Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 589 170
  • 68 276

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Nyt alkaa nämä yöt, kun ei välttämättä ole änäripeliä, niin pittääpi katella sitten koripalloa.

Nick Neim

Jäsen
Nyt alkaa nämä yöt, kun ei välttämättä ole änäripeliä, niin pittääpi katella sitten koripalloa.
Vähintään jo kolmas kerta parin viikon sisään kun ajatellut katsoa NBA:n playoffeja, mutta joka helvetin kerta sen jotenkin unohtaa. Kun kuitenkin tuo Ruutu+ tuossa ollut pesiksen takia käytössä, niin tarttis edes sen kummemmin kikkailla.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Vähintään jo kolmas kerta parin viikon sisään kun ajatellut katsoa NBA:n playoffeja, mutta joka helvetin kerta sen jotenkin unohtaa. Kun kuitenkin tuo Ruutu+ tuossa ollut pesiksen takia käytössä, niin tarttis edes sen kummemmin kikkailla.
Reilu neljännes jäljellä ja siellähän ne ratkaisut aina viimeisellä tulee.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tämä kesä varsinkin on sellaista aikaa että mielelläni reissaisinkin taas. Taas ainakin kotimaassa jos en muualla. Viime kesinä olen kuitenkin tehnyt varsin viihdyttäviä kotimaan reissuja, varsinkin viime kesänä tämä Saimaan kiertoreissu oli varsin hieno.

Vähän siis kismittääkin että en pääse reissuun tänä kesänä. Tullut kuitenkin siitä reissaamisesta jo ikään kuin sellainen mukava kesäharrastus itselleni. Ei ole ihan helpointa jättää nyt matkaa tekemättä.

Mutta elämän tilanne tällä hetkellä sellainen että ei ole oikein varaa minnekään matkustella. Olen pois nyt taas työelämästä ja olen mielenterveyskuntoutuja, rahatilannekin taas huonontunut. Ja vaikka rahaa olisikin niin en tiedä olisiko minun kannattavaa nykyterveydentilassani mitään pidempää reissua tehdä?

Viisaampi siis jättää tänä kesänä varmaan reissut väliin. Tietenkin esimerkiksi Tampereella näyttää olevan paljon kesän aikana aktiviteettia ja ohjelmaa että joku pieni päivän reissu voisi tulla tänä kesänä taas kysymykseen. Halvat junaliput ja edullisesti syöminen päivän aikana niin reissulle ei tulisi paljoa edes hintaa. Joku tällainen lyhyt reissu voi tulla kysymykseen vielä tänäkin suvena mutta muuten olen tosiaan päättänyt jättää lomamatkat nyt väliin.

Ja onhan minulla nyt edes jotain toimintaa tänäkin kesänä kun menen niille festareille. Kyllä kesän aikana pitää aina jotain olla, on se kesä kuitenkin sen verran erityistä aikaa. Toki, festarin lippujen hinnalla ja mahdollisella kuluttamisella festarialueella niin näiden yhteishinnalla olisi kyllä voinut tehdä jo jonkin lyhyemmän parin yön reissun kotimaan kohteeseenkin.

Mutta nyt tänä kesänä olen päättänyt silti toimia näin. Ehkä en ole vielä valmiskaan pidemmille reissuille.

Glove

Jäsen
Pitäisi mennä hakemaan peräkärry lainaan. Kyllähän sitä eteenpäin vetelee, eikä lastauspaikallakaan tarvi peruutella. Määräänpäässä eli täällä kotona olisi sitten hyvä päästä peruuttamaan mahdollisimman lähelle niin ei tarvi kantaa niin pitkästi. En edes muista, milloin olisin peräkärryn kanssa autoillut viimeksi. Edellisessä autossa ei ollut edes koukkua ja sen ostin muistaakseni 2014. Tässä nykyisessä on koukku, mutta en ole käyttänyt sitä kertaakaan.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Työkokeilun alku siirtyy ainakin kolmen viikon päähän, koska työkkärillä kestää pari viikkoa käsitellä asia. Perkele. Noh, jos jotain hyvää asiassa on, niin ehdin ainakin toeta huomisesta hammaslääkärioperaatiosta hyvissä ajoin.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitäisi mennä hakemaan peräkärry lainaan. Kyllähän sitä eteenpäin vetelee, eikä lastauspaikallakaan tarvi peruutella. Määräänpäässä eli täällä kotona olisi sitten hyvä päästä peruuttamaan mahdollisimman lähelle niin ei tarvi kantaa niin pitkästi. En edes muista, milloin olisin peräkärryn kanssa autoillut viimeksi. Edellisessä autossa ei ollut edes koukkua ja sen ostin muistaakseni 2014. Tässä nykyisessä on koukku, mutta en ole käyttänyt sitä kertaakaan.

Vanha ja turha viisaus:

kun se on linkussa niin on jo myöhäistä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen ennenkin pistänyt merkille että nuo nykyajan tenavat juoksentelevat tuolla ostoskeskusten käytävillä aika holtittomasti. Vaikka joku vanhempi olisi siinä ihan vieressä. Äskenkin meinasi yksi lapsi juosta päin minua kun ei katsonut yhtään eteensä. Toista tämä taisi olla ennen, silloin lapset kasvatettiin kovassa nuhteessa ja osasivat käyttäytyä kaupoissa.

Sain nyt myös vihdoin aikaiseksi käydä tutustumassa siellä Klubitalolla. Olen ennenkin siis ollut Klubitalon jäsen mutta sen jälkeen kun toiminta on muuttanut täällä Hämeenlinnassa niin en ollut Klubitalolla käynytkään. Mutta hienot ovat uudet tilat ja isommat kuin edelliset.

Minut otettiin myös vastaan hyvällä mielin ja sinne on helppo palata uudestaan. Ensi viikolla ajattelin siellä alkaa kunnolla käymään. Saan lisää sisältöä tähän elämään ainakin jos en muuta.

Ja ilmottauduin heti paikan kautta tehtävälle pienelle kesäretkellekin. Tämä on juhannusaattona. Käymme Helsingissä ainakin Sealifeen tutustumassa. Minun juhannukseni alkaa olemaankin kivasti täynnä ohjelmaa, perjantaina tuo Hesan reissu ja lauantaina ne siskon likan valmistujaisjuhlat. Vähän erilaisempi juhannus edessä.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Perävaunun peruuttamisen taito on lahja, jota lahjattomatkin voivat harjoitella.

Nyrkkisääntö: Kun mitään ei näy eikä kuulu, kärry menee auton kanssa samaan suuntaan, joko eteen tai taakse... tai on jäänyt matkalle...

Glove

Jäsen
Perävaunun peruuttamisen taito on lahja, jota lahjattomatkin voivat harjoitella.

Nyrkkisääntö: Kun mitään ei näy eikä kuulu, kärry menee auton kanssa samaan suuntaan, joko eteen tai taakse... tai on jäänyt matkalle...
Eipä ole koskaan ollut kärryä millä harjoitella. Ihan hyvin se on kuitenkin sujunut. Byt vaan tuossa kotipihalla on aika tiukka ysikymppinen jonka toisessa laidassa on autokatos. Eikä siihen tieteenkään passaisi osua, mutta enhän minä näe sinne nurkan taakse missä se kärryn perä huitelee.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eipä ole koskaan ollut kärryä millä harjoitella. Ihan hyvin se on kuitenkin sujunut. Byt vaan tuossa kotipihalla on aika tiukka ysikymppinen jonka toisessa laidassa on autokatos. Eikä siihen tieteenkään passaisi osua, mutta enhän minä näe sinne nurkan taakse missä se kärryn perä huitelee.
Tuossa tapauksessa vänkäri on kultaakin kalliimpi, ehkä sananmukaisestikin, eli hankit jonkun (todistajan) huutelemaan lukemia, kun survot peräkärryä purkupaikalle.

Meillä vaimo tuppaa saamaan hermoromahduksen, kun alan puhumaankaan veneen vesillelaskusta ja itse suorituksen aikana kaikki läsnäolevat, koirat mukaanlukien, yrittävät paeta metsään turvaan...

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kaikista varmin tapa on ottaa se peräkärry irti ja työntää loppumatka sinne määränpäähän.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen ennenkin pistänyt merkille että nuo nykyajan tenavat juoksentelevat tuolla ostoskeskusten käytävillä aika holtittomasti. Vaikka joku vanhempi olisi siinä ihan vieressä. Äskenkin meinasi yksi lapsi juosta päin minua kun ei katsonut yhtään eteensä. Toista tämä taisi olla ennen, silloin lapset kasvatettiin kovassa nuhteessa ja osasivat käyttäytyä kaupoissa.
Samaisilla tenavilla on vielä vaarallisempi tapa rynnätä pyörä- ja autotielle juuri silloin, kun vähiten odottaa. Otin tavakseni niinä vuosina, kun ajoin paljon, hidastaa tarkoituksella vielä nopeusrajoitustenkin alapuolelle aina, kun olin lähestymässä päiväkoteja tai alakouluja, koska tenavat eivät vaan tajua vaaraa (ja tuo tapa tulee säilymään hamaan loppuun saakka). Varsinkin välituntien sekä koulupäivien päättyessä monet lapset kirmaavat koulusta pois pää kolmantena jalkana eivätkä huomioi ollenkaan muuta liikennettä.

Muita pahoja paikkoja ovat juuri kotipihat, parkkipaikat sekä ylipäänsä sellaiset paikat, joissa on paljon näköesteitä, sillä aikamoinen fakiiri täytyy olla, että pystyy näkemään jonkun hädintuskin metrin pituisen lapsen auton takalasin läpi.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Makkarapaketti tänään (Urho juusto) töissä eväänä. No, osittain tästä syystä lakkoiltiin ja eipä tuollainen "normaali" tulonlähde niin runsaalta näytä tulevaisuudessakaan. Onneksi ensi viikolla tilipäivä.

On muuten hyvää makkaraa. Ihan tuli ikävä niitä aikoja, jolloin olin metallipajassa hommissa saatana oikeissa töissä.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3-4 korkealla lentävää hävittäjää paahtoi juuri etelän suuntaan Helsingin yli.

e. tästä ilmeisesti kyse.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Sain tänään autohuollossa palautetta, että ajan liian rauhallisesti. Oli siis takajarrupalojen vaihto ja kuulemma suurin syy niiden vaihtoon (kuten tässäkin tapauksessa) on, että niitä ei käytetä tarpeeksi. Jarrua pitäisi ilmeisesti polkea joskus ihan kunnolla, että takajarrut edes rupeavat toimimaan. Kevyet jarrutukset käyttävät vain etujarruja. Kuulemma jotain metristä vipuvartta oli käytetty, että jarrupalat saadaan irti (tai jotain semmoista, kun en tiedä yhtään mistä puhutaan).

Minä en suoraan sanoen tiedä autoista yhtikäs mitään eivätkä ne ole ikinä kiinnostaneet kuten esim. joitain ala-astekavereita. Eikä tule kiinnostamaan jatkossakaan, mutta aina hyvä oppia jotain uutta jolla voi omasta autosta pitää huolta.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ja onhan siellä kitaristi Nita Strauss joka on muuten aika hotti. Nita kepittää kitaraa ja minä voisin kepittää Nitaa.
Jäipä eilen vastaamatta. Lyhyesti: yhdyn tähän.

Myös Nitan sisko Varsha on hotti.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sain tänään autohuollossa palautetta, että ajan liian rauhallisesti. Oli siis takajarrupalojen vaihto ja kuulemma suurin syy niiden vaihtoon (kuten tässäkin tapauksessa) on, että niitä ei käytetä tarpeeksi. Jarrua pitäisi ilmeisesti polkea joskus ihan kunnolla, että takajarrut edes rupeavat toimimaan. Kevyet jarrutukset käyttävät vain etujarruja. Kuulemma jotain metristä vipuvartta oli käytetty, että jarrupalat saadaan irti (tai jotain semmoista, kun en tiedä yhtään mistä puhutaan).

Minä en suoraan sanoen tiedä autoista yhtikäs mitään eivätkä ne ole ikinä kiinnostaneet kuten esim. joitain ala-astekavereita. Eikä tule kiinnostamaan jatkossakaan, mutta aina hyvä oppia jotain uutta jolla voi omasta autosta pitää huolta.
Samaa sanottu eli liian ennakoivaa ajamista, jos käyttää moottorijarrutusta eikä välillä jarruttele kunnolla. Olen yrittänyt ottaa opikseni, mutta vaikeaa on.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Jäipä eilen vastaamatta. Lyhyesti: yhdyn tähän.

Myös Nitan sisko Varsha on hotti.
Nita oli tehnyt IG storyn missä oli kuntosalilla. Oli aiemmin tänään tullut Suomeen. Eikai maar se jo Kuopiossa ole. Kai ne on Stadissa yötä ja huomenna Kuopioon.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Nita oli tehnyt IG storyn missä oli kuntosalilla. Oli aiemmin tänään tullut Suomeen. Eikai maar se jo Kuopiossa ole. Kai ne on Stadissa yötä ja huomenna Kuopioon.
Ei muuta kuin yöseuraa vonkaamaan. Kai nyt Bond-miehelle sen verran vientiä on.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Ei muuta kuin yöseuraa vonkaamaan. Kai nyt Bond-miehelle sen verran vientiä on.
Tiedote:

Nita on Kuopiossa. Oli ilmeisesti tosiaan saunaan kaipaillut mutta oli myöhästynyt. Missähän lie majoittuvat, ilmeisesti Ameriikan tytölle on haastavaa kun auringonvalo tulee tähän aikaan ikkunasta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy