Tänä viikonvaihteena pelattiin Tampereella Tampere Cup. Cupiin osallistui myös oma suosikkijoukkueeni HPK pelaten samalla kauden ensimmäiset harjoituspelinsä. Toisesta voitto ja toisesta tappio sekä turnauksen kakkossija oli saldona turnauksesta.
No joka tapauksessa tästä se jääkiekkokausi taas kunnolla vähitellen alkaa. Ensin muutamat harjoituspelit ja sitten syyskuun puolivälin paikkeilla alkaa runkosarja. Mutta kyllä tätä viikonvaihdetta jo odottikin kun harjoituspelit Kerhonkin osalta alkoivat. Jääkiekko on kuitenkin mukava laji seurata, minun mielestäni jopa kiinnostavampiakin lajeja voi silti olla mutta kyllähän jääkiekkoakin seuraa mielellään.
Käy peleissä, katselee telkasta matseja ja lukee täältä palstalta keskusteluja. Jääkiekolla on ollut lapsuudesta asti iso merkitys elämässäni. Minunkin elämässäni, kyllä tietenkin tältä palstalta meitä löytyy jotka toteavat samoin. Ja jääkiekkoa tulee seurattua paljon ja laajasti.
Tuossa oli pari kesäkuukautta kun urheilua seurasin vähän. Minua ei oikein naisten jalkapallokisat kiinnostanut ja yleisurheilu on aina ollut minulle myös sellainen lajirypäs jota en ole jaksanut seurata niin tuli katseltua enemmän tv-sarjoja ja urheilun seuraaminen oli lähes tauolla minun kohdallani. Mutta nyt olen ollut taas innoissani kun urheilukaudet alkavat vähitellen käynnistyä.
Kotoisessa jääkiekkoliigassa pelataan kovaa vauhtia jo treenimatseja, jalkapallon huippusarjoja on alkanut jo, lentopallossa on maaotteluita, yleisurheilussa kisataan ensi viikolla EM-kisat ja nuorten lätkän MM-kisatkin ovat vauhdissa. Kyllä tässä taas innostuu kun urheilukaudet tosiaan käynnistyy. On tunne että jotain isoa on ollut elämässäni tauolla ja nyt saan isossa roolissa omassakin elämässäni olleen penkkiurheilun takaisin. Ensi viikolla pääsee myös ensimmäisen kerran katseleen matsia Rinkelinmäellekin.
Mutta kyllä minä koitan tarkkaan seurata sitä mitä ja kuinka paljon katselen urheilua. Etenkin näistä maksullisilta kanavilta. Viaplaykin on kuitenkin sellainen että sen tilauksen saa nopeastikin poikki pistettyä jos en kuitenkaan seuraa sieltä tarpeeksi paljon urheilua. Sen voi vaihtaa tarvittaessa pakettiin jolla näkee vain tv-sarjoja. Tuollaiset paketit on kuitenkin edullisempia.
Mutta minä olen ihminen jolle alkusyksykään ei ole ikävä juttu vaan se lähinnä innostuttaa. Tämä johtuu etenkin näistä urheilusarjoista jotka tässä elokuun ja syyskuun aikana alkaa. Mutta kyllä alkusyksyssä on muutenkin sellaista tunnetta että moni asia alkaa silloin tai palaa tauolta, Salatut elämät, koulut, harrastukset...
Tänäänkin kuitenkin vielä koitan nauttia varmaan kesästäkin. En tiedä miksi olen ilmoittanut oikeastaan mukaan mutta lähden myös minä tänään lavatansseihin eräälle pienemmälle tanssilavalle. Meitä lähtee pienempi ryhmä tuolta klubitalolta. Tämä jos mikä on perinteistä menoa, hienoa että lavatanssikulttuuriakin vielä on. En tiedä tanssinko itsekin mutta ainakin menen nauttimaan sosiaalisesta tunnelmasta ja ehkä jopa myös musiikista. Joku laulaja siellä oikein myös on, joku tuntemattomampi suuruus.