Voin täällä paljastaa että olen lupautunut markkinointihommiin sunnuntaiksi ainakin pariksi tunniksi. Täällä Hämeenlinnassa on nyt viikonloppuna aika isot messut eli Elomessut, ne on kanssa nykyään tuolla lähellä kotiani eli siellä Loimua-areenalla ja sen edessä olevilla isoilla jalkapallokentillä.
Aika harvoin tai en välttämättä koskaan ole käynyt aiemmin Elomessuilla, ne kun viimeksikin kun ne ne oli niin pidettiin aika kaukana silloisesta asunnostani ja niihin ei jaksanut lähteä. Mutta nyt kun ne on tänä vuonna tuossa ihan naapurissa niin olisin mennyt niihin joka tapauksessa jo vierailemaankin. Kun minä en saanut aikaiseksi mennä messujen luo, niin messut tuli minun luo. Mutta olen itsekin tosiaan noilla messuilla myös markkinointihommissa.
Messuilla on paikalla myös joitakin yhdistyksiä ja yksi näistä yhdistyksistä on myös tuo Klubitalo. Olen lupautunut myös esittelemään taloa ja kertomaan kokemuksistani talolla tuolla messukojulla. Jos jossain niin tässä on nyt hyvä mahdollisuus minulle myös samalla päästä entisestään eroon tästä ehkä sosiaalisen tilanteiden pelosta ja opetella kohtaamaan taas ihmisiä.
Sain oikein tuollaisen liivinkin tänään ja pidän sitä sitten noissa hommissa. Olen lupautunut olemaan ainakin sen kaksi tuntia siellä kojulla mutta voihan se olla että innostunut olemaan kauemminkin. Kovasti ainakin houkuttelivat minua jo tänään olemaan kauemminkin siellä kojulla.
Menen myös lauantaina ainakin vierailemaan messualueella, jos en sitten innostu jo silloin olemaan myös tuolla Klubitalon kojulla myös. Tässä on tosiaan hyvä se että messut pidetään tänä vuonna lähellä kotiani niin siinä mielessä tuonne on ainakin lyhyt matka kävellä.
Messut ei maksa vierailijoilta mitään. En tiedä mitä messut sitten tarjoavat vierailijoille. Kovasti markkinointia erilaisilta tahoilta on odotuksissa.
Vähän kaksijakoiset fiilikset omista hommista noilla messuilla. Toisaalta kiinnostaa aika paljonkin ja olen aiemmassa elämässäni tehnyt vastaavia hommia. Toteutettiin ammattikorkeakoulu aikana sellainen markkinointikampanja kuin Makujen satumaa jolloin esiteltiin Pohjanmaalaisia ruokatuotteita kaupoissa. Tuosta jäi hyvät muistot ja muistan kuinka paljon, yllättävänkin paljon tykkäsin noista puhehommista. Aiemmat hyvät kokemuksetkin saivat minut lähtemään tälläkin kertaa mukaan. Kojulla on kumpanakin messupäivänä yksi talon työntekijäkin eli ohjaaja hommissa myös että talon jäsenet eivät joudu olemaan yksin kojulla.
Nyt jo vähän jännittää mutta toisaalta odotan viikonlopun messuja innokkaasti. Messuista elämän varrelta myös melko monenlaisia muistoja. Aikoinaan tykkäsin lapsena käydä aina ainakin Helsingissä matkamessuilla.