Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 371 865
  • 66 937

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Hienoja vetoja.

Laitetaan vastineeksi upea metalliversio samasta aiheesta. On aika uskollinen alkuperäiselle.


Ja The Cold White Light -albumin julkaisusta tuli toukokuussa täyteen jo 20 vuotta... Vähän ottaa päähän ettei muistanut oikealla päivämäärällä (13.5.02) onnitella albumia, mutta kai tätä voi "vähän" myöhässäkin juhlistaa soittamalla koko albumi läpi.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on taas puhuttu kukista ja mehiläisistä.
Saako vielä puhua kukista? Puhun kuitenkin kun olet ilmeisesti paikalla ja kukista ja kasveista tiedät sangen paljon.

Kysymys: mikä on sellainen kasvi,
  • joka leviää jumalattomasti pintajuurien avulla
  • sinänsä roteva varsi, mutta katkeaa helposti lehtien kohdalta
  • myöhemmin (hetken päästä) kesällä kukkii hennon violetein kukin
  • Google Lens ehdotti Saippuaa, mutta en aivan heti osta, joskin mahdollinen
Kiitos!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Saako vielä puhua kukista?
Kukista voi aina puhua... Kauniita usein ovat.
Ja tunnistushommissa kuva ois kiva. Jos et tuota "saippuakukkaa" (suopayrtti???) päästäsi keksinyt niin se voisi olla myös silmäruoho. Ajattelin että kyseessä on kuitenkin enemmänkin "villikasvi" kuin puutarhaperenna. Ihan hatusta kyllä nyt tulee heiteltyä...

Edit. Tai sitten maahumala. Itse näen maahumalan kukat lähinnä sinisinä mutta jotkut pitää niitä violetteina (aika vahva väri, ei hennon violetti).
 
Viimeksi muokattu:

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kukista voi aina puhua... Kauniita usein ovat.
Ja tunnistushommissa kuva ois kiva. Jos et tuota "saippuakukkaa" (suopayrtti???) päästäsi keksinyt niin se voisi olla myös silmäruoho. Ajattelin että kyseessä on kuitenkin enemmänkin "villikasvi" kuin puutarhaperenna. Ihan hatusta kyllä nyt tulee heiteltyä...

Edit. Tai sitten maahumala. Itse näen maahumalan kukat lähinnä sinisinä mutta jotkut pitää niitä violetteina (aika vahva väri, ei hennon violetti).
Silmäruoho on täysin uusi tuttavuus kuten maahumalakin - kumpikaan niistä tämä ei ole. Perenna sikäli kuin minä sen ymmärrän eli monivuotinen puutarhakasvi - kyllä, mutta valitettavasti tässä tapauksessa ei toivottu: peittää pionien kasvustoa tehokkaasti eli enemmän maanpeittokasvi, joka voisi olla ihan kiva jossain muualla.

Nyt ei ole kuvaa, mutta voin sellaisen laittaa myöhemmin jahka kukkii mikä auttanee selvittämään lajin.

Kiitos näistä ehdotuksista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ilmeisesti tälle palstalle pitää avata ÄTPPOMK-tyylinen ketju Margot Robbielle, johon hänen faninsa voivat ilmoittaa kaikki Margotia koskevat loukkaukset. Tämä ajatus tuli jostain kumman syystä mieleen.

Ihan näin alleviivauksena: minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään Margot Robbieta vastaan ja olen kyllä huomannut, että hän osaa näytellä, mutta en ole hänen faninsa. Näyttävä nainen, mutta hän ei vaan aiheuta minussa minkäänlaisia reaktioita.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ilmeisesti tälle palstalle pitää avata ÄTPPOMK-tyylinen ketju Margot Robbielle, johon hänen faninsa voivat ilmoittaa kaikki Margotia koskevat loukkaukset. Tämä ajatus tuli jostain kumman syystä mieleen.

Ihan näin alleviivauksena: minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään Margot Robbieta vastaan ja olen kyllä huomannut, että hän osaa näytellä, mutta en ole hänen faninsa. Näyttävä nainen, mutta hän ei vaan aiheuta minussa minkäänlaisia reaktioita.
Piti ihan katsoa KVGsta kuka tai siis minkä oloinen on Margot. Olen ihan samaa mieltä. On Margot ihan ok, mutta jos pitäisi antaa, niin ensimmäinen valinta naisista ei osuisi häneen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kissojen kanssa se on helppoa ja mukavaa remontoida.
 

Liitteet

  • reiska.JPG
    reiska.JPG
    92,4 KB · kertaa luettu: 117

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä ollaan nyt kerätty mökkikamoja kasaan ja kohta lähdetään mökille. Mökkeily taitaa olla muotia tähän aikaan vuodesta. Täältä (Jatkoajan keskustelupalstalta) @vetti ainakin on nyt mökillä. Mukavaa sunnuntaita kaikille, mökille, kotiin, kylään tai minne tahansa!
 
K

Kiekkokatsoja

Näin pari pessimisti autoilijaa, eteläsuomen teillä. Oli nastarenkaat alla. Niin, tuo juhannussää voi olla arvaamaton.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Näin pari pessimisti autoilijaa, eteläsuomen teillä. Oli nastarenkaat alla. Niin, tuo juhannussää voi olla arvaamaton.
Eikös noista nykyään tule sakkoa, jos virkavalta panee merkille? Säästöä väärässä paikassa, mutta jokainen taaplaa tyylillään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hammaslääkärillä käynti meni ihan hyvin ja määrättiinpä tehokkaampaa hammastahnaa. Matkaan apteekkiin ja reseptiä lunastamaan. Noh samaa tuotetta sai myös reseptivaapana ja se on ilman reseptiä halvempaakin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onhan tämä hiukan masentavaa kun nykyisetkin vaatteet alkavat käymään pieniksi. T-paidatkin kun ovat kohta taas jo napapaita-malleja vaikka ne on ollut kyllä ihan reilun ja hyvän kokoisia aiemmin. Lihon vain koko ajan ja se huolestuttaa/masentaa.

Ei ole vielä kovin pitkä aika kun kovalla vauhdilla viime vuoden lopulla laihdutin ja terveellistin elämäntapojani. Se oli hyvässä vauhdissa, alku oli lupaava kunnes sitten alkoi olemaan niitä mielenterveysongelmia ja alkoholikin alkoi maistumaan ja tuo juttu jäi. Se oli todella huono juttu ja nyt tässä kyllä pitäisi taas innostua uudelleen tällaisesta muutostyöstä oman terveytensä eteen. Mutta se kaiken aloittaminen uudelleen ei ole niin helppoa, se vaatii taas sitä itsensä niskasta kiinni ottamista.

Kyllähän tämä huolestuttaa kun ruoka maistuu liian hyvin eikä se yleensä niin terveellistäkään ole. Olisi hyvä alkaa taas laittamaan syämisiään remonttiin. Ylipainolla ja huonoilla elintavoilla kun on vaikutusta oikeasti myös terveyteen. Minulla on todettu myös esimerkiksi toisen tyypin diabetes ja kyllähän ylipaino siihenkin vaikuttaa.
 

Glove

Jäsen
Onhan tämä hiukan masentavaa kun nykyisetkin vaatteet alkavat käymään pieniksi. T-paidatkin kun ovat kohta taas jo napapaita-malleja vaikka ne on ollut kyllä ihan reilun ja hyvän kokoisia aiemmin. Lihon vain koko ajan ja se huolestuttaa/masentaa.

Ei ole vielä kovin pitkä aika kun kovalla vauhdilla viime vuoden lopulla laihdutin ja terveellistin elämäntapojani. Se oli hyvässä vauhdissa, alku oli lupaava kunnes sitten alkoi olemaan niitä mielenterveysongelmia ja alkoholikin alkoi maistumaan ja tuo juttu jäi. Se oli todella huono juttu ja nyt tässä kyllä pitäisi taas innostua uudelleen tällaisesta muutostyöstä oman terveytensä eteen. Mutta se kaiken aloittaminen uudelleen ei ole niin helppoa, se vaatii taas sitä itsensä niskasta kiinni ottamista.

Kyllähän tämä huolestuttaa kun ruoka maistuu liian hyvin eikä se yleensä niin terveellistäkään ole. Olisi hyvä alkaa taas laittamaan syämisiään remonttiin. Ylipainolla ja huonoilla elintavoilla kun on vaikutusta oikeasti myös terveyteen. Minulla on todettu myös esimerkiksi toisen tyypin diabetes ja kyllähän ylipaino siihenkin vaikuttaa.
Jos sinulla on jotain lääkkeitä noihin mielenterveysongelmiin niin tsekkaapa lääkkeiden haittavaikutukset laakeinfo.fi -sivulta. Esimerkiksi Mirtazapin lisää ruokahalua ja sitä myötä sitten mahdollisesti aiheuttaa painonnousua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jos sinulla on jotain lääkkeitä noihin mielenterveysongelmiin niin tsekkaapa lääkkeiden haittavaikutukset laakeinfo.fi -sivulta. Esimerkiksi Mirtazapin lisää ruokahalua ja sitä myötä sitten mahdollisesti aiheuttaa painonnousua.

Tuo oli kyllä hyvä huomio. Saan kerran kuukaudessa pistoksena sellaista lääkettä kuin Xeplion ja se on ainut mielenterveyslääke mitä saan tällä hetkellä. Se kyllä voi myös aiheuttaa haittavaikutuksena painon nousua.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lentävät vittuperkeleet eli lokit ovat saaneet jälkikasvua ja syöksyvät nyt kaikkien päälle. Yksi tuollainen onnellinen ydinperhe on valinnut paikakseen bussipysäkin viereisen parkkipaikan, jota lähemmäksi ei viitsi mennä, ellei halua kuulla varoitushuutoa ja heti sen perään saada jomman kumman emolinnun peräänsä. Onneksi tässä talossa, jossa itse asustan, ei ole lokkipesueita, joten pihalla voi olla ihan rauhassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lentävät vittuperkeleet eli lokit ovat saaneet jälkikasvua ja syöksyvät nyt kaikkien päälle. Yksi tuollainen onnellinen ydinperhe on valinnut paikakseen bussipysäkin viereisen parkkipaikan, jota lähemmäksi ei viitsi mennä, ellei halua kuulla varoitushuutoa ja heti sen perään saada jomman kumman emolinnun peräänsä. Onneksi tässä talossa, jossa itse asustan, ei ole lokkipesueita, joten pihalla voi olla ihan rauhassa.
Olihan se mukavaa koittaa nukkua kun joukko lokkeja päättivät aloittaa sodan jossain suhteellisen lähellä. Tämä toki tapahtui keskellä yötä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olihan se mukavaa koittaa nukkua kun joukko lokkeja päättivät aloittaa sodan jossain suhteellisen lähellä. Tämä toki tapahtui keskellä yötä.
Sama juttu. Jossain neljän viiden aikoihin arviolta kahdeksan tai yhdeksän lokkia alkoi raivota aivan ikkunan takana ja koska joudun pitämään ikkunan osittain avoinna saadakseni huoneeseen raitista ilmaa, pääsin nauttimaan tuosta sinfoniasta ihan ilmaiseksi. Mitä hyötyä lokeista oikein on? Joo, ne syövät roskia ja ehkä joskus jopa kalojakin, mutta yleisesti ottaen ne ovat perseestä.

Varikset ja harakat ovat paljon miellyttävimpiä naapureita, samoin naakat. Ne ovat myös paljon fiksumpia.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Käytiin eilen kaverin kanssa Talmassa golfaamassa. Matkalla sinne ohi meni auto, jossa liehui venäjän lippu. Päästiin tai jouduttiin liikennevaloissa kyseisen auton viereen niin oli kylkeen näköjään hienosti teipattu "NO TO NATO". En oikein tiedä mitä tunteita moinen herätti. Kaveri ehdotti että ampuisin singolla. Jos olisi kuulunut hänen autonsa vakiovarustukseen niin olisin saattanut niin tehdäkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikös noista nykyään tule sakkoa, jos virkavalta panee merkille? Säästöä väärässä paikassa, mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Kai ne periaatteessa voisi sakottaa, tosin voihan se olla että saa jonkun meriselityksen menemään läpi tyyliin "en ole ajanut moneen kuukauteen ja just menossa ostamaan uudet renkaat kun vanhat kesärenkaat on niin huonot". Tai sitten valehtelee vaikka olleensa pohjoisessa koko talven ja palasi vasta nyt etelämmäs ja kesärenkaat on täällä.

Typerää se nastoilla läpi vuoden ajaminen toki on.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kai ne periaatteessa voisi sakottaa, tosin voihan se olla että saa jonkun meriselityksen menemään läpi tyyliin "en ole ajanut moneen kuukauteen ja just menossa ostamaan uudet renkaat kun vanhat kesärenkaat on niin huonot". Tai sitten valehtelee vaikka olleensa pohjoisessa koko talven ja palasi vasta nyt etelämmäs ja kesärenkaat on täällä.
...
Kävin vuosi sitten näihin aikoihin ekassa koronarokotuksessa ja kuinka ollakaan, poliisit pysäyttivät minut kylillä, kun lähdin ajelemaan rokotuspaikalta. Kysyivät, tiesinkö syytä moiseen ja arvelin, että lieneekö turvavyöiden käytön laiminlyönti, kun en ollut "kerennyt" vielä laittaa, mutta ei ollut se vaan hieman yllättäen vanhentunut katsastus.
Noh, minä siihen selittämään, että olin juuri menossa paikalliselle huoltamolle, jossa paikallinen yrittäjä kerran viikossa, torstaisin, katsasti autoja drive-in -periaatteella - enkä edes valehdellut! Poliisit totesivat siihen virnistellen, että jos kerran näin on, niin eikunvaan ja hyvää matkaa...
Menin huoltikselle, mutta oli tietysti ihan täyttä muutama tunti ja sainkin ajan vasta iltapäiväksi, joten piti sitten vielä käydä kotona, kun en viitsinyt kärvistellä tunteja tyhjän panttina kylillä. Pikkuisen jänskätti iltapäivällä, jos niin huono tuuri sattuisi, että törmäisin taas poliiseihin, kävisikö enää sama selitys, vaikka se totta olisikin, edelleen...
 

Glove

Jäsen
Minulla oli lähes täydellinen ajoitus. Kävin kävelemässä jonkin matkaa ja kaksi minuuttia siitä kun tulin kotiin taivas aukesi ja vesimassat alkoivat tippua maahan asti.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Heinola on ihan kiva paikka.
Kävin korjauttamassa arinkolasit (toinen linssi irti), ilmaista.
Sitten kävin torilla kaffella ja pullalla, ei käynyt kortti eikä MobilePay, vain käteinen. Sitä mulla ei ikinä ole, niin sain ilmaiseksi. Sillä ehdolla että tulen toistekin. Lupasin, kun oli niin komea myyjäpoika. Ja käynhän minä seuraavalla lomapätkällä viimeistään.

Muuten matka ei tullut halvaksi, sen verran rauta- ja ruokakauppoihin kului.
 
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Heinola on ihan kiva paikka.
Kävin korjauttamassa arinkolasit (toinen linssi irti), ilmaista.
Sitten kävin torilla kaffella ja pullalla, ei käynyt kortti eikä MobilePay, vain käteinen. Sitä mulla ei ikinä ole, niin sain ilmaiseksi. Sillä ehdolla että tulen toistekin. Lupasin, kun oli niin komea myyjäpoika. Ja käynhän minä seuraavalla lomapätkällä viimeistään.

Muuten matka ei tullut halvaksi, sen verran rauta- ja ruokakauppoihin kului.
Juicekin sen tiesi.


 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aika pitkään siinä meni mutta tänään vihdoin aloitin terapiakäynnit A-klinikalla. Nythän minun tilanteeni riippuvaisuuksien kanssa tapellessa on kyllä hyvä eli mitään akuuttia ongelmaa ja hätää niiden kanssa ei ole. Mutta hyvä se on silti A-klinikalla varmasti käydä välillä keskustelemassa.

Muistaakseni tämän vuoden puolella en ole juonut pisaraakaan alkoholia eikä ole oikein tehnyt mielikään. Minulle toimii aika hyvänä pelotteena tuo antabus-lääkitys. Kun otan antabusta niin en uskalla juoda koska alkoholin ja antabuksen yhteisvaikutus ja reaktiot voi olla kai aika voimakkaita.

Enkä ole myöskään pelannut kohta siihen kahdeksaan kuukauteen. Viimeksi olen pelannut rahapelejä viime vuoden marraskuussa. Ja muistaakseni tuo kahdeksan kuukautta on just aika mikä pitää olla pelaamatta vähintään että hyväksytään vaikka pyörittämään näitä Pelirajattomien vertaistukiryhmiä. No, vaikka olen pitkään ollut jo pelaamatta niin en silti uskalla haaveilla vertaistukiryhmän vetäjän paikasta. Ei minulla taitaisi sellaiseen rohkeus riittää vaikka hyvää sellainenkin voisi tehdä kyllä.

Nyt menee riippuvaisuuksien kanssa tosiaan hyvin mutta silti aloitin keskustelukäynnit A-klinikalla. Alunperin tätä minulle kehoitettiin ja suositeltiin siellä sairaalassa. Varmasti näistä terapiakäynneistä voi myös minulle olla apua. Ja onhan se hyvä huomata ja tajuta että ei ole ongelmiensa kanssa yksin vaan tukiverkostoa löytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös