Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 349 917
  • 66 872

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli se ettei ollut syntynyt, on vapaalippu tuohon? Vetää sanattomaksi.
Lähinnä se jonneus on vain osoitus siitä ettei sinulla ole mistään asioista hajuakaan, mutta päätät silti tulla tänne huutelemaan
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lähinnä se jonneus on vain osoitus siitä ettei sinulla ole mistään asioista hajuakaan, mutta päätät silti tulla tänne huutelemaan

Uskaltaisin väittää tietäväni jotain hiphopista ja alleviivatusti suomalaisesta räpistä. Tuolla suomirap-ketjussa tullut viihdyttyä sellainen 10 vuotta hiljalleen.

Voisinhan minäkin kysyä että mitä mieltä olit ettei Devastaatiota sainattu aikanaan Rähinälle ja olisiko Aikapommin pitänyt olla mukana Joniveljen kanssa tuotannossa kun Skandaalin Putkaradiota tehtiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskaltaisin väittää tietäväni jotain hiphopista ja alleviivatusti suomalaisesta räpistä. Tuolla suomirap-ketjussa tullut viihdyttyä sellainen 10 vuotta hiljalleen.
Ja se tekee susta asiantuntijan arvioimaan mun pukeutumista?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ja se tekee susta asiantuntijan arvioimaan mun pukeutumista?

Sinä lähdit jostain syystä lainaamaan minua vaikken viitannut sinuun mitään missään yhteydessä. Kannattaa katsoa ketä lainasin ja miettiä miksi kyseisellä sanavalinnalla.

Kannattaa myös silmäillä tuo viikon takainen kirjoitukseni jonka juuri laitoin tänne välttääkseni ihan tyhjää bullshittia. Koen sen ihan asialliseksi ja nk. molempia osapuolia huomioivaksi.

Ja nimimerkki @nummenkallio trollasi ja spämmäsi tuon festariketjun viikko sitten toistelemalla räpinpaska-termiä. Ajattelin että modet kaiketi huomioivat tuollaisen viikon sisään kun muutakin puuhaa heillä on.

Ei kuitenkaan kuulunut mitään ja en katsonut minään suurena syntinä heittää vähän puukkoa kylkeen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinä lähdit jostain syystä lainaamaan minua vaikken viitannut sinuun mitään missään yhteydessä.
No, en keksi kyllä mitään muuta tulkintaa tuolle käyttämälläsi 'niillä'...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No, en keksi kyllä mitään muuta tulkintaa tuolle käyttämälläsi 'niillä'...

No jos koit tuon noin, pahoittelen.

Tarkoitukseni oli lainata tiettyä nimimerkkiä ja käyttää tiettyä ilmaisua hänen suuntaan jolle syynsä oli. Kesän festarit ketjussa muut antoivat löylyä jo viikko sitten.

En kuitenkaan koe tarvetta vääntää aiheesta tämän enempää ja tuo viikon takainen kirjoitukseni avaa isomman kuvan ajatuksiani ihan asiallisesti imo.

Olkoon tämä osaltani käden ojennus.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Keitin äsken pitkästä aikaa vispipuuroa. Onhan vispipuurot todella hyviä, etenkin tuoreena mutta silti liian harvoin niitä tulee tehtyä. Mutta nyt oli jäänyt pakkaseen puolukkapussi ja mannaryynejäkin oli kaapissa niin päätin tehdä sitten vispipuuroa.

Vispipuurot on helppo tehdä ja ne ovat sekä hyviä että myös terveellisiä. Kunpa nyt innostuisin tekemään syksynkin tullessa enemmänkin näitä puuroja, muitakin kuin vain tavallista veteen keitettyä puuroa.

Mutta ihan kiva määrä oli näemmä kävijöitä näillä eilen hehkuttamillani keskiaikafestivaaleilla. Festareiden omien sivujen mukaan noin 26 650. Kyllähän nuokin festarit antoi samalla ymmärtää että ei ihmiset enää kovin paljoa, jos lainkaan pelkää koronaakaan. Niin täyteen ahdetun näköistä tuolla oli varsinkin jostain kello 14 eteenpäin. Ja illalla siellä missä musiikkiesitykset olivat niin oli se alue aika täyteen ahtautuneena.

Onko tätä koronaa sitten ollut koskaan tarvetta erityisemmin pelätäkään? Minullakin kyseinen tauti siellä sairaalassa oli mutta varsin lievänä. Pahin rasti oli kun joutui olemaan eristyksissä kahden muun potilaan kanssa pelkästään pienessä potilashuoneessa 10 vuorokauden ajan. Ei edes syömässä saanut käydä erillisessä tilassa vaan ruokakin tuotiin sinne potilashuoneeseen. Se eristäytyminen oli varsin ankeaa.

No, enhän minäkään pelännyt koronaa siellä festareilla kun siellä mukana kuitenkin keikuin. Uskon että ei se korona minuun enää kovin vakavasti ainakaan iske kun olen saanut jo kolme rokotusta ja olen kerran koronan sairastanut.

Mutta se iso toive on minulla (-kin) että syksy olisi mahdollisimman normaali. Että ei ainakaan korona sotke kuvioita. Että lätkäkatsomoissa ja muissa vapaa-ajan tapahtumissa pääsisi kulkemaan normaalisti. Se olisi hienoa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En tiedä onko jotkut ihmiset tyhmiä vai vain röyhkeitä. Veli vei eilen traktorilla puulaanilleen (isäni tontille) pari säkkiä klapia talvisäilytykseen. Traktorin hytistä näki että vattumaallamme on jotain outoa keltaista massaa ja meni katsomaan. Siellä nainen keräsi vadelmia. Veli ihmetteli sitten ääneen että mitä sä teet täällä. Nainen selitti että oli ohikävellessään nähnyt vattupusikon ja päättänyt tulla keräämään. Naisen mielestä pusikko oli villi ja käyttämätön. Täytyy kyllä olla aika tyhmä tai sokea jos pitää narutettuja ja kitkettyjä vadelmarivejä, joiden käytävät oli ajettu ruohonleikkurilla siisteiksi, villinä ja hylättynä. Veli kertoi että vadelmamaa on kyllä hoidettu ja käytössä ja pyysi naista poistumaan maaltaan. Nainen häipyi paikalta tuhahdellen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En tiedä onko jotkut ihmiset tyhmiä vai vain röyhkeitä. Veli vei eilen traktorilla puulaanilleen (isäni tontille) pari säkkiä klapia talvisäilytykseen. Traktorin hytistä näki että vattumaallamme on jotain outoa keltaista massaa ja meni katsomaan. Siellä nainen keräsi vadelmia. Veli ihmetteli sitten ääneen että mitä sä teet täällä. Nainen selitti että oli ohikävellessään nähnyt vattupusikon ja päättänyt tulla keräämään. Naisen mielestä pusikko oli villi ja käyttämätön. Täytyy kyllä olla aika tyhmä tai sokea jos pitää narutettuja ja kitkettyjä vadelmarivejä, joiden käytävät oli ajettu ruohonleikkurilla siisteiksi, villinä ja hylättynä. Veli kertoi että vadelmamaa on kyllä hoidettu ja käytössä ja pyysi naista poistumaan maaltaan. Nainen häipyi paikalta tuhahdellen.
Syvältä tuollaiset tapaukset. Pitäisin kyseistä naista sekä muita samanlaiseen toimintaan syyllistyviä tyhminä, laiskoina ja röyhkeinä. Valitettavasti tuollainen meno on ollut lisääntymään päin tällä vuosituhannella, kun ihmiset ovat "oppineet" hyödyntämään muiden tekemän työn nappamaalla valmiit hedelmät (tässä tapauksessa marjat) parempiin suihin. Veljesi kannattaa asentaa riistakamera tuolle vattumaalle, sillä kyseinen "marjastaja" ei taatusti ole ollut ainoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen tänään lupautunut kantaa vetovastuun kun menemme tuolta klubitalolta ensimmäisen kerran uimaan uimahallille. Klubitalolla on joka tiistai tästä päivästä lähtien uimahallivuoro mutta tänään kukaan ohjaajista ei pääse hallille niin olen sitten lupautunut kantaa vastuun ja ryhmä toteutuukin nyt jäsenvetoisesti.

Klubitalon kautta pääsee uimaan kuitenkin kolmella eurolla kun normaalisti muistaakseni hinta aikuiselta on jotain vähän päälle seitsemän euroa. Aika tuntuvan alennuksen saa siis. Ja tänään kuulemma tuo ryhmä toteutuu joka tapauksessa, ei ole mitään vaatimusta paljonko täytyy olla jäseniä mukana kun kukaan palkkaa saava ei lähde ryhmää vetämään.

Mutta toivottavasti tuolla nyt alkaisi käymään porukkaa. Olisi niin mukavaa että tämä uintiryhmä järjestyisi useampana tiistaina. Uiminen kuitenkin hyvää liikuntaa, kivaa puuhaa ja aika edullistakin klubitalon kautta.

Mutta ei tuo vetovastuuhomma kai mikään niin iso homma ole. Täytyy ottaa mukaansa uimahallille tunnistautumiseen tuollainen käyntikortti, joku nimilistakin kai mukana olijoista toimittaa ja sitten en tiedä pitääkö rahaa kannella jonnekin. Mutta siinäpä se.

Ennen vanhaan ainakin tykkäsin vastuun kantamisesta ja asioista huolehtimisesta. Ja tuntui että ne hommat onnistui minulta hyvin. Tykkäsin vastuun kantamisesta ihan homman itsensä vuoksi, en niinkään maineen kasvattamisen tai muuta vastaavaa.

Ammattikorkeakoulussakin sain opettajilta aina paljon kehuja että olen vastuullinen ja luotettava. Enkä kai ihan syyttä suotta hakeutunut esimieskoulutukseen. Mutta en tiedä, olisin ollut kai liian ujo kuitenkin keittiöalalla esimiestehtäviin.

Mutta äitiini kai tässä asiassa tullut. Äitinikin toimi usein aina vastuuhenkilönä monessa yhteisössä, niin koulun vanhempainyhdistyksessä kuin eläkeläisenä vielä senioreiden yhdistyksessäkin.

Toki siitä on aikaa kun olen viimeksi ollut tällaisissa vastuullisissa hommissa mutta kyllä minä itseeni luotan. Eiköhän ne hommat hyvin mene.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tänään onkin aiheena isälle opettaa, että miten harkkoseinä tasoitetaan. Voi jessus minkälainen työmaa, opetus ja isän aikoinaan väsäämän muurin oikaisu.

Savupiippu saa mennä niin vinossa kuin menee.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään onkin aiheena isälle opettaa, että miten harkkoseinä tasoitetaan. Voi jessus minkälainen työmaa, opetus ja isän aikoinaan väsäämän muurin oikaisu.

Savupiippu saa mennä niin vinossa kuin menee.
Meillä se meni kyllä toisinpäin - minä opetin pojalle muuraamista ja tasoittamista. En tiedä, oppiko, mutta opetettu ainakin on. Itse opin noita taitoja omakotitaloni rakennusvaiheessa useammaltakin muurarilta, joista vain pari teki sitä ammatikseen.
Nuorena sitä uskalsi. Tehtiin naapurin ukon kanssa molemmat omat maakellaritkin harkoista rappauksineen kaikkineen. Mun piti tehdä vielä holvikäytävä alas kellariin, kun tein kellariin tasamaalla pihalle, naapuri teki omansa varaston alle.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Meillä se meni kyllä toisinpäin - minä opetin pojalle muuraamista ja tasoittamista. En tiedä, oppiko, mutta opetettu ainakin on. Itse opin noita taitoja omakotitaloni rakennusvaiheessa useammaltakin muurarilta, joista vain pari teki sitä ammatikseen.
Minä opin aikoinaan vanhalta juopolta muurarilta ja hyvin opettikin. Isä on tuollainen "kaikki pitää tehdä itse" -tyyppi, niin monet jutut menee ja on menneet tässä talossa aina vähän sinne päin ja nopeasti, nopeasti pitää saada valmiiksi.
 

Glove

Jäsen
Tulipa noista muurauksista mieleen kaverin kylppärin seinä. Siis ihan raksamies ammatiltaan. Mutta kun oli sitä perjantai-iltana töiden jälkeen kossupullon ja muutaman oluen kera muurannut niin vinoonhan se meni. Oli sitä sitten vituttanut lauantaiaamuna kun oli raksalle alkanut seinää purkamaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Toki siitä on aikaa kun olen viimeksi ollut tällaisissa vastuullisissa hommissa mutta kyllä minä itseeni luotan. Eiköhän ne hommat hyvin mene.

Pidän peukkuja. Olen itse hurahtanut vapaaehtoishommiin nyt, kun eläkeläisenä pitäisi jotain tekemistäkin keksiä. Etenen hitaasti mutta varmasti -taktiikalla, josko sitä kehittyisi ja luottaisi itseen lisää. Tuo vähän sama, että taitaa periytyä sukulaisilta tämä. Isäukko touhusi paikallisessa urheiluseurassa joskus. Toisaalta äitini äiti oli mukana juurikin tällaisessa vertaistoiminnassa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tulipa noista muurauksista mieleen kaverin kylppärin seinä. Siis ihan raksamies ammatiltaan. Mutta kun oli sitä perjantai-iltana töiden jälkeen kossupullon ja muutaman oluen kera muurannut niin vinoonhan se meni. Oli sitä sitten vituttanut lauantaiaamuna kun oli raksalle alkanut seinää purkamaan.
Tuossa äsken kehuin, että nuorena sitä uskaltaa, mutta on sitä joutunut vanhakin uskaltamaan. Rakennettiin nimittäin muuan vuosi sitten saunatupa tontillemme järvenrantaan eikä meillä käynyt ammattimiehiä kuin sähkömies, kaikki muut tehtiin itse. Yksi haastavimmista hommista oli savuhormien teko. Teimme ne Schiedelin kolmireikäisellä elementtihormistolla, joka oli meille järkevin ratkaisu.
Piippu onnistui hyvin ja hormit ovat suoria kuin tykin putki, mutta voi pojat, että kysyi hauista repiä ne elementit puoleen väliin taivasta vaimon kanssa kahdestaan. Siinä samalla tuli muurattua väliseinäharkoista kosteantilan seinät, jotka tietysti piti vielä tasoittaakin. En ehkä rupeaisi enää...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihan hyvin meni tuo uimahallivuoro. Minä olin tosiaan ryhmässä vetovastuussa, mutta ei nuo hommat sen ihmeellisempiä olleet. Näytin kaulassa ollutta kulkukorttiani kassalle ja ilmoitin montako meitä on hallille tulossa, montako "tavallista" aikuista ja montako eläkeläistä. Yksi oli sellainen joka tuli myös mukaan vaikka ei ollut etukäteen talolle ilmoittanut tulostaan. En tiedä menikö oikein mutta hyväksyin ja hän hallille myös pääsi, hän maksoi tuon pääsymaksun sitten minulle.

Herkästi löytyy mukaan aina yksi-pari tyyppiä joiden sanotaanko että toiminta ei ole aina niin selkeää. Ei malteta kuunnella ohjeita sun muuta. Etenkin kun talollamme on monenlaista väkeä kuitenkin. Mutta ihan hyvin tuo muuten meni, hommat sujui ja kaikki pääsivät uimaan tai samassa yhteydessä toimivalle kuntosalille.

Talolla kävi tänään muuten niin että yksi vanha kaverini sattui soittamaan talon puhelimeen. Soitteli työasioiden vuoksi kun on nykyään kuulemma jossain myös mielenterveyspaikassa töissä. Ensi viikolla hän kuulemma palaa kuitenkin töihin tuonne vanhainkotiin jossa mekin tutustuttiin jotain 15 vuotta sitten.

Puhelusta jäi hyvä fiilis kyllä. Minä satuin vastaamaan tuohon puhelimeen sattumalta kun olin taas sen puolen hommissa "töissäkin". Vaikka hän työasioiden vuoksi soittelikin niin kyllä hän minunkin kuulumiset kyseli ja jäi fiilis että hän oli aidosti niistä kiinnostunut. Uskallan kirjottaa näin kun hyvällä asiallahan minä ja ei tämä kaveri kuitenkaan tätä palstaa lue.

Oli myös puhetta että tavattaisiin pitkästä aikaa jossain kahvilassa ja käytäisiin kuulumiset paremmin läpi. Mukaan otettaisiin myös toinen, kummankin vanha kaveri. Melko pitkään tässä on aika yksin tullut oltua vaikka somessa olen kyllä kavereihini yhteyttä pitänyt. Mutta tuli fiilis että tässä on nyt hyvä mahdollisuus kunnolla herättää taas "liekkeihin" vanhat kaverisuhteet. Ehkä en olekaan niin yksinäinen kun olen joskus pelännytkin. Ja olenhan minä tämä palstankin kautta saanut tuttuja sekä sitten viimeisten vuosien aikana erilaisten mielenterveystahojen kautta.

Oikeastaan paras kaverinihan asuu nykyään Lapissa asti. Siis ihan siellä pohjoisessa, ei Lappi Tl:ssä. Hän oli ennen niitä kuitenkin harvempia oikein ystäviäni. Ja on kai ystäväni vieläkin mutta liian harvoin nykyään nähdään. Mutta ehkä me tavataan hänenkin kanssaan vielä. Viime kesänä hän pyysi minua tulemaan kyllä sinne Lappiin myös mutta jänistin ja tein sen Saimaan kiertoreissun.

Minulla on kaveripiirissä aika paljon naisihmisiä. Olen tutustunut heihin kun olen itse toiminut niin paljon työelämässä kuitenkin naisvaltaisilla aloilla. Mutta viime vuosina olen kyllä tutustunut melko paljon miespuolisiinkin tuttavuuksiin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikki luulee olevansa jotain helvetin koomikkoja nykyään. Jauhojuttuinensa.

Ei kyllä Kekkosen aikana ollut tällaista. Valtaapitävän kännitoilailuista jos silloin yritti jotain leikkiä laskea, niin se oli heti astetta vakavampi asia. Ura saattoi katketa siihen. Hyvä jos ei Siperiaan lähetetty.
 
K

Kiekkokatsoja

Kaikki luulee olevansa jotain helvetin koomikkoja nykyään. Jauhojuttuinensa.

Ei kyllä Kekkosen aikana ollut tällaista. Valtaapitävän kännitoilailuista jos silloin yritti jotain leikkiä laskea, niin se oli heti astetta vakavampi asia. Ura saattoi katketa siihen. Hyvä jos ei Siperiaan lähetetty.
Ei silloin ollut nettiä. Ei mediapellejä ja trolleja.
Uutisista ei syötetty pelkkää negatiivistä paskaa.
Ja lehdissä ei valehdeltu, eikä kännisekoiluja juurikaan kerrottu.
Eli ennen nämä asiat oli paremmin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Meno tuolla Marin -ketjussa on äitynyt samalla tavalla kärkeväksi kuin Venäjä hyökkää Ukrainaan -ketjussa, koronaketjussa (joka nykyään on niin syvällä arkistoissa, että harvemmin sitä jaksaa käydä ihmettelemässä) sekä muissa vastaavissa ketjuissa. Täytyy vetää happea ja koittaa rauhoitella itseään, sillä monet innokkaimmat palstalaiset ovat näköjään vasta pääsemässä vauhtiin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Meno tuolla Marin -ketjussa on äitynyt samalla tavalla kärkeväksi kuin Venäjä hyökkää Ukrainaan -ketjussa, koronaketjussa (joka nykyään on niin syvällä arkistoissa, että harvemmin sitä jaksaa käydä ihmettelemässä) sekä muissa vastaavissa ketjuissa. Täytyy vetää happea ja koittaa rauhoitella itseään, sillä monet innokkaimmat palstalaiset ovat näköjään vasta pääsemässä vauhtiin.
Älä lähre shinne!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Meno tuolla Marin -ketjussa on äitynyt samalla tavalla kärkeväksi kuin Venäjä hyökkää Ukrainaan -ketjussa, koronaketjussa (joka nykyään on niin syvällä arkistoissa, että harvemmin sitä jaksaa käydä ihmettelemässä) sekä muissa vastaavissa ketjuissa. Täytyy vetää happea ja koittaa rauhoitella itseään, sillä monet innokkaimmat palstalaiset ovat näköjään vasta pääsemässä vauhtiin.

Itse pistin ketjun piiloon hetkeksi. Olen hyvinkin puolueeton ja katson vähän kaikkiin suuntiin, mutta nyt vertaan itseäni Mariniin liian helposti, eikä se sovi, koska en ole pääministeri. Toki tuossa mainitsemassani vapaaehtoishommassa pitää miettiä ihmeesti samoja edustuksellisia asioita.

Mutta saanhan käydä parilla päiväoluella viikonloppuna, jos terassikeli? (vitsivitsi)
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Meno tuolla Marin -ketjussa on äitynyt samalla tavalla kärkeväksi kuin Venäjä hyökkää Ukrainaan -ketjussa, koronaketjussa (joka nykyään on niin syvällä arkistoissa, että harvemmin sitä jaksaa käydä ihmettelemässä) sekä muissa vastaavissa ketjuissa. Täytyy vetää happea ja koittaa rauhoitella itseään, sillä monet innokkaimmat palstalaiset ovat näköjään vasta pääsemässä vauhtiin.
En ole koskaan ko. ketjua avannut ja ihan hetkeen en keksi syytä, miksi edes avasin jatkossakaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen ollut pian jo 9 edellistä kuukautta pelaamatta kokonaan rahapelejä. Se on kyllä hieno aika jo olla "kuivilla". Tämän vuoden aikana en ole pelannut rahapelejä lainkaan. Tänään minulla oli tapaaminen taas A-klinikallakin ja keskustelimme elämästäni ja pelaamattomuudestani.

Kyllähän elämä ilman pelejä on niin paljon onnellisempaa, huolettomampaa. Mutta kuitenkin, se pohja voi vaikka pelien takia tulla elämässä vastaan taas niin nopeastikin. Pelko on läsnä yhä lähes päivittäin, ratkeaako sitä pelaamaan vai ei. Pieni kokeilu ja taas on uhkana mennä päin melkoista helvettiä joka kestää elämässä taas ainakin jonkin aikaa.

Mutta toistaiseksi olen kyllä nyt pidemmän ajan jo pystynyt olemaan "kuivilla". Pystynyt sanomaan ei mielihaluilleni vaikeimmillakin hetkillä, silloin kun on tehnyt joskus mieli pelata. Koen että siitä viime syksynä käydystä puhelinvertaistuesta on yhä apua sekä myös siitä parin vuoden takaisesta vertaistukiryhmästä. Muistelee niitä heikkoina aikoina,.ajattelee että ei ole yksin todellakaan, löytyy myös niitä jotka enemmänkin ymmärtää minua omien kokemustensakin vuoksi ja ei ole ainoa jolla on vastaavia ongelmia. Toki löytyy myös muuta tukiverkostoa. Toinen mikä auttaa olemaan pelaamatta on se kun miettii ja muistelee millaista paskaa siitä oikeasti voi elämään seurata jos pelaa.

Yleensä rahapelaamisesta ei ainakaan pidemmässä juoksussa seuraa elämään tosiaan kuin paskaa. Isoja rahahuolia, rahan puutetta, pahaa mieltä ja paskaa oloa sekä stressiä ja murhetta ja painia taas sen kanssa että miten pelikierteen saa poikki. Ei haluaisi ihan mielellään kokea tuota kaikkea taas alusta.

Melko paljon kirjoittelen näistä peliongelmistani ja pelaamattomuudestani mutta ne on painavia asioita ja kuitenkin vaikuttaa paljon elämääni. Nyt vaikuttaa se kun en pelaa. Yhdeksän kuukautta pelaamatta on jo sekin hieno aika ja toivottavasti lisää vain tulee koko ajan. Menen silti päivä kerrallaan eteenpäin enkä lupaa suuria mutta ylpeä voin itsestäni olla. Ehkä tämä pelko sortumisestakin vähitellen hälvenee, oppii entistä enemmän luottamaan itseensä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös