Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tein kävelylenkin äsken ja lenkin varrella minulla alkoi pitkästä aikaa tehdä mieli cokista lasipullosta. Onhan kai oikein testattukin että maut on lasipullossa parhaiten tallessa ja maku on täten siis parempaa. Olen itsekin tätä mieltä että cokiskin maistuu paremmalta lasipullosta juotuna kuin muovipullosta.

Joskus tulee mieliteko että pitää saada cokista vanhasta kunnon lasipullosta. No ei onneksi kovin usein tällaisia mielitekoja tule, viimeksi joskus pari vuotta sitten. Olen muutenkin kyllä onnistunut vähentämään limun juonnin määrääni.

En kyllä vaan tiedä että myydäänkö limuja enää kovin paljoa lasipulloissa? Kai tämä on ainakin jonkin verran harvinaistunut, siltä tuntuu ainakin.

No tiesin ainakin yhden kaupan jossa cokista lasipulloissa myydään myös ja tämä kauppa sijaitsi kävelylenkkini varrella joten suuntasin nokkani sinne. Muutaman pullon ostin sieltä cokista ja itse asiassa ostin näemmä koko tämän lasipullohyllyvalikoiman tyhjäksi. Kovin montaa pulloa siellä ei suinkaan myynnissä lasipulloissa ollut.

Nyt nautin kylmästä kokiksesta jossa on maut pysyneet hyvin tallessa. Etenkin kesällä tämä on nautinto.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kun murskaa sinistä turkinpippuria ja liottaa viinaan niin tulee vihreitä drinkkejä.
 

Liitteet

  • 20220617_182359.jpg
    20220617_182359.jpg
    767,4 KB · kertaa luettu: 80

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Nyt oli sellasta lähihistorian retro-nostalgiaa ilmassa kun YLE ajoi perjantai-illan livessään ulos Ruisrock 2012 festareilta Michael Monroe 50 v. keikan sekä PMMP:n suurhuikean vedon. Jäänyt nuo setit hyvin mieleen. Sehän siirtyi sitten Fagerholmin poikakin seuraavalle kymmenluvulle ja PMMP:n viimeisimmästä pitkäsoitosta tuli juuri niin ikään 10 vuotta.

Jotain hieman samaa ajankuvaa henkii myös YLEn huomeniltainen Olohuone. Perjantaina olivat jo Lappeen satamassa Puoli Seiskan voimin, Viipurinrinkelit ja vety-atomit vahvasti mukana. Laineen Kasperi veti pitäjän biisin livenä. Lauantain Olohuoneessa paikalla ainakin Hyrde, Hynynen ja Pakarinen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei me nyt sinne mökille menty kun tuo ilmanala kääntyi sateelliseksi. Sen sijaan siivottiin. Ei mikään optimi vaihtokauppa mutta saatiin jotenkin homma kuitenkin toimimaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Ei oo mirriä ei. Joinakin kesinä se kyläili mun luona. Mutta nyt on tullut kesy orava terassille kyläilemään. Ei se säikähdä vaikka avaa oven taikka ikkunan. Ja hieman sille juttelenkin. Oon pohtinut, että mitä syötävää sille antaisin. Lähinnä mikä soveltuu oravan mahalle? Jotain oon kokeillut, ja kyllä se maistelee ilomielin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei oo mirriä ei. Joinakin kesinä se kyläili mun luona. Mutta nyt on tullut kesy orava terassille kyläilemään. Ei se säikähdä vaikka avaa oven taikka ikkunan. Ja hieman sille juttelenkin. Oon pohtinut, että mitä syötävää sille antaisin. Lähinnä mikä soveltuu oravan mahalle? Jotain oon kokeillut, ja kyllä se maistelee ilomielin.
Rotanmyrkky on parasta ruokaa oraville. Toki jos ei halua päästä otuksesta eroon niin maapähkinät tai muut sellaiset (ilman mitään käsittelyä) taitavat sopia oraville hyvin.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Rotanmyrkky on parasta ruokaa oraville. Toki jos ei halua päästä otuksesta eroon niin maapähkinät tai muut sellaiset (ilman mitään käsittelyä) taitavat sopia oraville hyvin.
Kyllä. Oravat ovat rottia, niillä on vain tuuheampi häntä. Sarjakuvat ovat elokuvien lisäksi aikaansaaneet illuusion mukavista pikku otuksista.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi hyvää päivää jos oravia yritätte myrkyttää. Antakaa pienten eläinten elää. Eivät ne teitä tarkoituksella kiusaa. Niistä ei ole mitään vaaraa teille. On ihan toinen juttu, jos pihassa pyörii karhuja tai susia, kuten jossain Pohjois-Karjalan maaseudulla. Silloin asiaan pitääkin puuttua.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Voi hyvää päivää jos oravia yritätte myrkyttää. Antakaa pienten eläinten elää. Eivät ne teitä tarkoituksella kiusaa. Niistä ei ole mitään vaaraa teille. On ihan toinen juttu, jos pihassa pyörii karhuja tai susia, kuten jossain Pohjois-Karjalan maaseudulla. Silloin asiaan pitääkin puuttua.
En minä oravia myrkytäkään. Mieli olis tehnyt kyllä kun ryömivät kattorakenteisiin sisään, metelöivät, repivät eristeitä pois yms. kamaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En minä oravia myrkytäkään. Mieli olis tehnyt kyllä kun ryömivät kattorakenteisiin sisään, metelöivät, repivät eristeitä pois yms. kamaa.
Okei, mutta mistä ne sinne pääsee? En nyt sinänsä epäile kertomustasi, mutta en ainakaan itse muista, että oravista olisi ollut koskaan mitään tuollaista ongelmaa. Muutenhan ne ei pääse tuonne kuin puusta. Ei orava talon seinää kiipeä. Tähän lienee yksinkertainen ratkaisu: kaada se puu, se on liian lähellä taloa. Se olisi hyvä kaataa muutenkin kuin oravien vuoksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Okei, mutta mistä ne sinne pääsee? En nyt sinänsä epäile kertomustasi, mutta en ainakaan itse muista, että oravista olisi ollut koskaan mitään tuollaista ongelmaa. Muutenhan ne ei pääse tuonne kuin puusta. Ei orava talon seinää kiipeä. Tähän lienee yksinkertainen ratkaisu: kaada se puu, se on liian lähellä taloa. Se olisi hyvä kaataa muutenkin kuin oravien vuoksi.
Kyllä orava kiipeää ihan ilolla seinää pitkin ylös, ellei satu asumaan teräs/lasiseinäisessä talossa.






 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä orava kiipeää ihan ilolla seinää pitkin ylös, ellei satu asumaan teräs/lasiseinäisessä talossa.







No jos on todella ongelma, niin en piiperöi enempää. Tee se mitä pitää. Itse en ole tuollaista nähnyt vaikkapa mökillä tai vanhempien omakotitalon kanssa, mutta uskon nyt kertomaasi.

Silti jos täällä aletaan kertoa vaikka kontiaisten tappamisesta, niin tulen kyllä nopeasti paikalle. Toivottavasti ei tarvitse.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ensi viikolla esikoinen saa avaimet ensimmäiseen omaan asuntoonsa. Poika saa kyllä kotoa ja sukulaisilta kaiken tarvittavan, ja jopa enemmänkin. Aivan mahtavalta näin vanhempana tuntuu, että on saanut kasvatettua jälkipolvea tuohon pisteeseen.

Tytär kanssa kovaa vauhtia lähtöä tekemässä. Kunhan talvella saavuttaa täysikäisyyden, niin mitäpä sitä jarruttelamaan. Suattaapi olla melko tyhjä olo tuon jälkeen. Tuntuu tietyllä tapaa, että elämäntyö on tehty tuon jälkeen ja voi vaan nauttia loppuajastaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@nummenkallio
Kyllähän oravat ovat melkoinen riesa majoittuessaan rakennusten yläpohjaan. On omakohtaistakin kokemusta asiasta.

Ystäväni joutui mökillään purkamaan (ja uusimaan) kaikki rakenteet sisäkatosta yläpohjaan saakka. Vuosikymmenten saatossa kertynyt oravien jätösten voimakas haju tuli asuintiloihin yläpohjasta. Purkaminen paljasti sen että paikoin yläpohjan eristeitä ei käytännössä ollut lainkaan. Oravat olivat käyttäneet ne pesätarpeiksi. Jäljellä olevat villat haisivat järkyttävän pahalle ja olivat märkää muhjua jätösten vuoksi.

Oravahan menee helposti esimerkiksi räystäsaluslaudoituksen läpi yläpohjaan. Sen tarvitsee vain järsiä tiensä läpi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En olisi uskonut etukäteen että näinkin hyvin olisin viihtynyt tuolla stuntti auto show:ssa. Vähän arvelutti kieltämättä etukäteen kun näin tuon mainoksen tapahtumasta kadun varressa ja ostin lipun tapahtumaan. Että näinköhän minäkin tuolla tapahtumassa viihtyisin kun en nyt niin järin innostunut ole ollut muistakaan autotapahtumista.

Mutta olihan tuo nyt ihan erilainen tapahtuma kuin joku ralli jossa kierretään rinkulaa monta kierrosta. Ja kun olen aina ollut vähän kiinnostunut tällaisista temppuajoista ja monster truckeista niin päätin lipun ostaa. Ja se oli kyllä hyvä päätös, sillä minä kyllä tykkäsin tästä show:sta.

Jo teininä kun pelattiin monster truck madness-nimistä rallipeliä velipojan kanssa niin olen ollut tällaisista monsteriautoista kiinnostunut ja oli ihan mukava kokemus nähdä nyt omin silminkin livenä tällaisia autoja parin kappalein.

Kuvia en saanut kovin hyviä otettua ja en välttämättä nyt kovin kauheasti edes siihen kuvaamiseen panostanut. Show oli myös jaettu kahteen osaan ja välissä oli "kahvi"tauko. Ensimmäisessä osassa oli pääosassa moottoripyörät ja toisessa osassa sitten romuautot ja nämä Monsterit.

Kyllähän tuo hieno show oli tosiaan ja komeita temppuja oli. Yleisöäkin pääsi välillä autojen kyytiin, toiseen monster truckiin arvottiin kahdeksan onnekasta jotka pääsivät auton lavalle ulos istumaan. Siellä oli penkit. Minä en arvontoihin osallistunut. Ei vielä oikein rohkeus riittänyt siihen. Minulle oma jännitysmomentti oli se että pääsin ilman kolhuja istumaan yläriville katsomoon ja pääsin sieltä alas. Askelmat olivat aika korkeita ja oli siinä könyttävää tällaiselle kömpelölle.

Meluahan siellä välillä riitti melkoisesti ja oli pidettävä käsiä suojana korvien edessä. Etenkin tämä punainen monster truck joka käy etanolilla pitää melkoista meteliä. Ja olihan siellä välillä melkoisia "pöly"pilviä.

Olihan tämäkin kokemus. Ja ihan mukava sellainen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Lakkasin kynnet mustiksi ja vielä kynnen pidennykset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös