Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 690
  • 66 848

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pistetään oikeaan ketjuun:

Joku akka ulkoiluttaa kissaansa hihnassa tuossa asuntoni edessä menevällä pihatiellä. Onko tuollainen kissojen talutus miten yleistä, joskus olen tuollaiseen törmännyt mutta suht harvinaista taitaa kuitenkin olla. Onkohan tuolla pelkona että kissa lähtee omille teilleen jos antaa sen hengailla vapaasti ulkona.
Itse ulkoilutin kumpaakin kissaani valjaissa vuosien ajan. Kolli vihasi niitä yli kaiken ja pyrki karkaamaan niistä jatkuvasti, mutta maanittelulla, anelulla ja lahjonnalla onnistuin jotenkin pitämään katin kiinni. Myöhemmin kissa kasvoi valjaista yli ja koska asuttiin silloin ns. rauhallisella alueella, päätettiin, ettei kissan tarvinnut valjaita käyttää, koska muutkin naapuriston kissat kulkivat vapaina.

Narttukissani oli puolestaan niin äärimmäisen kesy ja ihmisystävällinen, ettei se missään vaiheessa älynnyt tai halunnut lähteä karkuteille, vaan pysytteli maksimissaan 100 metrin päässä kotiovesta. Hänkin käytti valjaita pentuvaiheessa, mutta hyvin nopeasti niistä luovuttiin juuri hänen luonteensa vuoksi. Narttuni oli tappavimmillaan parvekkeella, josta hän onnistui saalistamaan pikkulintuja harva se päivä. Pihamaalla hän oli keskittynyt röhnöttämään pusikoissa tai syömään ruohoa.

Onhan noita valjaissa kulkevia kissoja tullut vastaan omien kissojen luonnollisen poistuman jälkeenkin. Hyvin ne kissat niihin valjaisiin tottuvat, vaikka ovatkin aina ihan erilaisia ulkoilutettavia kuin koirat. Kovat äänet ja rajut liikkeet pelästyttävät kissat herkemmin, jolloin niihin iskee paniikkireaktio, mikä saa ne riuhtomaan itsensä pois sekä tilanteesta että varsinkin valjaista, minkä vuoksi useimmat ulkoiluttajat liikkuvat hyvin hitaasti kissojensa kanssa ja antavat näiden tehdä tarpeensa ynnä muut asiat omaan tahtiinsa.
 

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olin vähän aikaa hoidossa, kun mulla oli sellainen päähänpinttymä, joka aiheutti välillä hankaluuksia esim. kadulla liikkuessa ja pururadalla myös. Uskon, että sain apua tähän ongelmaan mm. terapian avulla ja aloitin myös uuden harrastuksen postimerkkien keräilyn. Että en sekoa visuaalista ärsykkeistä niin helposti kuin ennen kävi joskus!

Muutin myös ruokavaliota ja poltin kaikki päiväkirjat ja hakkasin kirveellä palasiksi sen kirjahyllyn. Eli olo on ihan hyvä ja toivottavasti saan käännettyä uuden lehden elämässä!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt täällä Loimua-salissa tätä naisten lentopalloharjoitusmaaottelua Suomi-Sveitsi seuraamassa. Tämä Loimua-salihan on hyvin lähellä asuntoani, täytyy vain urheilukentän läpi kävellä ja ollaan jo täällä. Voi todella puhua naapurisalista joten siksikin oli nyt tultava tänne tätä peliä katselemaan kun matka oli lyhyt.

Täällä tilanne on nyt tasan. Suomelta huono avauserä ja ainakin melkein kymmenen pisteen tappio siinä erässä. Sitten toisessa erässä paransivat ja veivät sen kahden pisteen erolla. Nyt tilanne tasan ja on varmaan mielenkiintoiset erät edessä.

Kyllä tämä lentopallokin on kiinnostava laji seurata. Kyllä tässä oppii ymmärtämään että tykkään se minäkin seurata urheilua aika laajalla skaalalla, enkä vain jääkiekkoa. Nyt täytyy lopettaa kirjoittaminen kun tauko ohi ja kolmoserä alkoi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä siinä niin taisi käydä että saatoin tuon lajikokeilun myötä löytää itselleni uuden harrastuksen oikein. Ja se on naisten lentopallon pelejä katsomassa käyminen. Pesiksen kanssa olisi käynyt varmaan samoin jos täällä olisi pääsarjatason joukkue, mutta ei taida olla Hämeenlinnassa edes ykkösdivarijoukkuetta?

Naisten lentopallossa on asiat paljon positiivisemmin täällä Hämeenlinnassa kuitenkin ja yksi naislentiksen koko maan kärkiseuroja on paikallisylpeys. Sen pelejä täytyy alkaa käymään katselemassa. Tämä kotisali on kuitenkin tosiaan tosi lähellä, liput nyt ei hirveitä maksa ja laji on kiinnostava. Toki täytyy järjellä ajatella ja laskea paljonko on varaa käydä pelejä katselemassa jos käy sekä lätkä-että lentispeleissä.

Tämä oli sangen hyvä ja onnistunut lajikokeilu. Suomi voitti lopulta pelin ja viihdyin katsomossa, ostin jo pelin aikana huomiseenkin matsiin lipun. Aina tervetullutta uudet harrastukset ja mielenkiinnon kohteet. Tosin naisten lentiskausi alkaa vasta lokakuussa.

Ja tuntui jo tuon pelin aikana siltä että näkö harjaantui ja oppi seuraamaan lajia paremmin ja paremmin,myös tarkemmin. Lajissa tulee kuitenkin välillä nopeastikin tilanteita ja pisteitä eteen että täytyy oppia lukemaan peliä milloin ja miksi niitä pistetilanteita eteen tulee, ja reagoimaan nopeasti näihin. Että oppii itsekin nopeissakin tilanteissa huomaamaan että tuli piste jommalle kummalle eikä tajua sitä vasta silloin kun kuuluttaja tai tulostaulu siitä kertoo.

Mutta hyvä laji se tämä lentopallokin on. Nyt varsinkin olisin voinut jo aiemmin alkaa seuraamaan tätä lajia, asuessani tässä ihan pelisalin naapurissa mutta ei sitä kannata liikaa jossitella. Nyt on lajiin tutustuttu ja taisin nyt löytää uuden harrastuksen tosiaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tänään minun pieni orpo-poika kertoi, että:
"vitun imuri, en pelkää niin, että häivyn kahdeksi päivää piiloon."
 

Liitteet

  • 297466367_2203264383208850_1761357687015327625_n.jpg
    297466367_2203264383208850_1761357687015327625_n.jpg
    328,4 KB · kertaa luettu: 91

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikähän siinä on kun ei ikinä lauantaina jaksa kaupoille lähteä ja sitten herää sunnuntaina rapuloissa ja nälissään. Olikohan luolamieskeräilijöillä sama? Kiva lähteä kankkusessa metsästää mammutteja. Ellei naisväen keräämät juuret maistu mutta eihän ne kankkusessa maistu.

Pakko lähtee metsästää kohta kebabeja. Se on vaarallista puuhaa. Kaikki eivät retkeltä koskaan palaa. Onneksi ihmiskunnan kohtalo ei ole minun käsissäni.
Minkähän näköinen karvanaama se Homo-suvun edustaja oli, joka ensimmäisenä riipaisi oikein kunnon kännit, ja millähän aineilla? Tahtoisin tietää, mutta vastausta ei löydy.

Kyllähän tiede kiva juttu on, mutta ei se pysty vastaamaan elämän suuriin kysymyksiin.
 

Glove

Jäsen
Minkähän näköinen karvanaama se Homo-suvun edustaja oli, joka ensimmäisenä riipaisi oikein kunnon kännit, ja millähän aineilla? Tahtoisin tietää, mutta vastausta ei löydy.

Kyllähän tiede kiva juttu on, mutta ei se pysty vastaamaan elämän suuriin kysymyksiin.
Olisiko ollut joku esihistoriallinen metsästäjä-keräilijä tyyppi joka napsi suuhunsa käyneitä marjoja jostain kasvista? Olut lienee vanhin alkoholijuoma, jota ihminen on valmistanut. Sen historia ulottuu jonnekin reilun 10000 vuoden päähän.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olisiko ollut joku esihistoriallinen metsästäjä-keräilijä tyyppi joka napsi suuhunsa käyneitä marjoja jostain kasvista? Olut lienee vanhin alkoholijuoma, jota ihminen on valmistanut. Sen historia ulottuu jonnekin reilun 10000 vuoden päähän.
Ei välttämättä ollut karvanaama. On se voinut olla naisoletettu.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Olin vähän aikaa hoidossa, kun mulla oli sellainen päähänpinttymä, joka aiheutti välillä hankaluuksia esim. kadulla liikkuessa ja pururadalla myös. Uskon, että sain apua tähän ongelmaan mm. terapian avulla ja aloitin myös uuden harrastuksen postimerkkien keräilyn. Että en sekoa visuaalista ärsykkeistä niin helposti kuin ennen kävi joskus!

Muutin myös ruokavaliota ja poltin kaikki päiväkirjat ja hakkasin kirveellä palasiksi sen kirjahyllyn. Eli olo on ihan hyvä ja toivottavasti saan käännettyä uuden lehden elämässä!

Toi on aina palkitsevaa kun pääsee toteuttaan itseään sillä kun pistää ranttaliksi ja pistää kämppää remonttiin. Pääsee samalla ylimääräiset höyryt ulos.

Postimerkit menee pienempään tilaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kahden vuorokauden päästä pitäisi olla jo Raumalla luultavasti sopivassa nousukiidossa ja eka matsikin on silloin jo pelattu. Vähän ollut hankaluuksia orientoitua työntekoon loman jälkeen, varsinkin kun loma vielä päättyi tuohon kesärinkiviikonloppuun. Onneksi tähän alkuun vain nelipäiväinen työviikko.
 

Glove

Jäsen
Kahden vuorokauden päästä pitäisi olla jo Raumalla luultavasti sopivassa nousukiidossa ja eka matsikin on silloin jo pelattu. Vähän ollut hankaluuksia orientoitua työntekoon loman jälkeen, varsinkin kun loma vielä päättyi tuohon kesärinkiviikonloppuun. Onneksi tähän alkuun vain nelipäiväinen työviikko.
Joko opiskelit raumankielen pikakurssin?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Joko opiskelit raumankielen pikakurssin?
Vastahan minä siellä marraskuussa kävin matsia katsomassa. Eikä vaatinut kuin vähän yli promillen että raumalaisia rupesi ymmärtämään. Eiköhän tuo onnistu puoleen päivään mennessä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lähetin äsken whatsupin viestin pitsiin liittyen kuskille (@Krepo jos ei joku tähän mennessä tiedä). Huomasin samalla että edellinen hänelle lähettämäni viesti on joku video. Näköjään karaokesta kesärinkietkoilta (no rinkipäivän puolella kuitenkin aikaleiman mukaan). Toinenkin samanlainen puhelimesta löytyi. Eipä ole minkäänlaista muistikuvaa tuollaisista videoista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tulevana tiistaina pääsen muutaman viikon tauon jälkeen purkamaan sydäntäni Finfamilla. Kaiketi tuota voi pitää terapiana, mikä tuntuu varsin miellyttävältä sellaiselta, sillä onhan se helpottavaa keskustella sellaisten ihmisten kanssa, joilla on kokemusta asioista. Olen tässä kesän ajan myös pompotellut ajatusta hankkiutua ihan oikean psykoterapeutin pakeille, mutta vielä en ole tehnyt sitä ratkaisevaa siirtoa. Tämä syksy tuonee ratkaisun siihenkin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minua kysyttiin tänään lasteni pikkusiskon varahakijaksi päiväkodista. En kieltäytynyt.

Olen kuullut liian paljon juttuja kun vanhempien välit ovat eron jälkeen täysin poikki. Minulla ei onneksi ole ja pystyn juttelemaan lasteni äidin kanssa asioista. Ja pystyin helposti suostumaan hänen kolmannen tyttärensä varahakijaksi.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuntuu jotenkin pahalta kirjoittaa tämä mutta nämä vierailuni toisten lajien kuin jääkiekon katsomoissa ovat pistäneet minut miettimään että onko jääkiekko sittenkään se minulle mielenkiintoisin seurattava laji. En tiedä, ehkä tässä voi olla osin kyse uutuuden viehätyksestäkin ja ehkä näiden muidenkin lajien kiinnostavuus silmissäni kokisi laskun jos niitä seuraisi enemmän?

Mutta luulen että minulle sopii paremmin seurattavaksi lajiksi joku muu laji sittenkin kuin jääkiekko. Jääkiekko on liian usein aika tylsä laji, jossa tapahtuu aika hitaamman puoleisesti. Nykyään kun maalejakaan ei enää tule niin paljoa. Kun tänä kesänä olin katselemassa sitä pesäpalloa ja nyt lentopalloa niin tykkäsin näiden lajien nopeatempoisuudesta. Sitä että tapahtui paljon ja nopealla tahdilla. Lähes koko ajan näissä lajeissa on tulossa pelin kannalta tärkeitä pisteitä tai pesiksessä juoksuja. Ainakin niitä yritetään myös pesiksessä. Ja sama asia se oli myös koripallon kanssa kun sitä aikoinaan olin katselemassa, siinäkin mentiin päästä päähän nopealla tahdilla ja jatkuvasti heitettiin koreja.

Tuo että lajissa tapahtuu paljon ja nopeasti on kuitenkin aika merkittävä tekijä minulle urheilulajin seuraamisessa. Tuntuu pahalta tunnustaa että jääkiekkokatsomossa olen välillä tuntenut oloni pitkästyttäväksi. Tätä samaa ei tapahtunut vaikka lentis- tai pesiskatsomossa. Mutta ehkä, asia olisi erilainen jos kävisi useamman pelin katselemassa.

Jääkiekko on silti minulle rakas laji. Se on jo tottumiskysymyskin, olen seurannut lajia monia vuosia ja kokenut lajin parissa paljon. En voisi elää varmaan ilman jääkiekkoa. Sitä on mukava seurata ja käydä lätkämatseissa vaikka välillä pitkästyttää. Parhaimmillaan jääkiekko kuitenkin tarjoaa melkoisia tunnehetkiä ja elämyksiäkin.

Mutta annan mieluusti huomiota myös muille lajeille, ja käyn myös muiden lajien pelejä seuraamassa. Loppu peleissä tykkään seurata urheilua monipuolisesti. Nykyään kun olen oppinut jo katselemaan jalkapalloa ja joskus jopa rallia ja formuloitakin. En ole ehdoton, että katselen vain lätkää ja muut lajit on syvältä.
 
K

Kiekkokatsoja

Urheilulajit ovat makuasioita. Moni seurannee useita lajeja.
Vertailua.
Lentopallo-jääkiekko. Huipulla, lentopallo on ylipitkien laji, jossa jokainen pallottelu on kuin ammuttaisiin rangaistuslaukauksia. Melko yksinkertaista siis.
Pesäpallo-jääkiekko. Pesäpallo on säännöiltään hölmöimpiä lajeja mitä on. Se joka tekee eniten onnistuneita juoksuja, ei välttämättä voita. Ne kun pitää tehdä oikea-aikaisesti, eli molemmilla jaksoilla, tai jatkiksella. Sateella ja kylmällä, katsomossa on tylsää ja epämiellyttävää.

Makuasioita.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
…Pesäpallo on säännöiltään hölmöimpiä lajeja mitä on. Se joka tekee eniten onnistuneita juoksuja, ei välttämättä voita. Ne kun pitää tehdä oikea-aikaisesti, eli molemmilla jaksoilla, tai jatkiksella. ..
Tajusinpa muuten, että noinhan se menee myös lentopallossa. Tai tenniksessä. Ja mitä muita lajeja niitä onkaan, missä voittaja ratkaistaan aina erävoittojen perusteella.

Pesäpallossa tuo tuntuu hölmöltä, kun siinä tehtiin muinoin muutos nykymalliin. Esim. lentopallossa se on ollut aina* noin, eikä se tunnu samalla lailla hölmöltä.

*En tiedä, onko oikeasti ollut aina, mutta ainakin minun lentopallosta mitään ymmärryksen ajan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tajusinpa muuten, että noinhan se menee myös lentopallossa. Tai tenniksessä. Ja mitä muita lajeja niitä onkaan, missä voittaja ratkaistaan aina erävoittojen perusteella.

Pesäpallossa tuo tuntuu hölmöltä, kun siinä tehtiin muinoin muutos nykymalliin. Esim. lentopallossa se on ollut aina* noin, eikä se tunnu samalla lailla hölmöltä.

*En tiedä, onko oikeasti ollut aina, mutta ainakin minun lentopallosta mitään ymmärryksen ajan.
Näinhän se menee, mm. lentopallossakin, vaikka siihenkin on tullut kaikenlaisia muutoksia minun elinaikanani, erävoitot kuitenkin edelleen ratkaisevat.
Tuosta pesäpallon muutoksesta kokonaisjuoksumääristä jaksovoittoihin joukkueiden paremmuutta ratkaistaessa, olin aikoinani myös aika skeptinen, kuinka ollakaan, mutta nkymallissa jonkin yksittäisen ulkopelaajan yksittäisen totaalisen epäonnistumisen merkitys pienenee ja näin ollen ottelun jännitys säilyy paremmin loppuun asti => loppujen lopuksi oikeansuuntainen muutos.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
K

Kiekkokatsoja

Näinhän se menee, mm. lentopallossakin, vaikka siihenkin on tullut kaikenlaisia muutoksia minun elinaikanani, erävoitot kuitenkin edelleen ratkaisevat.
Tuosta pesäpallon muutoksesta kokonaisjuoksumääristä jaksovoittoihin joukkueiden paremmuutta ratkaistaessa, olin aikoinani myös aika skeptinen, kuinka ollakaan, mutta nkymallissa jonkin yksittäisen ulkopelaajan yksittäisen totaalisen epäonnistumisen merkitys pienenee ja näin ollen ottelun jännitys säilyy paremmin loppuun asti => loppujen lopuksi oikeansuuntainen muutos.
Onhan niitä outoja tai hölmöjä sääntöjä ollut monissa lajeissa. Se on sitten makuasia, onko sääntöuudistukset olleet hyviä.
Esim. Joissakin kamppailulajeissa on tullut antaa eräpistevoitto jommalle kummalle, vaikka itse erä olisikin ollut täysin tasaväkinen.
Pesäpallo. No joo. Eipä ihme, että sitä pelataan pääasiassa Suomessa. Jää maaottelut väliin. Ja sopupeleihin joukkueen jäsenillä, no siitä on jo jonkinaikaa.
Mielipide, vaikka hieman jyrkkäkin. Katsomossa kävin joskus kokeilemassa, eikä ollut mun juttu.
 

Glove

Jäsen
Onhan niitä outoja tai hölmöjä sääntöjä ollut monissa lajeissa. Se on sitten makuasia, onko sääntöuudistukset olleet hyviä.
Esim. Joissakin kamppailulajeissa on tullut antaa eräpistevoitto jommalle kummalle, vaikka itse erä olisikin ollut täysin tasaväkinen.
Pesäpallo. No joo. Eipä ihme, että sitä pelataan pääasiassa Suomessa. Jää maaottelut väliin. Ja sopupeleihin joukkueen jäsenillä, no siitä on jo jonkinaikaa.
Mielipide, vaikka hieman jyrkkäkin. Katsomossa kävin joskus kokeilemassa, eikä ollut mun juttu.
Kyllä pesäpallossa tapahtuu kuitenkin paljon enemmän kuin näissä kahdessa samantapaisessa lajissa, eli baseballissa ja kriketissä. Jälkimmäisestä en toki ymmärrä mitään, mutta erään nettisivun mukaan kriketillä on 2,5 miljardia seuraajaa. Ei kai ne kaikki voi olla väärässä?
 

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Latasin Jodelin pari viikkoa sitten ja karmaa on jo melkein 2000 pistettä! Ajattelin jos sieltä saisi uusia kavereita ja ehkä naisseuraakin! Mutta lähinnä naisseuraa. Vielä ei ole tärpännyt, mutta olen melko toiveikas! Aiemmin viestittelinkin yhden neitoihmisen kanssa, joka ainakin kertoi olevansa nainen ja hyvin uhkeakin. Mutta se ei edennyt viestittelyä pidemmälle. Oli silti mukava jutella jonkun kanssa, koska ei ole kauheasti kavereita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös