Tänään kun uimakoulu päättyi sai tyttäreni tuon hienon merkinkin itselleen. Eipä ole minullakaan tuollaista kun eivät intissä antaneet, vaikka testin läpäisin.
Komea on ansiomerkki. Kyllä minäkin olisin aikoinaan saanut tuollaisen merkin jos olisin ollut paikassa tai koulussa jossa sellaisia jaetaan. Ainakin armeijassa vielä onnistuin suorittamaan tämän virallisen uimatestin johon taisi kuulua 50 metriä selkäuintia ja 150 metriä vapaata uimista. Tai voi olla että tuon sisällön muistan väärin mutta armeijassa tuli suoritettua kuitenkin uintitesti.
Silloin ainakin osasin siis uida ja en usko että taidot mihinkään ruostuneet on. Vaikka aika harvoin, liian harvoin tulee nykyään uintia harrastettua.
Nukkuminen on taas kahden viime viikon aikana ollut ongelma. Nukun sen ajan hyvin ja sikeästi mitä nukun mutta näemmä tuppaan heräämään ajoissa ja yöunet jäävät liian lyhyiksi. Eilen heräsin jo puoli viideltä ja tänään vielä aiemmin, varttia vaille neljä. Minulla on tässä viime vuosien aikana ollut ongelmia nukkumisen kanssa mutta kai se siitä joskus taas korjaantuu? Toivottavasti.
Olen alkanut miettimään tuota mitä kirjoitin yksi yö tuonne Yöketjuun. Minulle selvisi tässä tämän viikon aikana että rahatilanteeni on jopa yllättävän hyvä. Tämä voi kuullostaa hassulta kyllä, että miten muka oma rahatilanne voi tulla yllätyksenä itselle mutta kai se siitä johtuu että minulla on käytössä tuo välitystili ja en ollut aikoihin välitystilin hoitajalta varmistanut todellista rahatilannettani. Mutta kivoja yllätyksiähän tuollaiset ovat.
Rahatilanteeni mahdollistaisi nyt jopa jonkun pienen kivan reissunkin. Ja silti jäisi rahaa vielä hyvin säästöönkin. Olisihan se kiva lähteä tänäkin kesänä jonnekin reissuun koska tykkäänkin matkustamisesta. Kiva matkakohde voisi olla vaikka tosiaan se Porvoo.