Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 599 995
  • 68 346

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Oonkohan minä sitten liian homo ollakseni homo? Hmm.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aika onnistunut reissu Helsinkiin takanapäin. Kaikki meni suunnitelmien mukaisesti, ei ollut mitään häikkää tai vastoinkäymisiä. Nautin kyllä tästä retkipäivästä Helsingissä ja sehän se pääasia on, tuntee olonsa mukavaksi.

Aikataulun olin myös etukäteen suunnitellut hyvin. Ei ollut täyteenkään ahdettu ohjelmaa vaikka pari tuntia tuossa tuli luppoaikaa kun odottelin Viikatteen keikkaa. Mutta sekin aika meni rattoisasti ja en tiedä, jos se tyhjä aika olisi ollut myös aktiviteettia täynnä niin olisi voinut olla jo liian raskas reissu.

Viikatteen keikka oli kyllä omasta mielestäni loistava. On aina mukavaa mennä suosikkibändien keikalle, tietää jo etukäteen pitävänsä musiikista lähes sata varmasti. Tuo Viikate kun tuppaa soittamaan helvetin hyvää musiikkia, musiikkia joka uppoaa minuunkin ihan pirun hyvin. Jotain biisejä oli soittolistalla sellaisia mitä en ollut kuullut ennen mutta nekin toimi, kyllä tuon soittolistan Viikatteen esittämänä mieluusti kuunteli läpi.

Viikatteen keikka meni myös sinänsä hyvin että mitään levottomuuksia ei ollut. Porukkaa oli tullut keikalle ihan kivasti mutta ei kuitenkaan niin paljon että olisi puhuttu yleisöryntäyksestä. Ja hyvin Viikate kyllä soitti myös heidän hittejäänkin, Pohjoista viljaa, Viina, terva ja hauta, Sysiässä, Kuu kaakon yllä, Kuolleen miehen kupletti ja Kavaljeeri. Nämä kaikki ainakin kuultiin keikalla.

Oli niin mahtava keikka. Ja keikkaa ennen söin Kauppatorilla fish and ship ja tätä ennen olin kahden tunnin ajan uinut ja saunonut Sea Pool Altaalla. Aamupäivän ja iltapäivän kun vielä täytti Korkeasaaren retki niin olihan tämä reissupäivä taas mielenkiintoinen ja mukava. Kannatti lähteä reissuun. Onhan se hyvä käydä maamme pääkaupungissakin välillä kääntymässä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joo. Tiedän että Glovella on enemmän vaatteita päällä kuin muilla kesäisin pl. minä. Sitten kun kuljetaan farkuissa ja hupparissa, kun muut kulkee mikroshotseissa ja vaimohakkaaja päällä, niin voi Jeesus sitä vittuilua. -ei täällä noin kylmä ole, ota nyt edes huppari pois jne. Emme ota, kun alle +20 astetta on jäätävä kylmyys.
25 alkaa olla lämmin. Lähes kaikki alle tuon on kylmää. Nytkin täällä mökillä kaverit sanoo että yöksi ikkunoita auki että viilenee. Enkös mä just kieltänyt ettei ilpua laiteta päälle viilentämään? Sisällä on 24, yöksi lupaa alta 10. Toppatakkissa en suostu nukkumaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sitten kun kuljetaan farkuissa ja hupparissa, kun muut kulkee mikroshotseissa ja vaimohakkaaja päällä, niin voi Jeesus sitä vittuilua. -ei täällä noin kylmä ole, ota nyt edes huppari pois jne.
Harmi että teillä on tuollaisia ihmisiä lähipiirissä. Ovat kyllä ilkeitä ja ajettelemattomia. Itse käytän hyvin paljon pitkiä lahkeita ja hihoja jopa kesäkuumalla eikä se ole koskaan ketään haitannut enkä ole saanut kuulla vittuilua. Itse kun en aistiyliherkkyyden takia siedä kovin hyvin viimaa iholleni. Varsinkin kaikki ilmastoidut tilat saa minut kietomaan takkia ympärille. Ja muutenkin haluan että "herkkä ihoni" on suojattu mahdollisimman hyvin ettei siihen kosketa kenenkään muun iho tai muu ärsyke.

Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikatteen keikka meni myös sinänsä hyvin että mitään levottomuuksia ei ollut. Porukkaa oli tullut keikalle ihan kivasti mutta ei kuitenkaan niin paljon että olisi puhuttu yleisöryntäyksestä. Ja hyvin Viikate kyllä soitti myös heidän hittejäänkin, Pohjoista viljaa, Viina, terva ja hauta, Sysiässä, Kuu kaakon yllä, Kuolleen miehen kupletti ja Kavaljeeri. Nämä kaikki ainakin kuultiin keikalla.
Melkein kaikki aiemmat keikat, jotka olen nähnyt Allas Sea Poolilla, on olleet varsin hyvällä täyttöasteella, niin ainakin "permannolla" oli suorastaan hämmentävän tyhjää. On Viikate kuitenkin aika hiljattain myynyt Tavastiankin kahtena iltana peräkkäin täyteen. No, ehkä suht kova tuuli ja varmaankin samaa kohderyhmää houkutellut Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus Tavastialla verotti väkeä.

Keikka ja välispiikit oli taattua Viikatetta. Matti ja Teppo ja Venom-vitsit - klasskoita jo syntyessään. Ilmestyisipä se kirja oikeasti.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melkein kaikki aiemmat keikat, jotka olen nähnyt Allas Sea Poolilla, on olleet varsin hyvällä täyttöasteella, niin ainakin "permannolla" oli suorastaan hämmentävän tyhjää. On Viikate kuitenkin aika hiljattain myynyt Tavastiankin kahtena iltana peräkkäin täyteen. No, ehkä suht kova tuuli ja varmaankin samaa kohderyhmää houkutellut Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus Tavastialla verotti väkeä.

Keikka ja välispiikit oli taattua Viikatetta. Matti ja Teppo ja Venom-vitsit - klasskoita jo syntyessään. Ilmestyisipä se kirja oikeasti.

Juu, ei siellä keikalla nyt ihan älyttömästi porukkaa ollut. Paljon enemmänkin olisi mahtunut mukaan väkeä. Minulla kun ei ollut mitään vertailukohtaa ja en osaa niin hyvin arvioida niin en osannut sanoa määrästä kauhean hyvin mitään. Kyllä minua vähän ihmetytti että sen verran vähän oli porukkaa keikalla, lavan edessä permannolla ei oikein ollut ketään. Tai no, muutama kuitenkin.

Keikka oli silti kyllä hyvä, suorastaan loistava. Mutta siitä olen jo muutaman sanan tänne palstalle kirjoitellutkin. Jotkut Viikatteen biiseistä kuitenkin sellaisia että niitä suorastaan lähes rakastaa kuunnella. Vai onko rakkaus liian voimakas sana? Voiko melodioita rakastaa? Mutta kuitenkin, nautin tiettyjen biisien kuulemisesta vihdoin livenä.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Viikate torstai-iltana vuonna 2022 "bileravintolassa" ulkolavalla ei välttämättä ole mikään yleisömagneetti.

Ei siinä: arvostan, että kävit katsomassa. Viikate oli mahtavaa musiikkia Kuu kaakon yllä -levyyn asti. Sitten se meni siihen Kouvostoliitto-pelleilyyn, ja levy on jumittanut samaa pastissiraitaa toistakymmentä vuotta.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osallistuin äsken levyraatiin. Oli aika karmea kokemus olla paikalla kuuntelemassa kaksi ensimmäistä toivottua kappaletta. Aloin melkein voimaan pahoin. Ne kun olivat Laila Kinnusen Kesän muisto ja Kisun uneen aika vaipuu. Tällaiset levyraadit voi olla rankkoja kokemuksia kun ihmiset ehkä musiikkimakunsa ja toisilta tietämättään toivoo kappaleita soitettavaksi.

Listalle voi päätyä mitä tahansa kappaleita oikeastaan ja kaikki ei ole sinulle itsellesi mieleisiä. En ollut aiemmin edes noita kahta kappaletta kuullut mutta minun mielestäni melkoista sontaa, mutta oli paha rasti kun oli pakko kuunnella kappaleet loppuun asti. Otti koville. Ja jäin miettimään ja ihmettelemään kuka kuuntelee tällaista musiikkia tänä päivänä? Että toivottujen kappaleidenkin joukkoon nuo päätyy. Olettaen että ei ollut vittuilumielessä toivottu.

Itse ehdottamani kappale tuon voittikin. Se oli Haloo Helsingin Reiviluola. Ainoa kappale jolle noista viidestä annoin täydet viisi pistettä oli kuitenkin Vesku Loirin tunnetuksi tekemä Naurava kulkuri. Tähän vaikutti paljon se että elämme tällaista aikaa ja tuon voin ottaa pienenä kunnian osoituksenakin.

En minä pahalla toisten musiikkiehdotuksia arvostellut mutta oli pakko vielä jonnekin purkaa pahaa oloaan. Itse kun en kyllä noin hidastemposiakaan kappaleita pysty muuten kuuntelemaan kuin mitä nämä Lailan ja Kisun kappaleet olivat. Musiikissa pitää olla sellaista menevyyttä.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tuli eilen illalla katseltua Family Guyn uusin disneyltä näkyvä jakso (20. kausi jakso 20). Siitä jäi mieleen dialogi:
Peteriltä kysytään: "Miksi sinulla jöpöttää vähän?"
"Olen 45-vuotias. Tämä on täysi jöpötys"

Onneksi ei ole vielä noita ongelmia vaikka ikä täsmääkin.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikate torstai-iltana vuonna 2022 "bileravintolassa" ulkolavalla ei välttämättä ole mikään yleisömagneetti.

Ei siinä: arvostan, että kävit katsomassa. Viikate oli mahtavaa musiikkia Kuu kaakon yllä -levyyn asti. Sitten se meni siihen Kouvostoliitto-pelleilyyn, ja levy on jumittanut samaa pastissiraitaa toistakymmentä vuotta.
Enpä nyt varsinaisesti kutsuisi Allas Sea Poolia bileravintolaksi, ainakaan keikkojen aikaan. Ne kuitenkin loppuvat samoihin aikoihin kuin klubien keikat yleensä alkavat ja artistikirjokin on vuosien varrella ollut kaikka 70-luvun progesedistä keskisuuriin kansainvälisiin rock-bändeihin. Joku "kesä-Tavastia" ennemminkin.

Mutta ehkä Viikatteelle yksinään turhan iso paikka - vähän vaikea arvioida paljon eilen oli väkeä paikalla, kun siellä levittäytään aika laajalle alueelle, mutta luulen että kaikki olisi mahtunut hyvin Tavastialle.

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli eilen illalla katseltua Family Guyn uusin disneyltä näkyvä jakso (20. kausi jakso 20). Siitä jäi mieleen dialogi:

Ei vielä jöpötä ollenkaan?

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Ilta on vielä nuori, joten mitä tahansa voi tapahtua. Olemme jännän äärellä.

MegaForce

Jäsen
Pikkasen perseestä toi Flow-festarien melu ja vittumainen jumputus. Kestää vielä klo 2 asti yöllä. Aamulla töitä. Miksi pitää järjestää keskellä kaupunkia, Suomen tiuhemmin asutun kaupunginosan vieressä.

Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pikkasen perseestä toi Flow-festarien melu ja vittumainen jumputus. Kestää vielä klo 2 asti yöllä. Aamulla töitä. Miksi pitää järjestää keskellä kaupunkia, Suomen turhimmin asutun kaupunginosan vieressä.
Onneksi tuo melu ei kuulu tänne Ogeliin. Voi pitää ikkunoita auki kellon ympäri ja ainoa tasainen jyskytys, mikä kuuluu, on junien liikennöinti viereisellä radalla.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Vt esimies soitteli tänään aloittaen että on ikävällä asialla. Totesin heti että tiedän mistä on kyse että oon sit 3kk lomautuksella enkä yhtään lyhyempiä pätkiä.

Täytyy sanoo että kerrankin tuli hyvä mieli koska 3kk loma tekee mulle nyt oikeesti henkisesti ja fyysisesti hyvää kun asuminen ja muukin on sillain kunnossa.

Pystyn tekemään päivän safkat parilla eurolla joten ihanaa kun ei tarvi katkeavan kolmivuoron viittä aamua kokea hetkeen kun työaikamuotokin muuttui jakuvasta kolmivuorosta katkeavaan kolmivuoroon. Jotenkin helpottunut olo......

Toivottavasti kestää myös koko 3kk

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Aloitin muutama päivä sitten katsomaan YLE Areenasta TV-sarjaa Halt and Catch Fire, joka kertoo 80-luvun alun tietokoneiden murroksesta. Näin joskus varmaan Canal plussalta ekan kauden, mutta nyt Areenassa on kaikki neljä kautta. Ihan viihdyttävä sarja, IMDB 8,4. Kyllä lämmittää kun oma eka koneeni oli C64.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy