Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 666 623
  • 67 929

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
57 channels and nothing on.

Olikohan elämä silti helpompaa silloin kun oli vain muutama kanava ja pari elokuvaa illassa? Taas selasin läpi ties mitkä suoratoistopalvelut etsiessäni jotain katsottavaa leffaa. Monta "no miksi ei, mutta toisaalta miksi katsoisin ainakaan juuri nyt". Päädyin katsomaan yhden 45 minuutin jakson Blowing Up History-dokkarisarjaa (Discovery+) ja nyt sitten taas kuunnellaan musiikkia ja roikutaan Jatkoajassa. Menee se näinkin.

ace

Jäsen
Näin saunan jälkeen iihhana olo päivän ukkosten ja sateiden jälkeen. Meri tyyni, ei rasvatyyni, mutta sellainen perussetti. Olo vihdoinkin hyvä, olispa vaan loma.
Olisipa ukkoset ja sateet, tämä painostava ilma alkaa vituttaa jo huolella. Lomatilanteestasi en tiedä, onko se se vielä edessäpäin, mutta hienoa että olosi on vihdoin hyvä. Ymmärsin että tämä liittyi nimenomaan lämpötilan muutokseen? Itse olen ihan …tanan väsynyt tähän kuumuuteen ja toivon että sataa ja salamoi paljon mahdollisimman pian.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aito otsikko Iltasanomien nettisivulta. En klikkaa, enkä laita linkkiä.

Suomen puolustaja on entinen lumilautailija – yksi asia jäi kalvamaan Espanja-tappiossa: ”Olisi pitänyt”'

Niinku että mitä vittua? Ehdotus tulevaksi otsikoksi:

Suomen keskikenttäpelaaja tykkää mansikkajäätelöstä - hänellä oli kissa lapsena, Saksa voitti: "Vittu että vituttaa".

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Wanaja festarit oli erinomainen tapahtuma. Näin uskaltaisin ainakin omasta mielestäni todeta tapahtumaan osallistumiseni jälkeen. Oli nautinnollista olla sekä perjantaina että lauantaina molempina päivinä monta tuntia Linnanpuistossa ulkona ja kuunnella hyvää musiikkia. Edellisestä festarikäynnistäni olikin jo aikaa enkä muistanut kuinka kivaa tämä on.

Festareiden lähes kaikki esitykset olivat erinomaisia. Tosin se Jarkko Martikaisen keikka ei oikein minua säväyttänyt, se ei oikein uponnut minuun. Oli vähän liian hidastempoistakin musiikkia minun makuun. Mutta muuten, jopa monet vähän vieraammatkin kappaleet festareilla kuultuna kuullostivat monesti hyviltä.

Ja festarit huipentui eilen illalla Haloo Helsingin keikkaan. Tämä oli ihan mieletön kokemus. Yleisö oli mahtavasti innostunut keikalla ja monet hyppi, tanssi ja heilutteli käsiään musiikin tahtiin. Näin kovalla keikalla en ollutkaan aikoihin ollut, jopa minut keikka sai luonnostaan innostettua joraamaan mukana täysillä. Wau.

Kyllä näistä Wanaja festareista jäi todella hyvä maku suuhun. En maksanut turhasta. Eilen vaan valitettavasti oli kyllä välillä melko sateinenkin keli. Pahiten tämä häiritsi siinä ettei päässyt oikein istumaan mihinkään kun istuimet olivat märkiä. Mutta kyllä minä välillä istuin jopa selkä puolelta kuivana olevan reppuni päällä ja repussani sattui olemaan pari muovipussia jotka levitin perseeni alle. Kyllä ne vähän suojasi vaikka en ole varma oliko housut silti märät takapuolen kohdalta. Minulle teki hyvää välillä istua ja lepuuttaa koipia.

Eilen oli loppuillasta myös tosi pimeää. Mutta turvallisesti pääsin kotiini. Lopuksi haluan todeta että Wanaja festareista jäi tosiaan varsin hyvä maku suuhun. Vielä kun festarit tosiaan huipentui mielettömään Haloo Helsingin keikkaan.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Isän kanssa remontointi vol 2022. Kerroin jo aiemmin siitä ihan pienestä hätäisyydestä, mitä sillä on vanhemmiten alkanut esiintymään. No nyt sanoin että pitäisi kai sitä vähän teippailla, ennen kuin alkaa ikkunanpieliä maalailemaan. Siellä se juoksujalkaa vetää isolla pensselillä menemään ja onko teipattu mitään, no ei. Nautittavaa hommaa aina välillä.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisipa ukkoset ja sateet, tämä painostava ilma alkaa vituttaa jo huolella. Lomatilanteestasi en tiedä, onko se se vielä edessäpäin, mutta hienoa että olosi on vihdoin hyvä. Ymmärsin että tämä liittyi nimenomaan lämpötilan muutokseen? Itse olen ihan …tanan väsynyt tähän kuumuuteen ja toivon että sataa ja salamoi paljon mahdollisimman pian.
Kyllä mulle lämpö kelpaa, aamuisin ollu tommosta 11 astetta ja päivälläkin vaan alle 20. Loma vasta edessä, toi olo tuli vaan kun sai hiukan tehtyä mökilä hommia, tosin sade sitä keskeytteli vähän väliä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikka olen tuossa vähän festareista valittanutkin etenkin noiden jalkakipujeni takia ja kyllähän festarit ilman kipuja olisivat varmasti olleet mukavammat niin olihan festarit silti omasta mielestäni varsin kiva kokemus. Ja pystyin kyllä nauttimaan olostani ja musiikista festareilla. Vaikka kyllähän olo olisi ollut eilen parempi jos olisi pystynyt pitämään silloinkin kunnon taukoja, mutta sateiden vuoksi ei oikein voinut.

Festareista jäi oikein hyvä ja innostunut fiilis. Ja kyllähän tässä odottelee jo seuraavia festareita jotka ovat noin kuukauden päästä samassa Linnanpuistossa Hämeenlinnassa. Siellä on siis se uusi tulokas Iskelmäpuisto. Olen etukäteen jopa innostuneempi tästä Iskelmäpuistosta kuin Wanaja festareista, siellä on kuitenkin esiintyjälistan mukaan enemmän artisteja joiden musiikista tykkään jo etukäteen.

Ja on tämä Iskelmäpuisto varmaan vähän erilaisempikin kuin Wanaja festarit. Puistossa on esiintyjiäkin peräti 17 kun Wanajassa oli vain 11. Sekä Iskelmäpuistossa on käytössä kaksi esiintymialavaakin. Samoin kuin oli aikoinaan myös Wanaja festareilla.

Minä taidan olla erilaisempi nuorempi ihminen siinä mielessä että tykkään myös Iskelmämusiikista ja vähän jopa vanhemman ikäluokan musasta. Esimerkiksi Matin ja Teponkin hiteistä pidän. Minun mielestäni Iskelmäpuistossa olisi voinut enemmänkin olla iskelmälaulajia, joku Eija Kantolakin olisi mahtunut listalle varsin hyvin.

Wanaja Festareiden perusteella etenkin jäi aika odottavainen fiilis tosiaan Iskelmäpuistoa kohtaan. Kivaa että kesän festarit ei olleet vielä tässä vaan noin kuukauden päästä on toinen kahden päivän kestoinen festaritapahtuma.

Vaikka onhan nuo jalkakivut kyllä todellisia ja pahimmillaan aika kivuliaita. En tiedä olisiko joku särkylääke helpottanut, sitä en kokeillut. Täytyy Iskelmäpuistoon ottaa etukäteen vähän särkylääkettäkin. Onhan noita jalkakipuja tutkittu monet kerrat mutta ei niihin oikein mitään ainakaan helppoa ratkaisua ole keksitty. Jumppaamista pitäisi lisätä mutta olen niin pirun huono ja etenkin laiska jumppaaja. Ja varmasti omakin vika nuo jalkavaivat kun olen läski. Mutta ei ne jalkavaivat nyt niin paljoa muuten ole vaivanneet kun en ole työelämässä mutta tällaisissa tapahtumissa joissa täytyy pitää paljon kenkiä jaloissa ja seistäkin paljon niin silloin kipuja on yhä näemmä.

Onhan se sinänsä sääli ettei tällaisista tapahtumista voi enää nauttia täysillä.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Piti välissä tulla lomailemaan omaan olohuoneeseen, eikä tarvinnut edes ihan hirveästi paikkamaalata isän jälkiä. Teippailin kyllä kiireellä muut ikkunat. Ei saatana, onko minusta tulossa isäni, kun juoksujalkaa menin teippailemaan? Melkoinen paradoksi.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tulipahan vedettyä taas pienet seitinohuet eilen. Tai no kaverini sanoi että ei ole hetkeen nähnyt meikäläistä niin niitissä mitä eilen, joten kai se totuus on jossain tuossa välissä. Oli kyllä hauska ilta, huhhuh. Tuli valloitettua karaokelavat jälleen, mitähän kaikkea edes lauloin? Ainakin Koneeseen kadonnut, Tears in Heaven ja Musta Aurinko Nousee olivat setissä. Niin ja Mitä kuuluu. Taisin jotain muutakin Apulantaa vielä vetää kanssa.

Tuo Mitä kuuluu oli varmaan aika mielenkiintoinen performanssi. En mä nyt laulajana mikään Dio ole, mutta karaokessa on hyvä nyrkkisääntö että aina löytyy vielä joku paskempi.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
En mä nyt laulajana mikään Dio ole, mutta karaokessa on hyvä nyrkkisääntö että aina löytyy vielä joku paskempi.
Yksi boldattu ilmoittautuu! Enpä ole varmaan viiteentoista vuoteen esiintynyt kuuntelijoiden "iloksi" mikin varressa.

Aivan järkyttävää paskaahan tuo meikäläisen ääni on. Jos sitä ei osaa edes selvinpäin laulaa niin ei kai se kännissä ainakaan paremmaksi muutu. Ja aika vahvat pohjat sitä piti vetää että sinne laulamaan edes uskaltautui. Melkoinen noidankehä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yksi boldattu ilmoittautuu! Enpä ole varmaan viiteentoista vuoteen esiintynyt kuuntelijoiden "iloksi" mikin varressa.

Aivan järkyttävää paskaahan tuo meikäläisen ääni on. Jos sitä ei osaa edes selvinpäin laulaa niin ei kai se kännissä ainakaan paremmaksi muutu. Ja aika vahvat pohjat sitä piti vetää että sinne laulamaan edes uskaltautui. Melkoinen noidankehä.
Itsehän en edes selvinpäin uskalla laulaa. Tai no siis varmaan uskaltaisin ja olen kai joskus laulanutkin, mutta siinä on sanotaanko aistit vähän turhan herkillä ja kiinnittää huomiota esim. omaan ääneensä. Kivempi laulaa kun on vähän menovettä alla.

P.S aivan varmasti on myös joku suakin paskempi laulaja ollut mestoilla!

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue

Meikäläisellähän oli joskus aika hyväkin lauluääni, vaan menin paskomaan sen huutamalla punkkia ja äänihuulet paskaksi. Silti jollain lailla onnistuu aina seitinohuissa karaokessa laulaminen. Ainakin omasta mielestä. Viimeksi veljen kanssa hoilattiin Bad Religionia ja kyyllä kai ne stemmat lähti sinne ihan ok.

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kerran jossain, ei nyt ihan räkälässä, mutta sanotaanko että hieman rustiikimmassa juottolassa yksi kaveri halusi n. puolentoista promillen jurrissa välttämättä mennä vetämään karaokessa suosikkibändiltään Volbeatilta jonkun biisin (tähän väliin todettakoon, että itse en voi sietää koko bändiä- varsinkin koska Michael Poulsenin laulu on sellaista saatanan volinaa), ja pyysi vielä kuvaamaan kyseisen performanssin.

(Sanottakoon, että kaverini oli jossain Singstarissa vetänyt ihan hyvin mielestään, joten looginen ajatusjatkumo oli sen välittyvän esityslavallekin.)

Noh, esitys alkoi ja oli juuri sen mukaista, kuin voi kuvitellakin- tuhannen kaljapäissään kun vielä yrittää matkia sitä volinaa. Toki sitä nyt kaveriaan koittaa kannustaa ja noin, mutta hölmöltä tuntui seistä siinä tyhjähkön estradin edessä kuvaamassa kaverin puhelimella niitä nuotinvieruksia. Joku jurrinen äijä sitten vaappui siihen viereen, katseli esitystä hetken, ja kysäisi: "onks toi sun kaveris?" Annettuani myöntävän vastauksen, tuli vastauksena suora palaute: "sano sille, että on ihan paska", jonka jälkeen häipyi muualle.

Kaverini tietysti kännistä intoa puhkuen asteli luokseni esityksen jälkeen, ja kysyi kuinka meni. Näytin hänelle videotallenteen, jolloin ilme muuttui hieman vakavaksi. Sen jälkeen koittikin baarin vaihto, ja loppuilta kuluikin enemmän tai vähemmän hiljaisissa merkeissä sekä nollatessa- hän omaa suoritustaan ja minä kuulemaani. Solidaarisena miehenä en toki sen suuremmin laulusuoritusta kommentoinut, senkin takia, että omaa lauluääntäni voisi käyttää Guantanomo Bayssa kidutusvälineenä.

Sen illan jälkeen ei toverini ainakaan omassa seurassani tai seurueessamme karaokeen sortunut. Harmi tietysti, että yksi negatiivinen kokemus vei maun koko touhusta. Oma suhtautumiseni karaokeen taasen on hyvinkin sama kuin Seppo Rädyllä oopperaan- "Hyi saatana".

Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sen illan jälkeen ei toverini ainakaan omassa seurassani tai seurueessamme karaokeen sortunut. Harmi tietysti, että yksi negatiivinen kokemus vei maun koko touhusta. Oma suhtautumiseni karaokeen taasen on hyvinkin sama kuin Seppo Rädyllä oopperaan- "Hyi saatana".
Nää on silleen aina vähän ikäviä juttuja. Tavallaan jos tykkää lauleskella niin huono kokemus pilaa sitten mielenkiinnon. Ehkäpä kaverisi joskus vielä innostuu uudelleen.

Jos jotain karaoekessa pitäisi olla niin ehdoton kielto Bohemian Rhapsodyn laulamiseen. Kuopiossa kerran joku sankari veti niin helvetillisessä jurrissa kyseisen biisin sillä tavalla että D.Santonia lainatakseni tuota olisi voinut käytää siellä Guantanamossa kidutusvälineenä. Oli siis niin järkyttävän kuuloista ja itse asiassa myös näköistä kun äijä vetää tyyliin välillä polvillaan siellä lavalla.

Tosin kerran olen nähnyt myös hyvin vedetyn Bohemian Rhapsodyn karaokessa. Joku sellainen suht spurgun oloinen jantteri yllätti aika täysin kun kävi vetäisemässä sen. Tuo olikin todennäköisesti ainoa kerta kun se kuulosti karaokessa hyvältä.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Täällä ois ainakin toinen paska laulaja...
Joskus Kärppien kultajuhlien aikaan tuli vetäistyä jossain räkälässä Yön Likaiset Legendat duettona yhden hemaisevan ylipainoisen kaunottaren kanssa. Jotakin muutakin me laulettiin, mutten enää muista mitä. Mulla on kyllä nuottikorvaa, muttei lauluääntä, joka selvinpäin rajoittaa vahvasti osallistumista musiikillisiin talkoisiin, muttei sitten tuhannen päissään.

PS. @Roger Moore n kysymykseen: Joo, sain, mutten siltä duetto-kaunottarelta...

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuinka yleistä muuten on täällä pääkaupunkiseudulla, että sellaiset nuoret aikuiset (ikähaarukka 18 - 30 vuotta) solkkaavat englannin ja suomen sekoitusta? Olen kyllä kuullu suomen ja ruotsin sekoitusta sekä joskus myös suomen ja somalinkielen sekoitusta, mutta eniten minua hämää tuo englannin ja suomen sotkeminen keskenään.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei 3.30 kyllä ihmisen aika heräämiselle ole kun saatanan älyluurilla piti puoleen yöhön katsella reaktiovideoita kun nuoret daamit kuuntelee vanhempaa rokkia. Sitten itse kahlaamaan Maidenia, Metallicaa ja Zeppeliniä.

Luonnollisesti Fear of the dark, Dickinsonin Tears of the dragon ja Metallican nothing else matters. Ja sitten Zeppeliniltä stairway to heaven.

Johtopäätös: Rokki ja raskaampi musiikki ylipäätään tulee ja on tullutkin jo räppipäidenkin keskuuteen kunnolla takaisin kuunteluna sekä viitteinä biiseissä. Kaksi genreä jotka eivät siedä toisiaan, mutta räpin suunnalta jengi on uskaltanut aina tunnustaa väriä bändipaidoilla tai muulla ulkoisella tekijällä. Sama itsellä räppifanin asemassa.

Maidenin musta paita lähtee tänään päälle periaatteen vuoksi. Se on siisti. Balanssiksi Carharttia valkoisten kenkien ja lätsän muodossa. Shortsit sitten samalta pytingiltä mustina, tietty.

Viimeksi muokattu:

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Luen ketjun "Yhden hitin ihmeitä" nimen jatkuvasti "Yhden hiNTin ihmeitä" ja mietiskelen, kuka Jatkiksen pride-siivestä on avannut oman päiväkirjansa tänne.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Luen ketjun "Yhden hitin ihmeitä" nimen jatkuvasti "Yhden hiNTin ihmeitä" ja mietiskelen, kuka Jatkiksen pride-siivestä on avannut oman päiväkirjansa tänne.

Tuossa olisi ainekset kyllä kunnon tulimeri-ketjuun. Moderaattorien painajainen.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kuinka yleistä muuten on täällä pääkaupunkiseudulla, että sellaiset nuoret aikuiset (ikähaarukka 18 - 30 vuotta) solkkaavat englannin ja suomen sekoitusta? Olen kyllä kuullu suomen ja ruotsin sekoitusta sekä joskus myös suomen ja somalinkielen sekoitusta, mutta eniten minua hämää tuo englannin ja suomen sotkeminen keskenään.
Omat lapseni eivät ole edes noin vanhoja ja tuota keskenään harrastavat. Käyvät toki kouluaankin englanniksi. Nykynuorison puhetta ei ole tullut kuunneltua, mutta varmaan kännyköiden ansiota sekin kun kaiket päivät kuunnellaan enkkua vääntäviä "influenssereita" ja pelataan enkunkielisiä pelejä.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tosin kerran olen nähnyt myös hyvin vedetyn Bohemian Rhapsodyn karaokessa. Joku sellainen suht spurgun oloinen jantteri yllätti aika täysin kun kävi vetäisemässä sen. Tuo olikin todennäköisesti ainoa kerta kun se kuulosti karaokessa hyvältä.
En käy käytännössä koskaan karaokemestoissa saati että lähtisin itse lavalle ”laulamaan”. Olen kuitenkin funtsinut, että Bohemian Rhapsody olis varmaan yks vaikeimmista biiseistä vetää karaokessa. Kerran kuitenkin jollain nuuskapiknikillä eksyttiin hetkeks karaokebaariin ja kun vetäjä ilmoitti seuraavan esiintyjän esittävän Queenin Bohemian Rhapsodyn, heräsi mielenkiinto, mitäköhän sieltä tulee. Keski-ikäinen, harmaahiirulaisen oloinen nainen veti biisin ihan helvetin hienosti. Esityksen päätyttyä olikin pakko kehaista pöytämme ohi kävelleelle naiselle, että olipa hieno esitys.

Jäänyt jostain ikivanhasta Aku Ankasta mieleen kohtaus, jossa poliisimestari Sisu oli pidättämässä Jopi Jalkapuolta ja luetteli siinä perusteita pidätykselle. Näitä oli muistaakseni häiriökäyttäytyminen tjsp. sekä väärin laulaminen. Ehkä tosta on jäänyt päälle pelko, että eksyessäni karaokelavalle Sisu tulee ja vie putkaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minäkin olen muistaakseni kaksi kertaa laulanut karaokessa. Minun lauluäänelläni ei paljoa myöskään kehdata karaokessa laulaa niin siksi jäänyt laulukerrat vähiin. Kerran kuitenkin yön yli vieraspelireissulla Raumalla vedin Den glider iniä erään toisen kanssa. Toisella kerralla Hämeenlinnan jossain yökerhossa sain laulaessani osakseni lähinnä naurua säälistä. Siitä jäi niin huonot vibat että olen tajunnut olla laulamatta karaokessa.

Molemmilla kerroilla oli myös alkoholilla osuutta asiaan. Noista karaokekerroista sen verran aikaa kuitenkin että elettiin aikaa jolloin osasin ottaa alkoholia vielä kuitenkin ilman ongelmia ja joinkin alkoholia välillä.

No, asiasta toiseen. Isäni toi äsken minulle varsiharjan ja vähän jotain saunapesuainettakin. Taas isästä iloa ja hyötyä. Pääsen siivoamaan tuon kylpyhuoneeni lattian. Se onkin sen verran likaisesta kunnossa ollut jo pitkään että on tosi kiva päästä se vihdoin pesemään.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

En käy käytännössä koskaan karaokemestoissa saati että lähtisin itse lavalle ”laulamaan”. Olen kuitenkin funtsinut, että Bohemian Rhapsody olis varmaan yks vaikeimmista biiseistä vetää karaokessa. Kerran kuitenkin jollain nuuskapiknikillä eksyttiin hetkeks karaokebaariin ja kun vetäjä ilmoitti seuraavan esiintyjän esittävän Queenin Bohemian Rhapsodyn, heräsi mielenkiinto, mitäköhän sieltä tulee. Keski-ikäinen, harmaahiirulaisen oloinen nainen veti biisin ihan helvetin hienosti. Esityksen päätyttyä olikin pakko kehaista pöytämme ohi kävelleelle naiselle, että olipa hieno esitys.
...
Nyt voin olla väärässäkin, mutta muistaakseni Koivusen Ari, jo ennen Idolsia, osallistui Japanissa Karaoken MM- kisoihin ja veti ainakin Bohemian Rhapsodyn, tuli kaiken kaikkiaan kolmanneksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy