Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 270
  • 66 845

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tänään piha- ja polttopuuhommia klo 10-18.30. Eli ns. normi vapaapäivä omakotitalossa. Ennustettua lämpimämpää oli, ja saunassa lämmittikin poskia.

Nyt on mukava hieman siemailla suosikkijuomia autotallin terassilla samalla kun ilma kivasti viilenee auringon laskiessa.

Puolen tunnin päästä MM-finaali johon vaimon pitäisi taikoa Nachos Supreme.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jes! Aivan mielettömän upeaa! Suomi on jääkiekkoilun uusi maailman mestari!

Minä kotiuduin just Hämeenlinnan torilta. Katselin siellä koko ottelun ja myös juhlistin hetken aikaa Suomen kultaa kunnes sitten päätin lähteä jo kotiin. Iso osa jengiä jäi vielä torille että sielläkin olisi varmaan meno ja juhlat vaan yltynyt. Minä päätin kuitenkin lähteä kotiin. Juhlat varmaan minun osaltani jatkuu sitten siellä missä ne isommat torijuhlat järjestetään.

Kyllä Hämeenlinnankin torilla oli hyvä tunnelma ja oli hyvä päätös mennä sinne. Sain siellä tuuletella maaleja niin paljon kuin halusin ja juhlia voittoa. Ääntä lähti minullakin, vähän jopa nyt kurkku karhea huudosta. Kylmä siellä vähän ehti tulla kun en pelin aikana liikkunut paikaltani ja ei tuo ulkoilma niin kovin lämmintä vielä ole ainakaan ilta-aikaan. Mutta nyt ei ole enää kylmä kun reippailin sieltä torilta kotiini. Olihan siinä kävelymatkaa noin puolen tunnin verran.

Finaali oli huikea jännitysnäytelmä taas kerran. Pelitapahtumat aaltoili laidalta toiselle ja fiilikset sen mukana. 3-1- johtoasemassa voitto alkoi näyttämään jo varmalta ja taitavaa kanadalaisnippua vastaan jatkoajalle pelin mennessä tappio varmalta. Mutta komea voitto tuli ja nyt olemme maailmanmestareita! Huikea tunnelma ja en tiedä oliko virhe lähteä sieltä torilta jo nyt pois. Mutta pääsenhän nauttimaan juhlatunnelmasta tosiaan vielä varmaan niihin isompiin torijuhliin.

Suomi on uusi Maailmanmestari! Hei maailmanmestari! Kohta pitää malttaa vaan mennä nukkumaan kun huomenna diabetes hoitajan kanssa tapaaminen heti aamulta kello 9.00.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuleva katkaisuhoito ei olisi ollut mahdollista ilman Jukka Jalosen ja Sanna Marinin panosta.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saatana nyt on vannoutunut metallimies mahdollisesti lyönyt kätensä paskaan. Lupauduin nimittäin lähtemään kesäkuun lopussa Himokselle iskelmäfestareille. Ei perkele...

Noh, koska kysyjänä oli aivan helvetin kaunis nainen, vastausta ei kauaa tarvinnut miettiä. Kavereita ollaan oltu jo reilu 30 vuotta, mutta ei ole mitään sutinaa kyllä ollut. Vähän ehkä puskista tuli kyllä nyt sitten tällainen neljän päivän reissuun kutsuminen. Tosin johonkin mökkiin asetutaan ja porukkaa on enemmänkin, mutta onpahan kyllä helvetin mukavat muutama päivä tiedossa. Itse festareille en kyllä mene - on siellä kuulemma porukkaa jotka ovat jo viisi vuotta tuolla festareiden aikaan käyneet, mutta itse festareille eivät ole vielä päässeet.

Eli heti paikalle päästyäni aion korkata enkä sitä korkkia pistä kiinni ennenkuin on kotiinlähdön aika. Siinä saa yrittää meikäläistä raahata jotain fucking iskelmää kuuntelemaan.

Ei ole kesälomaakaan tänä kesänä kun vasta pari kuukautta sitten aloitin uuden duunin, joten tällainen pieni irtautuminen nyt varmaan sitten riittää täksi kesäksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähän väsyttää, mutta ei anneta sen häiritä tunnelmaa. Jäi yöunet vähän vähäisiksi, kun menin vasta varmasti monen muun tavoin myöhään nukkumaan. Joskus yhden jälkeen ja heräsin jo nyt. Oli kello pakko laittaa soimaan. Muistelin että nämä mestaruuden jälkeiset aamutelevisiotkin on poikkeuksellisen mukavaa kuunneltavaa ja katseltavaa, lähtien heti alkujuonnoista ja halusin niitä katsella.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Saatana nyt on vannoutunut metallimies mahdollisesti lyönyt kätensä paskaan. Lupauduin nimittäin lähtemään kesäkuun lopussa Himokselle iskelmäfestareille. Ei perkele...

Noh, koska kysyjänä oli aivan helvetin kaunis nainen, vastausta ei kauaa tarvinnut miettiä. Kavereita ollaan oltu jo reilu 30 vuotta, mutta ei ole mitään sutinaa kyllä ollut. Vähän ehkä puskista tuli kyllä nyt sitten tällainen neljän päivän reissuun kutsuminen. Tosin johonkin mökkiin asetutaan ja porukkaa on enemmänkin, mutta onpahan kyllä helvetin mukavat muutama päivä tiedossa. Itse festareille en kyllä mene - on siellä kuulemma porukkaa jotka ovat jo viisi vuotta tuolla festareiden aikaan käyneet, mutta itse festareille eivät ole vielä päässeet.

Eli heti paikalle päästyäni aion korkata enkä sitä korkkia pistä kiinni ennenkuin on kotiinlähdön aika. Siinä saa yrittää meikäläistä raahata jotain fucking iskelmää kuuntelemaan.
...
Helvetin kaunis nainen kysyy sua festareille ja lähdet sinne vetämään vain viinaa koko viikonlopuksi - jotenkin ymmärrän, miksi sitä sutinaa ei ole ollut...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helvetin kaunis nainen kysyy sua festareille ja lähdet sinne vetämään vain viinaa koko viikonlopuksi - jotenkin ymmärrän, miksi sitä sutinaa ei ole ollut...

Niin siis kyllä se nainen lähtee sinne ihan samoin sitä juomaa kiskomaan, eli yhteiset harrastukset löytyy. Ja mä en mitään änkyräkännejä kuitenkaan kisko, vaan sillälailla sivistyneesti. Kattellaan mitä tapahtuu...
 
K

Kiekkokatsoja

Helvetin kaunis nainen kysyy sua festareille ja lähdet sinne vetämään vain viinaa koko viikonlopuksi - jotenkin ymmärrän, miksi sitä sutinaa ei ole ollut...
Eipä tuota iskelmää pystykkään kuuntelemaan selvinpäin. Ainakaan festarin verran.
Ja hyvähän se on, jos löytyy sopivaa seuraa jakamaan tuota kuuntelukärsimystä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Niin siis kyllä se nainen lähtee sinne ihan samoin sitä juomaa kiskomaan, eli yhteiset harrastukset löytyy. Ja mä en mitään änkyräkännejä kuitenkaan kisko, vaan sillälailla sivistyneesti. Kattellaan mitä tapahtuu...
No, sitte tietenki...

Eipä tuota iskelmää pystykkään kuuntelemaan selvinpäin. Ainakaan festarin verran.
Ja hyvähän se on, jos löytyy sopivaa seuraa jakamaan tuota kuuntelukärsimystä.
Minä oon ollu kauniin naisen pyytämänä oopperassakin... ja selvinpäin... melkein...
 

Glove

Jäsen
Minä oon ollu kauniin naisen pyytämänä oopperassakin... ja selvinpäin... melkein...
MInäkin olen ollut naisen kanssa oopperassa. Voitin jostain arpajaisista liput Savonlinnan oopperajuhlille ja sitten äitini minut sinne puolipakolla vei. Äiti sen arvankin oli ostanut, mutta laittanut minun nimen sinne listoille. Taisin olla alle 10 v.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
MInäkin olen ollut naisen kanssa oopperassa. Voitin jostain arpajaisista liput Savonlinnan oopperajuhlille ja sitten äitini minut sinne puolipakolla vei. Äiti sen arvankin oli ostanut, mutta laittanut minun nimen sinne listoille. Taisin olla alle 10 v.
<Huokaus> Minä olisin pienenä poikana oman äitini kanssa kyllä mennyt vaikka mihin...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MInäkin olen ollut naisen kanssa oopperassa. Voitin jostain arpajaisista liput Savonlinnan oopperajuhlille ja sitten äitini minut sinne puolipakolla vei. Äiti sen arvankin oli ostanut, mutta laittanut minun nimen sinne listoille. Taisin olla alle 10 v.

Mä olen myös ollut oopperassa naisen kanssa. Tosin olin pesemässä Helsingin oopperatalon ikkunoita ja se nainen oli siellä töissä. Tarjoili se mulle vettä kun tuppas välillä olemaan vähän lämmin. Ei ollut mikään kulttuurielämys se.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Juuri palauduin työkokeilupaikasta, jossa tapasin tulevat työkaverini. Rentoa porukkaa ja tunsin itseni heti tervetulleeksi taloon. Pomoni on juuri sellainen, kun millaisen kuvan hänestä sain: huumorintajuinen, reilu ja helposti lähestyttävä.

Työkokeilujaksoni saattaa olla kolmekuukautinen, vaikka alustavasti ymmärsin kyseessä olevan kuukauden mittainen periodi. Mikäs siinä, vaikka periaatteessa toivoin, että heinäkuussa pääsisin nauttimaan hieman vapaudesta. No, kahtoo nyt, mitä tuleman pitää. Nöyrästi eteenpäin uutta oppimaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen suorittanut Kansallisarkistossa laajoja tutkimuksia liittyen mestarivalmentaja Jukka Jaloseen. Kirkonkirjojen vakuuttavan näytön perusteella on ilmennyt, ettei Jukka Jalonen ole Riihimäeltä vaan Hyvinkäältä. Pakkaa on sekoittanut se, että Jalosen eräs esivanhempi ei olekaan muuan riihimäkeläinen molopää, vaan Hyvinkäällä aina asunut ylpeä herrasmies. Sori nyt, Riihimäki, että tässä kävi näin. Taas. Sementit on jo haettu Puuilosta ja Eerikäisen Simo on paraikaa hakemassa hiekkakuopalta lastia, jotta voidaan aloittaa patsaan rakentaminen kirjaston eteen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pian lähtee jo bussi Tampereelle. Lähden tänä vuonna isoa kansanjuhlaa päin ajoissa. Viimeksi kun menin Helsinkiin vuonna 2011 junalla aika viime tingassa oli juna aivan ääriään myöten täynnä matkustajia, luulen torijuhlan olleen silloin iso syy tähän. Nyt kun on aikaakin hyvin niin päätin lähteä Tampereelle hyvissä ajoin.

Vähän jännittää edessä oleva kansanjuhla ja se todella iso väkijoukko siellä mutta täytyyhän nämä "tori"juhlat nyt aina välillä itsekin kokea paikan päällä. Esiintyjistä ei minua itseäni säväytä kuin Haloo Helsinki, joka on lempiyhtyeitäni vaikka Maamme-laulun uusi versio olikin kyseenalainen. Mutta ei sinne torijuhliin niinkään yhtyeitä mennä katselemaan vaan uljaita Leijoniamme.

Kai siellä pärjää? Sen melko ison Suomen lipun päätin nyt kuitenkin jättää kotiin sillä ajattelin että minun on helpompi liikkua ilman sitä ja sen isoa puuvartta. Vähän on äänikin muuten käheänä eilisten huutamisten jälkeen mutta se kuuluu fanittamiseen joskus.

Onneksi keli on suht hyvä ainakin vielä. Siksi päätinkin lähteä ajoissa sillä se ei niinkään haittaa näin hyvänä päivänä. Illaksi on luvannut sadetta mutta en löytänyt valitettavasti sateenvarjoa mistään kotoa.

On upea tunne yhä edelleen ja sitä ei lannistanut edes diabeteshoitajan tapaaminen aamulla. Sieltä sain kojeen jolla voin pari kertaa viikossa alkaa mittailemaan veren sokeriani mutta vielä ei tarvitse insuliinia alkaa pistelemään.

Nyt olen kahvilla ja sämpylällä eräässä kahvilassa että jaksaa reissata Tampereelle. Tampereella käyn sitten jossain syömässä. Ihanaa Leijonat ihanaa! On tämä ihanaa. Kohta tästä lähden linja-autoasemaa ja Tamperetta päin. Ei tästä enää ole kuin kiven heiton pituinen matka asemalle.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Mikko Rantanen tuli vastaan amerikkalaisessa (vähän ontuvassa) mainoksessa, jossa tuotteena Bevy-niminen lonkero. Suurin osa aikanaan kouluissa tuntemistani ulkkareista ovat ihastuneet lonkeroihin. Jotenkin aina tuntui että siitä olisi ollut ihan vientituotteeksi.
 

Glove

Jäsen
Väsytää. Nyt olisi kaksi vaihtoehtoa. A) mennä päiväunille B) lähteä ulos raikkaaseen sateen jälkeiseen ilmaan lenkille. Nyt täytyy kyllä tarkkaan harkita kumman vaihtoehdon valitsen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Väsytää. Nyt olisi kaksi vaihtoehtoa. A) mennä päiväunille B) lähteä ulos raikkaaseen sateen jälkeiseen ilmaan lenkille. Nyt täytyy kyllä tarkkaan harkita kumman vaihtoehdon valitsen.
B + C eli kävelet kauppaan ja koppaat kopan lonkeroa kotiin ja katselet eilisen pelin uudelleen.
 

Glove

Jäsen
B + C eli kävelet kauppaan ja koppaat kopan lonkeroa kotiin ja katselet eilisen pelin uudelleen.
Ei taida tulla maikkarilta uusintaa? Mulla mitään Cmoreja ole vai mistä ne kisat ny näkyikään. Muuten kyllä ihan varteen otettava vaihtoehto.

edit: Sade alkoi uudestaan, joten valitsen vaihtoehdon A.

edit2: Joku pöljä alkoi ajelemaan ruohonleikkurilla, nukupa siinä sitten.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Yleensä sitä muodostaa ihmisestä jonkulaisen mielikuvan sähköpostien/viestien/äänen perusteella, siis ulkonäöllisesti. Ja yleensä se menee aivan metsään, ainakin mulla.

Nyt tuli sivuosumana törmättyä yhteen, aiemmin vain virtuaalisesti tuttuun, facen kautta ja kerrankin voi sanoa että osui mielikuva ja oikea kuva kohdilleen. Harvinaista.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kuvittele, että olisi asiaa tähän ketjuun.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen käynyt yksin oopperassa. Ja maksoin lipun itse.

Tällä viikolla olisi Einin keikka lähistöllä. Tekisi aika paljon mieli mennä katsomaan. Eini on aika kuuma milf 60+ -ikäiseksi. Nahkaminihame, ju nou. En kuitenkaan mene, sillä minulla ei ole nyt aikaa sairastaa mitään kulkutauteja.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Olen käynyt yksin oopperassa. Ja maksoin lipun itse.

Tällä viikolla olisi Einin keikka lähistöllä. Tekisi aika paljon mieli mennä katsomaan. Eini on aika kuuma milf 60+ -ikäiseksi. Nahkaminihame, ju nou. En kuitenkaan mene, sillä minulla ei ole nyt aikaa sairastaa mitään kulkutauteja.

Eini on nykyään kuumempi kuin 70-luvulla.

Itse en toki muuten siitä tiedä, mutta kuvista, niistä negatiivin kautta kehitetyistä kuvista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Meni vähän myöhäselle tämä kotiin tulo Tampereelta mutta nyt olen kotona. En tiedä miten tämä näin venyi, alkoholilla ei kuitenkaan ollut osuutta asiaan missään määrin. No, jonkin verran teki se että kävelin matkat Tampereen keskustasta Hakamettään ja takaisin. En rohjennut liikkua julkisilla yksin kun olin niin päätin kävellä. Ihan lyhyt matka tuo kävelymatka ei ollut vaan neljä kilometriä kai suuntaansa.

Kansanjuhla oli minun mielestä ihan hieno. Tunnelma oli hyvä, väkeä oli taas runsaasti, oma äänikin on nyt aika käheä huutamisesta ja laulamisesta, juhlan ohjelma oli ihan kelvollista. Viihdyin kyllä minäkin ja pääsin juhlatunnelmaan. Taas on mitä muistella vanhana kiikkustuolissa. Suomi on uusi Maailmanmestari!

Olen mielissäni että omakin reissu meni kuitenkin suht hyvin ja turvallisesti vaikka yksin olinkin reissussa. Nyt on jalat kipeät kyllä kävelemisestä ja seisoskelusta ja odotan sänkyyn pääsemistä. Onneksi huomenna ei ole aamusta menoja niin voi nukkua niin pitkään kuin saa nukuttua.

Oli mukavaa kun oli vaihteeksi tällaista ohjelmaa minunkin päivässä. Nyt on taas Leijonien kultaa tullut juhlittua arvoisella tavalla. Tampereella oli myös helppo suunnistaa Hakamettään päin mentäessä kännykän avulla ja sitten takaisin jouduin tulemaan ilman kännykkää kun oli akku loppumassa. Mutta hyvät oli opasteet ja reitti aika suora niin pärjäisin jopa minä ilman kännykän karttasovellustakin.

Tietenkin jossain muualla lytätty juhlat pystyyn. En tiedä kun en ole yhtään lukenut kommentteja. Ei pystynyt Tampereella oikein lukemaan kännykkää kun oli akkukin vähissä.

Mutta minä pidin kyllä juhlista. Ne oli hienot ja siellä pärjäsi yksinkin vallan mainiosti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään vietetään kansainvälistä tupakatonta päivää. Päivän teema on Tupakka – uhka ympäristöllemme.

Tupakan viljely, tuotanto ja käyttö ovat haitaksi ympäristölle. Tupakkateollisuus edistää toiminnallaan ilmastonmuutosta, tuhlaa luonnonvaroja ja vahingoittaa ekosysteemejä. Tupakaviljely kiihdyttää myös metsien katoamista, etenkin kehittyvissä maissa.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös