Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 330 416
  • 66 848

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tapetin irroittaminen seinästä - kohtuu keljumaista.
Vaikka tuolla on pohjamaalit ja kaikki, niin aina se on yhtä perkelettä.
Tämä on ollut omassakin taloudessa ajankohtainen aihe jo useamman viikon ajan. Kahdesta huoneesta tullut revittyä 35+ vuotta vanhaa tapettia ja onpahan perseestä tuo homma. Tapetoitu vieläpä paljaaseen lastulevyyn aikoinaan. Ei puhettakaan pohjamaalista. Urakkaa yhteensä n. 60 m² (toinen huone sentään jo saatu kaikin puolin valmiiksi).

Tapetinpoistoaineestaķaan ei ole ollut apua tällä kertaa. Tiukassa on!

Linkin tuote ollut nyt käytössä:

Olen havainnut parhaaksi taktiikaksi irroittaa linkin työkalun avulla tapetin mahdollisimman hyvin lastulevypintaan saakka. Sitten lopuille roippeille antanut suihkepullosta vettä ja hieronut luudulla. Ne loput roippeet irtoavat hyvin tuolla tapetinpoistajalla.

Voimaa saa tuossa ensimmäisessä vaiheessa käyttää ja hiki valuu. Ongelmana tietenkin tapetinpoistajan metallisen terän ja voimankäytön vuoksi se, että terä repii helposti lastulevyyn koloja ja naarmuja. Tietää siis seuraavaan vaiheeseen eli kolojen paklaukseen ja hiontaan lisätyötä. Tarkoitus on siis maalata seinät tapetoinnin sijaan.

Se paklaus ja hionta sitten vielä edessä. Satoja naulankantoja sekä erinäisiä naarmuja ja lukemattomia koloja vielä siihen päälle.

Se maalaaminen ja listoittaminen ovatkin sitten jo suorastaan lomaa noihin pohjatöihin verrattuna.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tämä on ollut omassakin taloudessa ajankohtainen aihe jo useamman viikon ajan. Kahdesta huoneesta tullut revittyä 35+ vuotta vanhaa tapettia ja onpahan perseestä tuo homma. Tapetoitu vieläpä paljaaseen lastulevyyn aikoinaan. Ei puhettakaan pohjamaalista. Urakkaa yhteensä n. 60 m² (toinen huone sentään jo saatu kaikin puolin valmiiksi).

Tapetinpoistoaineestaķaan ei ole ollut apua tällä kertaa. Tiukassa on!
Joo nuo lastulevyn päälle aikoinaan laitetut tapetit on kyllä kovassa. Sitten jos siihen on vielä laitettu joku viisi kerrosta päällekkäin, niin hermothan siinä menee. Semmoinen höyryllä toimiva irroituskone on ollu ainakin välillä aina ihan kätevä.
Joskus olen joutunut poistamaan tapetteja jostain ikivanhasta puukuitulevyistä ja levyistä ei paljoa jäljelle jäänyt.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eiks tapetit oo hiukan 60-lukua? Joku laittaa vieläkin vapaaehtoisesti noita seiniinsä? Itekin kerran taistellut paperit pohjamaalaamattomasta lastulevystä. Horror…
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eiks tapetit oo hiukan 60-lukua? Joku laittaa vieläkin vapaaehtoisesti noita seiniinsä? Itekin kerran taistellut paperit pohjamaalaamattomasta lastulevystä. Horror…
Itse pyrin korvaamaan vanhan talon vanhat tapetit maalipinnalla. Mutta ne pohjatyöt... Helpompaahan olisi vain laittaa uusi tapetti tilalle.

Olen toki kahteen huoneeseen laittanut yhteen tehosteseinään tapetin. 60-lukulaisuus tietenkin riippuu siitä tapetin kuosista.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tässä aamupaskalla mietin, että tämä uuden kodin gustavsbergiläinen WC-pönttö on aika ergonominen. Tuo etuseinä on jotenkin lähes pystysuora ja jää istuessa hieman edemmäs kuin muissa tavallisissa pöntöissä. Ei tule vahingossa pyyhittyä pöntönpohjaa istuessa. Myös korkeudesta/etäisyydestä vedenpintaan plussaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Alice Cooperillahan oli ainakin ennen käärme mukana lavalla. Liekö Nita koskaan käsitellyt Alicen käärmettä?
Toivottavasti ei tai illuusioni särkyy.

Mutta tosiaan vielä Aliceen palatakseni niin käsittämättömän hyvässä iskussa on vielä näin 74-vuotiaanakin. Toki äänessä nyt pientä ajan tuomaa karheutta ihan luonnollisesti alkaa olla, mutta sekään ei varsinaisesti kuulosta huonolta ja hyvin kyllä jaksaa ukko heilua parin tunnin setin ajan.

Verrattuna nyt johonkin Kissiin ja Paul Stanleyhin niin ihan eri planeetalta vaikka Paukka on muutaman vuoden Alicea nuorempikin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Toivottavasti ei tai illuusioni särkyy.

Mutta tosiaan vielä Aliceen palatakseni niin käsittämättömän hyvässä iskussa on vielä näin 74-vuotiaanakin. Toki äänessä nyt pientä ajan tuomaa karheutta ihan luonnollisesti alkaa olla, mutta sekään ei varsinaisesti kuulosta huonolta ja hyvin kyllä jaksaa ukko heilua parin tunnin setin ajan.

Verrattuna nyt johonkin Kissiin ja Paul Stanleyhin niin ihan eri planeetalta vaikka Paukka on muutaman vuoden Alicea nuorempikin.
Vilkaisin Nitan Story-osiosta, että hän on tykästynyt Hartwallin vichyyn. Tällaisia terveysintoilijoita nämä nykyajan rokkarit ovat. Toista se oli ennen, vichy olisi todennäköisesti toiminut vain kossun lantrinkina.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vilkaisin Nitan Story-osiosta, että hän on tykästynyt Hartwallin vichyyn. Tällaisia terveysintoilijoita nämä nykyajan rokkarit ovat. Toista se oli ennen, vichy olisi todennäköisesti toiminut vain kossun lantrinkina.
Nita on ihan julkisesti "sober" ja ei ole vissiin vuosiin dokaillut. Andy McCoy kääntyisi haudassaan jos joskus kuolisi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Nita on ihan julkisesti "sober" ja ei ole vissiin vuosiin dokaillut. Andy McCoy kääntyisi haudassaan jos joskus kuolisi.
Näinhän se on. Nita taitaa olla jopa jonkunasteinen fitnessharrastaja.

Alice Cooper on ollut jo vuosikymmeniä raitis. Muistaakseni on jossain haastattelussa sanonut, että 70-80 -lukujen huuruisina aikoina tehdyistä levyistä ei ole minkäänlaista muistikuvaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tässä aamupaskalla mietin, että tämä uuden kodin gustavsbergiläinen WC-pönttö on aika ergonominen. Tuo etuseinä on jotenkin lähes pystysuora ja jää istuessa hieman edemmäs kuin muissa tavallisissa pöntöissä. Ei tule vahingossa pyyhittyä pöntönpohjaa istuessa. Myös korkeudesta/etäisyydestä vedenpintaan plussaa.
Eikö kärki kastu enää?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Silloin joskus, kun tätä mökkiä ostettiin, niin mietin pitkään onko minusta mökkeilijäksi.
Kyllä näyttää olevan, on tää messevä mesta. On elämäni parhaimpia päätöksiä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Luin tällä viikolla urheilu-uutisista että miesten superpesistä pelataan tänä kesänä vähän minulle ainakin yllättäenkin tuossa minun naapurikentällä eli Pullerilla. Manse PP:n joku stadionremontti viivästyy ja joukkue joutuu pelaamaan muutaman kotipelinsä evakossa. Oliko yksi vai kaksi peliä sitten kun tulevat pelaamaan heinäkuussa tuohon Pullerillekin?

Toisaalta minäkin olen innoissani tästä. En tiedä pitäisikö minunkin käydä katselemassa vähän superpesistä? En ole koskaan päässyt katselemaan superpesistä livenä joten olisihan tuo ihan kiinnostavaa joskus katsella tuotakin lajia livenä? Eikös tämä Manse PP ole Suomen mestarijoukkuekin?

Ja kun tuohon naapurikentälle kuitenkin tulevat pelaamaan niin nyt olisi kyllä hieno mahdollisuus päästä katselemaan kyseistä lajia ominkin silmin.

Ja olin äsken taas makkaraa grillaamassa siellä kuntoutuskeskuksessa. Hyvät oli grillatut makkarat myös tänään. Vähän vaan mietityttää kun en ole vielä päässyt oikein juttuihin siellä. Mietityttää vähän mitä ne minusta ajattelevat kun olen niin hiljainen ja ujo. Toisaalta, siellä on niin paljon uutta porukkaa minulle että tuo ainakin alku ujous menee senkin piikkiin. Olen uudessa seurassa aina alkuun ujohko mutta kyllä minustakin juttuseuraa saa kun tulen paremmin tutuiksi ihmisten kanssa.

Mutta kyllä siellä silti sai osallistua tietovisaan ja makkaran paistoon.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Lähtikö @Roger Moore Nitan perässä Vantaalle? Eikös siellä ole tänään Cooperilla keikka?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alice Cooper oli kova ja Nitalla oli tiukka ote... kitarasta.

@CuJo#31
Oli muuten Cooperilla KalPan paita päällä. Kirjoitin tuon kun ollaan jääkiekkoaiheisella palstalla ja se saattaa jotain kiinnostaa.
 

Glove

Jäsen
Pientä kuumetta ja silti tuntuu, että olen ihan jäässä. Päätäkin särkee ja väsyttää. Taidan mennä aikaisin nukkumaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vaikka superpesiksestä äsken kirjoitinkin poikkeuksellisesti niin kyllä olen kaivannut jopa jo taas jääkiekkoa. Hassua kirjoittaa näin kesällä mutta olen kaivannut välillä jopa syysiltoja ja lätkäkautta. Tai mitä parasta, lätkämatsissa paikan päällä olemista.

Onhan tämä kesä ollut aina vähän tyhjää aikaa kun liigakausi on tauolla ja sitä vähemmän ja enemmän odottaa. Mutta nyt kaipaan uutta liigakautta ehkä jopa entistä enemmän. Ja kaipuuseen varmaan vaikuttaa sekin että olen esimerkiksi kahden viime kauden aikana ollut paikan päällä vain yhdessä ainoassa liigamatsissa. Ja se on todella vähän. Syitä tähän vähyyteen ovat olleet ainakin korona, omat jalkakivut ja sairauslomat sekä sairaalareissu. Eikä tosiaan tuo viime kauden loppu nyt kovin hyvin minun osaltani mennyt sekään kun olin sairaalassa ja jouduin katselemaan osan HPK:n peleistä pieneltä älypuhelimen näytöltä tai sitten en katsellut niitä lainkaan kun ei riittänyt motivaatiota tuhrustaa niin pienestä näytöstä peliä.

Onhan tämä vähän outoa kaivata jo syksyä näin kesän alussa ja on jotenkin tunne että niin ei edes saisi tehdä. Mutta toisaalta, olen näitä kuuluisia syksyn lapsia ja tykkään syksystä. Pimeästä, vähän sateisesta ja kylmenevästä illasta ja liigakiekosta. Mutta, mutta...

Pitää nyt nauttia kesästä ensin taas kuitenkin. Kesä on kuitenkin ainutlaatuista aikaa ja on Suomessa varsin lyhytkin. Stressiä en tästä kesän vietosta ajatellut tänä vuonna ottaa mutta pitää siitä jotenkin nauttia. Joskus olen jopa ottanut vähän stressiäkin kesän vietosta, kun pitää olla ulkona ja kuitenkaan siellä ei viihdy tai siellä ei ole tekemistä.

Toivottavasti kelit nyt todella alkaa tästä paranemaan. Tänään ollut taas merkkejä paremmasta ja on ollut shortsikeli. Vietetään kesä nyt ensin ja aletaan sitten syksyllä taas keskittymään liigakiekkoon. Onhan jotain mitä odottaa.

Mutta onhan Hämeenlinnankin torilla maanantaina paikallisille MM-sankareille kultajuhlat. Sinnekin pitää mennä kuitenkin.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tapetit yhestä huoneesta pois. Jos vaikka tapetoisi yön, mitäpä muutakaan kesäisenä viikonlopun yönä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on taas puhuttu kukista ja mehiläisistä. Lieneekö tullut hullua hurskaammaksi... Onhan tässä vuosikymmenten kokemuksella hyvä "paukuttaa epistolaa" ja viestiä perille. Kaikkea ei pidä ottaa niin vakasti. Elämäkin opettaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös