Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 543
  • 68 365

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
@vilperi
Siis kukaan ei ole menossa juhliin, joka voisi koukata sinut asemalta mukaan ja palauttaa kahvin jälkeen samaan paikkaan?

Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi
Siis kukaan ei ole menossa juliin, joka voisi koukata sinut asemalta mukaan ja palauttaa kahvin jälkeen samaan paikkaan?

No, en minä oikein tiedä keitä muita sinne juhliin tulee. Tuskin kovin montaa etukäteen minulle tuttua ihmistä. Ehkä asiat selviää kun pistin ongelmasta suoraan viestiä siskolleni. Kysyin ainakin pystyisikö joku siskon perheestä tarjoamaan minulle autokyydit tuona päivänä. Ehkä asia selvinnee vielä.

Ja voisihan tuolla junalla kulkea kyllä myös mutta täällä Hämeenlinnassa on asunnoltani asemalle noin kolme kilometriä eli aika mukava matka kävellä, pitäisi sitten pystyä vaihtamaan ainakin paitaa jossain päin.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ja voisihan tuolla junalla kulkea kyllä myös mutta täällä Hämeenlinnassa on asunnoltani asemalle noin kolme kilometriä eli aika mukava matka kävellä, pitäisi sitten pystyä vaihtamaan ainakin paitaa jossain päin.
Kai sinne juna-asemalle voisi pyörälläkin mennä?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kai sinne juna-asemalle voisi pyörälläkin mennä?

Voisi kai ja se junalla kulkeminen on varmaan sitten se minun kakkosvaihtoehtoni. Kulkee vaikka täällä kaupungissa sitten juna-asemalle tosiaan pyörällä.

Sisko pisti just viestiä että kyyti todennäköisesti myös järjestyy niin saattaa olla että stressasin taas vähän turhaankin. Isä pisti taas viestiä että voin vallan hyvin mennä juhliin noilla keväällä ostamillani kävelykengillä. Ne on kuitenkin ihan hienot vaikkei mitkään viralliset juhlakengät olekaan. Alkaa ongelmat ratkeamaan ja se on hyvä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaapit on pelottavia, niistä voi löytyä luurankoja.
Minun kaapissahan ei tietenkään ole niitä... Paitsi kasa siellä nurkassa mutta niistä ei puhuta.

Jos ilma sallii niin suosittelen ulkoilua.
Kyllähän se sää salli ulkoilun. Kitkin vähän kasvimaata, kävin (juoksu)lenkillä, kastelin kasveja ja kukkia ja liikuin muuten vaan pihapiirissä. Välillä paistoi jopa aurinko...

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kaapit on pelottavia, niistä voi löytyä luurankoja. Jos ilma sallii niin suosittelen ulkoilua.
Joskus sieltä olisi @Iisoppi voinut löytää myös minut.

Kotona. Huomenna ei-etäduunipäivä. Olisihan tuota mökille voinut vielä jäädä.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ikiaikainen ystävä kävi moottoripyörällä kylässä. Ensin tietysti mietittiin ja katseltiin pyörän kaikki jutut läpi ja sen jälkeen alettiin muistelemaan 25 vuotta vanhoja Suzuki PV -aikoja.
Kai teilläkin oli kasikymppinenå?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iisopin "kuuluisat kukkakuvat" iskee jälleen... Timanttikukka päätti sitten aamusta räväyttää kaikki nuppunsa auki.

Liitteet

• IMG_20220621_093440_HDR.jpg
    IMG_20220621_093440_HDR.jpg
    421 KB · kertaa luettu: 58

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Katsotaan @Iisoppi kukkiiko meilläkin mökillä jussina juhannusruusu, teillä kuvien perusteella joo.

Rhodot kukkii, ja jotkut toiset kukat. Mä kun en noita tunne, tuo puutarha on veljen vaimon puuhamaa. Lähinnä yritän olla tappamatta niitä. Mun mielestä on kukkia, on puskia ja on puita.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Wille Rydman sai ainakin toistaiseksi kenkää Kokoomuksesta. Laulaakohan tuo huomenna näin kun muistelee potkujaan:

"Eilen se sattui, eilen se sattui keskellä päivää, kirkasta päivää..."

En voi tälle mitään mutta aina kun esille tulee nimi Rydman, niin aina tulee mieleen tämä:

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
@Roger Moore nouseekohan tuo Bat & Ryyd nyt esille useammassakin paikassa? Tuleeko lisää soittoaikaa?

Mielenkiintoista seurata sivusta miten käy Willen poliitikko-uralle. Vähän vastatuulessa juuri nyt. Eikö Veijo Balzaria kans syytetty monenlaisista seksuaalisista häiriköinneistä ja aika hyvin julkisuudessa tuomittiin vaikka oikeudessa kävi esille että sinänsä tuomittavaa ei kai ollutkaan? Tuo tapaus kyllä vaikutti omaan silmääni pari astetta hämärämmältä touhulta.

Poliitikoilla ja muilla julkisuuden henkilöillä (vaikkapa Axel Smith ja alkanut kameramiehen ura..) nämä tietynlaiset sekoilut voi lopettaa hyvän uran aikaisessa vaiheessa. Toki on toisenlaisia esimerkkejäkin kuten Kanervan Ike.

Mutta Ryydmannia ei varmaan juuri nyt hymyilytä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Katsotaan @Iisoppi kukkiiko meilläkin mökillä jussina juhannusruusu, teillä kuvien perusteella joo.

Rhodot kukkii, ja jotkut toiset kukat. Mä kun en noita tunne, tuo puutarha on veljen vaimon puuhamaa. Lähinnä yritän olla tappamatta niitä. Mun mielestä on kukkia, on puskia ja on puita.
Se teitin mökki on todellinen kukkiva tölli.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kyseinen kappale soi eilein Radio Rockilla aamulla. Samalla oli juttua Willen isosisästä Kari Rydmanista, joka ei ollut kovin ilahtunut aikoinaan tästä hittibiisistä.
Kari Rydman oli ilmoittanut Ylelle että hänen sävellyksiään ei saa soittaa jos Bat & Ryyd soi Ylen taajuuksilla. Yleltä oltiin sanottu että ok, ei soiteta enää sävellyksiäsi.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Parempi jättää kokoomuslaiset rauhaan, koska ei tuo sota yhtä miestä kaipaa. Keskityn tärkeämpään asiaan eli Rashomonin katseluun. Rokulipäivät ovat toisinaan ihan kivoja.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Meillä kerkesi pioni kukkia - ainakin puolet kukista jo tiputtelee terälehtiään....

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään oli pitkästä aikaa aika pitkä päivä. Joskus aamu kahdeksalta lähdin jo liikkeelle että sain syödä ilmaisen aamupalankin Klubitalolla ja vasta kolmen aikaan iltapäivällä olin kotona. Ensimmäiset viisi ja puoli tuntia olin Klubitalolla ja sitten menin ruokajakoon. Ruokajaossa oli ehkä poikkeuksellisenkin pitkä jono mutta kyllä sieltä silti ruokaa sai.

Teen päässäni esimerkiksi laskelman siitä moneksiko päiväksi saan lämpimän ruoan ainekset ruokajaosta ja kyllä sain sieltä ainakin kolmen päivän ateria-ainekset. Tuollaisen valmiin kebabriisiaterian sain sieltä ja kanasuikaleita paketillisen. Se on ihan hyvä määrä jos yhdestä ruokajaosta saa kolmenkin päivän lämpimän ruoan ainekset. Siihen sitten lisäksi tulee kuitenkin vielä toisenkin ruokajaon saalis. Eli kyllä miltei taas seuraavan viikon tulee pärjäämään ennen seuraavia ruokajakoja. Sitten sieltä saa myös leipiä ja sun muuta.

Huomenna minulla on vapaapäivä. Silloin pitää yrittää päästä johonkin parturiin ja käydä vähän vaateostoksilla. Ostamassa juhliakin varten uudet farkut ja paita. Täytyy huomenna hoitaa myös muita asioita kuten käydä kukkakaupassa. Tuosta en enää muuten tiedä miten nykyään raha annetaan lahjana? Annetaanko se shekkinä, seteleinä kirjekuoressa vai tilisiirtona. Luulisi että helpoin tapa ja edullisin noista olisi tuo yksinkertainen tilisiirto. Siihen aikaan kun minulla oli valmistujais-ja ylioppilasjuhlia raha annettiin minulle lahjana yleensä seteleinä kirjekuoressa. Mutta eikö siitä tallettamisesta nykyään peritä aika iso summa?

En kovin isoa pottia anna lahjaksi rahaa mutta jos vaikka 40 euroakin riittäisi. Valmistujia on kaksi joten tuossa olisi parikymppiä molemmille.

Torstaista eteenpäin pitäisikin sitten olla ohjelmaa ihan kivasti. Torstaina menen taas Klubitalolle ja mennään sieltä porukalla iltapäivällä myös picnicille erään järven rannalle. Otan itsekin uikkarit ja pyyhkeen mukaan jos rohkenisi mennä myös uimaan. Perjantaina on sitten se Helsingin reissu ja lauantaina ne juhlat.

Juhannus on kohta myös ja ohjelmaahan minullakin myös silloin riittää. Tulossa kai vaihteeksi kunnon kesäkelitkin? Hellettä oikein. Tämä on ihan kivaa epävakaan alkukesän jälkeen.

Glove

Jäsen
Tänään oli pitkästä aikaa aika pitkä päivä. Joskus aamu kahdeksalta lähdin jo liikkeelle että sain syödä ilmaisen aamupalankin Klubitalolla ja vasta kolmen aikaan iltapäivällä olin kotona. Ensimmäiset viisi ja puoli tuntia olin Klubitalolla ja sitten menin ruokajakoon. Ruokajaossa oli ehkä poikkeuksellisenkin pitkä jono mutta kyllä sieltä silti ruokaa sai.

Teen päässäni esimerkiksi laskelman siitä moneksiko päiväksi saan lämpimän ruoan ainekset ruokajaosta ja kyllä sain sieltä ainakin kolmen päivän ateria-ainekset. Tuollaisen valmiin kebabriisiaterian sain sieltä ja kanasuikaleita paketillisen. Se on ihan hyvä määrä jos yhdestä ruokajaosta saa kolmenkin päivän lämpimän ruoan ainekset. Siihen sitten lisäksi tulee kuitenkin vielä toisenkin ruokajaon saalis. Eli kyllä miltei taas seuraavan viikon tulee pärjäämään ennen seuraavia ruokajakoja. Sitten sieltä saa myös leipiä ja sun muuta.

Huomenna minulla on vapaapäivä. Silloin pitää yrittää päästä johonkin parturiin ja käydä vähän vaateostoksilla. Ostamassa juhliakin varten uudet farkut ja paita. Täytyy huomenna hoitaa myös muita asioita kuten käydä kukkakaupassa. Tuosta en enää muuten tiedä miten nykyään raha annetaan lahjana? Annetaanko se shekkinä, seteleinä kirjekuoressa vai tilisiirtona. Luulisi että helpoin tapa ja edullisin noista olisi tuo yksinkertainen tilisiirto. Siihen aikaan kun minulla oli valmistujais-ja ylioppilasjuhlia raha annettiin minulle lahjana yleensä seteleinä kirjekuoressa. Mutta eikö siitä tallettamisesta nykyään peritä aika iso summa?

En kovin isoa pottia anna lahjaksi rahaa mutta jos vaikka 40 euroakin riittäisi. Valmistujia on kaksi joten tuossa olisi parikymppiä molemmille.

Torstaista eteenpäin pitäisikin sitten olla ohjelmaa ihan kivasti. Torstaina menen taas Klubitalolle ja mennään sieltä porukalla iltapäivällä myös picnicille erään järven rannalle. Otan itsekin uikkarit ja pyyhkeen mukaan jos rohkenisi mennä myös uimaan. Perjantaina on sitten se Helsingin reissu ja lauantaina ne juhlat.

Juhannus on kohta myös ja ohjelmaahan minullakin myös silloin riittää. Tulossa kai vaihteeksi kunnon kesäkelitkin? Hellettä oikein. Tämä on ihan kivaa epävakaan alkukesän jälkeen.
Kyllä se käteinen kelpaa ainakin kauppoihin, jos se ei pankkiin kelpaa. Voi lahjan saaja ostaa itselleen jotakin.

En tiedä mikä nykyään on tilanne, mutta ainakin Nordea kassapalvelut on ollut ihan perseestä. Minullakin kävi kerran sillain, että kortti lakkasi toimimasta ja menin sitten lähimpään konttoriin niin eihän sieltä mitään rahaa saanut. Sanoivat, että aja tuonne naapurikuntaan (42 km suuntaansa), siellä on kassapalvelutkin tiettyinä päivinä tiettyyn aikaan. Toisella kerralla samassa konttorissa (jossa vielä silloin oli kassapalvelut) yritin mennä tallettamaan firman tilille kuukauden aikana kertynyttä käteistä. Helvetinmoinen jono eläkeläisiä nostamassa eläkkeitään. Avauduin siinä sitten aika suorasanaisesti ja aika kovaäänisesti paikan pomolle ja kerroin, että mun pitäs olla pyörittämässä yritystä, että voin maksaa teiltä saamaani lainaa pois silloin kun se pitää maksaa. Rahat kelpasivat sitten suoraan johtajalle, joka kirjoitti minulle niistä kuitin ja lupasi hoitaa asian. Onneksi sille kylälle tuli sitten talletusottoautomaatti niin sai viedä rahat sinne silloin kun se itselle sopii.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Glove se on hyvä toki minun kannalta ainakin jos rahalahjan voi antaa käteisenä. Onhan se niin helpompaa minulle, ei tarvitse kysellä erikseen tilinumeroita. Ja eihän sitä rahalahjaa välttämättä tosiaan tarvitse tallettaa pankkiin vaan sillä voi myös ostaa jotain kaupoista.

Taidan hermoilla noiden juhlien takia poikkeuksellisenkin paljon mutta ehkä se osin selittyy sillä että ei tässä tällaisia juhlia ole kovin montaa ollut viime vuosina. Edelliset isommat juhlat olivat samaisen siskon tytön rippijuhlat neljä vuotta sitten ja tämän lisäksi ei muita isoja juhlia ole tainnut ollakaan moniin vuosiin. Taitaa sitten tätä edelliset juhlat olleet minun ja isäni yhdistetyt valmistujais-ja kuuskymppisjuhlat vuodelta 2009.

On siinä sitten kaikki juhlaan liittyvät asiat päässeet ruostumaan. Juhlaetiketit, käyttäytymiset ja lahjojen annot sun muut. Vähän hermostuttaa mutta hoitajani sanoi aika hyvin että kun muistan että juhlakalu on se ketä juhlitaan ja itse olen vain taustalla ja tärkeintä että osallistun juhliin. Kyllä se hyvin menee.

Kirjoittelin myös viime viikolla tuonne Mitä odotat ketjuun että odotan päätöstä vammaistuesta. Ja nyt tänään sain sitten sen päätöksen ja se on myönteinen. Saan tuloihini sellaisen vähän vajaa sadan euron lisäyksen vammaistuen muodossa.

Minun on oltava viesimäärissä muuten nyt myös tarkkana sillä parin viestin päästä tulen kirjoittamaan jo 9000. viestini tälle palstalle ja sen toivottavasti tulen kirjoittamaan tietenkin merkkipaalu-ketjuun.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yllättävän ajankohtainen tämä Punaisen lokakuun metsästys on. KGB:n agentti nimeltään Putin kummittelee tarinassa, vaikka hänet tapettiin heti leffan alussa, mistä tulikin mieleen: onkohan tämä leffa oikean Putinin suosikkileffoja?

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne jotkut toiset taitaa olla pioneja. Taidettiin niitä jo viime vuonna täällä ihmetellä ja ihastella (kuvasta). Vai miten se oli...
Pionit mä tunnen! Niissä on vasta nuput.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy