Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 197
  • 66 848

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuo on aika hassua kun on kuullut itseään kuvailluksi toisten toimesta sekä ujoksi ja hiljaiseksi ihmiseksi että myös sitten tänäänkin just viimeksi sanavalmiiksi ihmiseksi. Eri ihmiset kuvailleet minua mutta mielestäni on erikoista kun minua on kuvailtu kahdella näin toistensa vastakkaisella termillä.

Voiko ihminen olla oikeasti sekä ujo persoona että myös sanavalmis ja aika suulaskin tapaus? Olen kyllä itsekin pannut merkille että minusta löytyy kahta eri puolta, riippuen vähän tilanteesta ja vastakkaisesta ihmisestäkin.

On ollut hetkiä kun olen ollut hiljainen, ujo. Sitä on aika ujo muun muassa vähän vieraampien ihmisten seurassa. Mutta sitten kun juttukumppanikin on itsekin suulaampi ja tutumpi niin tarinaa alkaa tulemaan minultakin enemmän.

Tänään minua juuri tosiaan kuvailtiin sanavalmiiksi ihmiseksi. Hoidin hommani kuulemma hienosti siellä messuteltalla ja kun olen niin sanavalmis ihminen niin hommat sujui niin sulavasti. Pistin kyllä itsekin merkille taas siellä teltalla kuinka sujuvasti ne puhehommat lopulta sujuivatkiin, ja kuinka paljon tykkäsin niistä hommista. Sekä miten helposti se puhuminen minultakin kävi sitten kuitenkin ihmisille. Yllätän sitten kuitenkin itseni lopulta aina tällaisissa hommissa, miten paljon vastaavista hommista pidän ja kuinka sujuvasti se puhuminen käy.

Onhan se toisaalta hyvä että osaa puhua ja ei vierasta tai pelkää ihmisiä. Vaikka kyllä tänne maapallolle ujojakin persoonia mahtuu hyvin.

Olen minäkin ainakin ennen ollut ujo ja hiljainen persoona ja olen sitä yhä välillä ja jossain tilanteissa. On minua tosiaan kuvattu myös ujoksi ihmiseksi eikä siitä ole pitkääkään aikaa. Vaikka toiset kuvailee sitten taas sanavalmiiksi. Hassua kuulla itsestään päinvastaisia kuvailuja ja kun molemmat on varmaan ihan perusteltavissa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Shaatana, lokit ja tiirat on muuttaneet Valhallaan tai johonkin. 2 kotkaa näin, vaan en ainuttakaan valkolintua. Noita ...tanan merimetsoja ja hanhia onkin sitten riittävästi. Noo, kalijaa koneeseen ja illalla saunaan. Loma on iihhanaa aikaa, varsinkin, kun kelit suosii...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kylläpä teki aivan he...tisti mieli lähteä laivalle @peksa kanssa mutta kun ei nyt vain näin äkkiseltään pystynyt. No siinä pari tuntia moikatessa tuli tietenkin hyvät nousut. Tulin sitten tähän oosterin terassille, jossa ajattelin että voisi pari vinkkulasia ottaa, mutta koko pullo oli halvempi. Jos joku täällä asemalla päin liikkuu niin voin tarjota ilmaisen viinilasillisen (valkkaria).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hyvin mahtui tälle kesää tänne Hämeenlinnan seudulle kaksikin Leevi and the Leavingsin tuotantoon perustuvaa kesäteatterinäytelmää. Toinen oli Hauholla ja toinen Hämeenlinnassa. Tai en muista onko Hauhokin itse asiassa nykyään osa Hämeenlinnaa mutta kuitenkin.

Olin kummatkin näytelmät katselemassa ja ei kyllä tippaakaan tullut fiilistä äskenkään täällä Hämeenlinnassa kesäteatterinäytelmässä että olisi toistoa. Laulettiinkohan näissä edes yhtä ainutta samaa musiikkikappaletta? Tämä vaan kyllä myös kertoo siitä että kuinka laajaa ja laadukasta tuo Leevi and the Leavingsin musiikkituotanto oli. Kyllä Gösta Sundqvist lähti täältä liian nuorena.

Hauhon kesäteatterinäytelmässä esitettiin aika paljon hieman ei niin tuttua Leevien tuotantoa kun tämä äsken nähty musikaalinäytelmä oli enemmänkin hittikavalkadi. Mutta oli sitä Hauhonkin näytelmää kiva katsella, senkin takia kun siinä oli paljon kappaleita joita ei ennen ollut oikein edes kuullut.

Mutta kyllä tämä Hämeenlinnan kesäteatterin näytelmä oli silti parempi. Itse näytelmäkin oli sellain kivan rempseämpi ja juoni mukavampi seurata. Vaikka välillä näytelmässä juoni ja tapahtumat poukkoilikin sieltä tänne, mutta se loi sellaista rempseyttäkin näytelmään. Ja sellaista kai se meno kesäteatterissa usein on?

Oli kyllä äsken loistava kesäteatterinäytelmä eli nimeltään Mitä kuuluu Marja-Leena? Ja musiikkiesitykset olivat loistavia. Jäi hyvä fiilis.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvin mahtui tälle kesää tänne Hämeenlinnan seudulle kaksikin Leevi and the Leavingsin tuotantoon perustuvaa kesäteatterinäytelmää. Toinen oli Hauholla ja toinen Hämeenlinnassa. Tai en muista onko Hauhokin itse asiassa nykyään osa Hämeenlinnaa mutta kuitenkin.

Olin kummatkin näytelmät katselemassa ja ei kyllä tippaakaan tullut fiilistä äskenkään täällä Hämeenlinnassa kesäteatterinäytelmässä että olisi toistoa. Laulettiinkohan näissä edes yhtä ainutta samaa musiikkikappaletta? Tämä vaan kyllä myös kertoo siitä että kuinka laajaa ja laadukasta tuo Leevi and the Leavingsin musiikkituotanto oli. Kyllä Gösta Sundqvist lähti täältä liian nuorena.

Hauhon kesäteatterinäytelmässä esitettiin aika paljon hieman ei niin tuttua Leevien tuotantoa kun tämä äsken nähty musikaalinäytelmä oli enemmänkin hittikavalkadi. Mutta oli sitä Hauhonkin näytelmää kiva katsella, senkin takia kun siinä oli paljon kappaleita joita ei ennen ollut oikein edes kuullut.

Mutta kyllä tämä Hämeenlinnan kesäteatterin näytelmä oli silti parempi. Itse näytelmäkin oli sellain kivan rempseämpi ja juoni mukavampi seurata. Vaikka välillä näytelmässä juoni ja tapahtumat poukkoilikin sieltä tänne, mutta se loi sellaista rempseyttäkin näytelmään. Ja sellaista kai se meno kesäteatterissa usein on?

Oli kyllä äsken loistava kesäteatterinäytelmä eli nimeltään Mitä kuuluu Marja-Leena? Ja musiikkiesitykset olivat loistavia. Jäi hyvä fiilis.
Sisko kehui myös tuota Hämeenlinnan esitystä. Mukavasti oli kuulemma tarina punottu biiseihin. Hyvää kesäsettiä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sisko kehui myös tuota Hämeenlinnan esitystä. Mukavasti oli kuulemma tarina punottu biiseihin. Hyvää kesäsettiä.

Pitää muuten paikkansa. En vain itse älynnyt kommentoida näin näkemääni. Mutta tuntuu kuin joku olisi osannut kirjoittaa minunkin ajatuksiani silti tekstiksi, tämä kommentti on osuvasti sanottu kyllä. Laulut ja tarina tukivat hyvin toisiaan. Mukavaa että siskosikin oli tykännyt näytelmästä.

Olin ennen äskeistä näytelmää muutenkin kuullut melko paljon kehuja, oli siksikin luottavainen fiilis katsomoon mennessä. Se on hyvä mennä näin loppuvaiheessa näytelmää katselemaan, suurin osa jo sen nähnyt ja kuulee kommenttia heiltä. Tietää vähän mitä odotella.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitää muuten paikkansa. En vain itse älynnyt kommentoida näin näkemääni. Mutta tuntuu kuin joku olisi osannut kirjoittaa minunkin ajatuksiani silti tekstiksi, tämä kommentti on osuvasti sanottu kyllä. Laulut ja tarina tukivat hyvin toisiaan. Mukavaa että siskosikin oli tykännyt näytelmästä.

Olin ennen äskeistä näytelmää muutenkin kuullut melko paljon kehuja, oli siksikin luottavainen fiilis katsomoon mennessä. Se on hyvä mennä näin loppuvaiheessa näytelmää katselemaan, suurin osa jo sen nähnyt ja kuulee kommenttia heiltä. Tietää vähän mitä odotella.
Mä on kova Leevi-fani. Surku vaan kun kesä menee aina täällä mökillä, kesäteatterit on loistavaa viihdykettä. Tuo pitäis nähdä, vaan taitaa jäädä näkemättä. Sulla hyvä meno noissa riennoissa, pidä tuo. On jotain mietittävää ja tekemisen meininkiä. Hyvä Vilperi!
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ristus muuten on komia tuo tyyni meri. Vaikkei valtameri ookkaan. Tässä pari ehtoota ollu jo tyyntä, tänään tuli jo isompi ahvenkin jigiin. Tiätty vaan uks, joten matkaansa jatkoi se. Kyllä mä voisin vaikka tänne muuttaa, vaikkei mitään täällä olekaan. Kun vaan perse kestäis muuton.
 

Glove

Jäsen
Jaa se olisi hammaslääkäriin meno tänään reilun tunnin päästä. Yksi paikka on inakin lohjennut. Toivottavasti ei löydy muuta korjattavaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Glove

Jäsen
Hieman erikoinen kokemus tuo hammaslääkärikäynti. Lääkärihän yleensä kertoo mitä on tekemässä ja mitä potilaan pitää tehdä. Tällä kertaa lääkäri ei tainnut sanoa muuta kuin hei, kun tulin sisään ja muuten äänessä oli hoitaja. Homma tuli kuitenkin hoidetuksi ja minulla on jälleen ehjät hampaat.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hieman erikoinen kokemus tuo hammaslääkärikäynti. Lääkärihän yleensä kertoo mitä on tekemässä ja mitä potilaan pitää tehdä. Tällä kertaa lääkäri ei tainnut sanoa muuta kuin hei, kun tulin sisään ja muuten äänessä oli hoitaja. Homma tuli kuitenkin hoidetuksi ja minulla on jälleen ehjät hampaat.

Tää on varmaan vähän yksilöllistä mut mä en välttämättä edes halua kuulla mitä se lekuri tekee, kunhan tekee sen hyvin. Tulee olo että sen kommentointiin pitäis jotenkin vastata ja se on tosi luontevaa kun on suu täynnä härveleitä. Ellei ole jotain oikeasti tärkeää kuten revitäänkö hammas. :) Kyllä mä sen kanssa voin etu- ja jälkikäteen jutella mut en sen toimenpiteen aikana.
 
K

Kiekkokatsoja

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vesku Loiri valikoi kuoleman, syöpäleikkauksien sijaan.
Linkki vie iltalehteen. Asiasta kertoo Jari Tervo.
Niin, elämä on valintoja. Ja valinta elää vielä hetki, kuten tykkää, voi olla vaikeiden leikkauksien sijaan, ok vaihtoehto.
Luin itse noita samoja juttuja. 77-vuotiaalle ja muutenkin heikossa kunnossa olleelle varmasti parempi tie oli tämä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mä on kova Leevi-fani. Surku vaan kun kesä menee aina täällä mökillä, kesäteatterit on loistavaa viihdykettä. Tuo pitäis nähdä, vaan taitaa jäädä näkemättä. Sulla hyvä meno noissa riennoissa, pidä tuo. On jotain mietittävää ja tekemisen meininkiä. Hyvä Vilperi!

Juu, onhan tässä elämä mennyt kesällä eteenpäin. Tullut sellaista virtaa lisää elämään ja elämän halua. Muistan kun huhtikuussa ja toukokuussa vielä makoilin paljon sängyssäkin vain päiväsaikaankin. Sekin alkoi käymään mielen päälle. Mutta vähitellen on alkanut löytymään kyllä sisältöä elämään.

Tosin tämä kotikuntoutuksen tukihenkilöni on ollut aika painokkaastikin sitä mieltä että tätä toimintaa on nyt jo liikaakin elämässäni ja on huolissaan käykö se vähitellen psyykkeen päälle. Puhu myös että A-klinikkakin voi ottaa asiaan kantaa ja auttaa siinä.

Mutta tänään taas A-klinikan sairaanhoitaja piti lähinnä vain hyvänä asiana sitä että elämässäni on nyt hyvin sisältöä ja aktiviteettia. Ja painotti sitä että myös se kotona oleminen voi alkaa käymään sen psyykkeen päälle ja että osaan varmaan itsekin tulkita milloin on elämässä jo liikaa sisältöä, lukea itseäni.

Tämä on nyt näitä. Kun on kahta erilaista näkökantaa niin on vaikeahko päättää kumman kelkassa on. Mutta ehkä tähän löytyy vähitellen kultainen keskitie. Olisi sopiva sekoitus aktiviteettia ja tekemistä että myös rauhoittumista ja lepoa.

Ehkä tässä voi olla ihan levollisin mielin kuitenkin, asiat ei ole ihan niin hälyttävästi. Kaikesta tietenkin ongelman saa luotua jos niikseen tulee ja liikaa märehtii, niin kuin minulla on tapana ollut. Mutta ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuollaisen jötikän mies sai nostettua virvelillä mökillä. Painosta on osaa sanoa mutta pituutta on kolmisenkymmentä senttiä.
 

Liitteet

  • IMG_20220810_172956_HDR.jpg
    IMG_20220810_172956_HDR.jpg
    871,9 KB · kertaa luettu: 105

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tuollaisen jötikän mies sai nostettua virvelillä mökillä. Painosta on osaa sanoa mutta pituutta on kolmisenkymmentä senttiä.
Missä tuommoisia kalavalemittoja myydään?
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On muuten pimeetä. Stna syksy tulee, vaikka just oli kesä. Kuukin nii alhaalla ettei mitään valaise. Tulis ny sitten lyhyt syksy ja helppo talvi...w
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös