Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 400 381
  • 67 070

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Ulkojäät korkattu tälle talvelle ja olihan se taas mukavaa puuhaa, vaikka tasapainon kanssa meinasi olla haasteita kun vajaan vuoden tauon jälkeen sai luistimet taas jalkaan. Kiekkoki säily tallessa vaikka vedot lähti miten ja mihin sattuu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On täytynyt nyt toimia tavoilleni poikkeuksellisesti ja pelata vähän selän takana. Kehottanut olemaan ihmisiä vähän epäileväisiä, ei liian sinisilmäisiä ja jotain tekemään. Kun on vähän jopa tunne että minulla on ollut oikeasti sellaista elämän kokemusta ja asiantuntemusta sekä taitoja mitä kovin monella muulla ei työpaikallani ole.
Suosittelen lopettamaan tällaisen kikkailun tosiaan ihan alkuunsa. Pahimmassa tapauksessa olet itse kohta korviasi myöten kusessa ja sitä ei valuta pois edes keittiön lattiakaivo. Tosiaan @Uimalakki :n ohjeiden mukaan otat yhteyttä tämän oman esimiehesi esimieheen mikäli koet että on tarve puuttua toimintaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Alkaa ärsyttämään Is:n verkkosivut ainakin kännykällä selaamalla. Tüin mainosta painaa väkisin kun lukee uutisia. Varmaan yli kymmenen kertaa avautunu matkatoimiston sivut.

IL ärsyttää, koska puolet jutuista Plus-palvelun takana. Siispä olen vähentänyt sen lukemista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Varasin Helmet-kirjastossa itselleni Täällä Pohjantähden alla -romaanin viikko sitten ja siitä lähtien kirja on ollut matkalla. Harvinaisen pitkä matka tuntuu olevan.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minusta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään ja syy on s. . . . totta vaikka kuullostaa varmaan täysin mahdottomalta.
Vaikeahan tuohon on mitään vakuuttavaa, tai ylipäätään mitään, kantaa ottaa. Pomon homma on lähinnä saada asiat rullaamaan, sääntöjen mukaan. Eli onko kyse siitä tekemisestä, joka pitää tulla tuutista ulos ja mennäänkö jokseenkin samoilla vaatimuksilla ja säännöillä kaikki? Toki välillä on tilanteita, että kaikki ei pelaa, ei muuten pelaa lätkässäkään kaikki yhtäpaljon tai erikoistilanteissa. Lopputulos ratkaisee.

Empatiakyvyn puute on näkyvimpiä oireita, tai valehtelu. Nämä nyt ainakin tulee väistämättä mieleen. Työntekijöillä on yleensä edustaja, luottamusmies tai työsuojeluvaltuutettu, joihin kannattaa olla yhteydessä. Tärkeää on saada merkintä järjestelmään, että asiaan on puututtu tai yritetty puuttua. Yksittäisen ihmisen kannalta on tärkeää sanoa EI, en hyväksy, mutta työstä ei voi kieltäytyä. Pitää huolehtia, ettei mielipidettänsä ilmaise yksin. jos tilanne on sen luontoinen.
Kyseessä on millaisen vallan toiselle antaa ja nimen omaan antaa. Ei karjuvaa ja uhkeilevaa pomoa kannata pelätä, tilanteen voi vaikka nauhoittaa ja kuvat. Vaikka salaa.

Asian voi viedä myös HR henkilöille, joiden vastuulla on työhyvinvointi. Yhdessäkään vakavasti otettavassa yrityksessä ei hyväksytä henkilöstön pahoinvointia. Ei sitä pois saada, mutta sen syihin halutaan puuttua. Työläinen on kallis ja sen pitää olla kunnossa, jotta siitä saadaan enemmän irti. Se ei aina ole mukavaa.

Onhan sitä sitten kaikenlaista saikuttajaa, jonka työt tekevät muut. Siihen tarttuminen ei aina pääty hyvin.

Aika pitkään on työtä ja työuraa ollut, nyttemmin pomona, olen oikeasti tapellut kuspäitten kanssa ja saanut siitä sitten kärsiä, on jopa eristetty muista, kun ei leipäläpi pysynyt kiinni. Otin loparit ja nössömpi porukka tuli sanomaan, että olin oikeassa ja minua kohdeltiin väärin. Tähän tokaisin, että ei minua ole kohdeltu väärin, teitä muita on.
 

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
IL ärsyttää, koska puolet jutuista Plus-palvelun takana. Siispä olen vähentänyt sen lukemista.

Taitaa olla likimain kolmisen vuotta aikaa kun viimeeks tullu "luettua" IS ja IL sivuja, yks parhaimmista päätöksistä mitä on tullut tehtyä kun kiertää kyseiset sivustot todella kaukaa, vahva suositus. Eipä sillä, että niitä nyt ois aktiivisesti tullut luettua ennen sitäkään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No tuohon toimintaani ja epäilyksiini niin minulla on sellaisia todella ikäviä muistoja takana jotka ovat nyt nousseet mieleeni vuosien takaa. Se on sitten varmaan vaikuttanut isolta osalta siihen miten olen käyttäytynyt, kuinka rohkeasti. En halua niistä muistoista enempää täällä avautua mutta kuitenkin. Ihmisten on vaan tosi vaikea ollut uskoa että olen oikeasti noin kovaa kohtelua aikoinaan saanut kun ollaan vähän hyväuskoisia.

Olen aikoinaan ollut tekemisissä henkilön kanssa joka omasta mielestäni taisi olla narsistinen persoona, ainakin epäilen vahvasti ja olen nyt tämän esimieheni nykymenon katsonut olevan vähän samanlaista. Todella tuttuja piirteitä ja käyttäytymistä tullut vastaan kuten vahvaa teennäisyyttä, sellaista manipulointia ja tunteisiin vetoamista, jopa provoavaa käyttäytymistä ja dominointia sekä tosi paljon on persoonana tullut kylmemmäksi, etäisemmäksi. Tosi paljon nyt kuitenkin noussut esiin sellaisia piirteitä mitkä ovat vähän minut saaneet jopa haistelemaan että tuoksuuko täällä nyt jopa oikeasti narsismi. Etenkin kun muutama vuosi sitten myös tutkin näitä samoja asioita ja olin samanlaisten asioiden kanssa tekemisissä.

Mutta varmaan nuo omat muistotkin saaneet minut toimimaan erityisaktiivisesti ja tyhmän rohkeastikin. Ihmisten on vaan ollut oikeasti vaikea käsittää millaista kohtelua olen aikoinani saanut, kuinka kovaa ja kylmää. Ollaan kai vähän liian hyväuskoisia ja naiveja uskomaan että sellaista voi edes olla.

Mutta nyt koitan rauhoittua. Ja toimia jatkossa fiksummin taas.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuuntelin Ghost-yhtyeen uuden biisin ja edelleen aina hieman yllättää bändin suuri suosio.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kuuntelin Ghost-yhtyeen uuden biisin ja edelleen aina hieman yllättää bändin suuri suosio.
Täytyypä kyllä myöntää etten ollut koko pumpusta koskaan kuullutkaan. Enhän toki lajia suuremmin seuraakkaan, mutta kun viestisi luin, niin aattelin että lienee niin pelottavaa etten uskalla tutustuakkaan, mutta eikös sille tullu ihan oma ketju heti vastaan. No sinne sitten uteliaana, kun kerran oli noin tyrkyllä samontein, nautin hetken vissiin uusinta singleään tjn. kunnes huomasin etten lupaavahkon alun jälkeen enään kuunnellutkaan vaan se soi ja soi...kunnes lopetin.
Ei jatkoon. 3/10 varmaan ois Liinamaan Pirkkokin antanut, jos ois vielä antamassa.
 

Haudankaivaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, NHL:n suomalaiset, Porin Ässät, Lion #79
Päätin sitten vihdoinkin luoda tännekin oman käyttäjän, aika pitkään on tullut kuitenkin tätä palstaa seurattua. On kyllä hurjaa, että moni on ollut rekisteröityneenä ja aktiivisena käyttäjänä täällä pidempään kuin olen itse ollut olemassa. Ei voi kuin arvostaa tälläistä jollekin asialle omistautumista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vähän kyllä pyrytti ulkona kun kävin kävelyllä. Onneksi oli kuitenkin tiet aurattu.
 

Liitteet

  • -6001399816527132058_121.jpg
    -6001399816527132058_121.jpg
    75,1 KB · kertaa luettu: 71

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
En muista milloin olen viimeksi linkediniä katsonut, mut tänään kuitenkin vilkaisin. Siellä oli näköjään jonkun headhuntterin viesti odottamassa (olen poistanut kaikki sähköposti-ilmoitukset). Ensimmäinen kerta minulle. En vaan tiedä kuinka vanha tuokin on kun googlasin huntterin firman niin ei siellä minulle viestin lähettäneen nimistä tyyppiä ole ainakaan enää töissä.

Vähän tuon jälkeen tuli lattarivalmentajalta viestiä, että vieläkö tanssi kiinnostaa kun olisi 37v nainen ilman paria. Tuohon vastasin myöntävästi ja valmentaja lupasi järjestää kokeilun kunhan rajoituksista päästään eroon.

Kysytty mies näköjään minä.
 
Päätin sitten vihdoinkin luoda tännekin oman käyttäjän, aika pitkään on tullut kuitenkin tätä palstaa seurattua. On kyllä hurjaa, että moni on ollut rekisteröityneenä ja aktiivisena käyttäjänä täällä pidempään kuin olen itse ollut olemassa. Ei voi kuin arvostaa tälläistä jollekin asialle omistautumista.
Tervetuloa mukaan porukkaan! Siitä se Jatkis-ura lähtee/lähti sit liikkeelle.

Kieltämättä omankin urani aikana on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista. Välillä aktiivisempi ja välillä hiljaiseloa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan tuo Marin ihan näpsäkän näköinen ja varmasti kova bilettämään, mutta en kyllä omassa huushollissa jaksaisi aamua pidempään katsoa.

-Mitäs syötäis aamupalaksi?
-No olemme tehneet suunnitelmat aamupalan resursien mahdollisuuksien saamiseksi ja olemme sitoutuneet purkamaan resursien ylijäämät omaan taskuun.
-Niin siis mites se aamupala?
-Resurssien rahoitus on tarkoitus rahoittaa rahalla. Olemme onnistuneet rahoittamaan rahaa rahalla. Kokoomus kookomus, nato, ei nato.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka vihaankin suomalaista talvea kovin paljon, niin onhan tässä sentään yksi positiivinen juttu. Tänään kävin kaksi kertaa kolaamassa oman mitättömän pienen pläntin lumesta ja samalla vähän taloyhtiön yhteisiä kulkuväyliä. Mukavaa hyötyliikuntaa ja saahan tosta suojalumen lykkimisestä paidankin vähän märäks.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös