Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 351 256
  • 66 880

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Enpä tiiä, Czescku on fiksu kaveri ja erittäin miellyttävä, saattaa saadakin kaverin kuosiin. Mitä toivon ma.
Maailmassa on monia fiksuja ja mukavia miehiä, mutta jättäisin silti asiat ammattilaisten hoidettavaksi. En minä veisi autoakaan korjattavaksi kaverille joka on fiksu ja miellyttävä mutta ei ymmärtäisi autoista mitään.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maailmassa on monia fiksuja ja mukavia miehiä, mutta jättäisin silti asiat ammattilaisten hoidettavaksi. En minä veisi autoakaan korjattavaksi kaverille joka on fiksu ja miellyttävä mutta ei ymmärtäisi autoista mitään.
No näinpä. Tarkkana saa olla, vaan jos pelisilmä riittää, niin hyvä. Ja jos sulla autossa remppaa, sellaista helppoo, nii tuo tänne. Mä fiksaan. Ja ymmärrän. Jotain ;).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No näinpä. Tarkkana saa olla, vaan jos pelisilmä riittää, niin hyvä. Ja jos sulla autossa remppaa, sellaista helppoo, nii tuo tänne. Mä fiksaan. Ja ymmärrän. Jotain ;).
Joo ja siis mitenkään nyt väheksymättä Czesckua, mutta mitä nyt noita vilperin viestejä on lukenut ja niissä kun on mainittu esim. tuo asunnon lievästi kaoottiseen kuntoon päässyt tila niin ihan oikeasti tässä taidetaan vaatia muutakin kuin pelkkää puhelinsoittoa. Toivotaan toki että se on hyvä alku.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuskin siitä haittaakaan on, jos @Czescku pirauttelee tuolle eräälle nimimerkille. On tuon erään nimimerkin oma valinta, jos hän haluaa avata sydäntään ja purkaa huonoa oloaan. Kukaan ei häntä pakota siihen. Se on kollektiivinen huoli, jota me tunnemme yhtä tämän palstan jäsentä kohtaan, koska tämä on viime aikoina ollut vähemmän oma itsensä. Samalla tavoin voi kysellä naapuriltaankin, miten tämä voi, jos kokee, että naapurilla ei ole kaikki hyvin. Hän voi vastata tai olla vastaamatta.

Tuo kyseinen nimimerkki olisi mielestäni hyvä saada oivaltamaan, että hänen hätänsä on kuultu eikä hän ole yksin, vaikka siltä voisi tuntua tällä hetkellä.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo ja siis mitenkään nyt väheksymättä Czesckua, mutta mitä nyt noita vilperin viestejä on lukenut ja niissä kun on mainittu esim. tuo asunnon lievästi kaoottiseen kuntoon päässyt tila niin ihan oikeasti tässä taidetaan vaatia muutakin kuin pelkkää puhelinsoittoa. Toivotaan toki että se on hyvä alku.
Juu, siellä on liikaa esimiestä mietitty. Harmi, koska kesällä oli kiva lukea kaverin turneesta, näytti vihdoin elämä aukeavan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kutsu vaikka bisselle juttelemaan asiat halki. Aamuyöstä laitatte sitten selfien ja kerrot että kaikki oli vain väärinkäsitystä ja oikeasti kyseessä on helvetin hyvä jätkä.
Vaikken itsekään hirveästi tuosta jankkaamisesta ja muusta kirjoittelusta tykkää, niin nyt oli aika mauton viesti erityisesti koskien bisse osiota.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjoittaja mirasane teki 2016 loistavan tarinan liigajoukkueista hiekkalaatikolla. Nyt olisi oiva paikka päivittää tuo tarina tähän päivään. Joten jos mahdollista, niin päivitystä please!
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköpähän tuo mielenterveyteen liity. Ei välttämättä parannu puhelinsoitolla.
Ei välttämättä parannukkaan, mutta varmasti hyvä alku. Saapahan yhteyttä ihmisiin ja puhua asioita halki ilman välitöntä tuomiota. En näe ainakaan huonona asiana tätä. Päinvastoin voi auttaa avartamaan näkökantoja asioista. Ammattilaiset on ammattilaisia ja totta kai heihin on pidettävä yhteyttä, mutta käyttäjän viimeaikaisten kirjoitusten perusteella on hyvä, jos yhteyttä saa myös muualle kuin ammattiauttajien luo. Sosiaaliset kontaktit, kun on tärkeitä jokaisen ihmisen elämässä, niin on hyvä jos pääsee puhumaan asioitaan, ilman tuomitsevia mielipietitä, kuten toivon kyseisessä asiassa käyvän.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
...niin on hyvä jos pääsee puhumaan asioitaan, ilman tuomitsevia mielipietitä, kuten toivon kyseisessä asiassa käyvän.
Taitaa vaan kyseisen kirjoittajan kohdalla olla niin että hän näkee tuomitsevia mielipiteitä jokaisessa mielipiteessä tällä hetkellä ja lukkiutuu muuriensa suojaan kun kaikki muut vaan "ymmärtää väärin".
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen yrittänyt purkaa huolen aiheitani ja sitä että olen jäänyt aivan liikaa paikoilleen yksinäni murheideni kanssa. Painolasti on ollut yhdellä miehellä aivan liian iso pitkän aikaa kannettavaksi. Ja tästä on seurannut se että elämäni on nyt täysin jäänyt paikoilleen. En vain ole enää pystynyt kuin murehtimaan näitä tiettyjä asioita ja en ole pystynyt ollenkaan keskittymään muihin asioihin. Laskuja on erääntynyt varmaan jo, asunto on hirveässä kunnossa, kuusikin vielä helmikuussa koristeineen paikoillaan ja muutenkin asunto aivan surkeassa kunnossa.

Päässänikin on pitkään kyllä aivot jääneet paikoilleen pyörittämään tiettyjä asioita kun en ole saanut niitä purettua kenellekään, kärsivällisyys ja hermot ovat olleet koetuksella. Olen itkenytkin oikein tämän kaiken takia asunnossa ja sen vuoksi että jouduin sitten lopulta toimimaan ja purkamaan huolen aiheeni suoraan lääkärille. Minun oli saatava jo vaihdolla oma elämä kuntoonm.

Sitten kaiken paskan jälkeen minut tuodaan siskon miehen kanssa sairaalaan, jossa jopa sairaalassa! on minulle viritetty näemmä jonkinlainen ansa, näin vähän uskoisin näkemäni ja kokemani perusteella. Ja sain sitten vielä osoitettua käydä läpi niitä samoja raskaita asioita joita olen just elämässäni kokenut. Pitkä, raskas tie, pitkä kärsivällisyyttä vaativa odotus, vähän kuin pilkataan tietääkö poika edes mitä tarkoittaa kun aivot käy hitaalla. Kyllä tiedän, kun nyt on ollut minulla tilanne se. Otetaan minulta väkivallan keinoin koronatesti jota töissäkin todella inhosin. Otettiin muutaman kerran alkotesti ja hermostutettiin minua. Siis kaiken tämän paskan elämäni keskellä vielä tällaista sontaa ja vielä sairaalassa?

Maalissa piti kai sitten odottaa tämä minun nainen seksivaatteet päällä ja antamassa kiimapennulle pakit. Minäpä arvasin onneksi vähän etukäteen mitä on vastassa ja sanoin että minulla on nyt niin paljon oikeasti ajatus hukassa että minä en siihen ole valmis. Ja kun minulla itselläni olisi ollut vakavammat jutut mielessä tämän naisen kanssa, kun tiedän itse olevan kypsä aikuinen niin ei ihan näin sitten sänkyyn hypätä ja vielä sairaalassa. Onhan siinä jotain mätää muuten kun seksin olisi pitänyt tapahtua sairaalassa?

Milloin tämä paska loppuu ja minuakin kuunnellaan aidosti? Haluan oman elämäni kuntoon.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kaikkea parasta sinulle @vilperi

Kiitos. Sitä minä nyt kyllä tarvitsen. Olen ollut yksin aivan liian kauan vakavan murheen takia ja se on ajanut elämäni menemään päin mäntyä. Oma elämäni täysin pysähtynyt tämän murheenkryynin takia ja ei ole riittänyt keskittymiskykyä enää tämän kaiken keskellä arkiasioihin. Toivottavasti siskoni ei kuole kauhuun kun käy asunnollani kai tänään.

Ei näin pitäisi olla mutta kun olen jäänyt liian kauan yksin isojen huolieni kanssa niin minun omasta elämästäni on kadonnut jopa ilo. Se positiivinen minä on kadonnut kokonaan, nyt kun sain murheeni vihdoin jaettua muille niin oma oloni kyllä heti piristyi. Se helpotti tosi paljon mieltä ja kuoren alta alkoi paljastua taas ihan eri mies. Sellainen positiivinen ja kohtelias persoona.

Olen vetänyt niin kovan syöksykierteen elämässäni ison, painavan asian takia täysin yksin niin on se ollut helkkarin vaikeaa. Se että asuntonikin on kurjassa kunnossa nyt niin ei tarkoita sitä olen tenava joka ei osaa pitää asuntoaan kunnossa vaan se on vakava merkki siitä että olen jäänyt liian pitkäksi aikaa yksin ison painolastin kanssa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kiitos. Sitä minä nyt kyllä tarvitsen. Olen ollut yksin aivan liian kauan vakavan murheen takia ja se on ajanut elämäni menemään päin mäntyä. Oma elämäni täysin pysähtynyt tämän murheenkryynin takia ja ei ole riittänyt keskittymiskykyä enää tämän kaiken keskellä arkiasioihin. Toivottavasti siskoni ei kuole kauhuun kun käy asunnollani kai tänään.

Ei näin pitäisi olla mutta kun olen jäänyt liian kauan yksin isojen huolieni kanssa niin minun omasta elämästäni on kadonnut jopa ilo. Se positiivinen minä on kadonnut kokonaan, nyt kun sain murheeni vihdoin jaettua muille niin oma oloni kyllä heti piristyi. Se helpotti tosi paljon mieltä ja kuoren alta alkoi paljastua taas ihan eri mies. Sellainen positiivinen ja kohtelias persoona.

Olen vetänyt niin kovan syöksykierteen elämässäni ison, painavan asian takia täysin yksin niin on se ollut helkkarin vaikeaa. Se että asuntonikin on kurjassa kunnossa nyt niin ei tarkoita sitä olen tenava joka ei osaa pitää asuntoaan kunnossa vaan se on vakava merkki siitä että olen jäänyt liian pitkäksi aikaa yksin ison painolastin kanssa.
Älä huolehdi vilperi nyt siitä kämpästäsi. Keskity itseesi ja keskity parantumiseen ja toipumiseen. Nyt olet ammattilaisten käsissä ja ne on hyvät kädet ne. Luota niihin. Siitä se paraneminen alkaa pikkuhiljaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Osastohoito on juuri sitä, mitä tuo nimimerkki kaipaa ja tarkoitan tätä pelkästään hyvällä. Oma äitini oli osastolla monen kuukauden ajan ensimmäisellä kerralla ja hiljalleen ne lääkkeet alkoivat tehoamaan ja laskemaan hänen harhaisuuttaan sen verran, että hän pystyi normaaliin kommunikointiin. Ensimmäinen askel on aina se kaikkein vaikein, mutta sen jälkeen alkaa helpottaa. Tärkeintä on, että saat apua ja tarvitsemaasi hoitoa eikä sinun tarvitse olla yksin. Hieno juttu, että sinulla omat perheenjäsenet tukenasi. Useimmilla ei ole.

Alkoholi ei ole se lääke, jolla omaa oloa tulee parantaa, koska se vain tuhoaa kaiken ja vaikka se tuntuisikin tuovan lohdutusta, se on vain harhaa. Pari bisseä viikossa ei välttämättä ole paljoa, mutta sinun tapauksessasi pistäisin korkin kiinni ainakin loppuvuodeksi, ehkä jopa loppuiäksi.

Kaikkea hyvää @vilperi . Ota ihan rauhallisesti ja anna muiden auttaa. He ovat siellä sinua varten.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Älä huolehdi vilperi nyt siitä kämpästäsi. Keskity itseesi ja keskity parantumiseen ja toipumiseen. Nyt olet ammattilaisten käsissä ja ne on hyvät kädet ne. Luota niihin. Siitä se paraneminen alkaa pikkuhiljaa.

Kyllä. Näin se on tehtävä. Ensin oma helkkarin sairas mieli kuntoon ja vainoharhaisuus eli ettei kuvittele näkevänsä asioita mitä ei oikeasti ole olemassa. Pakkopaidassa ensin suljetulle osastolle ja sieltä kun on päässyt niin sitten siivoamaan asuntoa ja makselemaan laskuja. Laulaa vain että meni saakeli rahahommat pieleen..

Minullakin olisi ollut hyvät kädet pitää naisesta huolta ja hyvät kuuntelutaidot, osaisin riittävän tarkasti kuunnella toisen tärkeän ihmisen murheita. jopa sellainen taito mikä monelta muulta tuntuu puuttuvan, kysyä suoraan että hei hei mitä kuuluu? Mutta ei kai se nyt mennyt se mahdollisuus tässä kaikessa väärinymmärysten ja epäuskoisuuden seassa?

Jos meni niin olen kyllä pettynyt.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minullakin olisi ollut hyvät kädet pitää naisesta huolta ja hyvät kuuntelutaidot, osaisin riittävän tarkasti kuunnella toisen tärkeän ihmisen murheita. jopa sellainen taito mikä monelta muulta tuntuu puuttuvan, kysyä suoraan että hei hei mitä kuuluu? Mutta ei kai se nyt mennyt se mahdollisuus tässä kaikessa väärinymmärysten ja epäuskoisuuden seassa?

Jos meni niin olen kyllä pettynyt.
Sinä olet vielä nuori mies, joten sinulla on reippaasti aikaa ja myös halua tulevaisuudessakin luoda noita suhteita. Nuo taidot, jotka esittelet tuossa lainauksessa, eivät katoa, vaikka olisit hetken aikaa muualla. Lisäksi tämä aika, jona olet joutunut pohjalle tai ainakin koet joutuneesi pohjalle, tulee olemaan jatkossa se peruskivi, jolta tulet ponnistamaan eteenpäin ja ylöspäin, takaisin normaaliin elämään.

Kaikki nämä tähän astisen elämäsi kokemukset tulevat vahvistamaan sinua väistämättä. Jossain vaiheessa tulevaisuudessa voisit jopa alkaa kokemusasiantuntijaksi nuoremmille sukupolville, sillä nuoremmat katsovat ja kuuntelevat aina vanhempia ihmisiä.
 
K

Kiekkokatsoja

Hölmöyttä ja vouhotusta on monenlaista.
Linkki vie ylen sivulle, ja kyseiseen asiaan.
No oma elämä, ja jokaisen oma asia.
Lisätty toinen hömöily.
Linkki vie iltalehteen ja asiaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hassu tämä palsta. Joku pyytää että ottakaa nyt joku hänet tunteva yhteyttä ja kun otan niin se on väärin. @vilperi kiitos että suostuit juttelemaan. Kohti parempaa huomista!

Kiitos itsellesi. Oli mukavaa pitkästä aikaa jutella ihmiselle joka aidosti kuunteli minuakin. Sellaista tuntuu olleen viime aikoina harvassa, on vain selän takana puhuttu ja väärinymmärretty. Jutteluseura teki hyvää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässä taitaa muuten tulla nyt viestini numero 8769. tälle palstalle. Ja nimimerkkini täällä on aina ollut samana vuodesta 2005 lähtien. Monet Jatkoajan nimimerkit ovat tulleet vuosien varrella tutuiksi ja lähes kavereiksi. Täällä on välillä tosi asiantuntevaakin viestiä. Mutta se on hienoa tosiaan että täältä saa mahdollisesti apua ja tukea kun tänne purkaa huoliaan, ajatuksiaan ja tekemisiään.

Tästä on muodostunut minulle vuosien varrella suorastaan rakas paikka ja just se on tärkeää että saan käyttää nimimerkkiä Vilperi. Ihmiset silloin paremmin tietävät kuka olen

Jatkoajan keskustelupalsta on heittämällä Suomen tasokkain keskustelupalsta ja on myös tosi hyvä että täällä on tasokas moderointi ja tarkat pääsyvaatimukset. Tänne ei ihan äkkiseltään edes sellaisia moukkia huolita. Onneksi tämä palsta on olemassa, se on ollut tärkeä paikka minulle jo todella monen vuoden ajan.

On kunnia-asia että on oma nimimerkki näin tasokkaalla palstalla.
 

redpecka

Jäsen
Jätätteks te koskaan miekkareita väliin? En mäkään yleensä.
Mistäs nyt miekkaillaan? Onko teillä valomiekat kuten isoilla pojilla ja isoilla tytöillä isolla kirkolla?

Mutta kyllä mä yleensä jätän. Joskus käy kuten @Individual että sattuu kävelemään kadulla ja yhtäkkiä siihen pärähtää joku gay-paraati tai nolo natsikulkue ja pääsee hesarin kuvaan tyhmä ilme naamallaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös