Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 543
  • 68 365

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tommi olisi voittanut Euroviisut.
Länähän on ammattimies, hyvä laulaja ja esiintyjä. Sikäli olisi voinut joskus laittaakin viisuihin.

Ei tämä kaikki Länälle naureskelu johdu siitä, että Länä olisi taidoton. Länähän on kova ammattimies. Naureskelun aiheuttaa vain ne 25 vuotta katrihelenaa. Mutta kukapa ei rahasta tuota tekisi.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ei tämä kaikki Länälle naureskelu johdu siitä, että Länä olisi taidoton. Länähän on kova ammattimies. Naureskelun aiheuttaa vain ne 25 vuotta katrihelenaa. Mutta kukapa ei rahasta tuota tekisi.
Joo, samahan se vähän varmaan Kirkan kohdallakin. Toki ei niin isossa mittakaavassa, mutta olihan Kirka oikeasti aikoinaan todella kova rokkikukko ja ne pari rock-levyä ovat mainioita. Mutta iskelmäveikkona saattoi tulla leipää vähän paremmin pöytään.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo, samahan se vähän varmaan Kirkan kohdallakin. Toki ei niin isossa mittakaavassa, mutta olihan Kirka oikeasti aikoinaan todella kova rokkikukko ja ne pari rock-levyä ovat mainioita. Mutta iskelmäveikkona saattoi tulla leipää vähän paremmin pöytään.
Kirka on oikeastaan tosi hyvä vertailukohta. Kirkahan lauloi joskus 60-70-luvulla ihan mitä tahansa, lauloi paljon elokuvamusaa ja mainoksia oman uransa ohella. Syynä saattoi olla myös raha, mutta myös se, että Kirka oli niin saatanan hyvä. Kukas nyt paskaa laulajaa palkkaisi. Kasarilla vaihtoehtoja oli ehkä jo enemmän, mutta luulen, että Länän kohdalla oli silti vähän sama juttu.

Ja näistä molemmat, Kirka ja Länä, ovat olleet halutessaan saatanan kovia rock-laulajia.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
10.6.2019 ostin Sideways 2020:een Friendly Bird-lipun. Nyt vain 3 vuotta ja 5 päivää myöhemmin se on vaihdettu rannekkeeseen.

Ei kyllä ihan mahdottomia hurraahuutoja aiheuta tuo tämän vuoden kattaus, mutta toisaalta viimeksi sellainen olo oli 2017 ja se on mielestäni edelleen paras Sideways.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
10.6.2019 ostin Sideways 2020:een Friendly Bird-lipun. Nyt vain 3 vuotta ja 5 päivää myöhemmin se on vaihdettu rannekkeeseen.

Ei kyllä ihan mahdottomia hurraahuutoja aiheuta tuo tämän vuoden kattaus, mutta toisaalta viimeksi sellainen olo oli 2017 ja se on mielestäni edelleen paras Sideways.
En nyt halua olla negatiivinen, mutta yli satanen Roisin Murphystä ylitti kynnyksen. Ei vaan pysty, varsinkin kun olen hänet tottakai nähnyt.

Ihan paskaa tuo tämän vuoden Sideways.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Korkkasin just äsken ja kuuntelen Toys In The Atticia ja Rocksia. Jos jollekin pitäisi määrittää, mitä on rock and roll, niin noita levyjä soittaisin. Tuo alkuaikojen Aerosmith on parasta rokkenrollia ikinä. Sitä rokkenrollin pitää olla. Todella raakaa, mutta myös melodista. Siksi mulla on kaksi 70-luvun Aerosmith-julistetta raameissa kotonani.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ensimmäistä kertaa ainakin kolmeen tai neljään vuoteen minun tekee mieli juoda jotain alkoholipitoista (lonkero tai joku muu sen tapainen), koska päivä oli sen verran piinaava. Ei mitään suuria määriä, vaan yksi tölkillinen tai pullollinen, koska en koskaan juo sitä enempää. Pitänee huomenna käydä Prismassa katselemassa heidän tarjontaansa sillä saralla.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt halua olla negatiivinen, mutta yli satanen Roisin Murphystä ylitti kynnyksen. Ei vaan pysty, varsinkin kun olen hänet tottakai nähnyt.

Ihan paskaa tuo tämän vuoden Sideways.
Kyllä siellä nyt saa kalenterin täyttymään, mutta ulkomaisissa ei ole hirveän kiinnostavia ja esim. Dinosaur Jr. on jo bongattuna. Kotimaisistakin muutama tuli nähtyä jo Kesärauhassa. Roisin Murphy on siinä ja siinä, jääkö katsomaan - Flowssa joskus näin.

Juuri nyt kuuntelen kokeeksi Big Thiefiä ja kyllä tämä siltä kuulostaa, että pitää tarkistaa.

Käviköhän tässä kuten Flown kanssa muutamia vuosia sitten - juuri kun ajattelee että ollaan sillä tasolla, että uskaltaa ostaa sokkolippu, rupeaa käyrä kääntymään alaspäin. Anteeksi turkulaiset, ostin tänään Blind Bird-lipun ensi vuoden Kesärauhaan, joten minun syy jos se lässähtää...

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä siellä nyt saa kalenterin täyttymään, mutta ulkomaisissa ei ole hirveän kiinnostavia ja esim. Dinosaur Jr. on jo bongattuna. Kotimaisistakin muutama tuli nähtyä jo Kesärauhassa. Roisin Murphy on siinä ja siinä, jääkö katsomaan - Flowssa joskus näin.

Juuri nyt kuuntelen kokeeksi Big Thiefiä ja kyllä tämä siltä kuulostaa, että pitää tarkistaa.

Käviköhän tässä kuten Flown kanssa muutamia vuosia sitten - juuri kun ajattelee että ollaan sillä tasolla, että uskaltaa ostaa sokkolippu, rupeaa käyrä kääntymään alaspäin. Anteeksi turkulaiset, ostin tänään Blind Bird-lipun ensi vuoden Kesärauhaan, joten minun syy jos se lässähtää...
Jos Sidewaysistä puhutaan, niin ei vain tuo lista vakuuta. Sideways on ollut vuosia sellainen pikku-Flow, ja helvetin hyvä sellainen. Nyt ei vain ole niin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Mogwai on ihana ja Haunted Plasma olisi mielenkiintoista nähdä, vaikkakaan biisiäkään en ole kuullut. Muut artistit onkin tasoa "njääh"

Jaa juu, 22PP on tietty aina kova.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mogwai on ihana ja Haunted Plasma olisi mielenkiintoista nähdä, vaikkakaan biisiäkään en ole kuullut. Muut artistit onkin tasoa "njääh"

Jaa juu, 22PP on tietty aina kova.
Aika kova on myös tuo Pirkkojen esiintymisaika 16:20 työpäivänä - ja 20 min porttien aukeamisen jälkeen. Muuten ilman muuta, mutta saa nähdä pystyykö pätkäisemään päivää tarpeeksi.

Jos nyt joku kenties tuntemattomampi ulkomaistärppi pitää antaa huomiselle, niin Iceage. Muutama vuosi sitten menin mielijohteesta katsomaan Tavastialle ja oli ihan kova. Jotain punkahtavaa, mutta melodista indierockia jos pitää jotenkin luonnehtia. Tuo Sahara-lava on vaan aika kusinen ja tila ahdas, jos siellä on liikaa porukkaa.

Glove

Jäsen
Päivällä usein väsyttää, mutta näin nukkumaanmeno aikaan sitä on pirteä kuin peipponen. Pitäisikö alkaa nukkumaan päivät ja valvomaan yöt? Ulkonakin on valoisaa 24/7 niin senkään puolen ole väliä milloin nukkuu.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Korkkasin just äsken ja kuuntelen Toys In The Atticia ja Rocksia. Jos jollekin pitäisi määrittää, mitä on rock and roll, niin noita levyjä soittaisin. Tuo alkuaikojen Aerosmith on parasta rokkenrollia ikinä. Sitä rokkenrollin pitää olla. Todella raakaa, mutta myös melodista. Siksi mulla on kaksi 70-luvun Aerosmith-julistetta raameissa kotonani.
Mitä korkkasit? Eikö siun pitänyt olla korkkaamatta nyt hetken. Soosoo sinua!

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä korkkasit? Eikö siun pitänyt olla korkkaamatta nyt hetken. Soosoo sinua!
Veljet on tarkkana, se on välittämistä. Kiitos siitä, oikeasti. Pääsin korkkaamaan siitä syystä, että nyt on vapaita. Talven ja kevään valtavaa ylityökertymää pitää purkaa jotenkin.

On taivaallisen ihanaa korkata päivän eka kalja aamuyöstä ja katsoa änäriä. Jos minulta kysyttäisiin, mitä on vapaus, kertoisin jotain tällaista.

Viimeksi koin tätä 2018, kun seurasin Capitalsin voittoa.

Ja hyvä Avs! Vaikka olenkin Blackhawksin miehiä, niin maistuu silti.

Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Elämä on joskus jännää. Velipoika pääsi viisikymppisenä kolmen A:n luokitukseen, alta lähti asunto, ammatti ja akka. Olen huolissani, vaikka tiedän, että hän on juuri se, joka tulee pärjäämään aina.

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mä välillä yksin mietin, että mitä se Susanna Tapani oikeen yritti siinä finaalin rankkariskabassa.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voi kunpa Teuvo Loman arvostelisi Liigapaidat mediassa, kuten joskus back in the days. Kyllä on huonoks mennyt nykymaailma.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Enpä muista milloin viimeksi minulla on ollut juhannuksena näinkin paljon ohjelmaa. Varmaan viimeksi joskus teininä/muksuna kun oli porukoiden kanssa näitä karavaanareiden juhannusteffejä.

Melko innostunut fiilis on tulevasta juhannuksesta. Just täällä kuntoutuskeskuksessa sain toimia kirjurina kun suunniteltiin juhannusohjelmaa ja syömisiä jussiksi. Mutta en ole lainkaan itse silti varma ehdinkö kuitenkaan itse näihin juhannuskinkereihin kun on muuta ohjelmaa minulla itselläni ja tämä muu ohjelma kyllä nyt ajaa ohi.

Juhannusaattona tehdään se reissu Helsinkiin pienen ryhmän kanssa. Tämä ryhmä tulee sieltä Klubitalolta. Käydään ainakin siellä Sealifessa. Lauantaina on sitten siskon tyttären valmistujaisjuhlat. Ja jonkin verran puuhaa tulee siitäkin kun kokkaan itselleni taas omaa perinnejuhannusherkkuani eli ahvenanmaan pannukakkua.

Mukavaa kun minullakin on välillä juhannuksena näinkin paljon ohjelmaa. On se aika harvinaista ollut viime juhannuksina. Ja kun tässä on viime kuukaudet elämässä kuitenkin ollut melko tyhjää kalenterissa niin kiva fiilis että nyt sitä ohjelmaa alkaa taas olla.

Ja on tässä ihan kivoja päiviä varmaan edessä nyt tälläkin viikolla jo. Huomenna on siellä Klubitalolla grillibileet ja lauantaina on ensin grillausta myös siellä kuntoutuskeskuksessa, sitten on oma saunavuoro ja sitten illalla menen sellaiseen Stunt car show:hun.

Hienolta tuntuu kun elämässäni alkaa taas olemaan sisältöä. Tuntuu että tämäkin asia alkaa järjestymään. Vietin jo eilispäivän siellä Klubitalolla ja nyt menen sinne taas huomenna. Alkujännityksestä on päästy ja se tuntuu sellaiselta paikalta että siellä on kiva ja hyvä käydä jatkossakin.

Paljoa siitä klubitalosta ei vaan saisi vaitioloehtojen vuoksi julkisesti kirjoitella mutta kai nyt jonkun verran kuitenkin ja lähinnä omia asioita. Kunhan ei kirjoita tai puhu muiden asioista tai keitä muita siellä käy.

Ja mukavaa muuten että tuleva liigakausikin muistutti itseään edessä olemisesta. Kiva oli huomata että Kerhon osalta kausi alkaa just minun syntymäpäivänäni. On näin joskus ennenkin käynyt. Vähän kuin minullekin siitä synttärilahjaa...

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pääsin avautumaan ammattilaiselle tänään mieltäni painavista asioista ja hemmetti, että se tuntui hyvältä. Sovin heti uuden ajan ensi viikoksi ja täytyy kyllä todeta, että oli pirun hyvä idea ottaa yhteyttä tuohon tukiryhmään. Liian kauan olen ollut yksin omine ongelmineni ja koittanut saada niihin jonkinlaista fiksua vastausta. Ehkä se on se tyypillinen suomalainen jääräpäisyys, että minä hoidan oman leiviskäni hamaan loppuun asti enkä pyydä apua. Noh, pyysin apua ja onneksi sain sitä.

Kysymyksessä oli siis mielenterveysongelmaisten omaisten tukiryhmä, jonne uskaltauduin tänään ensimmäisen kerran ja kovasti tykästyin paikkaan. Minä en enää jaksa piilottaa kaikkia ongelmiani maton alle ja kuvitella, että yksin tulen pärjäämään, koska tuollainen ajattelutapa sai minut melkein itsetuhoiseksi monen vuoden tauon jälkeen. Pari vuotta sitten mieleeni iskostunut ajatus, että minullakin on oikeus onneen ja hyvään elämään, on alkanut kantaa hedelmää.

Toki aina silloin tällöin elämä tarjoaa sitruunaa, mutta minä olen onneksi oppinut hyväksymään asian, koska sehän kuuluu tähän tarinaan. Harvalla ihmisellä elämä noudattaa elokuvan meininkiä, jossa eletään onnellisena ja vailla kriisejä alusta loppuun. Enää nuo vastoinkäymiset eivät lannista minua, vaan kasvattavat minua henkisesti ja toisinaan myös fyysisestikin. Tämä oli hyvä päivä, jonka kunniaksi join äsken tölkillisen lonkeroa.

Glove

Jäsen
Pääsin avautumaan ammattilaiselle tänään mieltäni painavista asioista ja hemmetti, että se tuntui hyvältä. Sovin heti uuden ajan ensi viikoksi ja täytyy kyllä todeta, että oli pirun hyvä idea ottaa yhteyttä tuohon tukiryhmään. Liian kauan olen ollut yksin omine ongelmineni ja koittanut saada niihin jonkinlaista fiksua vastausta. Ehkä se on se tyypillinen suomalainen jääräpäisyys, että minä hoidan oman leiviskäni hamaan loppuun asti enkä pyydä apua. Noh, pyysin apua ja onneksi sain sitä.

Kysymyksessä oli siis mielenterveysongelmaisten omaisten tukiryhmä, jonne uskaltauduin tänään ensimmäisen kerran ja kovasti tykästyin paikkaan. Minä en enää jaksa piilottaa kaikkia ongelmiani maton alle ja kuvitella, että yksin tulen pärjäämään, koska tuollainen ajattelutapa sai minut melkein itsetuhoiseksi monen vuoden tauon jälkeen. Pari vuotta sitten mieleeni iskostunut ajatus, että minullakin on oikeus onneen ja hyvään elämään, on alkanut kantaa hedelmää.

Toki aina silloin tällöin elämä tarjoaa sitruunaa, mutta minä olen onneksi oppinut hyväksymään asian, koska sehän kuuluu tähän tarinaan. Harvalla ihmisellä elämä noudattaa elokuvan meininkiä, jossa eletään onnellisena ja vailla kriisejä alusta loppuun. Enää nuo vastoinkäymiset eivät lannista minua, vaan kasvattavat minua henkisesti ja toisinaan myös fyysisestikin. Tämä oli hyvä päivä, jonka kunniaksi join äsken tölkillisen lonkeroa.
Kippis sinne ja hienoa, että homma onnistui ja lähti käyntiin. Varmaan aika lailla samat fiilikset kuin minulla joitakin vuosia sitten kun pääsin aloittamaan terapian. Tsemppiä jatkoon.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Laita meikätkin. Tommi Länä forevö.
Mää rakastan sua jo nyt. Luulen että olet hyvä jätkä, tervetuloa kerhoon. Ja jos Bruinsin kannattamisen ohella olet vielä Eero Seppä-fani, niin aina kovempi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tommi Läntinen Appreciation Societylle.
Mä haluan mukaan. Täytyy arvostaa Läntisen monipuolista uraa. Ja minä varsinkin arvostan sitä miten tärkeä hänen levynsä Veijareita ja Pyhimyksiä oli minulle lukion viimeisen luokan ja minulle "rankan" autokoulun aikana. Kappaleita tahkosin uudelleen ja uudelleen...
Ja miten syvälle sydämeen sattui tämä ja kuvasi tunteitani yläasteella. Vieläkin tuo kappale koskettaa jotain.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy