Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 427 494
  • 67 159

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään aamulla toistä päästyäni alkoi kahden viikon loma. Ihan kiva joo, mutta normaalisti tähän aikaan lomaa on ollut vähintään neljä viikkoa edessä, laukut pakattuna ja tiedossa monta viikkoa aurinkoa ja lämpöä. Nyt ei ole ja lomafiilikset sen mukaiset. Kaiken kruununa rouvalla eilen todettu tod.näk. korona. Mitä vittua sitä keksis täällä sohjon ja paskan keskellä, kun kelitkin vituttaa niin paljon, että pää hajoo? Tehtiin hyvät sapuskat ja vähän viiniä till loman kunniaks, mutta onhan joskus paremmatkin lomanaloitusfiilikset ollu.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään aamulla toistä päästyäni alkoi kahden viikon loma. Ihan kiva joo, mutta normaalisti tähän aikaan lomaa on ollut vähintään neljä viikkoa edessä, laukut pakattuna ja tiedossa monta viikkoa aurinkoa ja lämpöä. Nyt ei ole ja lomafiilikset sen mukaiset. Kaiken kruununa rouvalla eilen todettu tod.näk. korona. Mitä vittua sitä keksis täällä sohjon ja paskan keskellä, kun kelitkin vituttaa niin paljon, että pää hajoo? Tehtiin hyvät sapuskat ja vähän viiniä till loman kunniaks, mutta onhan joskus paremmatkin lomanaloitusfiilikset ollu.
Salatut Elämät -maratoni alkaen ihan ensimmäisestä jaksosta? Pääsee heti lomatunnelmaan ja aika kuluu kuin siivillä laadukkaassa seurassa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Uusi aamu valkenee taas. Ja taitaa olla myös kokonaan uusi viikko tässä valkenemassa. Eli se on maanantai. Minulla on todella ollut aivot nyt liikaa junnaamassa paikallaan tiettyjä asioita, tuossa kun miesten kanssa puhuin jääkiekosta niin tuli nolosti havaittua että enhän minä perkele tiedä tällä hetkellä oikeastaan mitään. Ennen olen ollut kova lätkätietäjä. Ja piti tuosta tietokoneen näytöltä tarkastaa mikä päivä tänään on, kappas se on maanantai. Siksi minun asuntonikin on nyt hirveässä kunnossa, ei pitäisi miehen asunto olla siinä kunnossa. Mutta se johtuu just tästä, että elämä jäänyt nyt pahasti paikoilleen.

Mutta kaippa se tästä. Vihdoin kun valot alkoi kunnolla avautumaan minulla niin luonteelleni ominaisesti räjähdin lähes nauruun, taustalla soi Irwinin Reteesti vaan ja latelin kaikkea sitä paskaa mitä olen saanut niskaani niin ulos. Vaitettavasti vain yhden henkilönkin nimi siinä tuli lausuttua humoristisesti. ei välttämättä fiksua mutta kun valot todella syttyivät silloin päälle pitkän korpivaelluksen jälkeen niin ei sitä oikein tajunnut sitäkään että ikkuna on auki.

Kuka minä lopulta edes olen kun olen painolastin saanut purettua niskoiltani? No otetaan nyt reteesti vaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuinka pahassa kunnossa se sun kämppä @vilperi on? Pitääkö hälyttää siivooja-Auri apuun.

On se kyllä nyt pahassa kunnossa. Siskoni likkansa kanssa sitä kävi eilen hieman siivoamassa, tiskit tiskaamassa ja roskat viemässä ulos. Mutta tämä on nyt paha juttu koska julkisesti jos liikaa puhuu niin voi pahimmassa tapauksessa tulla jopa häätö, taas.

Ei minun asuntoni oikeasti tuossa kunnossa ole missään nimessä. Nykyisessä asunnossa olen jopa siivonnut kaksi kertaa viikossa ja tiskannut joka toinen päivä. Nyt olen ollut paskassa elämän tilanteessa ja se näkyy asuntoni nykykunnossakin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta kyllä mä yleensä jätän. Joskus käy kuten @Individual että sattuu kävelemään kadulla ja yhtäkkiä siihen pärähtää joku gay-paraati tai nolo natsikulkue ja pääsee hesarin kuvaan tyhmä ilme naamallaan.

Chaplinille oli käydä nolosti, kun kuormasta putosi se punainen huomiolippu kadulle. Ja yritti sitten kiinnittää kuskin huomion lippua heiluttelemalla, että tämä jäi. Miten se kommunistien kulkue sitten sattuikin ilmaantumaan siihen taakse marssimaan.
 

redpecka

Jäsen
Chaplinille oli käydä nolosti, kun kuormasta putosi se punainen huomiolippu kadulle. Ja yritti sitten kiinnittää kuskin huomion lippua heiluttelemalla, että tämä jäi. Miten se kommunistien kulkue sitten sattuikin ilmaantumaan siihen taakse marssimaan.
Joo, se oli hyvä. Just kattelinkin kaikki Y-Areenan Chaplinit läpi. Eikös tuo ollut Nykyaika. Hauska vielä, että kun ëikö Chaplinia epäilty kommunistiksi?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään paistoi aurinkokin vähän aikaa. Otin siitä jopa kuvan todisteeksi. Nyt sataa lunta...
 

Liitteet

  • IMG_20220207_155420_HDR.jpg
    IMG_20220207_155420_HDR.jpg
    687,4 KB · kertaa luettu: 49

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään paistoi aurinkokin vähän aikaa. Otin siitä jopa kuvan todisteeksi. Nyt sataa lunta...
Feikki. Näkee pikseleistä.

Ei vaineskaan. Helsingissä oli tänään hetki, jolloin ei satanut mitään taivaalta. Ilmiselvä todiste ilmastonmuutoksesta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joo, se oli hyvä. Just kattelinkin kaikki Y-Areenan Chaplinit läpi. Eikös tuo ollut Nykyaika. Hauska vielä, että kun ëikö Chaplinia epäilty kommunistiksi?
Taisi ollakin vähän kommunisti. Kuitenkin lähti vapaaehtoiseen maanpakoon Isoon-Britanniaan ja vietti siellä loppuelämänsä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Krapulassa monesti sydän hakkaa jne. Mietitteks te usein että jos se pumppu oikeasti pettää ja delaatte niin ei jäisi teksti-tv:lle päälle Maikkarin gay-chatti? Vähän tyylikkäämpi tapa lähteä olisi vaikka Ylen 235, näin urheilumiehenä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuitenkin lähti vapaaehtoiseen maanpakoon Isoon-Britanniaan ja vietti siellä loppuelämänsä.
Chaplin eli viimeiset vuotensa Sveitsissä ja myös haudattiin sinne. Oli just yhdessä ohjelmassa juttua Chaplinin haudan ryöstöstä... Siitä tuo jäi mieleen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Chaplin eli viimeiset vuotensa Sveitsissä ja myös haudattiin sinne. Oli just yhdessä ohjelmassa juttua Chaplinin haudan ryöstöstä... Siitä tuo jäi mieleen.
No kappas. Miten muistin jääneen Isoon-Britanniaan. Noh kaikkea ei voi aina muistaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen nyt kolmatta yötä ollut jo pakkohoidossa mielenterveysosastolla. Eilen lääkäri antoi lopullisen diagnoosin että minulla on vakava mielensairaus. Minut määrättiin muistaakseni jopa kahdeksi viikoksi pakkohoitoon. Eli tällaiseen hoitoon missä olen tahdosta riippumattomassa hoidossa. Minulla ei kai ole edes ulkona liikkumismahdollisuutta ettei tällainen ihmishirviö pääse karkuun.

Jokaista elettäni tarkkaillaan nyt tosi tarkkaan ja alan olemaan turhautunut. Te tiedätte sen minun nolon tapani johon joskus sorrun, taisin jäädä jopa siitäkin eilen kiinni. Voi helvetti. Tiedätte varmaan mistä puhun jätkät ja likat! Minua punastuttaa. Se on sellainen reaktio että kokee voimakasta häpeää ja sen vuoksi naamalle nousee jopa punainen väri. Nolo tapahan se on eikä kovin aikuismaista mutta se on vain jäänyt päälle lapsuudesta asti. En edes kerro suoraan mikä se tapa on, kyllä te minut tätä kautta tietävät tiedätte sen. Ja käsi naaman eteen ettei jää punastelusta tai muusta kiinni.

Suomen presidenteistä jos puhutaan niin mielestäni paras minun elinaikanani presidenttinä ollut on kyllä Sauli Niinistö. Jostain syystä pidän ja arvostan häntä tosi paljon presidenttinä. Hän puhuu asiat suoraan, on jämäkkä ja tyylikäs sekä asiallinen. Mutta eihän presidentin viralla enää niin paljon valtaa ole. Voisiko koko toimen jopa lopettaa? En tiedä.

Todella hyvin minut tuntevat ja muistavat muistavat varmaan kuinka tärkeää minulle oli aikoinaan tällä palstalla puolustaa Tarja Halonen vastaan Sauli NIinistö presidenttipelissä Tarja Halosta, sitä muumimammaa. Minä pidin hänen huumoristaan ja olin vahvasti hänen puolellaan. Silloin niskaani satoi paskaakin kun olin niin vahvasti Tavjan puolella mutta minä vain jankutin silloinkin että Tarja on ykkönen!

Voi, voi. Välillä vähän politiikkaa ja asiaakin. Sekä muistoja menneisyydestä. Hyvää huomenta teille Jatkoajan nimimerkit! Olette minulle tärkeitä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kyllä sinä ulos pääset sieltä jossain vaiheessa, @vilperi , siitä sinun ei tarvitse huolehtia. Se ei ole vankila etkä ole kärsimässä elinkautista vailla mahdollisuutta päästä ulos. Muistaakseni se oli pari viikkoa tai ehkä hieman päälle, minkä ajan ihmistä tarkkaillaan osastolle tulon jälkeen ja sen jälkeen, kun havaitaan, ettei henkilö ole halukas karkaamaan ja noudattaa yhteisiä sääntöjä, niin pääsee uloskin. Aluksi hoitajan kanssa, myöhemmin itsenäisesti. Muistaakseni vartista päivässä se alkaa ja sen jälkeen se kasvaa hissukseen pariinkin tuntiin. Jossain vaiheessa edessä on mahdollisuus käydä kotona tsekkaamassa, että asiat ovat kunnossa siellä (yhdessä hoitajan kanssa ainakin aluksi), kunnes myöhemmin voi viettää yönkin kotosalla. Kaikki tuo kuuluu paranemisprosessiin.

Ota vaan lunkisti ja keskity itsesi hyvinvointiin, niin sillä lailla se aikakin kuluu nopeammin. Onko osastolla kiertävä kirjastovaunu? Jos on, ja jos kaupunkisi yleinen kirjasto tarjoaa palveluitaan myös osastohoidossa oleville, niin ajankuluksi voit lainata jotain kirjoja luettavaksi.
 

Spire

Jäsen
Olen nyt kolmatta yötä ollut jo pakkohoidossa mielenterveysosastolla. Eilen lääkäri antoi lopullisen diagnoosin että minulla on vakava mielensairaus. Minut määrättiin muistaakseni jopa kahdeksi viikoksi pakkohoitoon. Eli tällaiseen hoitoon missä olen tahdosta riippumattomassa hoidossa. Minulla ei kai ole edes ulkona liikkumismahdollisuutta ettei tällainen ihmishirviö pääse karkuun.

Jokaista elettäni tarkkaillaan nyt tosi tarkkaan ja alan olemaan turhautunut. Te tiedätte sen minun nolon tapani johon joskus sorrun, taisin jäädä jopa siitäkin eilen kiinni. Voi helvetti. Tiedätte varmaan mistä puhun jätkät ja likat! Minua punastuttaa. Se on sellainen reaktio että kokee voimakasta häpeää ja sen vuoksi naamalle nousee jopa punainen väri. Nolo tapahan se on eikä kovin aikuismaista mutta se on vain jäänyt päälle lapsuudesta asti. En edes kerro suoraan mikä se tapa on, kyllä te minut tätä kautta tietävät tiedätte sen. Ja käsi naaman eteen ettei jää punastelusta tai muusta kiinni.

Suomen presidenteistä jos puhutaan niin mielestäni paras minun elinaikanani presidenttinä ollut on kyllä Sauli Niinistö. Jostain syystä pidän ja arvostan häntä tosi paljon presidenttinä. Hän puhuu asiat suoraan, on jämäkkä ja tyylikäs sekä asiallinen. Mutta eihän presidentin viralla enää niin paljon valtaa ole. Voisiko koko toimen jopa lopettaa? En tiedä.

Todella hyvin minut tuntevat ja muistavat muistavat varmaan kuinka tärkeää minulle oli aikoinaan tällä palstalla puolustaa Tarja Halonen vastaan Sauli NIinistö presidenttipelissä Tarja Halosta, sitä muumimammaa. Minä pidin hänen huumoristaan ja olin vahvasti hänen puolellaan. Silloin niskaani satoi paskaakin kun olin niin vahvasti Tavjan puolella mutta minä vain jankutin silloinkin että Tarja on ykkönen!

Voi, voi. Välillä vähän politiikkaa ja asiaakin. Sekä muistoja menneisyydestä. Hyvää huomenta teille Jatkoajan nimimerkit! Olette minulle tärkeitä.
Lepäile ja ota rennosti siellä. Elämää ulkopuolella ehdit miettimään myöhemminkin, kaksi viikkoa menee tosi nopeasti. Ota rauhoittumisen kannalta tämä lyhyt hoitojakso, kuntoudut kyllä äkkiä. Et ole mikään pöpipää, tuotat kuitenkin täysin selkeää ja järkevää tekstiä. Kuka tahansa voi ylikuormittua haastavassa elämäntilanteessa, siinä ei ole mitään hävettävää.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Jonkun verran vaatinut työntekoa tämä huomiointi kuitenkin. Ei sillä, että epäilisin siun panostasi työpaikkasi hyväksi.

Meidän lafkan toiminta on mennyt siihen viime vuosina että koneita huolletaan vasta sitten kun niillä ei pysty enää ajaan tai hajoavat. Työhyvinvointiin tai työssäjaksamiseen ei panosteta ollenkaan.

Lähiesimies tosin on ihan jees mut siitä ylöspäin on täysin persläpiä. No saikkua voi aina hakee.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
KOLMEKYMPPINEN
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös