Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 331 357
  • 66 849

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joo näinhän se oli. Hätilässä oli ampumarata-paikka ja ilveskalliolla myös harjoituspaikka. Korjaa vaan jos muistan väärin.

Noin se taisi olla. Ainakin nuo mainitsemasi nimet on kyllä täällä päin varsin tuttuja ja liittyvät ainakin jollain tavalla armeijaan. Juurikin muistaakseni niin että Hätilässä on se ampumarata. Ilveskalliollakin on kyllä jotain. Itse olen vaan aika heikko näissä armeija-asioissa ja en ulkomuistista juuri näistä asioista mitään muista.

Ei ollut armeija minulle sellainen paikka nimittäin mitä lämmöllä muistelen. Poikkeutena se aika mitä sain sitten lopulta olla B-miehenä sotilaskodin leipomossa töissä neljän kuukauden ajan. Siitä ajasta on mukavat muistot, mielenkiintoisia työtehtäviä ja hyviä työkavereita oli siellä. Ja sain aina niitä pilalle menneitä leivonnaisia tuvalleni mukaani työpäivän jälkeen ilmaiseksi. Ne maistui kyllä kun eihän niissä ollut yleensä kuin sellaisia pieniä vikoja ettei vain myyntiin kelvannut. Se myyntiin kelpaaminen oli ainakin siihen aikaan tarkkaa hommaa kuitenkin ja nykyään kai vieläkin tarkempaa.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Jos nimimerkki viittaa syntymävuoteen niinkuin yleensä niin alkoihan tuo jo olla aikakin 42-vuotiaana. Onnittelut.
Joo kiitokset. :D Nimimerkin alkuperä on Pierre-Luc Duboisin nimi lyhennettynä pelinumeron kera.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tulin olutravintolaan ihan selvinpäin. Olen ottanut yhden oluen (2dl) ja alan olla jo pienessä hönössä. 13.5 volttinen imperial stout bottle aged kesämehu meni. Nyt lasissa vähän kepeämpi 9.3 volttinen joku IPA.
 

Glove

Jäsen
Olen elämäni aikana osallistunut vain yksiin häihin (muistaakseni vuonna 1994) sekä ainakin kymmeneen hautajaiseen. Olin jossain kesälapsiperheessä kesällä 94 yhdessä siskoni kanssa, kun samaisen perheen vanhin lapsi eli tytär meni naimisiin pitkäikäisen poikaystävänsä kanssa. Sen jälkeen en ole hääkutsuja saanut, mikä ei ole mikään ihme.

Hautajaisissa on tullut istuttua sitäkin useammin, sillä sukuni (sekä isäni että varsinkin äitini puoleinen suku) on varsin iäkästä porukkaa. Ne ovatkin olleet oikeastaan se ainoa tapa, jolla olen päässyt viettämään aikaa sukulaisteni kanssa.
Isän (2012) ja äidin (2020) hautajaiset on tässä viimeksi ollut. Serkkuni häät taitaa olla viimeiset missä olen ollut ja ne oli joskus viime vuosituhannen viimeisinä vuosina. Tuskin tarvii kovin moniin enää osallistua ennen omia hautajaisia. Isän suku asuu kaukana eikä juuri tule pidettyä yhteyttä. Tuossa lähellä asuu yksi pikkuserkku, mutta sitäkään en ole nähnyt varmaan kymmeneen vuoteen. Äidin puolelta ei sitten ole enää elossa kuin vissiin yksi eno ja liuta serkkuja, joista suurin osa on vieläkin kauempana eli Ruotsissa. No näillä mennään j eikö se suku ole se pahin?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hääbuumi tuntui olevan kavereillani noin 30 vuotiaana eli noin 15v sitten. Silloin tuli kierrettyä useammatkin häät (myös omat). Edelliset missä kävin taisi olla 2011 kun serkkuni meni naimisiin. Edelliset hautajaiset puolestaan viime vuoden viimeisenä päivänä kun samaisen serkun äiti eli kummitätini siunattiin. Kyllä nämä kuoppabileet taitavat olla lähitulevaisuudessa ainoita paikkoja missä sukulaisia tapaa, kun varsinkin isäni sisarukset alkavat olemaan jo sen verran iäkkäitä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Itselläni ikää kohta 45 vuotta ja kaikki isovanhempani, molemmat vanhempani sekä vuodesta 1982 mukana olleen isäpuoleni joudun vielä hautaamaan, mikäli en itse lähde aiemmin. Jokaikinen serkku, täti yms. on myös elossa. Ukin veli kuoli tapaturmaisesti viime vuonna, siinä lähin viimeisen 20 vuoden aikana kuollut sukulainen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen elämäni aikana osallistunut vain yksiin häihin (muistaakseni vuonna 1994) sekä ainakin kymmeneen hautajaiseen.
Mulla suurin piirtein sama juttu. Ja ne yhdetkin häät, missä kävin, niin matkalla tahallaan viivyttelin kun en ensimmäisenä siellä halunnut olla. Kyllähän jos jossain alkaa vaikka kotibileet neljältä niin osa porukasta tulee kuudelta ja osa seiskalta jne. Mutta hitto noissa häissä se joku seremonia oli jo alkanut ja jengi katseli että mikä tää yks jätkä on.
 

Haudankaivaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, NHL:n suomalaiset, Porin Ässät, Lion #79
Itselläni ikää kohta 45 vuotta ja kaikki isovanhempani, molemmat vanhempani sekä vuodesta 1982 mukana olleen isäpuoleni joudun vielä hautaamaan, mikäli en itse lähde aiemmin. Jokaikinen serkku, täti yms. on myös elossa. Ukin veli kuoli tapaturmaisesti viime vuonna, siinä lähin viimeisen 20 vuoden aikana kuollut sukulainen.
Todella hienoa, että noin moni lähisukulaisistasi on elossa. Jotenkin en itse pysty edes käsittämään, miltä se tuntuu. Isänisä kuoli yli 30 vuotta ennen syntymääni ja äidinisä kun olin pieni. Yksi isoäiti sentään on vielä elossa. Setiä tai enoja ei ole, mutta seitsemän tätiä, joista neljä on jo kuollut syntymäni ja täysikäistymiseni välillä. Välillä on jäänyt harmittamaan, että minulla ei ole ollut muita "miehen malleja" kuin isäni, mutta kaikilla ei ole toisaalta sitäkään. Mutta jos ei muuta, niin ainakin nimimerkin valinta on ollut meikäläisellä osuva. Vietä nyt ihmeessä aikaa erityisesti vanhempien sukulaistesi kanssa, jos suinkin voit.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Todella hienoa, että noin moni lähisukulaisistasi on elossa. Vietä nyt ihmeessä aikaa erityisesti vanhempien sukulaistesi kanssa, jos suinkin voit.
Onhan se mahtavaa kun kaikki sukulaiset ovat elossa kun itse olen jo 45 niin aikamoinen määrä hautajaisia tulossa sitten jossain vaiheessa. Mutta jos sinä nimimerkkisi kanssa voisitte vielä pysyä vähän siellä sivummalla.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mulla suurin piirtein sama juttu. Ja ne yhdetkin häät, missä kävin, niin matkalla tahallaan viivyttelin kun en ensimmäisenä siellä halunnut olla. Kyllähän jos jossain alkaa vaikka kotibileet neljältä niin osa porukasta tulee kuudelta ja osa seiskalta jne. Mutta hitto noissa häissä se joku seremonia oli jo alkanut ja jengi katseli että mikä tää yks jätkä on.
Ei tuo nyt mikään ihme että sinua ihmetellään. Muistat varmaan kun nordiksen vessassakin joku nimimerkkiään paljastamaton jatkislainen tuli kyselemään että "ei vittu, ootko sä pettter"
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tänään, klo 3.48, jäi pupu-jussi riistakameran kuvaan meidän pihassa. Harvinaista että riistakameran kuvassa on "riistaa" eikä vain ihmisiä (ja autoja).
Noita näkee muuten kaupungissa enemmän kuin maalla.
 
K

Kiekkokatsoja

Osa täällä kirjoittelee nukkumisestaan. No itse heräsin eilen 05.30 ja tänään 06.30, vaikka nukkuakin olisin voinut. Tuli mieleen että jotkut bilettäjät kai meni noihin aikoihin vasta nukkumaan.
Mulla ei ole krapulaa, ja kohtapa ulkoilemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös