Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 339 692
  • 66 858

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voihan nenä. Tunnen oloni taas hieman nuhaiseksi. Kurkku jälleen hieman arka, mutta ehkä tämäkin menee taas tässä päivän ja tulevan yön aikana ohitse kun ottaa vaikka pari buranaakin. Niinhän nämä nuhaiset olot ovat menneet ohitse tässä aiemmillakin kerroilla ilman että olen tullut pahemmin kipeäksi.

Taidan kyllä tietää ja aavistaa mistä tämä nuhainen olo johtuu. Olenhan ollut tässä parina viime päivänä ulkona paljon ja on ollut vähän kylmiäkin sekä hieman sateisiakin kelejä. Enkä ollut tietenkään varustautunut mitenkään pieniin sateisiinkaan. Etenkin sunnuntaina torilla täällä Hämeenlinnassa finaalin aikana oli kylmä keli ja välillä satoikin, sekä olin pitkään paikallani ja istuin. Helpostihan siinä vilustuukin.

Mitään en silti kadu vaan ihan nautinnollisia ja kivoja iltoja on tullut viime päivinä vietettyä. Ja ehkä tämä orastava nuhakin menee taas tosiaan ohitsekin nopeasti. Kotikuntoutustapaamisen jouduin vaan perumaan varmuuden vuoksi tänään. Ettei tartu mitään muihin ihmisiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse puolestaan tykkään istuskella tunnin ulkona paikassa, jossa ei tarvitse nähdä ketään menemässä minnekään. Veden äärellä. Joko järvi taikka joki. Siinä pari kaljaa, ja tulee rento olo keholle ja mielelle. Toimii myös ilman kaljaa.
Joo toi Longinoja on mulle sellainen paikka. Joskus öisinkin seison siellä pari tuntia ja vedän 6-päkin ykköskaljaa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Teflon brothers näköjään tehnyt uuden version Juicen Eesti biisistä. Tuon pääseekin sitten kuulemaan livenä heti julkaisupäivänä perjantaina Myyrmäen iskelmäfestareilla. Tuli jo äsken vähän festarifiilistä kun metrossa tuoksahti voimakkaasti oksennukselle.
 

Glove

Jäsen
Ruokalevon aika. Hyvin maistui perunamuusi ja makkarakastike kaikkine lisukkeineen. Nyt on ihmisen hyvä maata hetki sohvalla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Odotin kyllä viime vuodenkin perusteella pahempaa tyhjiön tunnetta elämään jääkiekon MM-kisojen loppumisen takia kuin mitä on nyt tullut. Viime vuonna tuo tyhjiön tunne mitä seurasi kisojen loppumisesta oli mielestäni pahemman tuntuinen. Ehkä siihen vaikutti pettymyksenkin tunne finaalitappion myötä.

Olihan tuo noin kaksi viikkoa mitkä MM-kisat kesti niin melko tuntuva repäisy ja urakka omankin elämän kannalta. Oli mukavaa seurata kisoja ja katsella pelejä, tottua siihen rytmiin että kello 16 viimeistään alkoi iltapäivällä pelit, viikonloppuisin aiemminkin. Siitä seurasi paljon mielenkiintoista tekemistä omaankin elämään. Ja se jännitys mitä kisojen seuraamisesta seurasi oli aika mukava tunne. Etenkin kun kisat sujui Leijonilta näin hienosti.

Tuleehan tällaisien kisojen päättymisestä kuitenkin jonkin verran tyhjiön tunnetta väliaikaisesti elämään. Kun on tottunut jo siihen että elämästä iso osa meni kisojen seuraamiseen. Mutta viime vuonna tosiaan tuo tyhjiön tunne oli mielestäni vieläkin isompi, nyt on riittänyt vielä ohjelmaa kuitenkin juhlimisessa ja fiilistelyssä. Viime vuonna puri vain hampaita ja yritti pidätellä itkua ja nuolla pettymystä ja totutella ajatukseen että nyt ne on ohi. Tietenkin on parempi että tuo tyhjiön tunne on vähäisempi, pääsee helpommalla.

Minun mielestäni urheilun seuraaminen nyt kesäksi aika paljonkin vähenee ja rauhoittuu. Viime kesänä oli kuitenkin toki heti lätkäkisojen jälkeen alkamassa futiskisat ja se lievitti sitä urheilutyhjiötä toisaalta. Mutta on tässä nyt jotain seurattavaa urheilunkin saralla kesällä. Rallia tykkään jonkin verran katsella ja sitä tulee Cmorelta. Mielenkiintoisia ja kovatasoisiakin futispelejä tulee nyt lähiviikkoina Cmorelta. Että on tässä nyt kyllä jotain seurattavaa edessäkin myös kesällä.

Yleisurheilu nyt ei itseäni ole oikein koskaan kiinnostanut. Ja NHL-kauden huipennusta en kai näe muuta kuin tulosseurannan avulla kun Viaplayta minulla ei nyt ole enkä sitä hommaa kesän aikana ainakaan.

Mutta lätkän MM-kisat, se reilu kaksi viikkoa oli hienoa aikaa. En turhaan odottanut kisoja niin paljon ja kyllähän se luonnollisesti vaikutti paljon että ne meni suomalaisilta niin mahtavasti. Tämä koko kaksi viikkoa ja huipennuksenaan parkkiskansanjuhlat oli kyllä mielenkiintoista ja ihan mahtavaakin aikaa myös minun elämässä vaikka kotona finaalia lukuunottamatta seurasin kisat ihan vain kotinojatuolissa.

Onhan tässä nyt tietenkin vähän mietittävä että mitäs nyt taas sitten. Mutta toistaiseksi olen kyllä täyttänyt tuota tyhjiötä katselemalla Salattuja elämiä kesäuusintana Subilta, itse valitsemastani kohdasta Cmoren suoratoistopalvelusta ja uusiakin jaksoja aina kun niitä tulee lisää. Voisihan tässä toki muutakin tehdä ja katsella muitakin ohjelmia. Tulee kohta muuten Salkkarit jo toisesta korvasta ulos.

Pari edellistä päivää olen lähinnä vain lepäillytkin. Tiistaina oli taas vaihteeksi pahuksen kipeät jalat maanantain runsahkon kävelyn ja parkkiksella seisomisen seurauksena. Jalkakivut nyt helpotti levonkin avulla. Eihän ne jalat ole kokonaan parantuneet niiden pitkien viime syksyn sairauslomien jälkeenkään ja kovassa rasituksessa ne tulee entistä kipeämmäksi mutta nyt niiden kanssa tulee taas paremmin toimeen. Tiistaina oli myös levättävä kun pari edellistä yötä olin nukkunut lyhyehköt yöunet.

Tänään on myös päivä mennyt lähinnä levätessä kun on pientä nuhanpoikasta taas ollut. Toivon tosiaan että tuo nuhanpoikanen menee yön aikana parilla buranalla ja hyvin nukkumalla ohi. Mutta tämäkin viikko jo puolivälissä, kesäkuu alkanut ja toivottavasti huomenna jaksan jo vähän hoidella omiakin asioita. Kyllä niitä jonkin verran tuossa tehtävänä ja huolehdittavana on.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ja NHL-kauden huipennusta en kai näe muuta kuin tulosseurannan avulla kun Viaplayta minulla ei nyt ole enkä sitä hommaa kesän aikana ainakaan.
Äläs sano. Yle näyttää Stanley Cup -finaalit ja ainakin Lightning - Rangers sarjasta 3. ottelu näkyy tulevan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Meni tänään 2,5h kun piti löytää 13v tyttärelle kesäkengät. Koko Jumbo kierrettiin, mutta ei löytynyt hänelle mitään mieleistä ennen kuin viimeisestä kaupasta joka oli Citymarket.

Siskolle tuosta kerroin niin hän oli ilomielin lähdössä seuraavan kerran kummityttönsä kanssa shoppailemaan jos minä vahdin hänen lapsiaan. Epäili tosin, että tulisin pikaisesti toisiin ajatuksiin. Vastasin, että lastenvahtiminen (vaikka on kuinka vilkkaita kuten hänen pikkuisensa) on minulle vähemmän epämiellyttävää kuin tuollainen "shoppailu". Joten nyt on sovittu, että ensi kerralla sisko hoitaa tuon shoppailun vanhemman tyttäreni kanssa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulla ei ole jälkikasvua, joten tuollaiset kauppareissut ovat ainakin toistaiseksi pelkkää unelmaa minulle. Yleisesti ottaen inhoan shoppailureissuja vaateliikkeisiin ja pyrinkin aina suoriutumaan niistä mahdollisimman nopeasti. Katson etukäteen netistä kengät/housut/paidat/takin, mistä olen kiinnostunut, niiden saatavuuden ja ajoitan shoppailureissuni sellaiseen ajankohtaan, jolloin kaupassa on mahdollisimman vähän asiakkaita.

Vuosi sitten sain ostettua ensimmäisen kunnon talvitakin yli kuuteen vuoteen (kiitos työmarkkinatuen) ja sitä varten minun piti käydä Jumbossa, jossa olevassa vaateliikkeessä oli ainoa minulle sopiva koko. Löysin ja ostin takin ja noin kolmessa minuutissa olin ulkona kaupasta uutukaisen takkini kanssa. Aika hyvin, vaikka itse sanonkin.
Kenkien kanssa minulla menee joskus vähän kauemmin, mutta yleisesti ottaen niistäkin reissuista selviydyin muutamassa minuutissa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minulla ei ole jälkikasvua, joten tuollaiset kauppareissut ovat ainakin toistaiseksi pelkkää unelmaa minulle. Yleisesti ottaen inhoan shoppailureissuja vaateliikkeisiin ja pyrinkin aina suoriutumaan niistä mahdollisimman nopeasti. Katson etukäteen netistä kengät/housut/paidat/takin, mistä olen kiinnostunut, niiden saatavuuden ja ajoitan shoppailureissuni sellaiseen ajankohtaan, jolloin kaupassa on mahdollisimman vähän asiakkaita.

Vuosi sitten sain ostettua ensimmäisen kunnon talvitakin yli kuuteen vuoteen (kiitos työmarkkinatuen) ja sitä varten minun piti käydä Jumbossa, jossa olevassa vaateliikkeessä oli ainoa minulle sopiva koko. Löysin ja ostin takin ja noin kolmessa minuutissa olin ulkona kaupasta uutukaisen takkini kanssa. Aika hyvin, vaikka itse sanonkin.
Kenkien kanssa minulla menee joskus vähän kauemmin, mutta yleisesti ottaen niistäkin reissuista selviydyin muutamassa minuutissa.
Juu, sinulla siis täysin sama shoppailutyyli kuin minulla. Mahdollisimman nopeasti vaan homma hoitoon ja pois.

Ainakin vanhempi tyttäreni perinyt vaan ilmeisesti kummitädiltään eli siskoltani tuon hitaan shoppailun. Ei lasteni äiti ole tuollainen.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Onkohan tällä hetkellä miten moni henkilö haaksirikkoutuneena maailman saarille? Tuli mieleen kun kattelen Cast Awayta
 

Nick Neim

Jäsen
Hyvinkään parhaat juottolat? Lentokentän lähellä jossa festarit on ei näytä lähellä olevan.
Kovin on valikoima heikkoa nykyään Hyvinkäällä, keskustankin osalta. Vähän varttuneemman ikäihmisen entinen ykköspaikka eli Hopealyhty on vähän auki miten sattuu, ja sielläkin on ikäpolvi vaihtunut vähintään kaksi vuosikymmentä nuorempaan. Paikallisen Amarillon yläikäraja taitaa myös olla 21 vuotta asiakaskunnasta päätellen, koska yli 25-vuotiaana tunnet itsesi ikälopuksi. Eikä Medari tai Joutsenkaan tarjoa kuin kelpo istumapaikan illan alkutunneille, jolloin oletettavasti olet vielä lentokentällä. Saman tekee Crafters, jossa tosin on laaja olut valikoima ja viihtyisä terassi, jos keli suosii. Sillan toiselta puolelta Ale taas on täysin ammattilaisten valtaama mesta jota ei voi suositella yhtään kenellekään, ja myös Check Inn on nykytiloissaan kolkko ja sieluton karaokebaari, jossa ei viihdy enää edes tuopillisenkaan vertaa.

Jos taas täysin tasoton aikuisten tanssiravintola kiinnostaa, niin La Ferma (tjsp?) on myös hiljattain avannut ovensa. Isot pojat kertoivat, että lämpimän ja ylihintaisen juoman lisäksi pääsee ehkä näkemään eräällä aksentilla varustettujen naisten olemattomia tissejä. Varma en ole, mutta huhupuheet tulivat luotettavalta taholta.

Jos pubissa istuskelu kiinnostaa eikä yökerhot ole edes tavoitteena, niin suosittelen Craftersia, Joutsenta tai Medicin Mania. Jos taas yökerho kiinnostaa, niin vaihda kaupunkia (älä perkele ainakaan Riihimäen suuntaan) tai lähde hotellille suosiolla nukkumaan.
 
Ne äärimmäisen hienot viestit, jotka poistaa. Lukeeko niitä kukaan?

Vai katoavatko bittitaivaaseen?

Syy:

"Tarkoitus oli vittuilla kaikille, mutta joku olisi saattanut loukkaantua"
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onkohan tällä hetkellä miten moni henkilö haaksirikkoutuneena maailman saarille? Tuli mieleen kun kattelen Cast Awayta
Luultavasti kymmeniä, joista merkittävä osa on aasialaisia.

Mahtaisi olla lievästi ahdistavaa, jos sattuisi haaksirikkoutumaan joko jollekin Kanadan arktiselle saarelle tai vaihtoehtoisesti jollekin Venäjän arktiselle saarelle Siperian pohjoispuolella keskellä talvea. Maailman suurin asumaton saari, Devoninsaari, sattuu sijaitsemaan Kanadassa ja sillä on kokoa suunnilleen saman verran kuin Kroatialla eli runsaat 55 000 neliökilometriä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ai Hyvinkäällä joku festari myös nyt viikonloppuna. Onneksi tässä iässä kehtaa mennä vain noille oman kylän iskelmäfestareille. Itse asiassa vähän yllätti, että Hyvinkäälle (ainakin lentokentälle) on myrtsistäkin 50km matkaa, luulin lyhyemmäksi. Mutta täältä löytyy kyllä lähimmät järkevät jatkobaarit. Toki aina voi suoraan mennä stadiin asti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tällä viikolla olisi Einin keikka lähistöllä. Tekisi aika paljon mieli mennä katsomaan. Eini on aika kuuma milf 60+ -ikäiseksi. Nahkaminihame, ju nou. En kuitenkaan mene, sillä minulla ei ole nyt aikaa sairastaa mitään kulkutauteja.

Tästä tuli mieleeni että olen aikoinaan asunut samalla kadulla Einin kanssa. Lapsuuden koti sijaitsee samalla kadulla jolla myös Eini vähän aikaa asui ennen vanhaan, monia vuosia sitten. Taisi joskus Einin miehensä kanssa tilaamat jotkut keittiökalusteetkin tulla vahingossa meidän pihaan.

En minä noista ajoista oikein mitään muista sillä tuosta on jo niin kauan aikaa että itse olin pikku lapsi tuolloin. Porukat siitä ennen paljon puhui, ja nykyään vain isä tietenkin äitini jo menehdyttyä. Kyllähän sitä silti vähän fanittaa Einiäkin ja toivoo entiselle naapurille kaikkea hyvää.

Onhan Eini kyllä ihan menevä pakkaus vielä vanhanakin ja hänen klassikkolaulunsa Kesä ja yö aina ikiklassikko ja tarttuva kesäbiisi.

Jaa, mutta nyt alkaa keli onneksi taas vähän piristymään. Aamulla satoi kaatamalla ja kastuin litomäräksi käydessäni kaupassa. Perse ei onneksi kastunut kun satulan sain pidettyä kuivana muovipussin ja pyyhkeen avulla. Mutta muuten kastuin kyllä litomäräksi tosiaan. Kiva, perinteinen suomalainen kesäsää siis. Heh.

Oloni on kyllä taas parantunut yön aikana ja nyt ei ole enää nuhaista oloa. Voin paistella tänään lättyjäkin kun syöminen on taas nautinto, ei satu niellessä ja makuaisti pelaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei saa sanoa sukupuolielin, se on sukupuolittunutta. Pitää sanoa genitaali. Eli jos henkilöllä olisi genitaalit, hän olisi henkilö.
Mihin ovat kadonneet sanonnat:

"Siinä on mies kyrvän varteen kasvanut" ja "Emännällä vittu ku seittemän leivän uuni"

Suksikaa "genitaaleinenne"... niin minne sitä voi nykyään edes toivottaa???
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Taisi joskus Einin miehensä kanssa tilaamat jotkut keittiökalusteetkin tulla vahingossa meidän pihaan.
Tämä menisi myös ketjuun "Melkein sukua julkkikselle"
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tänään oli ala-asteen kevätjuhla. Enpä ole ikinä nähnyt noin paljoa ihmisiä siellä, mutta toisaalta ymmärrettävää, kun eipä ole pariin vuoteen juhlia vanhemmille saanut edes järjestää. Kolmasluokkalaiselleni ensimmäinen koulun kevätjuhla, jota vanhemmat pääsivät katsomaan.

Vähän oli tasovaihtelua esityksissä. Jotkut luokat (kuten oman lapseni) yrittivät esittää jotain niin vaikeaa laulua, että sanat olivat täysin hukassa puolet kappaleesta. Joillain sitten helpommat laulut, jotka onnistuivat ihan ok. Paras esitys oli kuitenkin jonkun luokan tanssiesitys, jossa musiikkina soi macarena, cotton eye joe ja we will rock you. Yleisö rupesi spontaanisti taputtamaan tahtia, kun paikalla juuri tämän ikäistä porukkaa, joille nuo uppoavat hyvin.

Ja lopuksi onneksi Suvivirsi. Joskus oli paljonkin juttua, että tuosta jouduttaisiin luopumaan, mutta onneksi näin ei ainakaan täällä ole käynyt. Kuitenkin todella multikulttuurinen koulu. Mikä ei tietenkään ihme kun Vantaa on Suomen kansainvälisin kaupunki (eniten ulkomaan kieliä puhuvia).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös