Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 624
  • 66 844

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Pitäisköhän perustaa ketju "Päiväkirjamerkinnät megalollo/mahtimeijeri -skenessä"
 

Glove

Jäsen
Nukkumisesta tuli mieleen, että kuinkahan monella tulee nukkumisessa ongelmia, näiden helteiden aikana?
Onko jollakulla hyvä sellainen lattiamallinen ilmastointikone, jota kauppailevat alkaen 300+euroa? Sitä vaan, että toimiiko tehokkaasti? Ja pitääkö niistä laittaa jonkinlainen letku ulos, josta poistuu kosteutta yms?
Oikeat lääkkeet kun on niin ihan hyvin nukun. Kunhan vaan ensin nukahdan. Se on mulla semmoinen ongelmakohta vielä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eilen kun ajelin iltapäivällä Lappeesta Imatralle kalaan, niin jumakeuta, että autoa meni kovaa vasenta kaistaa ohi nelikaistatiellä. Varmaan koskaan en ole tullut tuolla välillä tullut ohitetuksi noin montaa kertaa. Itsellä mittarissa 110, toki todellinen nopeus vähän päälle sata. Kova oli kiire mökeille!

Hienot tiet täällä, mutta koskaan ei näy nopeusvalvontaa/puhallutuksia tällä välillä. Kameroitakaan ei ole. En haluaisi kuullostaa nillittäjälle, mutta aika helvetin moista vauhtia päästellään saimaan kanavan jälkeen avautuvalla suoralla Joutsenoon asti. Samoten suoralla Joutseno-Imatra

Siltaremppoja tällä suunnalla kanssa, joissa rajoitukset. Itsekin ajan hieman yli rajoitusten, mutta ihmetyttää, kun autoa menee vasemmalta ohi solkenenaan. Sinivuokoilla loppuisi muste kynästä, jos pitäisivät ratsiaa noissa kohdissa. Kertaakaan en ole nähnyt. Ihmetyttää. Tietyllä tapaa tarvetta olisi!
 

Glove

Jäsen
Eilen kun ajelin iltapäivällä Lappeesta Imatralle kalaan, niin jumakeuta, että autoa meni kovaa vasenta kaistaa ohi nelikaistatiellä. Varmaan koskaan en ole tullut tuolla välillä tullut ohitetuksi noin montaa kertaa. Itsellä mittarissa 110, toki todellinen nopeus vähän päälle sata. Kova oli kiire mökeille!

Hienot tiet täällä, mutta koskaan ei näy nopeusvalvontaa/puhallutuksia tällä välillä. Kameroitakaan ei ole. En haluaisi kuullostaa nillittäjälle, mutta aika helvetin moista vauhtia päästellään saimaan kanavan jälkeen avautuvalla suoralla Joutsenoon asti. Samoten suoralla Joutseno-Imatra

Siltaremppoja tällä suunnalla kanssa, joissa rajoitukset. Itsekin ajan hieman yli rajoitusten, mutta ihmetyttää, kun autoa menee vasemmalta ohi solkenenaan. Sinivuokoilla loppuisi muste kynästä, jos pitäisivät ratsiaa noissa kohdissa. Kertaakaan en ole nähnyt. Ihmetyttää. Tietyllä tapaa tarvetta olisi!
Eihän Suomessa ole poliiseja, ambulansseja tai muutakaan virkavaltaa kuin suurimmissa asutuskeskuksissa. Turha niitä on sinne sivukylille kysellä, niillä on kahvitauko tai jotain muuta tärkeämpää menossa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuupa ilmastoitu InterCity luksukselta reilun kolmen tunnin kävelyn, no pari taukoa, Joensuussa ja yli kahden tunnin epätasaisen ja vitun kuuman kiskobussimatkan jälkeen. Olisiko sitä ansainnut toisenkin kulkurin iltakaljan?

Niin kiitos VR ja kiskotyöt, selitys kiskobussille.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko jollakulla hyvä sellainen lattiamallinen ilmastointikone, jota kauppailevat alkaen 300+euroa? Sitä vaan, että toimiiko tehokkaasti? Ja pitääkö niistä laittaa jonkinlainen letku ulos, josta poistuu kosteutta yms?
Ei ole kokemusta. Uskoisin etä hurisevat kovaa. Ja poistoputki pitäisi laittaa jotta kuuma ilma menee pihalle. Lisäksi reikä josta kuuma ilma menee pihalle pitäisi tiivistää jotta se kuumuus myös pysyy ulkona.

Kuulostaa työläältä järjestelyltä, enkä tiedä pystyisinkö kuitenkaan nukkumaan siinä hurinassa, joten olen jättänyt hankkimatta.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Jos osakehuoneiston omistaa, niin suosittelen vilpittömästi laadukasta ilmanjäähdytintä omalla ulkoyksiköllä. Kustantaa kaikkine töineen n. 1500€ ja elämisen laatu paranee merkittävästi. Eihän tuo tietysti saitureille maistu mutta minä maksan kyseisen aparaatin energiasta mielelläni sen euron/vrk.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Äsken oli ne siskoni tyttären ja hänen poikaystävänsä valmistujaisjuhlat. Juhlat oli ihan kivat, vaikka vähän itse jäin sivustatarkkailijan rooliin ja olisin enemmänkin voinut seurustella muiden vieraiden kanssa. Juhlissa ei kyllä vieraita tosin paljoa ollut eikä ollut mitään vaivaannuttavia hetkiä. Juhlat olivat lopun perin tosi rennot ja vapaamuotoiset.

Juhlissa oli tosi hyvät tarjottavat ja siskoni oli ne itse tehnyt. Ja minun osaltani juhlat menivät tosiaan hyvin myös vaikka mitä nyt enemmän olisin voinut jutella. Kaikki vieraat oli siskoni tyttären puolelta vaikka sain itse käsityksen että nämä olisivat olleet yhteiset juhlat siskoni tyttären ja hänen poikaystävänsä kesken. Toisaalta hyvä että minulle ennestään täysin vieraita ihmisiä juhlissa ei ollut niin ei tarvinnut kenellekään esitellä itseään.

Mukavaa oli viettää aikaa etenkin siskoni ja hänen perheensä kanssa. Lupasin myös pyöräillä joku päivä siskolleni kylään. Tämän vuoden juhannus alkaa minun osalta olemaan juhlittu. Mukavaa on ollut nyt juhannuksena.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Nainen (akka) kenen puolesta todistin oikeudessa (eri asia ja puhuin totuudenmukaisesti tietenkin)on puukottanut jotain ihmistä hengenvaarallisesti.
Yllättää vähän vaikka onkin draamaqueen jne.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nainen (akka) kenen puolesta todistin oikeudessa (eri asia ja puhuin totuudenmukaisesti tietenkin)on puukottanut jotain ihmistä hengenvaarallisesti.
Yllättää vähän vaikka onkin draamaqueen jne.
Ihmismieli on toisinaan täysin arvaamaton. Liekö alkoholilla ollut osuutta asiaan?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ihmismieli on toisinaan täysin arvaamaton. Liekö alkoholilla ollut osuutta asiaan?
Hänet tuntien on päässä yleisesti vikaa. Alkoholilla ja aineilla tietenkin.
 
K

Kiekkokatsoja

Ei ole kokemusta. Uskoisin etä hurisevat kovaa. Ja poistoputki pitäisi laittaa jotta kuuma ilma menee pihalle. Lisäksi reikä josta kuuma ilma menee pihalle pitäisi tiivistää jotta se kuumuus myös pysyy ulkona.

Kuulostaa työläältä järjestelyltä, enkä tiedä pystyisinkö kuitenkaan nukkumaan siinä hurinassa, joten olen jättänyt hankkimatta.
No joo, mutta voisihan tuo kone olla viereisessä huoneessa. Viilentäisi illalla koko kämppää (jos pieni), ja yölläkin voisi olla ok juttu. Viereisestä huoneesta ääni jäisi vajaammaksi. Tai sit kone makkariin, ja korvatulpat yöksi.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Eipä se olut maistunut tänään(kään). Mikäs siinä, kun kerta loma jatkuu, niin kokeillaan joku toinen päivä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Täällä sitä ollaan juhannuspiknikillä parin ystäväni kanssa. Ihan chilliä ja sääkin on aivan mahtava.
 

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Harmittaa vähän se, että minusta ei tullut ikinä pankkiiria. Kun olin pieni, niin isäni vie minut pankkiin, nosti syliinsä, osoitti pankkivirkailijaa ja sanoi: "Katso tarkasti poikani, sillä jonain päivänä sinä olet tuossa." No näin ei kuitenkaan käynyt ja se on syönyt minua vähitellen sisältäpäin.

Toinen juttu mikä kanssa harmittaa on se, että en ole koskaan omistanut ilmastointilaitetta!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Harmittaa vähän se, että minusta ei tullut ikinä pankkiiria. Kun olin pieni, niin isäni vie minut pankkiin, nosti syliinsä, osoitti pankkivirkailijaa ja sanoi: "Katso tarkasti poikani, sillä jonain päivänä sinä olet tuossa." No näin ei kuitenkaan käynyt ja se on syönyt minua vähitellen sisältäpäin.

Toinen juttu mikä kanssa harmittaa on se, että en ole koskaan omistanut ilmastointilaitetta!
Näetkö unta Roope-Sedästä? Tulipa vaan mieleen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun olin pieni, niin isäni vie minut pankkiin, nosti syliinsä, osoitti pankkivirkailijaa ja sanoi: "Katso tarkasti poikani, sillä jonain päivänä sinä olet tuossa."

Ettei vaan olisi kyseisellä pankkivirkailijalla ollut avoinainen kaula-aukko ja se näky jäänyt sitten Oopille kummittelemaan mieleen?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, mutta voisihan tuo kone olla viereisessä huoneessa. Viilentäisi illalla koko kämppää (jos pieni), ja yölläkin voisi olla ok juttu. Viereisestä huoneesta ääni jäisi vajaammaksi. Tai sit kone makkariin, ja korvatulpat yöksi.
Hommasin ensimmäiseksi koronakesäksi Electroluxin vekottimen, jossa on juuri sellainen putki ulos ikkunasta viritys. Ajattelin, että etätöistä ei tule mitään, jos tulee kuuma kesä. En muista tarkkaa hintaa, mutta varmaan juuri joissain 300 hujakoilla oli. On se nyt parempi ei mitään, laittaa hyvin ainakin ilman kiertämään, mutta jos samassa huoneessa nukkuu, niin melkeinpä tarvitsee korvatulpat.

Soveltuisi varmaan parhaiten sellaiseen jenkkityyliseen ikkunaan, mikä vedetään auki alhaalta ylös. Omassa kämpässä käytännössä ainoat ikkunat, mihin sen voi laittaa on n. 2/3 huonekorkeudesta korkuisia tuuletusikkunoita ja tarvitsee kaksi jatkopalaa. Ei sitä kyllä millään saa niin tiiviiksi, ettei tulisi ulkoa kuumaa ilmaa. Toinen ongelma on kiinnitys - ne muovihärpäkkeet pitäisi ruuvata kiinni karmeihin, mutta toiselle puolelle se ei oikein onnistu, kun ulomman ikkunan karmit on metallia. Niinpä virittelen sen puolen kiinnikettä aina jeesusteipillä ja aika usein saa laittaa uudet teipit.

Mutta varmasti toimisi paremmin vähän pienemmässä ikkunassa ja kyllä tuokin on hintansa väärti kuumina päivinä.
 

Glove

Jäsen
Harmittaa vähän se, että minusta ei tullut ikinä pankkiiria. Kun olin pieni, niin isäni vie minut pankkiin, nosti syliinsä, osoitti pankkivirkailijaa ja sanoi: "Katso tarkasti poikani, sillä jonain päivänä sinä olet tuossa." No näin ei kuitenkaan käynyt ja se on syönyt minua vähitellen sisältäpäin.

Toinen juttu mikä kanssa harmittaa on se, että en ole koskaan omistanut ilmastointilaitetta!
Äitin mielestä minun olisi pitänyt soittaa pianoa, kun oli niin pitkät sormetkin lapsena. No melkoiset nakit näistä tuli, eikä näillä oikein onnistuneesti ole soitettu muuta kuin bassoa. Enkä sitäkään osannut soittaa hyvin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Juu. Nukkuminen ilman kemiallisia apuvälineitä ei onnistu tässä 27 lämmössä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ruisrockissa esiintyy tänä vuonna runsaat sata artistia/bändiä, joista nopealla silmäyksellä ainoastaan pari on sellaista, joita menisin katsomaan eli Ida Paul & Kalle Lindroth. Noista sadasta artistista tunnistin suunnilleen 27.
 

Glove

Jäsen
Ruisrockissa esiintyy tänä vuonna runsaat sata artistia/bändiä, joista nopealla silmäyksellä ainoastaan pari on sellaista, joita menisin katsomaan eli Ida Paul & Kalle Lindroth. Noista sadasta artistista tunnistin suunnilleen 27.
Minä tunnistin 21, eli ihan uppo-outoja artisteja suurin osa. Kai tuon nimikin pitäisi pikkuhiljaa vaihtaa muotoon Ruispop.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös