Mutta nyt kun siskon porukka lähti niin ajattelimme tilata ensimmäistä kertaa woltin kautta jotain ravintolaruokaa. Katsottiin kaikille sopivat sapuskat ja ne sai lisättyä ostoskoriin, mutta kun yritti maksaa niin tulikin ilmoitus, että ravintola tilapäisesti suljettu woltissa. V-sana. Puoli tuntia myöhemmin vielä sama juttu, mutta onneksi löyty joku (paljon heikkotasoisempi) rafla, josta sai kuitenkin tilattua lähes samat sapuskat ettei nälkään kuolla.
Minullakin kokemusta myös noista Woltin kotiinjakelupalveluksista. Tai kenellä nyt ei nykypäivänä olisi?
Mutta minulle sattui ikävästi tänään Woltin palveluja käyttäessä. En jaksanut itse lähteä kauppaan ja nyt kun tällä seudulla on jo ainakin yksi ruokakauppakin lisätty Woltin palveluihin niin tilasin sieltä kautta ruokaa kotiini. Ei tuossa edes ole mikään hirvittävän iso se kotiin jakolisä vaan se on viisi euroa ja jotain senttejä päälle.
Ruoat sitten sieltä aikanaan tuotiinkin. Aloin vain epäilemään että nyt on jotain mätää touhussa kun kauppaostoksia ei näy missään mutta sovellus näyttäisi tilauksen jo toimitetun. No kun näin ettei ainakaan oman asunnon ovelle sitä ole toimitettu niin lähdin tarkastamaan kerrostalon aulasta ja sisäänkäyntiovelta ettei sitä kassia sinne ole toimitettu?
Siinä kun olin alas menossa niin alemmalla kerroksella satuin näkemään toisen asunnon oven takana K-marketin kassin jossa oli kaukaa katsottuna saman näköisiä tuotteita kun mitä olin tilannut. Rohkesin mennä katsomaan sitten lähempää ja selvisi että kassissa myös luki oma nimeni.
Arvasin kyllä että nyt on käynyt lapsus ja ruokatilaukset on toimitettu väärälle ovelle. Yritin soittaa naapurini ovikelloa että olisin selittänyt miksi nappaan nyt teidän ovelta tämän kassin. Koska kukaan ei tullut avaamaan niin rohkesin siitä sitten napata tämän kassin ja omat maksamani tilaukset mukaani ja lähteä omalle asunnolleni. Hassua kyllä niin jäi vähän syyllinen olo tuosta mutta omat tilauksethan minä vain nappasin mukaani jotka oli ensin toimitettu väärään osoitteeseen.
Siinä oli käynyt sellainen erehdys että kun oma osoitteeni kuuluu näin ja on Woltiin syötetty näin että Pihlajasaarenkatu 24 as 33 (osoitetiedot muutettu) niin tuo oli luettu siten että tuo 24 olisi ollut jo oman asuntoni numero. Vaikka se on siis kerrostalon numero.
No, sain tuosta hyvityksenä ensi kerralle ilmaisen kotiinkuljetuksen. Ja ei kukaan ole ainakaan vielä tullut kyselemään mitä vein toisen ovelta. Ja siis omat tilauksethan sieltä vain mukaani otin jotka olivat toimitettu väärän oven taakse.
Mutta hyvä palvelijan tuo Wolt muuten on. Helppo käyttää ja tähän mennessä kaikki muuten toiminut hienosti.