Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 331 620
  • 66 849

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
On tuo musiikki vaan niin pirun paljon parempaa livenä. Behmiä ja Sannia kuunteli tuolla tavalla ihan mielellään. Tuure Kilpeläinen tuli skipattua (toki kun stadionilla oltiin niin kuuli kyllä ihan hyvin koko keikan) ja Tefloneiden keikasta meni puolet ohi jonottaessa (mikä oli oikeasti turhaan, koska rannekkeella pääsi sisään jonottamatta, mutta mitään opasteita ei missään ollut, joten tulipahan hetki sitten jonotettua ihan turhaan).

Mutta illan paras oli kyllä Elastinen. Isäni vei minut aikoinaan Dannyn keikalle. Ihmettelin silloin miksi joku moinen pappa voi olla niin suosittu. Ja vastaus on lavakarisma. Dannyn jälkeen en ole muilla nähnyt vastaavaa kuin Elastisella. Aivan mahtava esiintyjä.

En ole kumpaakaan livenä nähnyt, mutta en epäile hetkeäkään. Jos lavakarismasta puhutaan niin Sorsakosken Torstilla ja Taipaleen Reiskalla sitä sitten riitti. Kumpikin otti lavan heti haltuun jo pelkästään läsnäolollaan saati sitten sillä äänellä! Ennen oli kaikki paremmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään menen makkaraa grillaamaan sinne kuntoutuskeskukseen jossa muutaman vuoden tässä taannoin asuinkin. Sinne saa lauantaisin mennä grillaamaan me kotikuntoutujatkin. Ei siellä nyt onneksi ihan hirveästi kotikuntoutujia grillaamassa käy, muutenhan siellä voisi kerralla olla yli 100 grillaajaa.

Minä sinne nyt silti menen. Minulla varmaan sinne kuitenkin painavammat siteetkin kun olen itsekin siellä aikoinaan asunut ja vaikuttaa siellä yhä joitakin tuttujani. Vähän kyllä jännittää etukäteen sinne mennä kun onhan siitä hetki aikaa kun olen viimeksi siellä käynyt ja on siellä jonkin verran henkilö- ja asiakaskunta vaihtunut. Mutta ehkä se siitä silti? Ja tulee vähitellen tutuiksi uusillekin kasvoille.

Makkaran grillaaminen nyt ei sinänsä mitään erikoista ole mutta enpä minä oikeastaan muualla grillaamaan pääsekään sitten. Ja saa siellä grillata muutakin jos haluaa.

Ehkä tästä nyt vähitellen alkaa minun aikani kuluttaminen muuallakin kuin kotona. Ehkä tästä sitten rohkaistuu muutenkin? Kun olisihan se hyvä jos olisi elämässä muutakin kuin nämä Salattujen elämien uusinnat.
 

Glove

Jäsen
Tänään menen makkaraa grillaamaan
Tämä on minullakin suunnitelmissa. Tuosta jonkun matkan päästä lähtee polku, jota pitkin viisi kilometriä patikoimalla pääsee laavulle ja nuotiopaikalle. Olikohan tiistai kun kävin sitä alkupätkää kävelemässä niin vielä oli metsän siimeksessä sen verran märkää, että olisi pitänyt olla kumisaappaat jalassa. Mutta eiköhän tuo reitti tuosta kuivu kesän mittaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä on minullakin suunnitelmissa. Tuosta jonkun matkan päästä lähtee polku, jota pitkin viisi kilometriä patikoimalla pääsee laavulle ja nuotiopaikalle. Olikohan tiistai kun kävin sitä alkupätkää kävelemässä niin vielä oli metsän siimeksessä sen verran märkää, että olisi pitänyt olla kumisaappaat jalassa. Mutta eiköhän tuo reitti tuosta kuivu kesän mittaan.

Tuollainen luonnossa grillaaminen ja vaikka vielä hyvässä seurassakin voisikin olla mukavaa puuhaa. Viimeksi olin luonnon keskellä itse grillaamassa viime syksynä siellä ex-työpaikan virkistystapahtumassa ja olihan se kivaa. Ja makkarat maistuivat luonnossa ekstra hyviltä. Ei siinä mitään.

Taitaa minun vain yksinäni olla tyytyminen grillaamaan tänä kesänä makkarat tuolla kuntoutuskeskuksessa. Ei taida olla minulle nyt seuraa joiden mukana lähtisin luontoon samoilemaan ja ei taida yksin omat taidot ja rohkeuskaan riittää grillaamaan makkaroita luontopolkujen varsilla vaikka olevilla nuotiopisteillä. Jään paljosta paitsi jos ja kun ei ole seuraa eikä yksin rohkeutta tai taitoa tehdä haluamiani asioita.

Mutta kivaa päivää sinulle @Glove sinne nuotiopaikan äärelle. Minä nyt en grillannut niissä lomareissuissakaan nuotiopaikalla leirintäalueilla kun en itse osaa tulta tehdä ja en jaksanut päivystää ja kytätä milloin joku sinne mahdollisesti menisi tulta tekemään.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Huh, tuli vaimon kanssa painettua 9,5km lenkki jotta sai raitista ilmaa...ja kaupasta muutaman saunakylkijäisen.

Mitä musiikkiin tulee niin maanantaina pitäisi lähteä Coverdalen Taavia ja Tempestin Jounia kuuntelemaan. Miksi kaikki ei voi olla kuten kasarilla?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt on grillikausi avattu täälläkin ja grillattu makkara maistui hyvältä etenkin pitkän tauon jälkeen. Virkisti myös mukavasti mieltä tuo tunti taas minkä vietin tuolla kuntoutuskeskuksessa. Siellä pelattiin bingoakin ja oli grillaamista.

Se on hassua miten tuollainen lyhytkin vierailu ja oleilu ihmisten ilmoilla virkistää heti mieltä. Niin tämä ja vähän pitempi vierailu maanantaina kansanjuhlassa. Kyllä kannattaa enemmänkin alkaa aikaa viettämään ihmisten parissa, jos se on vain mahdollista.

Olihan siellä aika paljon porukka vaihtunut ja jos siellä ei olisi ollut muutamaa tuttua kasvoa asukkaiden parissa niin olisin ollut ihan orpo papu siellä kyllä. Mutta kai siihenkin tottuu ja uusien ihmisten kanssa tutustuu ajan kanssa.

Mutta oli mukava tunti kyllä ja nyt olen saunomassa sitten taas omalla saunavuorollani. Vähän satelikin kun grillattiin mutta onneksi grillissä on kansi päällä niin ei haitannut. Bingossa olisi ollut voitettavana pieniä palkintojakin mutta nyt minulla ei käynyt tuuri ja en saanut yhtään bingoa. Kerran jäi yhden numeron päähän täysi rivi.

Toisaalta hauskaakin huomata kuinka aika on mennyt eteenpäin ja rakennus pysyy samana mutta tuollaisessa paikassa ihmiset vaihtuu ja tulee uusia tarinoita. Jotenkin hienoa että sain nähdä miten siellä on menty myös eteenpäin vaikka ei nyt muuten minun palaamiseni kotikuntoutukseen hyvä juttu olekaan.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jatkoajan kovimmat juopot on palstakirjoitustensa mukaan jatkuvasti kokouksissa ja palavereissa tai ylitöissä jonkun projektin deadlinen takia.
 

Glove

Jäsen
Tulipa tuossa korjattua pyörän etujarru. Nyt pitäisi vielä pumpata renkaaseen ilmaa ja rasvata vähän ketjua niin se olisi ajokunnossa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tulipa tuossa korjattua pyörän etujarru. Nyt pitäisi vielä pumpata renkaaseen ilmaa ja rasvata vähän ketjua niin se olisi ajokunnossa.

Minäkin ehkä vien polkupyöräni uudelleen isäni luo huollettavaksi tulevan viikon maanantaina. Ja jos kelit sallii niin vien pyörän tällä kertaa isäni luo huollettavaksi polkemalla. Toisaalta innoissani tuosta maanantaista, kivaa päästä isän luo kun ei olla nimittäin kovin paljoa viime kuukausina aikaa vietetty yhdessä ja onhan tuolla kotikunnassa Hattulassakin pitkän tauon jälkeen mukava käydä taas.

Kahvitellaan ja rupatellaan isän luona ja isä sitten samalla jotain ketjuja pyyhkii. Minulla on tuollainen vanha munamankeli niin helppo sitä on huoltaa, etenkin sellaisen joka hommat osaa. Minä itse en osaa eikä paljoa myöskään kiinnosta.

Hyvähän se on saada pyörä huoltoon. Ja justhan se pyörä oli isän luona huollossa kun isä vähän pumppasi renkaisiin ilmaa mutta isä unohti silloin nuo ketjut pyyhkiä ja pitää kuulemma tehdä reissu Parolaan ja silloin isä huoltaa pyörää lisää.

Mukavaahan se on tosiaan Parolassa käydä ja onhan tuo fillarireissu hyvää liikuntaa. En vain itse niin kovin kiinnostunut ole pyöräilystä liikuntamuotona niin vähän arveluttaa etukäteen toisaalta tuo edessä oleva matka kotikylään. Kymmenen kilometriähän sinne on suunnilleen matkaa mikä on ihan hyvä matka tuolla pyörällä. Jos sen nyt taas jaksaisi tehdä.

Tai mitä minä tässä selittelen. Kyllähän minä tykkään tuolla isäni luona kahvia käydä ryystämässä. Aina jotenkin erityinen fiilis mennä vanhoihin kotimaisemiin. Siellä tulee mieleen hyviä muistojakin aina. Ja hyvähän se on saada taas pyörää huollettua, niin on matkan teko taas parempaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen elämäni aikana osallistunut vain yksiin häihin (muistaakseni vuonna 1994) sekä ainakin kymmeneen hautajaiseen. Olin jossain kesälapsiperheessä kesällä 94 yhdessä siskoni kanssa, kun samaisen perheen vanhin lapsi eli tytär meni naimisiin pitkäikäisen poikaystävänsä kanssa. Sen jälkeen en ole hääkutsuja saanut, mikä ei ole mikään ihme.

Hautajaisissa on tullut istuttua sitäkin useammin, sillä sukuni (sekä isäni että varsinkin äitini puoleinen suku) on varsin iäkästä porukkaa. Ne ovatkin olleet oikeastaan se ainoa tapa, jolla olen päässyt viettämään aikaa sukulaisteni kanssa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko sieltä @vilperi pitkä matka varuskunnalle, missä oot ennen asustellut? Viimeksi kertausharjoitusten yhteydessä ollut siellä suunnalla.

Parolannummi on nimeltään tämä varuskunta ja olen aikoinaan siellä itsekin armeijan käynyt. Kertausharjoituksiin tuskin kyllä minun tarvitsee kutsua odotella, enkä sitä kyllä odottelekaan.

Parolannummi on jonkun 2-3 kilometrin päässä Parolan keskustasta. Parolan keskusta on siis Hattulan isoin kylä ja se kunnan keskus. Isäni asuu siellä Parolassa.

Minä asun taas nykyään Hämeenlinnassa. Ja noin varmaan 7-8 kilometrin päässä Parolannummesta. Aika usein poljen Parolaan just Parolannummen ohi menevää tietä pitkin. Ei tuo Parolannummi nyt tosiaan kovin kaukana ole Parolan keskustasta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Oletko muuten useinkin vieraillut Hattelmalan näköalatornilla, @vilperi ? Sieltä avautuu varsin kivat näköalat Hämptoniin ja lisäksi se tarjoaa mukavasti haastetta näin niin kuin kuntoilumielessä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oletko muuten useinkin vieraillut Hattelmalan näköalatornilla, @vilperi ? Sieltä avautuu varsin kivat näköalat Hämptoniin ja lisäksi se tarjoaa mukavasti haastetta näin niin kuin kuntoilumielessä.

Itse asiassa en koskaan. Olen vain jotain kuullut paikasta ja lukenut tietoja siitä. Onhan tuo kai kanssa aika kivalla paikalla kai ja olen siellä kyllä halunnut joskus käydä. Kun olen käynyt useasti Aulangollakin niin voisi kyllä varmasti käydä joskus tuollakin.

Tosin kaikki lukemani tiedot kyseisestä paikasta ei ole ollut ruusuista luettavaa vaan joskus keväällä luin tietoa että tuotakaan paikkaa ei ole pidetty kunnossa ja on mennyt huonompaan jamaan. Tosin, sitten tuli kuva jossa paikka oli jo kunnostettukin.

Tänä kesänä voisi kyllä tuolla käydä omin silminkin katsomassa miltä siellä näyttää. Olisi varmaan ihan kiva ja piristävä päivä tuollainen ulkoilupäiväkin.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Parolannummi on nimeltään tämä varuskunta ja olen aikoinaan siellä itsekin armeijan käynyt. Kertausharjoituksiin tuskin kyllä minun tarvitsee kutsua odotella, enkä sitä kyllä odottelekaan.

Parolannummi on jonkun 2-3 kilometrin päässä Parolan keskustasta. Parolan keskusta on siis Hattulan isoin kylä ja se kunnan keskus. Isäni asuu siellä Parolassa.

Minä asun taas nykyään Hämeenlinnassa. Ja noin varmaan 7-8 kilometrin päässä Parolannummesta. Aika usein poljen Parolaan just Parolannummen ohi menevää tietä pitkin. Ei tuo Parolannummi nyt tosiaan kovin kaukana ole Parolan keskustasta.
Joo näinhän se oli. Hätilässä oli ampumarata-paikka ja ilveskalliolla myös harjoituspaikka. Korjaa vaan jos muistan väärin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös