Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 365 789
  • 66 907

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tsemppiä @vilperi! Kai pystyt kerhon pelejä seurailemaan sielläkin? Muista että ammattilaiset pitää susta huolta,vaikka varmasti korpeaa.

Kiitos tsempeistä. Ja nyt se oikein myrkyn plykkäsi kun sain viestin kännykkään koronatestistä jo ja se oli positiivinen. Voi helkkari. En tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu?

Ei meinannut hoitajat nyt jostain syystä uskoa? Sanoin että koronatestiin tulos on positiivinen. Tuli vastaus että ei sitä vielä tiedä. No vastasin takaisin että kyllä sen tietää kun tulosviesti tuli kännykkäänl. Jostain tämä nyt johtuu kun minua pidetään jotenkin tyhmempänä kuin oikeasti olen? Jotain en vain tässä nyt ymmärrä.

Mutta juu, positiivinen oli koronatestiin tulos. Oireet nyt vielä aika lieviä, olo hyvä ja ruokakin maistuu. Mitä nyt vähän tukkoisuutta ja nuhan poikasta ollut jo pari päivää.

Minulla on kyllä kolme rokotetta jo otettuna että ei välttämättä tule edes niin kova tauti minulle. Vaan säästyn lievällä tautimuodolla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä sua nyt koetellaan @vilperi. Tripla rokotus, niin toivottavasti lievät oireet vaan. Onko sulla kanavapaketti liigaan?

Kyllä näen pelit. On kai laskutkin maksettu että kanavat yhä näkyvät. Tänään ja huomenna onkin lätkämatsit Kärppiä vastaan.

Onneksi on tosiaan ne kolme rokotetta otettuna, se varmaan vaikuttaa paljon siihen että sairaus on lievempi. Toivotaan sitä ainakin.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Rekisteröidyin (/pääsin) tälle palstalle 1.11.2019. En ole jostain syystä jaksanut profiilitietoja päivitellä, joten tuo suosikkijoukkue-kohta on ollut tähän päivään asti tyhjillään. Sitä en häpeä myöntää, että lähimmillään siihen on viime vuosina ollut Jokerit. Kyllä, olen just niitä, jotka nautti siitä pelin tasosta - ja toki erinomaisista pelaajista ja operatiivisella puolella, eli valmennuksen ym. osalta (rahoituspohjan mädäntyneisyys oli sitten oma juttunsa) suomalaisin voimin ja avuin kovatasoisessa sarjassa operoivan joukkueen seuraamisesta suuresti. En usko, että tässä nyt mistään häpeästä on kyse, sen verran tonne Jokerit-osioonkin olen kuitenkin tässä parin vuoden mittaan kirjoitellut, etten kiinnostustani KHL-Jokereiden kiekkoilua kohtaan varsinaisesti piilossakaan ole pitänyt.

Kirjoitan tähän ketjuun ihan vaan todetakseni, että nyt on suosikkijoukkueen kohdalla just se mikä tässä hetkessä pitääkin olla. Tähän bandwagoniin ei liene ketään hävetä hypätä.

Mitä Jokereihin tulee, niin KHL-taipaleen lopulle täältä kannatus, vaikka ko. organisaation - jonka vaiheita varmasti tulen jatkossakin täältä "maakunnista" tiiviisti ja ihan sydämelläkin seurailemaan - vaikka juuri tuon KHL-siirtymisen kautta se tiiviimpi kiinnostus Jokereiden seuraamiseen syttyi, kun tilanne oli niin ennennäkemätön ja mielenkiintoinen kuriositeetti kotimaisessa kiekkoskenessä.

Tulipas löpinää, mut tämähän menee just kategoriaan "oli asia mikä tahansa."

Tsemii kaikille.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hyvin huomaa että on perjantai. Puhelin ilmoittaa koko ajan uusista viesteistä. Ja lähes kaikki jatkiksen kautta tutuiksi tulleilta ihmisiltä. Ei ole valitus vaan kivaa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tapasin eilen paikallisessa skotin, joka tunsi paikan jossa aikoinaan (1989) asuin kun oli sinne paperitehtaalle toimittanut työnsä puolesta tavaraa. Pieni maailma.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yläkertaani on muuttamassa nuorta verta, pariskunta ilmeisesti. Se ei minua ihmetytä, vaan se määrä apumiehiä, joka heillä on: viisi kappaletta (kolme naista ja kaksi miestä). Olen vain pari kertaa saanut apua muutoissa elämäni aikana, muuten olen kuskannut kaikkein raskaimmatkin taakat ihan itse.
 

Glove

Jäsen
Yläkertaani on muuttamassa nuorta verta, pariskunta ilmeisesti. Se ei minua ihmetytä, vaan se määrä apumiehiä, joka heillä on: viisi kappaletta (kolme naista ja kaksi miestä). Olen vain pari kertaa saanut apua muutoissa elämäni aikana, muuten olen kuskannut kaikkein raskaimmatkin taakat ihan itse.
Aika yksin sitä on saanut muuttaa viime kerrat. Viimeksi oli vanhin tyttöni auttamassa.
 
Oli kyllä niin kuiva rouvashenkilö apteekissa töissä äske, ei tervehdi kun saavuin vaikka ite reippaasti sanoin päivää, ei reagoinut mitenkään kun maksun jälkeen sanoin kiitos. Alkaa itteäki vaan ärsyttää tommosten ihmisten takia
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oli kyllä niin kuiva rouvashenkilö apteekissa töissä äske, ei tervehdi kun saavuin vaikka ite reippaasti sanoin päivää, ei reagoinut mitenkään kun maksun jälkeen sanoin kiitos. Alkaa itteäki vaan ärsyttää tommosten ihmisten takia

Harmillinen juttu. Kyllä hyvä asiakaspalvelu on vaan tärkeää ja antaa firmasta kuin firmasta hyvän kuvan asiakkaille. Sellaisen jopa että tuonne haluaa mennä uudelleenkin. Huono asiakaspalvelu taas kyllä voi jättää sellaisen fiiliksen että ei ole jopa tervetullut kyseiseen liikkeeseen ja ei halua sinne uudelleen mennä.

Kyllä asiakaspalveluun on syytä panostaa. Vielä ainakin 2010-luvulla Hämeenlinnassa parasta asiakaspalvelua sai yhdestä Salesta. Vaikka olikin hiukan kalliimpi ruokakauppa niin silti siellä halusi välillä käydä asioimassa koska palvelu oli erinomaista. En tiedä mikä on tilanne nyt.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Yläkertaani on muuttamassa nuorta verta, pariskunta ilmeisesti. Se ei minua ihmetytä, vaan se määrä apumiehiä, joka heillä on: viisi kappaletta (kolme naista ja kaksi miestä). Olen vain pari kertaa saanut apua muutoissa elämäni aikana, muuten olen kuskannut kaikkein raskaimmatkin taakat ihan itse.

Minä olen ainakin niin heiveröistä tekoa lopun perin ja asunnossani niin painavia kalusteita että minä en selviytyisi kyllä muutosta täysin yksin. Ehken tarvitsisi kuitenkaan ihan noin montaa muuttomiestä tai muuttonaista apuunkaan mutta toisaalta, mitä enemmän muuttoapua sen nopeammin muutto ehkä käy?

Pari edellistä muuttoani ollaan hoidettu kaksin isäni kanssa. Ne ovat onnistuneet hyvin. Mutta en tiedä miten jatkossa muutot kun isällänikin vain ikä karttuu karttumistaan. Kai sitten pitää jo etsiä muualta muuttoapunsa. Mutta ei stressata sitä nyt kun ei ole muuttaminenkaan ajankohtaista.

Kaveripiirinikin on muuten lopulta hiukan naispainotteista. Se on varmaan merkki siitä että olen ollut niin paljon töissä naisvaltaisella alalla ja iso osa kavereistani on tullut töiden kautta. Toisaalta, on minulla miehiäkin kavereina ja ainahan sitä voi saada uusia tuttuja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään taas vähän puutalkoissa metsässä. Nuorin talkoolainen oli neljä vee ja vanhin 73 vee. Ja nuorinkin heilui sahan kanssa ja sahasi oksia poikki. Oli kyllä hitosteen lunta. Isäntä oli kyllä ajellut traktorilla ajouria metsässä oli helpompi kulkea. Muutama puu kaadettiin, oksittiin ja pätkittiin ja oksat kerättiin kasaan. Kyllä siinä tunsi hommia tehneensä kun oksia raahasi kasaan. Mutta ilma on kyllä ollut hieno, ei voi kiistää.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Näin viime yönä unta, että menin naimisiin Anna Abreun kanssa. Itse asiassa minulla oli kaksi vaimoa. Oma ja Anna.

Lisäksi pääsin kopeloimaan alastonta Abreuta. Ne tissit eivät olleet unessa niin isot kuin oikeasti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Käytiin sitten katsomassa Salpausselän kisojen ilotulitus. En tiedä oliko siinä nyt mitään järkeä ajaa Lahteen ilotulitusta varten. Mutta hienohan tuo oli... En ennen ole nähnyt hymynaamoja taivahalle ilotulitteena.
 

Liitteet

  • IMG_20220226_193809_HDR~2.jpg
    IMG_20220226_193809_HDR~2.jpg
    168,1 KB · kertaa luettu: 65
  • IMG_20220226_193742_HDR~5.jpg
    IMG_20220226_193742_HDR~5.jpg
    975,1 KB · kertaa luettu: 64

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se on tänään laskiaissunnuntaikin. Montakos laskiaispullaa olette siis tänään jo syöneet sekä syöttekö pullanne mielummin mantelimassalla vai hillolla?

Tiedätte entuudestaan minut vielä keittiöalan ihmisenäkin innokkaaksi leipuriksi? Ja olisin varmaan tänäkin viikonloppuna muutaman pullan vääntänyt runsaalla kermavaahdolla ja hillolla, jos olisin vain ollut kotona.

Laskiaispullat on parhaimmillaan todella hyviä. Ja mitä suurempi pulla, sen parempi herkku. Näinhän se on. Suurempaan pullaan mahtuu enemmän täytettä väliin.

Aika hyvä leipurihan minä olen, ainakin kotioloissa ja olisin helpostikin vääntänyt muutamat laskiaispullat nyt. No, onneksi sairaalan kanttiinista saa myös hyviä laskiaispullia, niissä on jopa kermavaahdossa tosi hyvin makua. Ja usein kun olen kanttiinissa kahvilla käynyt niin olen ohessa syönyt laskiaispullan.

Ja me lähdimme tässä tiistaina tällä viikolla käymään kahden muun potilaan ja kahden hoitajan kanssa sellaisessa Hämeenlinnan keskustassa sijaitsevassa kahvilassa kahvilla kuin Villa Marenki. Tuolla vasta söimmekin myös erittäin hyvät laskiaispullat. Täytettäkin alkoi olemaan jo niin paljon että oli sotkuista syödä sitä pullaa. Mutta perkeleen hyvän makuinen se pulla oli.

Se niistä laskiaispullista. Muutenhan olo on täällä hemmetin tylsää. Olla nyt eristyksissä tänne yhteen pieneen potilashuoneeseen toisen potilaan kanssa sen koronan vuoksi. Joko makaat sängyssä tai sitten istut melko kovalla tuolilla. Ei tämä mitään luksusta ole nyt. Saisivat tuoda edes pari nojatuolia tänne. No, onneksi on tämä älypuhelin millä viihdyttää itseään.

Vointini nyt ei edes kovin huono ole. Nenä on vain nyt aika kipeä kun sellaista tukkoisuutta on paljon. Mutta en nyt niin paljon lepoa mielestäni kaipaa, vaan yleiskunto on hyvä niin siksikin on aika vaikeaa olla eristettynä tähän yhteen huoneeseen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ostin Lidlistä eilen kaksi isoa runsaan 200 gramman painoista porsaanleikettä aikomuksenani syödä ne myöhemmin tänään kera spagetin ja runsaan salaatin. Aamusella havaitsin kuitenkin, että takahampaan paikasta oli lohjennut pala ja se muutti suunnitelmia. Kaiken lisäksi on muutenkin sellainen aavistuksen heikko olo johtuen armottomasta väsymyksestä (heräsin luultavasti kuudelta viiden tunnin yöunien jälkeen). Pitänee tyytyä johonkin pehmeään lounaaseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen illalla (kadulla) ilotulitusta katsomassa. Tänään ihan stadionilla hiihtoja seuraamassa. Kohta on Iivo I ladulla.
 

Liitteet

  • IMG_20220227_132107_HDR.jpg
    IMG_20220227_132107_HDR.jpg
    843,2 KB · kertaa luettu: 54

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä olen Ukrainan kriisiä seuratessa koittanut ottaa etäisyyttä aina välillä asiaan. Luen pari kolme sivua keskustelua Jatkoajasta ja sitten katson vähän kissavideoita. Rauhoittaa vähän sielua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös