hyvää journalistista tapaa ja muokkaavat heidän juttujaan siten, etteivät ne vastaa todellisuutta.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto verikokeeseen pitäis mennä. Tai viime vai oliko se toissa viikolla olis jo pitänyt. Kauankohan se labralähete on voimassa. Jostain maksa tai haimajutuista se lääkäri oli muka huolissaan. Varmaan kaks kertaa ikinä otettu verikoe. Itse en tähän länsimaiseen lääketieteeseen niinkään usko. Pelokkaimmat otti jopa koronaankin jotain rokotteita.

Glove

Jäsen
Hitto verikokeeseen pitäis mennä. Tai viime vai oliko se toissa viikolla olis jo pitänyt. Kauankohan se labralähete on voimassa. Jostain maksa tai haimajutuista se lääkäri oli muka huolissaan. Varmaan kaks kertaa ikinä otettu verikoe. Itse en tähän länsimaiseen lääketieteeseen niinkään usko. Pelokkaimmat otti jopa koronaankin jotain rokotteita.
On se lähete voimassa, labraan vaan.

Spire

Jäsen
Vuoden ovat voimassa. Rohkeasti vain, haiman kanssa ei kannata pelleillä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tosi vaikeaa näemmä taas nukahtaa. Oli tuossa hiljattain myös tällainen yö kun unta ei vaan yksinkertaisesti tullut. Erilaisia tunnetiloja ja ajatuksia joutunut käymään tällä viikolla läpi ja sekin on ehkä pistänyt nyt mielen käymään ylikierroksilla. En täällä mitään riehu vaan enemmänkin kieriskelen sängyssä ja yritän rauhoittua ja nukahtaa.

Tämä viikko ollut vaan tosi vaikea. Mutta apuakin olen hakenut ja sitä myös saanut. Toive on että asiat alkavat kääntymään kohti parempaa huomista ja saa sitten taas paremmin untakin.

Nämä kaikki minun viestini eivät saa välttämättä vastauksia mutta tästä kirjoittelusta on tullut vaan ehkä vähän riippuvaisuus mutta ennen kaikkea tapa. Ja olen luottanut siihen että viestejäni silti luetaan ja pysyn ehkä hyvällä tavalla ihmisten ja palstan nimimerkkien mielessä ja sitä kautta ehkä tulee tutuksi ja välit kuitenkin lähenee eri nimimerkkien kanssa. En tiedä, jotain tällaistakin olen miettinyt. Tämän palstan kautta olen saanut kuitenkin tuttuja itselleni. Onhan minulla kuitenkin muukin elämä ja kavereita enemmänkin. Voisin vaan pitää yhteyttä kavereihin enemmän.

En minä ole ajatellut miltä tämä näyttää ulospäin. Tykkään kirjoittelusta ja pohdiskelusta ja kirjoittelen tännekin vaikka ei tulisikaan vastauksia edes. Sekin riittää että joku edes lukee. Ainakin ennen olen saanut palautetta että minunkin viestejäni kyllä luetaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy