Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 039
  • 66 850

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Katsotaan @Iisoppi kukkiiko meilläkin mökillä jussina juhannusruusu, teillä kuvien perusteella joo.

Rhodot kukkii, ja jotkut toiset kukat. Mä kun en noita tunne, tuo puutarha on veljen vaimon puuhamaa. Lähinnä yritän olla tappamatta niitä. Mun mielestä on kukkia, on puskia ja on puita.
Meillä kerkesi pioni kukkia - ainakin puolet kukista jo tiputtelee terälehtiään....
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään oli pitkästä aikaa aika pitkä päivä. Joskus aamu kahdeksalta lähdin jo liikkeelle että sain syödä ilmaisen aamupalankin Klubitalolla ja vasta kolmen aikaan iltapäivällä olin kotona. Ensimmäiset viisi ja puoli tuntia olin Klubitalolla ja sitten menin ruokajakoon. Ruokajaossa oli ehkä poikkeuksellisenkin pitkä jono mutta kyllä sieltä silti ruokaa sai.

Teen päässäni esimerkiksi laskelman siitä moneksiko päiväksi saan lämpimän ruoan ainekset ruokajaosta ja kyllä sain sieltä ainakin kolmen päivän ateria-ainekset. Tuollaisen valmiin kebabriisiaterian sain sieltä ja kanasuikaleita paketillisen. Se on ihan hyvä määrä jos yhdestä ruokajaosta saa kolmenkin päivän lämpimän ruoan ainekset. Siihen sitten lisäksi tulee kuitenkin vielä toisenkin ruokajaon saalis. Eli kyllä miltei taas seuraavan viikon tulee pärjäämään ennen seuraavia ruokajakoja. Sitten sieltä saa myös leipiä ja sun muuta.

Huomenna minulla on vapaapäivä. Silloin pitää yrittää päästä johonkin parturiin ja käydä vähän vaateostoksilla. Ostamassa juhliakin varten uudet farkut ja paita. Täytyy huomenna hoitaa myös muita asioita kuten käydä kukkakaupassa. Tuosta en enää muuten tiedä miten nykyään raha annetaan lahjana? Annetaanko se shekkinä, seteleinä kirjekuoressa vai tilisiirtona. Luulisi että helpoin tapa ja edullisin noista olisi tuo yksinkertainen tilisiirto. Siihen aikaan kun minulla oli valmistujais-ja ylioppilasjuhlia raha annettiin minulle lahjana yleensä seteleinä kirjekuoressa. Mutta eikö siitä tallettamisesta nykyään peritä aika iso summa?

En kovin isoa pottia anna lahjaksi rahaa mutta jos vaikka 40 euroakin riittäisi. Valmistujia on kaksi joten tuossa olisi parikymppiä molemmille.

Torstaista eteenpäin pitäisikin sitten olla ohjelmaa ihan kivasti. Torstaina menen taas Klubitalolle ja mennään sieltä porukalla iltapäivällä myös picnicille erään järven rannalle. Otan itsekin uikkarit ja pyyhkeen mukaan jos rohkenisi mennä myös uimaan. Perjantaina on sitten se Helsingin reissu ja lauantaina ne juhlat.

Juhannus on kohta myös ja ohjelmaahan minullakin myös silloin riittää. Tulossa kai vaihteeksi kunnon kesäkelitkin? Hellettä oikein. Tämä on ihan kivaa epävakaan alkukesän jälkeen.
 

Glove

Jäsen
Tänään oli pitkästä aikaa aika pitkä päivä. Joskus aamu kahdeksalta lähdin jo liikkeelle että sain syödä ilmaisen aamupalankin Klubitalolla ja vasta kolmen aikaan iltapäivällä olin kotona. Ensimmäiset viisi ja puoli tuntia olin Klubitalolla ja sitten menin ruokajakoon. Ruokajaossa oli ehkä poikkeuksellisenkin pitkä jono mutta kyllä sieltä silti ruokaa sai.

Teen päässäni esimerkiksi laskelman siitä moneksiko päiväksi saan lämpimän ruoan ainekset ruokajaosta ja kyllä sain sieltä ainakin kolmen päivän ateria-ainekset. Tuollaisen valmiin kebabriisiaterian sain sieltä ja kanasuikaleita paketillisen. Se on ihan hyvä määrä jos yhdestä ruokajaosta saa kolmenkin päivän lämpimän ruoan ainekset. Siihen sitten lisäksi tulee kuitenkin vielä toisenkin ruokajaon saalis. Eli kyllä miltei taas seuraavan viikon tulee pärjäämään ennen seuraavia ruokajakoja. Sitten sieltä saa myös leipiä ja sun muuta.

Huomenna minulla on vapaapäivä. Silloin pitää yrittää päästä johonkin parturiin ja käydä vähän vaateostoksilla. Ostamassa juhliakin varten uudet farkut ja paita. Täytyy huomenna hoitaa myös muita asioita kuten käydä kukkakaupassa. Tuosta en enää muuten tiedä miten nykyään raha annetaan lahjana? Annetaanko se shekkinä, seteleinä kirjekuoressa vai tilisiirtona. Luulisi että helpoin tapa ja edullisin noista olisi tuo yksinkertainen tilisiirto. Siihen aikaan kun minulla oli valmistujais-ja ylioppilasjuhlia raha annettiin minulle lahjana yleensä seteleinä kirjekuoressa. Mutta eikö siitä tallettamisesta nykyään peritä aika iso summa?

En kovin isoa pottia anna lahjaksi rahaa mutta jos vaikka 40 euroakin riittäisi. Valmistujia on kaksi joten tuossa olisi parikymppiä molemmille.

Torstaista eteenpäin pitäisikin sitten olla ohjelmaa ihan kivasti. Torstaina menen taas Klubitalolle ja mennään sieltä porukalla iltapäivällä myös picnicille erään järven rannalle. Otan itsekin uikkarit ja pyyhkeen mukaan jos rohkenisi mennä myös uimaan. Perjantaina on sitten se Helsingin reissu ja lauantaina ne juhlat.

Juhannus on kohta myös ja ohjelmaahan minullakin myös silloin riittää. Tulossa kai vaihteeksi kunnon kesäkelitkin? Hellettä oikein. Tämä on ihan kivaa epävakaan alkukesän jälkeen.
Kyllä se käteinen kelpaa ainakin kauppoihin, jos se ei pankkiin kelpaa. Voi lahjan saaja ostaa itselleen jotakin.

En tiedä mikä nykyään on tilanne, mutta ainakin Nordea kassapalvelut on ollut ihan perseestä. Minullakin kävi kerran sillain, että kortti lakkasi toimimasta ja menin sitten lähimpään konttoriin niin eihän sieltä mitään rahaa saanut. Sanoivat, että aja tuonne naapurikuntaan (42 km suuntaansa), siellä on kassapalvelutkin tiettyinä päivinä tiettyyn aikaan. Toisella kerralla samassa konttorissa (jossa vielä silloin oli kassapalvelut) yritin mennä tallettamaan firman tilille kuukauden aikana kertynyttä käteistä. Helvetinmoinen jono eläkeläisiä nostamassa eläkkeitään. Avauduin siinä sitten aika suorasanaisesti ja aika kovaäänisesti paikan pomolle ja kerroin, että mun pitäs olla pyörittämässä yritystä, että voin maksaa teiltä saamaani lainaa pois silloin kun se pitää maksaa. Rahat kelpasivat sitten suoraan johtajalle, joka kirjoitti minulle niistä kuitin ja lupasi hoitaa asian. Onneksi sille kylälle tuli sitten talletusottoautomaatti niin sai viedä rahat sinne silloin kun se itselle sopii.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Glove se on hyvä toki minun kannalta ainakin jos rahalahjan voi antaa käteisenä. Onhan se niin helpompaa minulle, ei tarvitse kysellä erikseen tilinumeroita. Ja eihän sitä rahalahjaa välttämättä tosiaan tarvitse tallettaa pankkiin vaan sillä voi myös ostaa jotain kaupoista.

Taidan hermoilla noiden juhlien takia poikkeuksellisenkin paljon mutta ehkä se osin selittyy sillä että ei tässä tällaisia juhlia ole kovin montaa ollut viime vuosina. Edelliset isommat juhlat olivat samaisen siskon tytön rippijuhlat neljä vuotta sitten ja tämän lisäksi ei muita isoja juhlia ole tainnut ollakaan moniin vuosiin. Taitaa sitten tätä edelliset juhlat olleet minun ja isäni yhdistetyt valmistujais-ja kuuskymppisjuhlat vuodelta 2009.

On siinä sitten kaikki juhlaan liittyvät asiat päässeet ruostumaan. Juhlaetiketit, käyttäytymiset ja lahjojen annot sun muut. Vähän hermostuttaa mutta hoitajani sanoi aika hyvin että kun muistan että juhlakalu on se ketä juhlitaan ja itse olen vain taustalla ja tärkeintä että osallistun juhliin. Kyllä se hyvin menee.

Kirjoittelin myös viime viikolla tuonne Mitä odotat ketjuun että odotan päätöstä vammaistuesta. Ja nyt tänään sain sitten sen päätöksen ja se on myönteinen. Saan tuloihini sellaisen vähän vajaa sadan euron lisäyksen vammaistuen muodossa.

Minun on oltava viesimäärissä muuten nyt myös tarkkana sillä parin viestin päästä tulen kirjoittamaan jo 9000. viestini tälle palstalle ja sen toivottavasti tulen kirjoittamaan tietenkin merkkipaalu-ketjuun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yllättävän ajankohtainen tämä Punaisen lokakuun metsästys on. KGB:n agentti nimeltään Putin kummittelee tarinassa, vaikka hänet tapettiin heti leffan alussa, mistä tulikin mieleen: onkohan tämä leffa oikean Putinin suosikkileffoja?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ne jotkut toiset taitaa olla pioneja. Taidettiin niitä jo viime vuonna täällä ihmetellä ja ihastella (kuvasta). Vai miten se oli...
Pionit mä tunnen! Niissä on vasta nuput.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tapel... siis keskustellaanko teillä(kin) miten se vessapaperi tulee laittaa paikalleen? Patenttihakemus auttaa aina.
 

Liitteet

  • 70BC8843-57D6-4D88-8AF1-B3E2ED50B092.jpeg
    70BC8843-57D6-4D88-8AF1-B3E2ED50B092.jpeg
    240,7 KB · kertaa luettu: 85

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Se olisi vähän niin kuin kesäloma nyt. Oikeasti kyllä joutuu vielä pari pientä työjuttua hoitamaan maanantaina kun ei vaan ehtinyt (eikä huvittanut enää). Ensimmäinen homma olisi pystyttää trampoliini, että tänne huomenna saapuvat siskon pikkuiset pääsevät pomppimaan. Ja toki myös omat lapseni, jotka ensi viikolla haen tänne.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se alkaa vähitellen juhannuksen vietto täällä. Ahvenanmaalainen pannukakku on paistumassa uunissa ja sillä ajattelin herkutella jo nyt tänään illalla. Ostin kaupasta myös tuoreita mansikoita.

Just tuo ahvenanmaalainen pannukakku on tosiaan oma juhannusperinteeni. Joskus 2000-luvun alussa oivalsin alkaa tekemään sitä aina juhannukseksi ja siitä se on sitten minun perinteeksi tullut. Joka juhannus on sitä pannukakkua tullut paistettua. Onhan se kiva että on omia juhannusperinteitä, ja niinhän se on että perinteet täytyy luoda. Minä olen onnistunut luomaan tästä pannukakusta oman perinteen kun olen sitä juhannus toisensa jälkeen paistanut.

Ja mikäs siinä paistellessa. Ahvenanmaalainen pannukakku on mannapuuroineen vain tavallista pannaria muutaman asteen parempaa. Sellain myös kuohkeampaa kun siihen tulee myös tuota mannapuuroa.

Tänään olimme sieltä klubitalolta uimahallin rannalla picnicillä. Oli mukavaa viettää aikaa ulkona, herkutella eväillä jotka talo tarjosi ja pelata mölkkyä. Ensin tänään myös grillattiin talolla.

Minulla on toiveissa että tästä juhannuksesta tulee mukava. Huomenna on edessä se reissu Helsinkiin. Tämä reissu on kovassa odotuksessa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Laitan kuvan tännekin paistamastani ahvenanmaalaisesta pannukakusta lisukkeineen eli kermavaahtoineen, hilloineen ja tuoreine mansikoineen. Ja toivottelen samalla kaikille palstan kirjoittajille ja lukijoille hyvää juhannusta. Muistetaanhan ennen kaikkea turvallisuus tänäkin juhannuksena.

Pannukakku on oikein makoisaa tänäkin juhannuksena. En vain jaksanut kuin kaksi palaa tällä kertaa syödä sitä, tosin palat olivat aika isokokoisia. Minulla oli pannukakun kaverina oikein myös tuoreita mansikoita kun kaupasta ostin. Mansikoiden hinta aika tyyris mutta harvoin niitä kaupasta ostan. Nyt juhannukseksi ostin tapani mukaan yhden rasian mansikoita.
 

Liitteet

  • IMG_20220623_185325056_copy_600x800.jpg
    IMG_20220623_185325056_copy_600x800.jpg
    161,6 KB · kertaa luettu: 65

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Trampoliini valmis. Onneks tuota runkoa ei joka syksy pureta kappaleiksi.

Nyt sauna lämpenemään ja odotellessa virvokkeita.
 

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole ihan varma, onko tämä oikea paikka kirjoittaa asiasta, mutta kerron kuitenkin. Tiedätte varmasti, miten jotkut bongaavat lintuja ja kirjoittavat kalenteriin ylös havaintojaan tai maanviljelijöillä on kylvökalentereja ynnä muita. No, minulla on ollut tapana jo vuosien ajan kirjoittaa perinteiseen paperiseen kalenteriin ylös havaintoja, kun olen luonnossa nähnyt hyvin rintavia naisia. Yksi kirjahylly onkin omistettu pelkästään niille kodissani Wildendorfin Venus -patsaan lisäksi.

Tämän alustuksen jälkeen haluaisin kertoa havaintojani hyvin rintavista neitokaisista, kun kävin Tampereella 17.6 kuluvaa vuotta. Jätän tarkat kellonajat tästä pois yksityisyyden suojan vuoksi.

1. Ratinan kauppakeskuksessa tuli vastaan vaaleahiuksinen keski-ikää lähestyvä neitoihminen, jolla oli elovenakaurahiutaletyyppiset kasvot. Hän käveli määrätietoisesti eteenpäin ja huomioni kiinnittyi tämän uhkean upean kaunottaren mahtaviin maitotonkkiin, jotka oli kyllä hyvin verhottu t-paidan ja avonaisen kuoritakin uumeniin. Mutta sen verran taisin toljottaa, että viehkeä neito katsoi vähän minuunkin päin! Eteerinen kaunotar jatkoi kulkuaan ja minulla vähän kuoraisi vatsanpohjasta.

2. Toinen havainto Ratinan kauppakeskuksesta, tällä kertaa hieman eksoottisempaa väriä! Nimittäin tummaihoinen äiti poikalapsensa kanssa ja tällä Afrikan ihmeellä oli todella massiiviset mahtimelonit, jotka törröttivät paidasta kuin kaksi laitumella pyrkivää lehmää keväällä aamunkoitteessa aamukasteisella niityllä. Noilla uskomattoman uhkean muhkeilla munkeilla ruokkisi varmaan koko kylän, pohdin mielessäni ja jälleen tunsin kehossani samanlaisia tuntemuksia kuin tuon aikaisemman Suomi-neidon kanssa!

3. Satakunnankadun länsipäässä tuli vastaan todellä tyrmäävä n. nelikymppinen mahtimeijerimisu, joka häikäisi minut täysin! (Aurinkokin paistoi kyllä juuri suuntaani silloin.) Lyhythihainen paita hädin tuskin pystyi kahlitsemaan nuo megalolloutareet, jotka olivat kuin parhaalla palkintolehmällä maatalousmarkkinoilla. Neitokaisen hieman vaivaantunut hymy naapurintyttömäisillä kasvoilla oli tähänastisen kesän kohokohta ja tämän feminiinisyyden jumalattaren massiiviset maitokannut eivät kaikkoa mielestäni ainakaan ennen tämän kuun loppua!

Päätän raporttini täältä hieman hikisestä kerrostaloyksiöstäni tähän ja menen suorittamaan tämänpäiväisen tarkkailukierroksen paikkakunnalla, joka jääköön salaisuudeksi!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yksi kirjahylly onkin omistettu pelkästään niille kodissani Wildendorfin Venus -patsaan lisäksi.
Meitä on täällä Jatkiksessa moneen junaan ja vuosien saatossa olen täällä ollessani päässyt lukemaan monia erikoisia paljastuksia, mutta nyt täytyy kyllä myöntää, että olen sanaton ihmetyksestä. Montako vihkoa tuo sinun aarteesi pitää sisällään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös