Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 241
  • 66 806

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Pääsin vihdoin eroon parvekkeellani vuosikausia turhan panttina olleesta sählymaalista. Siskon tytöt saivat sen mukaan kun isänsä haki heidät täältä. Tuli jo videokin, että heti on maali otettu käyttöön (jalkapalloon). Sinänsä sopivaa, että kun äitini tuon maalin jostain arpajaisista joskus voitti niin kiertääpähän nyt kaikilla lapsenlapsilla.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kaveri houkutteli juuri Iskelmä Myyrmäen perjantaille (3.6.). Teflonit, Behm, Elastinen, Tuure Kilpeläinen ja Sanni. Sopii aikatauluun hyvin eikä esiintyjätkään aiheuta oksennusreaktiota vaan ovat itse asiassa ihan ok. Vain Elastisen olen livenä nähnyt (hyvä keikka) ennestään. Lipunkin sai hankittua edenredin kortilla niin tuonne sitten parin viikon päästä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Taas ärsyttää nämä mitkä lie olivatkaan viralliselta nimitykseltään eli Tik tai Tok vai oliko Tik Tok liikkeet. Eli suomeksi sanottuna nyt joka tapauksessa pakkoliikkeet.

Nämä pakkoliikkeet on vittumaisia. Näistä olen kärsinyt jostain juniori-iästä lähtien. Pari vuotta joskus 2010-luvun alussa oli outoa aikaa kun lääkityksellä pakkoliikkeitä ei ollut, sitten kuitenkin vaikka jatkoin kyseisen lääkkeen käyttöä niin pakkoliikkeet kuitenkin palasivat.

Vähän vaihtelee missä osassa kehoa pakkoliikkeitä milloinkin on mutta nyt on taas niinkin vittumaisissa paikoissa kuten jopa kurkussa tai nielussa. Täytyy tuollain nielussa tehdä ylimääräistä liikesarjaa, on tuon tyyliselle liikkeelle sanakin kun joku kukoo vai mikä se sana on, en muista. Välillä tulee nyt sitten tunne että olisi jopa oksennus lähellä.

Onhan nämä pakkoliikkeet vittumaisia ja ei niille voi oikein tehdä mitään. Niihin ei ole lääkettä, lääkärikin sanonut näin. Vaikka silloin kerran se yksi lääke kyllä näihin hetkellisesti auttoikin. Nämä voi myös näyttää typerältä ulkopuolisten silmin, kun joskus jopa voin vähän hytkyä liikkeiden takia mutta nämähän on tahdon vastaisia liikkeitä.

Toivottavasti menisi kuitenkin äkkiä ohi ainakin nuo pakkoliikkeet nielussa. Epämiellyttäviä tunteita nimittäin aiheuttaa.

Asiasta toiseen. Huomenna täytyy tehdä tuo toimeentulotukihakemus taas. Siinähän se päivä menee ennen MM-kisojen jatkumista iltapäivällä. Itse hakemus on suht helppo tehdä, etenkin kun se on jatkohakemus minkä teen mutta niiden liitteiden lähetys. Se vähän aiheuttaa harmaita hiuksia.

Pitää kaikista tileistäkin lähettää tiliotteet vaikka tilillä ei olisikaan kuin jotain 7 senttiä rahaa. Ja minullakin on muistaakseni jotain 4-5 tiliä ja sen tapaista joista täytyy tiliotteet haalia kasaan. Mutta kai sen hakemuksen liitteineen saa tehtyä taas.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huomenna alkaa viides lakkoviikko ja samalla tulee tilanne kun olen ollut pidempään lakossa kuin koskaan aiemmin kesälomalla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Taas ärsyttää nämä mitkä lie olivatkaan viralliselta nimitykseltään eli Tik tai Tok vai oliko Tik Tok liikkeet. Eli suomeksi sanottuna nyt joka tapauksessa pakkoliikkeet.
Tic lienee se hakemasi termi.

Huomenna alkaa viides lakkoviikko ja samalla tulee tilanne kun olen ollut pidempään lakossa kuin koskaan aiemmin kesälomalla.
Teillä on ollut siellä päin kovin lyhyet lomat esimerkiksi peruskouluaikoina :)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tic lienee se hakemasi termi.

Sehän se. Ei nämä kaikki termit aina muistu mieleen ja ei jaksa Googlella tarkastaakaan. Itse olen kyllä vuosikaudet käyttänyt näistä liikkeistä suomalaisittain tutumpaa termiä eli pakkoliikkeet mutta tähän tic-termiin törmäsin joskus viisi vuotta sitten kun lääkäri oli käyttänyt selosteissaan tätä termiä.

Vittumaisiahan nämä on mutta kyllä näidenkin kanssa nyt elää kun on pakko. Millekään Olli Jokiselle en voi itse ilveillä silmien räpsyttelystä kun sitäkin esiintyy myös minulla. Ja välillä luo vähän levotontakin ja hermostunutta oloa. Useimmiten näitä on lihaksissa, jaloissa, sormissa... Nielussa onneksi harvemmin.

Ei kai näistä sinänsä harmia ole mitä nyt olo voi tosiaan olla välillä epämieluisa ja levoton sekä ei nämä nyt tietenkään aina niin hyvältä ulospäin näytä. Ja tuntuu että nämä on pahentunut ajan saatossa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onpas ollut kysymyksiä herättävä viikonloppu.

Rouva päätti ostaa robottiruohonleikkurin.
Kysymyksiä:
  • Onko robottiruohonleikkuri ilmastoystävällinen kun kuitenkin se on kulutusta, mutta sähköistä ilman fossiilisia polttoaineita (näin sähköntoimittajani ainakin väittää)?
  • Olen nyt puuhastellut (tehnyt työtä) laitteen kanssa useita tunteja, joista osa on lauantai- ja osa jopa sunnuntaitunneiksi laskettavia. Mistä saan haittakorvaukset haettua?
  • Ennen kuin sain koko rajakaapelin asennettua, koira söi/katkaisi kaapelin. Minne voin valittaa? Korvaako vakuutus? Voinko saada avustusta/korvausta kunnalta/valtiolta?
  • Miksi koulussa ei opeteta (tai ainakaan minun aikanani ei opetettu) robottiruohonleikkurin käyttöönottoa ja asennusta?
Paska yhteiskunta, joka ei auta todellista avuntarvitsijaa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Onpas ollut kysymyksiä herättävä viikonloppu.

Rouva päätti ostaa robottiruohonleikkurin.
Kysymyksiä:
  • Onko robottiruohonleikkuri ilmastoystävällinen kun kuitenkin se on kulutusta, mutta sähköistä ilman fossiilisia polttoaineita (näin sähköntoimittajani ainakin väittää)?
  • Olen nyt puuhastellut (tehnyt työtä) laitteen kanssa useita tunteja, joista osa on lauantai- ja osa jopa sunnuntaitunneiksi laskettavia. Mistä saan haittakorvaukset haettua?
  • Ennen kuin sain koko rajakaapelin asennettua, koira söi/katkaisi kaapelin. Minne voin valittaa? Korvaako vakuutus? Voinko saada avustusta/korvausta kunnalta/valtiolta?
  • Miksi koulussa ei opeteta (tai ainakaan minun aikanani ei opetettu) robottiruohonleikkurin käyttöönottoa ja asennusta?
Paska yhteiskunta, joka ei auta todellista avuntarvitsijaa.
Vastakysymys: oliko rouva kenties tyytymätön sinun aiemmin suorittamaasi ruohonleikkuuseen? Mikäli vastaus on kyllä: olisit hoitanut hommasi paremmin, niin mitään robottiruohonleikkuria ja sen aiheuttamia lieveilmiöitä ei tarvitsisi edes miettiä.

Vinkkinä: meidän vanhahko naapurimme hankki myös vastaavan laitteen muutama kesä sitten. Hänen poikansa näyttää hoitavan mahdolliset käyttöön liittyvät ongelmat. Toimi sinäkin samoin!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Laskeskelin aiemmin päivällä, että siitä on ainakin kuusi tai seitsemän vuotta, kun olen viimeksi käynyt uimassa. Noin 50 kiloa sitten pystyin uimaan suunnilleen sata metriä yhteen menoon, mutta nykykunnollani pitäisin suoranaisena ihmeenä, jos pystyisin uimaan edes 25 metriä yhteen menoon. Noloa ja oikeastaan jopa huolestuttavaakin, sillä uimataidottomuuden rajana pidetään 200 metriä.

Pikkukosken uimaranta on aika lähellä, mutta koska siellä on hanhenpaskaa niin helvetisti, ei siellä uiminen houkuta yhtään ja tokkopa se on edes sallittua. Aurinkolahden rannalle en menisi uimaan mistään hinnasta, enk myöskään Hietsulle. Pitänee alkaa katsella mahdollisia uintipaikkoja kaupungin tarjoamista tiloista.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vastakysymys: oliko rouva kenties tyytymätön sinun aiemmin suorittamaasi ruohonleikkuuseen? Mikäli vastaus on kyllä: olisit hoitanut hommasi paremmin, niin mitään robottiruohonleikkuria ja sen aiheuttamia lieveilmiöitä ei tarvitsisi edes miettiä.

Vinkkinä: meidän vanhahko naapurimme hankki myös vastaavan laitteen muutama kesä sitten. Hänen poikansa näyttää hoitavan mahdolliset käyttöön liittyvät ongelmat. Toimi sinäkin samoin!
Mitä tulee puutarhan hoitoon, niin olen hoitanut niin omani kuin vaimonikin puutarhan oivaan kuntoon.

Mitä tulee ruohonleikkuuseen, niin arvoitus on tämä hankinta ja sen motiivi. Saattaa liittyä sellaiseen, että enemmänkin voisi tehdä jotain muuta kun nyt ei tarvitse ruohoa leikata. Mene ja tiedä.

Rakastan ja arvostan poikaani suunnattoman paljon, mutta hänen peukalonsa on vielä keskemmällä kämmentä kuin omani.

Vastakysymyksiä ja vinkkejä, mutta ei yhtään vastausta minulle tärkeisiin kysymyksiin. Olen pettynyt: mihinkään ei voi enää luottaa. Ennen saattoi aina valittaa Jurvan kuntaan, mutta sekin lakkautettiin v. 2009. Enää ei voi edes valittaa mistään tai mihinkään.

Ennen oli paremmin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kaveri houkutteli juuri Iskelmä Myyrmäen perjantaille (3.6.). Teflonit, Behm, Elastinen, Tuure Kilpeläinen ja Sanni.
Nykyiskelmän kategoria on kyllä vääristynyt.

Onneksi on radiokanava Aito Iskelmä, joka ainakin vielä on nimensä mukainen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Rouva päätti ostaa robottiruohonleikkurin.
Kysymyksiä:
  • Miksi koulussa ei opeteta (tai ainakaan minun aikanani ei opetettu) robottiruohonleikkurin käyttöönottoa ja asennusta?
Olen ymmärtänyt jostain kirjoittamastasi viestistä, että olet jo varttuneempaa palstajäsenistöä iän puolesta. Oikea vastaus yllä olevaan kysymykseesi lienee siis, että kouluaikanasi ei tiedetty roboteista mitään. Ainakaan koulussa. Silloin ruoho leikattiin lampailla tai vuohilla. Jos jotain välinettä käytettiin, niin viikate oli se väline. Ei se musiikkiyhtye vaan työkalu.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nykyiskelmän kategoria on kyllä vääristynyt.

Onneksi on radiokanava Aito Iskelmä, joka ainakin vielä on nimensä mukainen.
Samaa mieltä sinänsä. Kuulin joskus elastisen haastattelun, jossa kysyttiin mitä mieltä hän on siitä, että hänen musiikkinsa mielletään iskelmäksi. Hän sanoi että kaikki musiikkki mikä iskee on iskelmää.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen ymmärtänyt jostain kirjoittamastasi viestistä, että olet jo varttuneempaa palstajäsenistöä iän puolesta. Oikea vastaus yllä olevaan kysymykseesi lienee siis, että kouluaikanasi ei tiedetty roboteista mitään. Ainakaan koulussa. Silloin ruoho leikattiin lampailla tai vuohilla. Jos jotain välinettä käytettiin, niin viikate oli se väline. Ei se musiikkiyhtye vaan työkalu.
Kiitämme:
  • analyyttistä otetta
  • vastausta (edes) yhteen kysymykseen
  • tuntemus musiikkiyhtye Viikatteesta ja sellaisen olemassaolosta
Moitimme:
  • analyyttisen otteen herpaantuminen - meillä perkele mitään vuohia ollut - se on nykyajan humputuksia, joskin mielenkiintoinen humputus. Aikoinaan käsin lykättiin Huskulla.
  • Lapsuudessa luimme paljon roboteista eli tiesimme niistä kaiken (sarjakuvat ja Asimov)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Uusi viikko ja uudet kujeet. Eikä tämä viikko ole mikä tahansa viikko vaan on jääkiekon MM-kisoissakin se tärkeä ja ratkaiseva viikko. Tämän viikon pelit aika pitkälti määrittelee sen ovatko kisat nyt sitten onnistuneet vai ei. Torstaina kasi- eli puolivälieräpeli ja siitä turpiin ja kisoja on turha edes muistella. Siitä sen sijaan voitto niin pääsee ainakin mitalipeleihin, ainakin ronssipeliin.

Kyllähän tällä viikolla saa siis jännittää ja mielenkiinnolla seurata pelejä. Toivottavasti Suomikin pelaa vielä myös nyt viikonloppuna ainakin jommassa kummassa mitalipelissä. Mielenkiintoinen viikko siis edessä, vaikka se myös sisältää kaksi kokonaista välipäivää kisoissa eli keskiviikon ja perjantain. Mutta kyllä tämä kakkosviikko on jääkiekon MM-kisoissa aina se mielenkiintoisin viikko tietenkin, koska kisat huipentuvat ja mitään täytepelejä jotka ei välttämättä kotikatsomossa ainakaan jaksa aina edes sytyttää niin ei juuri enää pelata.

Tänään neljän pelin kisapäivä, huomenna jopa kuuden ja on alkulohkovaiheen viimeinen pelipäivä, keskiviikkona huilataan, torstaina puolivälierät, perjantaina huilataan, lauantaina välierät ja sunnuntaina mitalipelit. Tämä viikko on tosiaan kiehtova ja jännittävä kisaviikko ja viikon lopussa ne kisat sitten päättyvät. Sen jälkeen pitää keksiä taas muuta tekemistä, mutta ei mennä vielä sinne ja niin pitkälle.

Harmittaa kun ostin vuonna 2011 Helsingin torijuhlissa isohkon Suomen lipun jostain myyntikojusta mutta kun se on nyt isän luona lapsuuden kodissa jossa on muutenkin yhä rompettani.

Tänä keväänä hyvässä lykyssä sille lipulle voisi olla taas tarvetta etenkin jos Suomi voittaa kultaa ja minäkin intoudun lähtemään torijuhliin Tampereelle? Pitäisi ehkä isän pyytää tuomaan se tänne minulle jos on muuten minun luo tällä viikolla jo tulossa. Isän pitäisi tuoda minulle toinen pyörä tai pistää tuo nykyinen pyörä taas kesäkuntoon ja siksikin isä voisi minun luonani tällä viikolla käydä.

Äsken onneksi sain tehtyä sen toimeentulotukihakemuksen. Joku puolen tunnin-tunnin projekti se oli kaikkinensa vaiheineen mutta nyt se on tehty ja voi jäädä vain odottelemaan päätöstä. Hyvä fiilis tulee aina kun on saanut velvollisuuksia tehtyä.

Tällä seudulla viikko alkanut myös melko lämpimällä kelillä. Hieno juttu. Aurinko paistaa ja on kaunis, upea sää. Tätä on odotettukin. Tekisi mieli sanoa että ehkä se kesä on nyt sitten tulossa mutta kun on kuulemma taas sitten myös keli viilentymässä tämän viikon aikana vielä. Mutta nautitaan tästä päivästä ja voi olla että minäkin intoudun tästä kävelylenkile jossain vaiheessa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Nykyiskelmän kategoria on kyllä vääristynyt.

Onneksi on radiokanava Aito Iskelmä, joka ainakin vielä on nimensä mukainen.
Iskelmä on varmasti muuttunut aikojen saatossa, mutta sen määritelmä toki on pysynyt samana, eli Iskelmä on kevyttä viihdemusiikkia sekä populaarimusiikkia. Elastinen menee ainakin hyvin siihen kehykseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Isäni kävi äsken iltapäiväkahveilla luonani. Haki sen minulla lainassa olevan pyöränsä huoltoon ja toi myös sen isohkon Suomen lipun minulle. Oli hienoa nähdä pitkästä aikaa isän kanssa, olimme viimeksi nähneet isän kanssa kasvotusten joskus maalis-huhtikuussa ja silloinkin nopeasti kun parin hoitajan kanssa haimme sairaalasta vaatteitani isäni luota sairaalaan.

Vaatteeni olivat ajautuneet isäni luokse tuolloin siksi että minulle tuli äkkilähtö silloin sinne sairaalaan ja jäi iso kasa vaatteita pesemättäkin. Isä pesi ne sitten kotonaan. Kerron tämänkin jos jotain jäi vaivaamaan miksi vaatteeni olivat isän luona.

Oli tosiaan tosi mukavaa nähdä isän kanssa pitkästä aikaa. Viestitelty ollaan paljonkin mutta ei olla juurikaan nähty viime kuukausien aikana. Josko se tästä taas sitten normalisoituu ja aletaan nähdä useammin kun koronatilannekin ainakin kesäksi kai helpottaa?

Ja on mukavaa että isä haki pyörän huoltoon niin pääsen minäkin taas joskus pyöräilemään. Suomen lippu oli jopa isompi kuin muistin mutta hyvä juttu että sekin on nyt asunnossani ja minulla. Jos tästä vaikka tulee eteen tosiaan jopa torijuhlat ensi viikolle. Tosin, tällainen asioiden etukäteen järjestelminen näissä asioissa tietää yleensä huonoa tuuria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös