Tänään on sitten vihdoin se päivä mitä arvatenkin moni tällä palstalla on odottanut ainakin jonkin verran. Myös minä. Tai ehkä ei vielä välttämättä tätä päivääkään kun askissa on vain viime kauden finalistit ensin mutta huomenna on sitten lisää joukkueita irti.
Minun ongelmani liigaa ajatellen on ollut se että olen usein ollut oikeasti sippi ja valmis sänkyyn jo kello 19 aikoihin ja pelit arkisinkin on kestänyt jonnekin 21 asti. Luulen että ongelmani on aika harvinainen, minunkin ikäistenikin joukossa mutta minulle on se ollut melko pitkään jo arkipäivää. Olen opetellutkin aikoinaan menemään tosi aikaisin nukkumaan.
Tähän ongelmaan olen kuitenkin tarttunut ja koittanut korjata vuorokausirytmiäni. Siinä luulen onnistuneenikin jo. Olen tästä jo kirjoitellutkin tänne, kuinka ensin pakotin itseni valvomaan 20 asti ja sitten 21 asti. Alkuun se oli hankalaa, kun oli tottunut menemään jo 19 maate ja se oli nimenomaan pakottamista valvoa myöhempään. Mutta eilenkin kuitenkin huomasin jo kuinka helposti pystyin valvomaan 21 saakka vaikka en ollut kovin pitkiä yöuniakaan nukkunut edellisinä öinä. Sitä ei kaivannut enää sänkyä niin paljoa ja vaikka oli väsynyt niin silti kykeni valvomaan. Kyse on ollut siitä että on pitänyt opetella valvomaan myöhempään taas. Ja uskon että sitä voi oppia valvomaan myöhempään, vielä kun oppisi nukkumaankin vähän myöhempään.
No joka tapauksessa, tänään on meillä liigan seuraajilla iso päivä. Tästä päivästä alkaen vähitellen tulee Liiga tarjoamaan elämään kuitenkin taas monia asioita, mielenkiintoista seurattavaa, monelle hyviä keskusteluja siinä samassa, jännitettävää, harrastustoimintaa, tunteiden kokemista ja monella myös kavereiden kanssa taas enemmän olemista. Esimerkiksi siskonikin käy peleissä myös senkin takia kun hallilla on ne lätkätutut ja Sikakatsomokin on kuin toinen perhe, näin hän on sanonut itse. Hän siis miehensä kanssa kuuluu paikalliseen Sikakatsomoon. Monelle lätkäpeleissä käyminen on myös sosiaalinen tapahtuma ja se on ihan hienoa.
No lätkä tarjoaa varmaan paljon muutakin mitä nyt en huomannut kirjoittaa. Hienoa aikaa eletään ja toivotaan että lätkäkeskustelu eritoten siis televisiossa ja oheisohjelmat olisi tällä kaudella hieman syvällisempiä eikä hömppää, mutta tähän en jaksa enää uskoa.
No kivaa päivää kaikille ja hyvää alkavaa kiekkokautta. Minä tästä lähden kohta tapaamaan taas diakonityöntekijää ja sitten pitäisi leipoa kotona. Leivon ainakin marjapiirakan ja täytekakun täytän sekä koristelen. Pitäisi myös tehdä tortilloja. Hieman spessua ruokaa alkavan Liigakauden ja omien synttäreiden kunniaksi.