Se on tänään laskiaissunnuntaikin. Montakos laskiaispullaa olette siis tänään jo syöneet sekä syöttekö pullanne mielummin mantelimassalla vai hillolla?
Tiedätte entuudestaan minut vielä keittiöalan ihmisenäkin innokkaaksi leipuriksi? Ja olisin varmaan tänäkin viikonloppuna muutaman pullan vääntänyt runsaalla kermavaahdolla ja hillolla, jos olisin vain ollut kotona.
Laskiaispullat on parhaimmillaan todella hyviä. Ja mitä suurempi pulla, sen parempi herkku. Näinhän se on. Suurempaan pullaan mahtuu enemmän täytettä väliin.
Aika hyvä leipurihan minä olen, ainakin kotioloissa ja olisin helpostikin vääntänyt muutamat laskiaispullat nyt. No, onneksi sairaalan kanttiinista saa myös hyviä laskiaispullia, niissä on jopa kermavaahdossa tosi hyvin makua. Ja usein kun olen kanttiinissa kahvilla käynyt niin olen ohessa syönyt laskiaispullan.
Ja me lähdimme tässä tiistaina tällä viikolla käymään kahden muun potilaan ja kahden hoitajan kanssa sellaisessa Hämeenlinnan keskustassa sijaitsevassa kahvilassa kahvilla kuin Villa Marenki. Tuolla vasta söimmekin myös erittäin hyvät laskiaispullat. Täytettäkin alkoi olemaan jo niin paljon että oli sotkuista syödä sitä pullaa. Mutta perkeleen hyvän makuinen se pulla oli.
Se niistä laskiaispullista. Muutenhan olo on täällä hemmetin tylsää. Olla nyt eristyksissä tänne yhteen pieneen potilashuoneeseen toisen potilaan kanssa sen koronan vuoksi. Joko makaat sängyssä tai sitten istut melko kovalla tuolilla. Ei tämä mitään luksusta ole nyt. Saisivat tuoda edes pari nojatuolia tänne. No, onneksi on tämä älypuhelin millä viihdyttää itseään.
Vointini nyt ei edes kovin huono ole. Nenä on vain nyt aika kipeä kun sellaista tukkoisuutta on paljon. Mutta en nyt niin paljon lepoa mielestäni kaipaa, vaan yleiskunto on hyvä niin siksikin on aika vaikeaa olla eristettynä tähän yhteen huoneeseen.