Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 313
  • 68 367

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Piti nyt sitten tutkia missä Puumala on. Todennäköisesti en ole käynyt ja muutenkin tuo Itä-Suomen matkailu on aika lailla rajoittunut jääkiekon pelireissuihin. Joensuussa, Varkaudessa ja Savonlinnassa olen ainakin pelannut. Pitänee korjata asia jossain vaiheessa kun saa elämän semmoisille raiteille, että se on mahdollista.
Puumalahan on Saimaan hienoin paikka. Isot vedet, isoja veneitä ja laivojakin jopa. Ja iso silta. Kesällä pöhinä satamassa ja yöelämä ihan samalla tasolla rantakaupunkien kanssa. Tämä johtuu siitä, että vaikka Puumala on väkiluvultaan pieni kunta, niin se on maantieteellisesti aika iso, ja siellä on paljon mökkejä. Se on myös tosi keskellä Saimaata. Kannattaa ehdottomasti käydä, kesäinen Puumala on hieno.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Puumala on hieno paikka,
Kerran olen käynyt (syksyä se oli) ja minulle ei jäänyt kovin hyvä vaikutelma. Syömässä piti käydä ja ne kaksi ravintolaa, jotka löytyi, vaikutti sellaisilta räkäliltä ettei huvittanut syödä. Ajeltiin sitten Sulkavalla ja syötiin siellä.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kerran olen käynyt (syksyä se oli) ja minulle ei jäänyt kovin hyvä vaikutelma. Syömässä piti käydä ja ne kaksi ravintolaa, jotka löytyi, vaikutti sellaisilta räkäliltä ettei huvittanut syödä. Ajattelin sitten Sulkavalla ja syötiin siellä.
Laita palautetta kuntaan. Kutsuvat sinut varmasti kylään ja syöttävät ja juottavat niin perusteellisesti, ettei enää valittamista jää. Ja tähän hymiö.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lainausta on lyhennetty

Tästä talon terassilta katselen siltaa tälläkin hetkellä.
Ole onnellinen, että olet siellä. Puumala on kesällä ihan parasta. Itse olen miettinyt, että jossain vaiheessa ostaisin jonkun pienen asunnon Puumalan keskustasta, jotta siellä voisi olla kesällä. Näin 40 vuoden ex-mökkiläisenä sinne haluaa aika palavasti. Mökki pistettiin muutama vuosi sitten rahoiksi, ja hyvin pistettiinkin, mutta siellä kirkonkylässä on ihan naurettavan halpoja asuntoja, jos sieltä haluaisi ostaa. Toki sitten sataman tuntumassa on uusia taloja, joissa sitten eri hinnat. Mutta sieltä kirkonkylältä saisi jonkun rivarinpätkän varmaan muutamalla kymmenellä tonnilla. Se olisi aika hyvä kesämökki.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ole onnellinen, että olet siellä. Puumala on kesällä ihan parasta. Itse olen miettinyt, että jossain vaiheessa ostaisin jonkun pienen asunnon Puumalan keskustasta, jotta siellä voisi olla kesällä. Näin 40 vuoden ex-mökkiläisenä sinne haluaa aika palavasti. Mökki pistettiin muutama vuosi sitten rahoiksi, ja hyvin pistettiinkin, mutta siellä kirkonkylässä on ihan naurettavan halpoja asuntoja, jos sieltä haluaisi ostaa. Toki sitten sataman tuntumassa on uusia taloja, joissa sitten eri hinnat. Mutta sieltä kirkonkylältä saisi jonkun rivarinpätkän varmaan muutamalla kymmenellä tonnilla. Se olisi aika hyvä kesämökki.
Lähes ilmaiseksi täällä asuu, mitä näitä juttuja tässä olen kuunnellut.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Puumala taitaa olla suosituimpia mökkipaikkakuntia. Myös Ville Haapasalon tukikohta hatsapuri-projektin kanssa.
Kyllä. Ihmiset, yrittäjät ja kunta ovat tehneet Puumalasta ilmiön. Sitä nykyään vaaditaan. Me vanhat kesäpuumalalaiset vain myhäilemme, ei silloin takavuosina tällaista tarvittu. Mennään vain veneellä Tiikerihaihin ja vedetään kännit. Jengi ryyppää ja panee ja kaikilla on hauskaa. Puumala oli ilmiö jo ennen kuin se oli ilmiö somessa. Luulen että nykyinen Puumala-ilmiö on ihan muuta kuin mitä se oli takavuosina.

Lähes ilmaiseksi täällä asuu, mitä näitä juttuja tässä olen kuunnellut.
Vinkkaahan mulle halvoista kämpistä :) Ostan heti.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vittu että Taylor Hawkinsin kuolema vituttaa edelleen. Yksi viime vuosien suurimpia rocktähtiä. Taylor oli niitä kavereita, jotka pitivät rockia hengissä. Taylor oli ROCK. Taylor oli puolet Foo Fightersista. Koskas rumpali on ollut puolet bändistä? Ei koskaan. Onneksi Dave Grohl on vielä keskuudessamme.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Vittu että Taylor Hawkinsin kuolema vituttaa edelleen. Yksi viime vuosien suurimpia rocktähtiä. Taylor oli niitä kavereita, jotka pitivät rockia hengissä. Taylor oli ROCK. Taylor oli puolet Foo Fightersista. Koskas rumpali on ollut puolet bändistä? Ei koskaan. Onneksi Dave Grohl on vielä keskuudessamme.
Noh, voisin ujosti Bonzo Bonhamia tarjota. Sami Kuoppamäkeä ja onhan noita, kun oikein miettii. Ei tietenkään ylenpalttisesti.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Noh, voisin ujosti Bonzo Bonhamia tarjota. Sami Kuoppamäkeä ja onhan noita, kun oikein miettii. Ei tietenkään ylenpalttisesti.
Sami Kuoppamäki ei ole kai kuollut? Tai jos on, niin on mennyt täysin ohi.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Ajoin tänään duunin takia tuhat kilometriä ja heti kun pääsin himaan, korkkasin siiderin. Olen sen ansainnut!

Noita tonnin siirtymiä tuli nuorena myyntimulkun alkuna tehtyä muutamia, enää ei ole tarjolla sellaista rahaa että lähtisin.
Levin keikatkin tuntuu vuosi vuodeltaraskaammilta, vaikka autoilun noissa on vaihtanut lentämiseen.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Tästä talon terassilta katselen siltaa tälläkin hetkellä.
Tuolla sillalla tuli pysähdyttyä varttitunniksi kerran kesällä varhain aamulla, kun aurinko oli noussut jo paistamaan - näky oli aika mellevä.
Olimme pojan kanssa Rautaperse-ajoa suorittamassa pyörillämme ja mulla oli vielä nuorin tytär kyydissä. Pikkuisen olivat jo väsyneet fiilikset, kun Oulusta Napapiirin ja Kuusamon kautta vitos-/kutostietä alas Ruokolahdella asti oli tultu yön selässä ja siitä aamun valjetessa kohti Mikkeliä.
Tauko sillalla tuli tarpeeseen, mutta pitkään siinä ei kuitenkaan kärsinyt taivastella, kun lähtöpaikkaan (= päätepiste) oli vielä lähes viisisataa kilsaa.
On tullut moottoripyöräilyä myöhemminkin noilla tienoilla ja "sataman" kuppilassa kahvit siemaistua nykyisen vaimoni kanssa reissatessa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sain siirrettyä työkokeiluhaastattelun torstaiksi, johon mennessä olen toivottavasti parantunut tästä perkeleen taudista *koputtaa puuta*. Noin viidentoista kilon painoinen kivi vierähti olkapäiltäni, sillä olin pelännyt ainoan tilaisuuteni menneen.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Pääsin vihdoin eroon parvekkeellani vuosikausia turhan panttina olleesta sählymaalista. Siskon tytöt saivat sen mukaan kun isänsä haki heidät täältä. Tuli jo videokin, että heti on maali otettu käyttöön (jalkapalloon). Sinänsä sopivaa, että kun äitini tuon maalin jostain arpajaisista joskus voitti niin kiertääpähän nyt kaikilla lapsenlapsilla.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kaveri houkutteli juuri Iskelmä Myyrmäen perjantaille (3.6.). Teflonit, Behm, Elastinen, Tuure Kilpeläinen ja Sanni. Sopii aikatauluun hyvin eikä esiintyjätkään aiheuta oksennusreaktiota vaan ovat itse asiassa ihan ok. Vain Elastisen olen livenä nähnyt (hyvä keikka) ennestään. Lipunkin sai hankittua edenredin kortilla niin tuonne sitten parin viikon päästä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Taas ärsyttää nämä mitkä lie olivatkaan viralliselta nimitykseltään eli Tik tai Tok vai oliko Tik Tok liikkeet. Eli suomeksi sanottuna nyt joka tapauksessa pakkoliikkeet.

Nämä pakkoliikkeet on vittumaisia. Näistä olen kärsinyt jostain juniori-iästä lähtien. Pari vuotta joskus 2010-luvun alussa oli outoa aikaa kun lääkityksellä pakkoliikkeitä ei ollut, sitten kuitenkin vaikka jatkoin kyseisen lääkkeen käyttöä niin pakkoliikkeet kuitenkin palasivat.

Vähän vaihtelee missä osassa kehoa pakkoliikkeitä milloinkin on mutta nyt on taas niinkin vittumaisissa paikoissa kuten jopa kurkussa tai nielussa. Täytyy tuollain nielussa tehdä ylimääräistä liikesarjaa, on tuon tyyliselle liikkeelle sanakin kun joku kukoo vai mikä se sana on, en muista. Välillä tulee nyt sitten tunne että olisi jopa oksennus lähellä.

Onhan nämä pakkoliikkeet vittumaisia ja ei niille voi oikein tehdä mitään. Niihin ei ole lääkettä, lääkärikin sanonut näin. Vaikka silloin kerran se yksi lääke kyllä näihin hetkellisesti auttoikin. Nämä voi myös näyttää typerältä ulkopuolisten silmin, kun joskus jopa voin vähän hytkyä liikkeiden takia mutta nämähän on tahdon vastaisia liikkeitä.

Toivottavasti menisi kuitenkin äkkiä ohi ainakin nuo pakkoliikkeet nielussa. Epämiellyttäviä tunteita nimittäin aiheuttaa.

Asiasta toiseen. Huomenna täytyy tehdä tuo toimeentulotukihakemus taas. Siinähän se päivä menee ennen MM-kisojen jatkumista iltapäivällä. Itse hakemus on suht helppo tehdä, etenkin kun se on jatkohakemus minkä teen mutta niiden liitteiden lähetys. Se vähän aiheuttaa harmaita hiuksia.

Pitää kaikista tileistäkin lähettää tiliotteet vaikka tilillä ei olisikaan kuin jotain 7 senttiä rahaa. Ja minullakin on muistaakseni jotain 4-5 tiliä ja sen tapaista joista täytyy tiliotteet haalia kasaan. Mutta kai sen hakemuksen liitteineen saa tehtyä taas.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Huomenna alkaa viides lakkoviikko ja samalla tulee tilanne kun olen ollut pidempään lakossa kuin koskaan aiemmin kesälomalla.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Taas ärsyttää nämä mitkä lie olivatkaan viralliselta nimitykseltään eli Tik tai Tok vai oliko Tik Tok liikkeet. Eli suomeksi sanottuna nyt joka tapauksessa pakkoliikkeet.
Tic lienee se hakemasi termi.

Huomenna alkaa viides lakkoviikko ja samalla tulee tilanne kun olen ollut pidempään lakossa kuin koskaan aiemmin kesälomalla.
Teillä on ollut siellä päin kovin lyhyet lomat esimerkiksi peruskouluaikoina :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy